Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deesiej

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:19

Ik vlieg meestal met KLM of Transavia en daar zijn ze meestal de moeilijkste niet ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:41

HorseyDude schreef:
Ik was toen met Martinair naar Tenerife, en daar hadden ze toen geen schermpje in de stoelen. Ze kwamen wel met spulletjes die je kon kopen van de stewardessen.

(tof topic trouwens!)

Dan neem je ook wel een maatschappij met oude toestellen ;)
Niet alle vliegtuigen hebben de luxe van die tv schermpjes hoor. Ik vloog met China Airlines naar bangkok vorig jaar en dat was het meest verschrikkele toestel waar ik ooit in zat.

Stoelen waren te klein en doorgezakt, het leek wel of het toestel uit elkaar zou vallen bij het opstijgen de hele bovenkant ging heen en weer. Ik dacht dat het bij de 747 hoorde omdat deze zo groot zijn (had nog nooit eerder in een 747 gezeten) maar vliegtuig op de terug weg was nieuwer en had dit niet.
Eten was ook niet echt denderend . Was dus echt afzien die 12 uur.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:20

Gats, Cowgirl! Wat een ENG vliegtuig zeg!!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 10:57

Wat een tips! Superbedankt.
We gaan dus voor een last minute, dus we moeten nog boeken.
Ik kan dus ook goed kijken met welke vliegtuigmaatschappij we dan gaan.

Als er iemand nopg tips heeft om online te boeken, dan hoor ik datook graag!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:05

Hier een stewardess in opleiding :D

Meestal heb je alleen schermpjes op intercontinentale vluchten, ligt er dus aan waar je heen gaat en welke maatschappij je vliegt. Neem een leeg flesje mee en vul deze na de douane en check in (in de wachtruimte daarna is altijd een toilet waar je het nog kan vullen) in het vliegtuig krijg je geheid dorst en dat bespaart je een ontzettend duur flesje water in het vliegtuig. :D Vergeet ook geen kauwgompjes voor bij het landen/opstijgen, dan krijg je minder last van je oren. :)

Wat betreft last minute: dit kan je zelfs nog op Schiphol zelf boeken bij de Last Minute balies. Maar als je toch nog enige zekerheid wil hebben kan je op google last minutes intikken en je krijgt een hele reeks en anders gewoon naar je reisbureau!

Hele fijne vakantie alvast! :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:34

Dank u wel, mevrouw de Stewardess! :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:59

Gewoon gaan genieten :D

De eerste keer vond ik het zo'n belevenis dat vliegen het mooiste van de vakantie was :+ Lekker bij het raampje gaan zitten en genieten van wat je daarbuiten ziet!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:01

Kan je er niks over vertellen TS, want ook ik ga in november voor het eerst vliegen, dus ik lees lekker mee in dit topic.
En misschien een schale troost ik ben 47.
Wij gaan trouwens naar wenen en 3 x raden wat we ook gaan zien daar, we hebben het trouwens aangeboden gekregen van onze kids en aanhang.
Alvast een fijne vakantie.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:02

Gewoon relaxt onderuit zitten en genieten van de vlucht. Ik vond het de eerste keer helemaal niet eng, alleen voor de eerste keer opstijgen was wat spannend. Ik was toen 9 jaar volgensmij, nou ik vond 't geweldig! :o

Sophietje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:05

Ik doe voor het opstijgen en landen altijd oordopjes in ( ben een hele ervaren vlieger :+ )
En schiphol is heel leuk ! alleen in sommige vliegtuigen krijg je geen eten voor een korte reis dan moet je zelf wat meenemen

Veel plezier :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:06

Ja! Ik ga ook voor het eerst vliegen dit jaar :) Naar Ierland, dus maar een klein vliegreisje :D

melissa140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:41

ik heb ook nog nooit gevlogen, maar als ik voor het eerst ga vliegen moet ik niet bij het raam zitten. :+

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:06

Ik ga in februari zo als het er nu uit ziet vliegen naar kenia... wet nog niet precies waar we landen.
Maar de vorige keer met het vliegtuig was het een super ervaring om het voor de eerste keer mee te maken...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:12

Ja, dat is het inderdaad! Weet nog heel goed onderweg dat we een ander vliegtuig tegenkwamen op dezelfde hoogte (was in de verte te zien.) Boven Portugal was ook duidelijk een brand te zien, hele grote dikke rookpluimen zag je!!!! Trouwens, vanuit het vliegtuig kan je ook duidelijk de kustlijnen herkennen en de vorm van de landen waaraan de zee grenst. Alleen het geraas van de motoren wordt op het laatst erg monotoon... aan de andere kant ook weer gelukkig!

Je kan trouwens ook goed horen als het landingsgestel is ingetrokken. Hele zware BONK hoor je dan. je mag toch tegenwoordig niet meer bij de piloot kijken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:27

Mijn eerste vlucht was naar New York, vorig jaar september... ik kan het me nog goed herinneren dat ik niks door mijn keel kreeg van de zenuwen. Dit jaar zal het ook wel zo zijn aangezien ik alleen ga, weer naar New York :D en ik vroeg op Schiphol moet zijn... ik weet nog wel dat ik dagen lang nadat ik weer terug was heimwee kreeg als ik een vliegtuig zag omdat ik het zoooo verschrikkelijk leuk vond om op te stijgen...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:06

het opstijgen vind ik het gaafste. die power die je voelt onder je kont!
ryanair heb ik ook paar keer mee gevlogen. niks mis mee hoor als je weet dat je op z'n goedkoopst vliegt. tja en dat slordige stijgen en landen heeft simpelweg te maken met het feit dat ze strakke tijdschema's hanteren. wij werden in mallorca een keer behoorlijk gepressed om maar snel te gaan zitten zodat ie z.s.m. weer kon vertrekken. (de voorgaande vlucht had vertraging door harde wind dus dat moet weer ingelopen worden).

let er wel op bij online boeken/inchecken dat je alles supercorrect en vooral de juiste naam ingeeft. voornaam is geen roepnaam bij ryanair bijvoorbeeld, maar je eerste doopnaam. als dit achteraf gewijzigd moet worden, ben je alsnog duur uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:41

Ik denk dat van tevoren niet te zeggen is wat TS ervan vindt. Het is een beleving die je mee moet maken. Mijn eerste vlucht vond ik iig doodeng. Daarna zijn opstijgen en landen nooit mijn favorieten geweest en sinds 2 jaar heb ik vliegangst terwijl ik jaren zonder problemen gevlogen heb zowel binnen Europa als intercontinentaal.
Ik heb wel altijd Earplanes, dat scheelt iig met landen en opstijgen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:26

Wij gaan trouwens naar wenen en 3 x raden wat we ook gaan zien daar

>> een hele gave musicals die daar speelt? Tanz der Vampiere? hahaha nee het zal wel de Spaanse rijschool zijn, veel plezier!

Als tip voor de TS:

Ikzelf begin 1,5 dag van te voren met het geregeld "druppelen" van mijn neus, met een neusspray, dit om je buis van eustachius een beetje vrij te houden.
Ik doe dit op aanraden van mijn arts, omdat ik altijd heel veel last heb van mijn oren.
Daarnaast gebruik ik tijdens het opstijgen/landen oordopjes, let, alleen die met een klein gaatje, want ze mogen je oren niet helemaal afsluiten.

Voor de rest is opstijgen gaaf, en het vliegen zelf; tja, net een grote bus..

Veel plezier met de voorbereidingen!

Edit; vraag bij het boeken goed na wat je aan gewicht mag meenemen.
Wij mogen bv 10 kg handbagage meenemen, terwijl elders werd gezegd 5 kg.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:58

Dank je , dat gaat wel lukken zeker weten , kijk er echt naar uit.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:33

Ik heb over een halfuurtje een toets over hoe je mensen die voor het eerst vliegen of met vliegangst moet behandelen. :D Toevallig!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:09

Bedankt voor de tips weer. Sanne en ik gaan morgen boeken!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 17:52

En we hebben geboekt.
We gaan naar Griekenland, Petra.
Appartementen Tula

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:05

Oamaru schreef:
Ik heb over een halfuurtje een toets over hoe je mensen die voor het eerst vliegen of met vliegangst moet behandelen. :D Toevallig!

Kom maar door met de tips. Haha. :Y)

Ik knijp 'm nu al. :o :))

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 01:10

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst vliegen. Naar Turkije :D We vliegen vanuit Duitsland.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:43

Oeh Spannends TS! :)

Ik heb al retevaak gevlogen, hardstikke leuk en helemaal niet eng, hoogstens een beetje spannend..
Als je snel last hebt van autoziekte raad ik aan een reispilletje te nemen voor je gaat, neem ik altijd voor de zekerheid, word je ook lekker sloom van.. Kun je lekker slapen.

Verder een boekje inderdaad, mp3, I-pod..
Opstijgen is het leukste, vooral als de motors lawaai gaan maken en als je dan heel hard gaat rijden.. Na ongeveer 20 minuutjes mag je weer lopen door het vliegtuig heen en zit het echt lekker, je zit bijna stil en hebt helemaal geen idee dat je op een aantal kilometers hoogte zit..

Het kan zijn dat je turbulentie krijgt, dan ga je heen en weer, iets naar beneden, iets naar omhoog. Dat lijkt heel eng maar dat is heel normaal..

En je moet als je even de kans krijgt ook de wc proberen in het vliegtuig, superleuk! :))

Verder natuurlijk ontzettend veel plezier en een fijne vakantie! :D