Informatie gevraagd over backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:37

Dan zullen de reisplannen nog even weggeborgen worden, tot ik meer geld/tijd heb om langer te gaan.
Heb ondertussen vriendlief zo gek gekregen dattie mee wil, ik ga met hem mee (ooit!) naar Japan, en hij met mij mee naar Australië :))
Toch bedankt voor alle antwoorden en tips hier :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:53

Gerbenfroh schreef:
_Noor schreef:
Je hebt hier ook veel websites over, maar die heb je ongetwijfeld al gevonden ;)
Waar je wel aan moet denken, is dat je bij veel landen en volgens mij geldt dat ook voor Australië een bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben staan voordat je voor langere tijd een visum krijgt.

Dat is alleen als je een reis-werk visum wil/hebt.
Working holiday visa. :) (3200 euro)

Ja zoiets dacht ik al. Voor TS dus n.v.t.
Edit: goed dat je nog even doorspaart ts!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:08

Surion schreef:
Dan zullen de reisplannen nog even weggeborgen worden, tot ik meer geld/tijd heb om langer te gaan.
Heb ondertussen vriendlief zo gek gekregen dattie mee wil, ik ga met hem mee (ooit!) naar Japan, en hij met mij mee naar Australië :))
Toch bedankt voor alle antwoorden en tips hier :j

Vind ik een slim besluit van je :j Je hebt er zoveel meer plezier van als je geen haast hebt en lekker alles kunt zien wat je wilt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:57

Vind je vriend het niet leuk om bv een jaar rond te reizen ipv na je school al direct een huis te kopen.
Eenmaal in een woning ga je dit soort dingen niet meer doen hoor!. Voor OZ en NZ kun je een working holiday visa aanvragen voor een jaar en in sommige gevallen kun je al voor 2 jaar verblijven.

Als je maar 3 weken hebt is Thailand ook leuk. Heb ik vorig jaar gedaan in iets korter dan 3 weken.
Was wel behoorlijk doorreizen maar dat vind ik zelf niet zo erg. Ik had een best saaie baan dus een beetje actie was wel fijn.