maaikemuis schreef:TS heeft inmiddels al geboekt, maar voor mensen die nog denken te boeken wil ik Ishestar toch afraden. Ik ben daar 2 jaar geleden geweest en ik vond de paarden vreselijk afgestompt, de begeleiding was dieptriest te noemen (2 keer verdwaald waarop ze de thuisbasis moest bellen) en ookal had ik specifiek om een 4 ganger gevraagd, paard kon bij navraag niet tolten. Ik heb daarnaast ook in het noorden gereden (meen hestasport) en dat was echt super.
Cap heb ik destijds wel meegenomen, dat mocht ook gewoon. Leren spullen kunnen niet worden meegenomen. Op het vliegveld kun je al je spullen laten desinfecteren. Hierbij krijg je papieren die aantonen dat dit gedaan is en deze worden gevraagd bij de verschillende ruitersport centra.
Mijn rijlaarzen vind ik prima en zelfs wel fijn om thuis te laten... Ze zijn zwaar in gewicht en als je door het water moet is dit
sonde van je rijlaars. Echter heb ik een lastig hoofd waardoor veel caps in een rustige galop al in mijn nek vliegen.
In dat geval is het voor mij dus veiliger zonder cap te rijden.. Als je valt met een cap in je nek breek je zoiezo je nek.
Aangezien ik wel met cap wil rijden heb ik na lang zoeken de perfecte cap voor mij gevonden.
Ik ga dus goed uit laten zoeken of er echt geen mogelijkheid is deze mee te nemen.