Identiteitskaart - waar geldig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:34

idinn schreef:
Met ID kaart kan je ook naar tunesie mits je in bezit bent van een hotelvoucher en niet enkel een losse vlucht geboekt hebt (voor bijvoorbeeld familiebezoek).

oh echt ? :=
hihi, vriend had maandag in alle haast nog zn paspoort aangevraagd en heeft m net gelukkig op kunnen halen.
morgen vliegen we naar tunesie en we dachten dat een id kaart niet geldig is in dat land

RelarDevi

Re: Identiteitskaart - waar geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:55

Het lijkt me wel praktischer dat je daar paspoort hebt. Gewoon, lijkt me veiliger. Dan kun je ook gewoon lekker de binnenland in, even snel de buurland bekijken o.i.d..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:04

Ja klopt inderdaad je kunt naar tunesie met id kaart, heb er zelf een tijd gewoont en toen moest ik wel met paspoort.
Toen ik de eerste keer ging ben ik met id kaart geweest en dan moet je dus wel je hotelvoucher hebben en bestemming. Dus een spontaan reisje is er dan niet bij.
Als je hem nog moet bestellen zou ik gewoon een paspoort aanschaffen veiliger, raak je minder snel kwijt, kun je overal mee naar toe..

Dan even heel iets anders..
ik heb 1 jaar in tunesie gewoont en als je er voor vakantie naar toe wilt raad ik het je HEEEL sterk af om te gaan. Het is niet het meest vriendelijke land, ja het is redelijk goedkoop maar turkeije schijnt dan 100 x gastvrijer te zijn.
IK kan nog wel 100 redenen opnoemen om niet naar tunesie te gaan. Zelf heb ik in Sousse gewoont vlak bij monastir. Port el kantaoui ligt daar ook vlak bij en is al net zo een drama.

oke ga ik toch maar dan..
de hotels worden gerund door pooiers, de mannen die er werken zijn er op uit en worden er voor ingehuurd om het met de vrouwelijke toeristen te doen dus zelfs als zou je er met je vriend zijn je word lastig gevallen bij het leven en iedereen vind je o zo mooi. In je eentje over straat is er niet leuk bij, tuurlijk ik heb het ook gedaan maar met heel veel arabische scheld woorden en ik vertelde ze dat ik er woonde dus dat ze aan mij geen geld konden verdienen. Dagelijks kreeg ik minstens 20x de vraag of ik mee ging naar een kamer voor seks...

achteraf bleek het hotel waarin ik de eerste keer verbleef een bordeel te zijn en hebben ik en de rest van de nederlanders die er op dat moment verbleven hun geld terug gekregen.

CHecken via internet of een hotel goed is kun je proberen maar die hotels veranderen elk jaar van naam zodat dit haast onmogelijk is. Niet voor niets ook als je het mij vraagt.

Dus tenzij je seks wilt met een lelijke vieze tunesier en daar ook nog voor wilt betalen, of de hele dag gezeik aan je kop wilt hebben. zou ik er niet heen gaan:D

ga je wel kun je me ook nog om tips vragen( heb je dan wel gewaarschuwd :o ) heb er natuurlijk wel een jaar gezeten dus ben er inmiddels wel bekend.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:07

@ zwitsal hoop dat ik je niet heb ontmoedigd nu :( sorry zie net pas dat je morgen vliegt!
waar gaan jullie precies heen en wat is de naam van de accomodatie?

Ook nog een tip NOOIT onder de 4 sterren boeken in tunesie dat is gelijk aan een 1 tot 0 sterren hier.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:29

Ik ben nu anderhalve week in Douz en heb nog geen enkele vervelende man ontmoet, sterker nog, iedereen is extreem vriendelijk. Ga straks naar de toeristische gebieden en daar zal 't idd wel minder zijn, maar we moeten niet alle Tunesische mannen (of vrouwen, for that matter) over een kam gaan scheren.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:22

In douz zit je goed!!
Maar ja ik woonde in sousse