Parijs of London?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Parijs of London?

Parijs
36 (38%)
London
57 (61%)

Totaal aantal stemmen: 93

Thomas

Re: Parijs of London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:31

Oh nies, toen ik er was, werkelijk bijna alle wegen in stijgers en hekken. Maar dat was half maart :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:42

hmm ik was er eind maart en heb er ook niets van meegekregen!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:21

Ik ben dan wel met school echt overal geweest :P

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:32

Parijs is erg mooi, daar ga ik dit jaar heen en ben ik al aantal keer geweest .

Maar Londen is zo verschrikkelijk mooi, dus daar heb ik voor gestemd. :j Ik Londen dus ook leuker.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:38

Parijs vind ik chiquer, Londen dynamischer.
Verder zijn beide steden duur, maar wat restaurantjes betreft is Londen volgens mij goedkoper.
Gevoelsmatig kies ik voor Londen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:45

Dit is natuurlijk persoonlijk smaak, en over smaak...nou ja, je kent het wel :P

Maar als TS toch om meningen vraagt: Londen heb ik inmiddels wel gezien. Niet alleen de toeristische dingen, maar ook de sfeer, de ambiance, 'het stadsgevoel'. Ik ben vorig jaar in Parijs geweest en daar heb ik véél meer het gevoel van buitenland. Londen lijkt toch behoorlijk op onze cultuur en onze 'stadsarchitectuur' vind ik. Parijs is zo veel 'exotischer' en gewoon anders...Daar heb je een sfeer die je hier niet vindt, een rondje over Père Lachaise is onbeschrijflijk, en dat gevoel heb ik in heel Londen niet gevonden. Ik vind Parijs ook meer een stad van uitersten, van chique winkelstraten tot verpauperde appartementjes. Maar zelfs de verpaupering vind ik interessant in Parijs, in Londen niet.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:17

Bedankt voor de reacties!
Ik vind het ook erg moeilijk nu ik ook weer een aantal reacties heb gehad bijv.die van Rijerijerije

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:23

Rijerijerije schreef:

Maar als TS toch om meningen vraagt: Londen heb ik inmiddels wel gezien. Niet alleen de toeristische dingen, maar ook de sfeer, de ambiance, 'het stadsgevoel'. Ik ben vorig jaar in Parijs geweest en daar heb ik véél meer het gevoel van buitenland. Londen lijkt toch behoorlijk op onze cultuur en onze 'stadsarchitectuur' vind ik. Parijs is zo veel 'exotischer' en gewoon anders...Daar heb je een sfeer die je hier niet vindt, een rondje over Père Lachaise is onbeschrijflijk, en dat gevoel heb ik in heel Londen niet gevonden. Ik vind Parijs ook meer een stad van uitersten, van chique winkelstraten tot verpauperde appartementjes. Maar zelfs de verpaupering vind ik interessant in Parijs, in Londen niet.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Maar het scheelt echt als je aardig Frans spreekt.

Vanaf eind oktober zijn de grote warenhuizen in Oxford Street in Londen in kerstsfeer, dat is ook wel weer geweldig.
Stel je niet teveel van het eten voor, of je moet voor Indiaas gaan.
Denk eerst goed na wat je wilt: cultuur of shoppen (en een beetje cultuur).

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:26

Borg schreef:
Rijerijerije schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Maar het scheelt echt als je aardig Frans spreekt.

Vanaf eind oktober zijn de grote warenhuizen in Oxford Street in Londen in kerstsfeer, dat is ook wel weer geweldig.
Stel je niet teveel van het eten voor, of je moet voor Indiaas gaan.
Denk eerst goed na wat je wilt: cultuur of shoppen (en een beetje cultuur).

cultuur!

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:33

qua winkelen zou ik naar London gaan , ben ik ook geweest helemaal geweldig vond ik!
En in Parijs praat iedereen frans en dat vond ik toch well een beetje moelijk;p

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:52

Als je voor de cultuur gaat zou ik naar Parijs gaan. Die stad ademt historie. Niet dat London dat niet dat, maar het is allemaal wat moderner. Ik vind Parijs ontzettend tot de verbeelding spreken en er is zo ontzettend veel te zien! Ik vind Parijs overigens niet zo duur als je goed oplet waar je heen gaat. Ga niet midden op een toeristisch plein wat drinken, loop eventjes verder en je kunt heerlijk op het terras zitten zonder je scheel te betalen. Ik vind London overigens wel erggg duur. Maar ik was er wel weer een tijdje geleden. Ik vind ook dat het helemaal niet meer zo belangrijk is om Frans te spreken. Toen ik er was begon ik netjes in het Frans en gaf bijna iedereen aan ook Engels te kunnen spreken.

Het is een moeilijke keuze want London is ook erggg leuk!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:53

Dank je! Ben echt benieuwd wat het gaat worden want ik vind het zelf ook een lastige keuze!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:55

Heb je al een (duidelijke) voorkeur TS? :)

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:07

Ik ben zelf in Parijs geweest (Londen alleen toen ik klein was dus daar weet ik niet meer zoveel van.. ) , maar ik denk dat als je voor cultuur gaat Parijs leuker is, en dat Londen leuker is om te winkelen. In Parijs heb je ook heel veel parken waar iedereen met mooi weer in het gras ligt , of picknicken of gewoon met vrienden, flesje rosé enzo. nouja dat is niet echt cultuur maar wel echt die leuke sfeer. :)
Wat ik een leuke buurt vond was Mont Martre, daar staat ook de Sacre Coeur enz.
Oja en als je daar besluit heen te gaan is het misschien leuk om de film Amélie te kijken als je die nog niet kent :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:11

moeilijk, moeilijk, moeilijk
maar toch voor Londen gestemt :+:
dit vanwege Engeland waar ik toch net wat meer mee heb dan ik heb met Frankrijk, daarnaast ben ik al een keer in Parijs geweest, al was ik toen 5.
En ik ga zelf ook in Augustus naar Londen <3 , maar Parijs ga ik zeker ook doen.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:15

Ik zou naar Londen gaan :j Kan het niet echt onderbouwen, maar op de één of andere manier spreekt me dat meer aan :D
Misschien gaat je met school nog naar Parijs? (aangezien veel scholen dat doen, in België toch althans)

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:15

Ik ga voor Parijs! :D Ik ben een week in Londen geweest, en 2x 3 dagen in Parijs, maar vindt Parijs toch echt veel leuker! Veel mooiere stad ook. Londen vind ik een beetje een stinkstad eigenlijk. :o

@ Ronja_b: ik ben en naar Londen en naar Parijs geweest met school.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:16

Ik ben in april een paar dagen met school naar Parijs geweest, en ik vond het niet echt super. Goed ik werd dan ook ziek, maar daarnaast vond ik het te druk en te hectisch, vooral in de metro's.. je stond 9 van de 10 keer echt op elkaar gedrukt, daarbij oplettend dat je niet werd beroofd. Ik heb dan omdat ik ziek was geen hap door mn keel gekregen maar in restaurantjes was het ook erg duur, binnen betaalde je al 4 euro voor een klein glaasje icetea. :=
De gebouwen waren wel erg mooi om te zien :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:21

x_Marr schreef:
Ik ben in april een paar dagen met school naar Parijs geweest, en ik vond het niet echt super. Goed ik werd dan ook ziek, maar daarnaast vond ik het te druk en te hectisch, vooral in de metro's.. je stond 9 van de 10 keer echt op elkaar gedrukt, daarbij oplettend dat je niet werd beroofd. Ik heb dan omdat ik ziek was geen hap door mn keel gekregen maar in restaurantjes was het ook erg duur, binnen betaalde je al 4 euro voor een klein glaasje icetea. :=

Logisch dat je vakantie niet leuk is als je ziek bent. Maar afgezien daarvan heb je misschien niet helemaal de juiste gids gehad. Een goeie begeleider had je mee kunnen nemen naar de achtergelegen straatjes waar alles ineens al de helft goedkoper is en waar je veel meer écht Franse sfeer proeft. Druk: ja het is nu eenmaal een wereldstad, en zeker als je op 'verkeerde' tijden van de dag reist zit je midden in de spits, drukte hoort nu eenmaal bij steden. Ik hou ook helemaal niet van drukte, maar het hoort nu eenmaal bij dit soort steden, zonder drukte is Parijs Parijs niet meer ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:28

Rijerijerije schreef:
x_Marr schreef:

Logisch dat je vakantie niet leuk is als je ziek bent. Maar afgezien daarvan heb je misschien niet helemaal de juiste gids gehad. Een goeie begeleider had je mee kunnen nemen naar de achtergelegen straatjes waar alles ineens al de helft goedkoper is en waar je veel meer écht Franse sfeer proeft. Druk: ja het is nu eenmaal een wereldstad, en zeker als je op 'verkeerde' tijden van de dag reist zit je midden in de spits, drukte hoort nu eenmaal bij steden. Ik hou ook helemaal niet van drukte, maar het hoort nu eenmaal bij dit soort steden, zonder drukte is Parijs Parijs niet meer ;)

Daarom heb ik dat er ook buiten gehouden in mijn beoordeling ;)
Om naar de achtergelegen straatjes te gaan hadden we helaas geen tijd voor.
We hebben op verschillende tijden de metro genomen, maar het was eigenlijk altijd druk, alleen nog drukker tijdens de spits.

Ja fijn dat dat bij Parijs hoort maar dat kan ik dan toch gewoon vertellen? :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:32

Ik heb nooit begrepen wat mensen met Londen hebben. k vind het er niet echt speciaal. Parijs daarentegen vind ik geweldig. Inderdaad veel meer een eigen cultuur en sfeertje, ook vind ik de historische en andere toeristische bezienswaardigheden gewoon een stuk interessanter dan in Londen.
Zoals in zoveel grotere steden kun je inderdaad beter op zoek gaan naar cafeetjes en restaurantjes in de zijstraten van de zijstraten van grotere straten als je een beetje op je centjes wilt letten. Wij aten er voor 30 euro per avond met zijn tweeën inclusief drinken.
De metro vonden wij juist super, je komt werkelijk overal binnen no time met zo'n weekend pasje. Veel overzichtelijker dan het ov in Amsterdam :). En ja zakkenrollers horen nou eenmaal bij grote steden, die zitten ook volop in Londen hoor (waar de metro trouwens ook op veel tijden afgeladen is). Gewoon goed op je spullen letten!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:23

Als ik mag kiezen dus de 2 steden vind ik Londen leuker..
Ben een aantal keren in Parijs geweest was leuk maar kreeg niet het gevoel van wauw...
En ik ben daar beroofd dus dat komt ook niet te goede van mijn gevoel van Parijs. ;)

Londen daar in tegen kan ik uren rond slenteren en het gevoel hebben dat in nog
niet alles heb gezien.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:27

We hebben nu eigenlijk al een beetje besloten dat we naar London gaan. We willen waarschijnlijk een reis boeken voor 4 dagen waarvan dit het programma is:

Eerste dag: U wordt van uw opstapplaats naar de centrale instapplaats gebracht alwaar uw vakantie begint. Na een koffiepauze rijden we richting Antwerpen, Gent, Veurne en Duinkerken naar Calais waar we het kanaal oversteken met de ferry. Vervolgens nemen wij de Engelse rijstijl over, linksrijdend, en rijden door de bekende tuin van Engeland, graafschap Kent naar Londen. Na aankomst, afhankelijk van het tijdstip, checken we in of beginnen we direct aan het avondprogramma. U heeft de mogelijkheid om met ons deel te nemen aan het dinerbuffet en onder leiding van onze professionele Nederlandse reisleiding met onze lichttour Londen mee gaan. (optioneel)

Tweede dag: 's Morgens beginnen we met een aantal ontdekkingen in de stad. Aanraders zijn een boottocht over de Thames en een bezoek aan de St. Paul’s Cathedral (optioneel). Wilt u in de geschiedenis van Londen duiken dan raden wij de Londen Dungeons (optioneel) aan. Maar u kunt ook een kijkje nemen in de bewaarplaats van de Britse kroonjuwelen (optioneel). 's Avonds hebben we een uitstekend diner georganiseerd (optioneel) en kunt u een rit maken in 's werelds grootste reuzenrad, de Londen Eye (optioneel). Aansluitend maken we onder begeleiding van de reisleiding een avondwandeling door het centrum van de stad (optioneel).

Derde dag: 's Morgens beginnen we met een stadstour langs de indrukwekkende culturele hoogtepunten en wereldberoemde winkelstraten. Tevens aanschouwen we de wisseling van de wacht op Whitehall. Aansluitend wordt u afgezet op het Piccadilly Circus om te shoppen. 's Avonds kunt u deelnemen aan een uniek middeleeuws dinerspektakel waarbij natuurlijk gegeten en gedronken wordt (optioneel).

Vierde dag: Na het ontbijt gaan we weer teug naar Dover voor de overtocht per ferry naar Calais. Maar voordat we echt beginnen aan de terugreis maken we nog een korte tour door de Docklands, het havengebied van Engeland. We arriveren in de loop van de avond en onze servicelijn staat alweer klaar om u bij de uitstapplaats af te zetten.

(De London Eye lijkt me zoow cool!)

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:28

LondenLondenLonden :)) :))

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:21

Oké, leuk progamma, Londen Eye is echt wel leuk idd. Je kan de stad echt zo mooi zien 's avonds al die lichtjes enzo :D