Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rijerijerije schreef:Dit is natuurlijk persoonlijk smaak, en over smaak...nou ja, je kent het wel
Maar als TS toch om meningen vraagt: Londen heb ik inmiddels wel gezien. Niet alleen de toeristische dingen, maar ook de sfeer, de ambiance, 'het stadsgevoel'. Ik ben vorig jaar in Parijs geweest en daar heb ik véél meer het gevoel van buitenland. Londen lijkt toch behoorlijk op onze cultuur en onze 'stadsarchitectuur' vind ik. Parijs is zo veel 'exotischer' en gewoon anders...Daar heb je een sfeer die je hier niet vindt, een rondje over Père Lachaise is onbeschrijflijk, en dat gevoel heb ik in heel Londen niet gevonden. Ik vind Parijs ook meer een stad van uitersten, van chique winkelstraten tot verpauperde appartementjes. Maar zelfs de verpaupering vind ik interessant in Parijs, in Londen niet.
Borg schreef:Rijerijerije schreef:Dit is natuurlijk persoonlijk smaak, en over smaak...nou ja, je kent het wel
Maar als TS toch om meningen vraagt: Londen heb ik inmiddels wel gezien. Niet alleen de toeristische dingen, maar ook de sfeer, de ambiance, 'het stadsgevoel'. Ik ben vorig jaar in Parijs geweest en daar heb ik véél meer het gevoel van buitenland. Londen lijkt toch behoorlijk op onze cultuur en onze 'stadsarchitectuur' vind ik. Parijs is zo veel 'exotischer' en gewoon anders...Daar heb je een sfeer die je hier niet vindt, een rondje over Père Lachaise is onbeschrijflijk, en dat gevoel heb ik in heel Londen niet gevonden. Ik vind Parijs ook meer een stad van uitersten, van chique winkelstraten tot verpauperde appartementjes. Maar zelfs de verpaupering vind ik interessant in Parijs, in Londen niet.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Maar het scheelt echt als je aardig Frans spreekt.
Vanaf eind oktober zijn de grote warenhuizen in Oxford Street in Londen in kerstsfeer, dat is ook wel weer geweldig.
Stel je niet teveel van het eten voor, of je moet voor Indiaas gaan.
Denk eerst goed na wat je wilt: cultuur of shoppen (en een beetje cultuur).
x_Marr schreef:Ik ben in april een paar dagen met school naar Parijs geweest, en ik vond het niet echt super. Goed ik werd dan ook ziek, maar daarnaast vond ik het te druk en te hectisch, vooral in de metro's.. je stond 9 van de 10 keer echt op elkaar gedrukt, daarbij oplettend dat je niet werd beroofd. Ik heb dan omdat ik ziek was geen hap door mn keel gekregen maar in restaurantjes was het ook erg duur, binnen betaalde je al 4 euro voor een klein glaasje icetea.![]()
De gebouwen waren wel erg mooi om te zien
Rijerijerije schreef:x_Marr schreef:Ik ben in april een paar dagen met school naar Parijs geweest, en ik vond het niet echt super. Goed ik werd dan ook ziek, maar daarnaast vond ik het te druk en te hectisch, vooral in de metro's.. je stond 9 van de 10 keer echt op elkaar gedrukt, daarbij oplettend dat je niet werd beroofd. Ik heb dan omdat ik ziek was geen hap door mn keel gekregen maar in restaurantjes was het ook erg duur, binnen betaalde je al 4 euro voor een klein glaasje icetea.![]()
De gebouwen waren wel erg mooi om te zien
Logisch dat je vakantie niet leuk is als je ziek bent. Maar afgezien daarvan heb je misschien niet helemaal de juiste gids gehad. Een goeie begeleider had je mee kunnen nemen naar de achtergelegen straatjes waar alles ineens al de helft goedkoper is en waar je veel meer écht Franse sfeer proeft. Druk: ja het is nu eenmaal een wereldstad, en zeker als je op 'verkeerde' tijden van de dag reist zit je midden in de spits, drukte hoort nu eenmaal bij steden. Ik hou ook helemaal niet van drukte, maar het hoort nu eenmaal bij dit soort steden, zonder drukte is Parijs Parijs niet meer