kamperen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:04

Ik weet niet wat je wil.
Een trekkerstentje kost bij Obelink tussen de 50 en 75 euro maar een bungalowtent wel even wat meer...

Zelf zou ik trouwens geen caravan willen. Wij begonnen met een vouwwagen en op een gegeven moment werd elk jaar de caravan groter :')
Maar een caravan voelt toch niet als kamperen :n ik vind een vouwwagen leuker! Als je dan toch iets van luxe wil.
Een camper lijkt me dan ook leuker. Eigenlijk alles, behalve een caravan :D

hetbommeke

Re: kamperen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:08

Tsjaa, zo heeft alles zijn voor en nadelen. Met caravan doe je er wat langer over om op de plaats van bestemming te komen. Maar het was wel snel warm 's avonds toen wij in een koud Zuid Frankrijk stonden. En op doorreis hoef je alleen maar de pootjes uit te draaien en de stekker erin te stoppen.

En je hebt altijd je auto bij je, dat wordt wat lastig met een camper. Ieder zo zijn ding.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:14

Dat laatste vind ik ook een groot nadeel aan een camper :j
Op doorreis met de vouwwagen is ook makkelijk. Alleen even de wagen uitvouwen, voortent niet opzetten.

Met kou vind ik een vuurtje weer heerlijk! Maarja dat mag vaak niet op gewone campings...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:15

Nicollletje: ik heb ook nog steeds de beste herinneringen aan de vakanties met mijn ouders in de vouwwagen. Ik had een klein 'holletje' onder de klep zeg maar en dat was echt mijn domein. Veel knusser dan een caravan en meer kamperen voor mijn gevoel. Het was echt zo'n mooie jaren-80 uitvoering met bruin met oranje gordijnen :+ en he-le-maal volgeplakt met stickers van alle campings die mijn ouders door de jaren heen hebben aangedaan :D Super gewoon!

Camper wil ik alleen als ik (ooit nog eens) naar Amerika ga. Anders niet. Zeker in kleine Zuid-Europese stadjes kun je lang niet overal komen en word je soms niet eens toegelaten tot leuke plekjes. Ik wil altijd een losse auto hebben; veel meer vrijheid :j

Op doorreis is een caravan idd erg fijn. Neerzetten en klaar. Het duurt toch zeker wel een klein uurtje om onze tent op te zetten, daar houden we ook rekening mee met plannen: vorig jaar naar zuid-Frankrijk hebben we in twee keer gereden, het laatste stukje zo gepland dat we vroeg in de middag arriveerden en dus ruim de tijd hadden om de tent op te zetten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:17

Dat holletje onder de vouwwagen had ik ook :))

Mijn vriend zijn ouders vonden het een beetje sneu voor de jongens dus die kregen een bijzettentje maar ik vond het veel leuker in mijn holletje!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:20

Of Australie en Nieuw Zeeland met de camper. Noorwegen schijnt ook fantastisch te zijn met de camper, je mag daar nog wildkamperen en het is veilig.

Ik heb geen geld voor een camper, maar ik zit dan te denken aan een fiets ofzo achterin laden voor vervoer ter plekke.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:22

Wij gingen vroeger altijd gewoon met zn vieren met de auto, geen caraven, ook geen hele grote auto (zelfs nog een paar jaar met de Lada :+ ) maar alle spullen gingen altijd prima mee. Ik heb me dus ook voorgenomen om het ook zo aan te gaan pakken ;)

Wij hebben voor onze tent 600 euro betaald, daarvoor hebben we een grote 4 persoonstent van een katoenmix. Weet ff niet meer welk merk, zal thuis even kijken.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:23

Hahaha, helemaal off topic. Maar de Harz ben ik 30 jaar lang elk jaar naar toe geweest met heel de familie. In het naturfreundehaus in Bad Lauterberg, ik herkende je verhaal over de wildfutterplatz meteen.
In de winter is er wel heel veel te zien hoor.

Ik kan jullie nog wel een fijne camping in Luxemburg aanraden. Daar ben ik met mijn ex geweest.
Camping Wies-neu. Aan de Sure, heerlijk rustig en veel wandelmogelijkheden.
Sanitair was voortreffelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:25

Hier nog een kampeerliefhebber. Vroeger altijd met mijn ouders gekampeerd, eerst in een bungalowtent, later met de vouwwagen. Meestal naar Frankrijk, maar soms ook in eigen land of naar Duitsland, Oostenrijk of Noord-Italië. Bij voorkeur gingen we naar campings met niet te veel irritante poespas (animatie, disco, 'gezellige' bingo/karaoke, etc). Liever een kleinere, rustiger, groene camping waar je niet in keurige rijen bij elkaar op het aangeharkte stoepje zit.

Soms leverde dat heel aangename verrassingen op waar we nog een aantal keren terug zijn geweest. Toppunt daarvan was een camping in de Mercantour (bergen ±50 km boven Nice) met een geweldige campingbaas. De enige Fransman die ik ken die langzaam Frans kan spreken en hij wist echt álles over de omgeving. Een hele rustige camping (wij waren een jaar zelfs de enige gasten) met niet veel voorzieningen (tafeltennistafel, schommel en sanitair), maar altijd schoon en goed bijgehouden. Uitermate geschikt voor gezinnen met kinderen die ervan houden.

Later ben ik zelf een paar keer in Engeland gaan wandelen. Omdat het weer daar niet altijd meewerkt en omdat iedere kilo op je rug meetelt heb ik een vrij lichte, maar toch stevige tent gekocht. Ik liep toen alleen, maar wilde wel graag mijn rugzak droog binnen kunnen leggen, dus een kleine tweepersoonstent (= precies passend voor 2 personen naast elkaar op hele smalle matjes) was het minimum.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSNJMIZY-D.jpg

Ook daar heb ik vooral kleine campings gehad (of soms gewoon bij een boer in de oude kippenren met een chemisch toilet in een kippenhok als enig sanitair), en soms kom je dan per ongeluk op een klein paradijsje terecht:
Afbeelding
De rivier stroomt er vanuit een kloof dóór de camping heen, er zijn geen afgebakende plaatsen en iedereen zet zijn tent er gewoon ergens neer. Hele gemoedelijke sfeer, iedereen helpt elkaar (Tentstok gebroken? Ik heb nog wel een stukje ducktape. Heb je misschien een kurkentrekker te leen? Wij hebben nog wijn) maar je hoeft geen last van elkaar te hebben. Het ietwat primitieve sanitair kon de pret in ieder geval niet drukken.
Oh ja, en 's morgens word je zo wakker:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSNJMIZY-D.jpg

@TS: Geen idee hoe het precies zit met honden op de camping, maar volgens mij is het best lastig om die überhaupt mee te nemen naar Engeland. Verder wel een ideale locatie voor een gezin met volop speelruimte voor de kinderen en een smal, ondiep riviertje waar ze prima kunnen spelen.

@Rijerijerije: Jij omschrijft bijna precies de vakanties die wij vroeger thuis hadden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:28

voordeel van een "klapkar" is wel dat je lekker kunt doorrijden, wij worden met onze "sleurhut" altijd massaal ingehaald als we onderweg zijn.

mijn ouders waren geen kampeerders, hoop nu dat onze kinderen later ook van die leuke kampeerherinneringen hebben. willen volgend jaar de binnentent van onze koepeltent in de voortent zetten (snappen jullie t nog?) en dan een jaar laten het tentje naast de caravan of allebei zo'n klein plop tentje voor hun allebei van quecha of hoe die dingen ook heten.

mocht je lid zijn van de anwb, zij hebben ook een forum waar je op kunt inloggen met een heeeeeeeeeleboel tips en topics.

en verder hadden we deze vakantie 2 doorgangs campings waarbij de auto vast kon blijven aan de caravan, dus 's ochtends vers stokbrood halen bij het kampwinkeltje en daar gingen we weer om een uur of 8 naar de volgende camping. rijden dan zo'n 400 km zodat we 's middags aankomen en de kids nog lekker de speeltuin of het zwembad in kunnen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:29

HBVisser schreef:
Hahaha, helemaal off topic. Maar de Harz ben ik 30 jaar lang elk jaar naar toe geweest met heel de familie. In het naturfreundehaus in Bad Lauterberg, ik herkende je verhaal over de wildfutterplatz meteen.
In de winter is er wel heel veel te zien hoor.

Ik kan jullie nog wel een fijne camping in Luxemburg aanraden. Daar ben ik met mijn ex geweest.
Camping Wies-neu. Aan de Sure, heerlijk rustig en veel wandelmogelijkheden.
Sanitair was voortreffelijk.

* noteert alle tips

Frankrijk bijv. is te ver voor mijn auto dan kan ik net zo goed gaan vliegen...

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:29

Ik ging met mijn ouders altijd naar de camping met tent etc.
Wij hebben geleerd van de zware regenval die we een keer hadden..
tent op een ophoging zetten zodat het niet naar binnen kan lopen ;)
neem genoeg reserves mee qua elastiekjes en haringen ;) you never know ;)

in elk geval veel plezier met kamperen!
wij doen t nu niet meer.. gaan liever naar een luxe oord in het warme verweggiestan ;)
maar met een kleintje van 4 zou ik dat niet doen.. ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 13:39

vouwwagen kan zoiezo niet want we hebben een auto zonder trekhaak
dat word de eerste stap die we gaan zetten richting caravan of dus een vouwwagen een auto met trekhaak kopen
haha wat een geweldige foto's plaatsen jullie ook zeg!
ik krijg er helemaal zin in!!
we willen eerst gewoon in nederland blijven
en voor mij hoefd het niet al die luxe resorts enz. ik ben nog steeds een buiten mens die het liefst ook meespeeld bij de beekje haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:42

Oomens: :wow: Fantastisch zeg! Dat moet je maar net tegenkomen ja....Pfff zoiets is nou ook echt wat voor mij....Je tentje niet trouwens, net iets te basis voor ons.

Mijn vriend was van huis uit weinig vakantie gewend, en als ze gingen, dan in hotels. Maar na een jaartje in ons te kleine bijzettentje die we eigenlijk alleen als noodvoorziening hadden meegenomen voor het geval de hotels vol zouden zitten, kwam hij op een dag: "Kunnen we niet een grotere tent kopen...?" :D Hij is dus helemaal bekeerd en heeft het ontzettend naar zijn zin in ons paradijstentje <3 Ik heb nog wel leuke tips voor campings, maar dan moet ik eerst locaties/regio's horen, dan schiet me wel wat te binnen....En oja even de site van mijn vader spammen met o.a. een prachtige camping in Slovenië:
http://www.reizenenschrijven.com Aanrader om even rond te snuffelen als kampeerliefhebber :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:44

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:49

hetbommeke schreef:
en verder hadden we deze vakantie 2 doorgangs campings waarbij de auto vast kon blijven aan de caravan, dus 's ochtends vers stokbrood halen bij het kampwinkeltje en daar gingen we weer om een uur of 8 naar de volgende camping. rijden dan zo'n 400 km zodat we 's middags aankomen en de kids nog lekker de speeltuin of het zwembad in kunnen.
Wij bleven het liefst op de eerste camping minstens een dag staan, omdat we dan in ieder geval meteen het vakantiegevoel konden krijgen. Scheelt wel dat we meestal ook geen echte 'eind'bestemming hadden waar we op een bepaalde tijd moesten zijn, dus we hoefden die eerste dag ook niet echt te haasten.
Dat vonden we ook zo jammer aan doorgangscampings. Iedereen blijft er aangekoppeld en zo ingepakt mogelijk staan en het lijkt of iedereen er met haast op vakantie is. Dat is funest voor de sfeer. Die is veel leuker als mensen om je heen wel gewoon een terrasje pakken, een barbecue aandoen en even de 'moeite' nemen om tot rust te komen.

Zo hebben we ook ooit op een doorgangscamping gestaan vlakbij Langres. Vooraan was een groot 'doorgangsveld' waarop alle Nederlanders op elkaar gepakt stonden te wachten tot het de volgende ochtend was, terwijl achteraan op de camping mooie ruime plekken in het bos waren waar de Fransen gewoon vakantie aan het vieren waren. Omdat wij Nederlanders waren, ging men ervan uit dat we 'dus' ook op het trekveld wilden staan, en het heeft heel veel moeite gekost om duidelijk te maken dat we ondanks onze afkomst toch écht in het bos wilden en ook niet per se de volgende ochtend weg hoefden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:55

Oja mooie campings/plekjes in Nederland: camping de Rozenhof in Epen (zuid-limburg) en camping 't Sikkeler in Ruurlo, daar die laatste lijkt tegenwoordig alleen nog maar een recreatiepark te zijn, was vroeger een prachtige boscamping incl. eekhoorntjes 's ochtends vroeg :)

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:57

Volgens mij stond het Gamma krantje deze week ook vol met allerlei kampeerspullen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:59

klopt, ook met betaalbaar tafeltje en bovengenoemde stoeltjes voor 6 euro :D En aanverwante zaken....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:00

Ik wil trouwens best een paar plaatsjes in mijn weiland creeren voor de doortrekkers in Duitsland. Bos is 5 minuten met de auto rijden en een kwartiertje lopen.
Mooie omgeving en lekker veel soorten vogeltjes en wild ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:18

Klinkt goed HBVisser, wij gaan helaas dit jaar de andere kant op, maar leuk aanbod :j

Nog twee andere mooie en handige campings voor doortrekkers naar het zuiden: camping Altmühltal in Beieren, voor doortrekkers richting zuid-oost Europa: http://www.eurocampings.net/nl/europa/d ... al-102533/
Fijne camping, en heerlijk restaurantje in het dorp, hoef je zelf even geen eten te koken :P
En camping in Mamer, Luxemburg, meer voor trekkers richting Frankrijk: http://www.eurocampings.net/nl/europa/l ... er-105331/
Een échte trekkerscamping, groot veld, verder niks :P Maar wel handig gelegen vlakbij snelweg en fijn restaurantje op de camping.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:27

Heb zelf alleen maar ervaring met kamperen in nederland en dat dus alleen op natuurkampeerterreinen
Ook wel bij mini campings en bij de boer maar mijn ervaring is dat het daar al gauw wat drukker is en je wat dichter op elkaar staat
Onze tent heeft is van €200,- gekost het is een katoenen meende 4 persoons
Ging ons erom dat je er recht op in kon staan en er een voortent aan zat als het weer iets slechter was

Niet dat we er ooit gebruik van hebben gemaakt we leggen onze bagage in de voortent
Hebben een zo genoemde tarpan gekocht waar we onder zitten ook als het regend
Wij hebben een tent gekocht wat makkelijk op te zetten is en af te breken
Als we ergens staan en we vinden het er niet zo veel aan breken we de boel weer af en kijken verder
Dat is het voordeel van natuurkampeerterreinen je hoeft niet te reserveren en in het boekje kun je zien waar nog meer een camping is
Ook kun je zie hoeveel plaatsen er zijn en voorzieningen etc
www.natuurkampeerterreinen.nl kun je zien waar je kun kamperen enz

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:18

Scandinavie is ook een prachtig gebied om te kamperen, je mag er wild kamperen en overal vuur stoken, en de campings zijn ruim, en er zijn er in overvloed!
Zelf gaan we met ons kleine tentje nu voor de 3e keer naar Canada, heerlijk, alles op de bonnefooi!
Overigens mag je met een camper ook niet alle wegen op in Noorwegen.

Marktplaats is echt een uitkomst, als je ongeveer weet wat je wilt hebben, kan het heel wat leuke goedkope dingen bieden, ( bv ons tentje, nieuw voor 50 euro) .

Veel plezier met de voorbereidingen!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:49

Tip: De groene campinggids!
Is er voor verschillende landen en zo kom je op de prachtigste natuurcampings, langs beekjes, in het bos, niet hutjemutje...

Heel romantisch!

Vriendlief en ik gaan dit jaar van Nederland langs de westkust naar zuid-portugal, door het binnenland weer terug naar de alpe d'huez in frankrijk en dan weer terug. We hebben zo'n 6 weken en gaan inderdaad ook op de bonnefooi met het tentje achterin. Heeeerlijk!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:10

Gerbenfroh, thanks voor de tip, mooi vaderdag kadootje hier. Wij hebben al wel de kleine camping gids en de rustieke campinggids van frankrijk. Maar de groene nog niet. I.v.m. kleine kinderen zijn we altijd wel op zoek naar een camping met zwembad maar een beekje met steentjes en wat zand en water is ook altijd erg leuk voor ze.