Twijfels vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:27

Dat geld terug betwijfel ik, mijn moeder zat gisteravond vast op Birmingham, vliegverkeer mocht gewoon vliegen, alleen was het vliegtuig ingezet voor een andere vlucht, dus was haar vlucht gecanceld. Ze konden niet vertellen of het vandaag wel ging lukken, of uberhaupt binnen een paar dagen. Er werd niets vergoed, verblijf ed moest zelf betaald worden, ook werd de vlucht niet vergoed omdat het in verband met weersomstandigheden was, het enige wat ze deden was een gratis transfer naar de eerst mogelijke vlucht.

Mijn moeder heeft eieren voor haar geld gekozen, is op de trein gestapt a 60 euro, om 2.5 uur later in Harwich te zijn, heeft daar een bootkaartje gekocht a 86 euro. Alleen krijgt ze nu dus de vlucht waarschijnlijk niet terug. Nu was dit gelukkig geen extreem dure vlucht, maar toch... in Birmingham een hotel boeken is duurder dan de boot. Stel dat ze nog 3 dagen had moeten blijven?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:30

Tuurlijk moet je van je vakantie het beste proberen te maken maar ik kan me anne haar zorgen best goed voorstellen als je een aardige cent hebt neer moeten tellen voor je vakantie... dan zie je die toch liever niet door je neus worden geboord. Kan ik me best goed voorstellen!

@anne: dan heb je met betrekking tot je geld nog wel de beste kansen als ik het nieuws mag geloven.
Maar zou er goed navraag naar doen en ook blijven doen want heb ookal geluiden gehoord dat het niet meer vergoed wordt (waarschijnlijk omdat het bekend is en men er rekening mee kan houden?! geen flauw idee)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:44

Anne. schreef:
Voor Burgeroorlogen ben ik niet bang hoor. Ik ga naar Karpathos, da's zo'n klein eilandje.. Maarja.. staking van de luchtverkeersleiding of die stomme aswolk kunnen het wel vervelend maken.

Iedereen die zegt dat je je geld terugkrijgt.. dat weet ik zo net nog niet. De vliegmaatschappijen hebben dan verliezen, net als de reisbureau's.. voor hen is het ook een geval van overmacht.

Karpathos is echt 1 van de leukste en vriendelijkste eilanden! Je kan er zelf goed met engels uit de voeten.
Als je kan gaan heb je daar een geweldige vakantie. Ik heb er zelf nog steeds fijne herinneringen van.

Valt dat nou niet na te gaan of bij annulering vanuit de reisorganisatie wel of niet vergoed wordt of valt om te boeken?
Ze zullen vast een FAQ lijst daaromtrent hebben aangelegd.

Sterkte met je beslissing.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:45

ook ik zit een beetje in de rats met die verdomde aswolk..
ik vlieg over 3 weken naar tunesie met mn vriend.. wil al jaren naar tunesie, lijkt me echt helemaal geweldig en heb hem dit jaar eindelijk over kunnen halen om mee te gaan:D
we gaan net voor het echte hoogseizoen begint en hebben zo meer luxe voor ons budgetje kunnen krijgen.

maar stel nou dat die aswolk weer vervelend gaan doen waardoor we niet heen kunnen vliegen.
als we daar zitten en nog een paar dagen moeten blijven, geen probleem :D
maar dat je niet van schiphol weg komt en dus hier moet blijven..

volgens mij werden bij de vorige keer dat de luchthavens echt gesloten werden voor langere tijd ook niet de vakanties vergoed omdat het 'overmacht' was..

dan betaal ik dus 500 euro om een week in nederland in mn eigen huis te blijven:S

Anne.

Re: Twijfels vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:03

Ik heb het opgezocht. De reisorganisaties zijn niet verplicht om terug te betalen. Tot nu toe hebben ze dit wel vaak gedaan, maar als het straks hoogseizoen is en iedereen gaat op vakantie, kunnen ze niet alles vergoeden natuurlijk.

Maar jullie hebben gelijk, ik heb ook al van mijn vriend en mijn ouders op m'n donder gehad. Ik moet daar nu nog helemaal niet aan denken, ik maak mezelf weer helemaal gek (daar ben ik erg goed in) :P.

Maar ik hou het iig in mijn achterhoofd.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:02

Ik vlieg 5 juni naar Cuba... Heb er behoorlijk wat geld voor neergeteld en er helemaal naar toe geleefd, dus het zou echt een ontzettende domper zijn als het niet door kan gaan.

Ik neem alleen wel aan, dat ik mijn geld terug krijg mocht de vakantie geannuleerd worden. Ik weet niet of ik nu heel naïef ben daarover, maar kan me niet voorstellen dat ze het kunnen maken dat je met lege handen staat. :=

Maargoed, hopelijk houdt de vulkaan zich een beetje rustig en kunnen we allemaal gewoon op vakantie...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:24

Houdt de moed erin! *\o/*

Zwitsal schreef:
ook ik zit een beetje in de rats met die verdomde aswolk..
ik vlieg over 3 weken naar tunesie met mn vriend.. wil al jaren naar tunesie, lijkt me echt helemaal geweldig en heb hem dit jaar eindelijk over kunnen halen om mee te gaan:D
we gaan net voor het echte hoogseizoen begint en hebben zo meer luxe voor ons budgetje kunnen krijgen.

maar stel nou dat die aswolk weer vervelend gaan doen waardoor we niet heen kunnen vliegen.
als we daar zitten en nog een paar dagen moeten blijven, geen probleem :D

Zwitsal, wanneer je langer blijven moet dan ben je bij deze uitgenodigd in het zuiden langs te komen, zowiezo: mocht je de '2 daagse rondrit' met de tourbus gaan maken, dan kom je zowiezo in Douz, bel dan efkes dan komen we met de paarden naar de plek waar je een rondrit met dromedarissen gaat maken,... :Y)

Groetjes!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:27

ja we gaan die rondrit maken :D

vriendlief wil niet op een kameel oid... maar denk dat ik m ook niet op een paard ga krijgen hihi.. al zou ik het natuurlijk wel heel leuk vinden!!

beetje offtopic dit hihi

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:52

Ntlie_ schreef:
Ik neem alleen wel aan, dat ik mijn geld terug krijg mocht de vakantie geannuleerd worden. Ik weet niet of ik nu heel naïef ben daarover, maar kan me niet voorstellen dat ze het kunnen maken dat je met lege handen staat. :=

Het hangt helemaal af van de 'goodwill' van je reisorganisatie/hotel/vliegmaatschappij. Ze zijn namelijk niet verplicht het geld terug te geven wanneer zoiets gebeurd, voor hen is het ook overmacht. Zij kunnen er net zo weinig aan doen. Als het gebeurd, gebeurd het kort van tevoren en dan kunnen ze je hotelkamer o.i.d. ook niet meer verhuren..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:50

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:51

Mooizo, gezien ik mijn vliegticket voor augustus binnen heb :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:01

Dank MoonChloe! Nu maar hopen dat iedereen weer volop vertrouwen kan hebben.
Fijne vacance!

Voor degenen die nog een spannende avontuurlijke vakantie zoeken, klik de link onderaan in mijn onderschrift