geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naat_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:40

Hallo, nog een nieuwe hier!
Ik heb ook een GPS, een garmin dakota 10.
En ik kan er eigenlijk helemaal niks mee. Grote kans dat het probleem bij mij ligt hoor, want ik kreeg hem zelf niet eens op europa ingesteld :o
Maar ik weet ook niet in hoeverre hij geschikt is voor ruiters.
Ik heb geprobeerd routes van www.enjoytheride.nl te downlaoden (dat lukt wel, maar vervolgens zet hij ze niet op dat apparaat.
Hij wil denk ik wel routes onthouden, maar ja als ik de weg al weet dan had ik dat ding niet nodig.
ga ik ook maar eens op geocaching kijken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:29

Oeee, ik heb vandaag nog een geocache gevonden! Dit keer was het een mystery (vraagteken). Eerst thuis een puzzel oplossen en coördinaat berekenen en toen cache zoeken. Leuk 8-)

Wie zit hier nog meer op geocaching.com? Misschien leuk om elkaars vangsten te volgen? Mijn username is Elisaveta :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:40

hier nog een cacher :D
wij hebben volgens mij ook een garmin etrex, en gaat gewoon goed hoor!
mijn vader gaat ook wel es in het buitenland cachen (voor werk daar, en dan tussendoor ook nog ff :p ) en dat gaat ook goed. we hebben dan wel geen kaart, maar die pijl werkt ook wel.
trouwens, hebben ook een paar travelbugs. een is van mij en heet Jumper. dus als jullie een bug zien met een plaatje van mijn pony en mij op het strand....
zit trouwens nu ergens in amerika.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:55

Oh leuk, kreeg dit topic van mijn dochter Jetske_ door ik ben een bokkende geocacher.
Spendeer meer tijd aan cachen en coins verzamelen dan aan bokken :D
Ik had de gps (colorado) aangeschaft om met de buitenrijden niet te verdwalen, maar ben toen ook gaan cachen.
Heb inmiddels ook al een aantal caches te paard gedaan.
Wij hebben ook al 2 verschillende muntjes van onze eigen paarden. Zal ze straks na het eten wel even uploaden.

balance
Moderator Over Paarden

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:22

Goh wat leuk, nadjajump. Ik wist niet eens dat je die kon laten maken. Wel een avonturier dus, die van jou!

Dat is toch wel heeeeel erg leuk hoor, om ze te paard te zoeken millie. Ik heb nog geen GPS maar dat komt nog.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:21

Dit is het (mini) muntje van mijn ijslandse merrie Sina.
Ik laat ze af en toe achter in caches en de vinder mag hem houden. Het muntje hoeft niet te reizen zoals de trackable coins.
Hij heeft wel een nummer waarmee je ze kan loggen zodat ik kan zien wie het muntje waar heeft gevonden of gekregen. Sina muntje is al op 5 continenten gelogd.
Motje11 kom maar op met de cache op de Veluwe ;) Wij zitten in julli 2 weken op de veluwe met paarden.

Afbeelding

We hebben twee TB's met pony. Eentje reist er nog.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:30

Leuk, weer een paar erbij! +:)+

Ik heb ook een paar caches te paard gedaan. Deze foto is van een “Earthcache”, vlak bij stal. Bij een earthcache ligt niets verstopt, maar je wordt naar een mooie of bijzondere plek geleid. Vaak moet je dan een foto maken met iets op de achtergrond en die dan op geocaching.com plaatsen.
Hier was de opdracht “maak een foto van één van de teamleden, de meetstoel (houten ding op de achtergrond) en de gps zichtbaar in beeld”.
Afbeelding

Ik heb begin dit jaar m’n eerste travel-bug losgelaten. Hij heet Mini-OTTO naar m’n paard. Ik heb hem een leuke opdracht meegegeven. Als je die wilt weten moet je maar even op geocaching kijken. ;-) (TB37FBP)
In het begin zag ik de humor van travel-bugs echt helemaal niet in. Maar nu zie ik toch wel leuke mogelijkheden, haha. Hij is een paar keer verplaatst en ik heb bericht gekregen van de laatste vinders dat ze hem in IJsland gaan loslaten!

Mini-OTTO
Afbeelding

millie schreef:
Motje11 kom maar op met de cache op de Veluwe ;) Wij zitten in julli 2 weken op de veluwe met paarden.

Ojee, nou moet ik wel hè? :D Ik heb al een hele tijd niet aan mijn caches gewerkt.

En Spekkie vandaag alweer een cache gevonden. Haha, die krijgt de smaak te pakken! +:)+

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:09

hee leuk! zo'n soort hebben wij ook van Jumper, maar dan met een foto.
dit is de link.. http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=1985505
alleen héél veel foto's krijgen we nu ook weer niet..

edit: te paard cachen lijkt me ook wel cool! gaat alleen niet echt hier in de buurt volgens mij. of weet iemand nog paardencaches in de buurt van limburg of noord brabant?? :P

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 21:08

Staat dat niet op geocaching.com, nadjajump?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:10

bedoel je welke caches je te paard kunt doen?
dat zou best kunnen, heb het alleen nog nooit gezien.. ook niet waar het eigelijk wel had gekunt

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:21

Ik kom bij toeval dit topic tegen. Tijdje geleden heb ik geocaching 'ontdekt' op internet, nadat vrienden er over hebben verteld. Voor mijn werk moest ik GPSen bestellen, en nu gelijk ook 1 voor mijzelf gekocht. Ga snel een keer op zoek naar caches, ben benieuwd!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 23:02

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 23:15

Nou vraag ik me trouwens af of je ook een cache kunt gaan zoeken op zo'n attribuut. Iemand die dat weet? Kun je ergens het paard & ruiter icoontje invoeren en dan alle caches die daar bij horen kiezen?
Dat vind ik wel van belang als ik mijn hond wil meenemen bijvoorbeeld.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:41

balance schreef:
Nou vraag ik me trouwens af of je ook een cache kunt gaan zoeken op zo'n attribuut. Iemand die dat weet? Kun je ergens het paard & ruiter icoontje invoeren en dan alle caches die daar bij horen kiezen?
Dat vind ik wel van belang als ik mijn hond wil meenemen bijvoorbeeld.

Je kunt wel op zo'n icoon zoeken, maar alleen als je een Premium member bent. En daar moet je dus voor betalen.

Premium Members can use the Pocket Query feature to search for caches with particular attributes.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 06:46

Kan het overdenken waard zijn als je echt te paard wilt gaan zoeken. Maar voor nu zijn de icoontjes gewoon wel handig om te zien hoe bereikbaar een cache is voordat je gaat vertrekken.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:11

balance schreef:
nadjajump: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1B9Y0

zomaar een voorbeeld eruit gepikt. Aan de rechterkant van de site zie je bij 'attributes' staan dat je er in de winter kunt komen (pict. sneeuwvlok), te paard, met je hond etc. Zie je wat ik bedoel?

hee bedankt!! die had ik eigelijk wel ooit zien staan volgens mij maar nooit zo bij nagedacht :o
nog even wachten tot de grote vakantie en dan gaan we weer veel cachen :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:05

Hee wat leuk Nadjajump, dat jullie net zo’n opdracht gegeven hebben.
Ik kreeg gisteren bericht van de vinders dat hij vandaag naar IJsland vertrekt! :wave:

Ik betwijfel of de plaatsers van een cache altijd weten of je er echt te paard mag komen, aangezien we in het bos alleen op de ruiterpaden mogen rijden. Volgens mijn denken ze gewoon: het is in het bos dus je kunt er te paard komen. Ik zou niet helemaal op de icoontjes vertrouwen en niet heel ver met de auto gaan rijden als ik niet zeker weet of je er echt te paard kunt komen.
Maar wij kunnen elkaar nu mooi op de hoogte houden. Hidden Riverdunes bij Lelystad kan te paard gedaan worden. Het is geen supermooi bosgebied (blijft polder hè) maar er is wel bos en veel velden waar je fijn over kunt rijden en natuurlijk de geschiedenis van dit gebied (van 6000 jaar geleden toen het nog droog lag). Ik zou er niet al te ver voor rijden maar je kunt wel een lekkere buitenrit maken, en cachen natuurlijk!

Ik was/ben met een aantal caches bezig. Ook met een mystery bij mij in de wijk. Dat kan ik iets sneller doen omdat ik dan niet elke keer naar de Veluwe hoef. Ik had iemand die al een aantal caches bij mij in de buurt geplaatst had een berichtje gestuurd of hij wist wie ik moet benaderen voor toestemming van de grondeigenaar. Of hij een contactpersoon bij gemeente Lelystad heeft die bekend is met geocaching. Als iemand van de gemeente al vaker toestemming heeft gegeven lijkt me dat die makkelijker toestemming geeft dan als ik iemand nog helemaal moet uitleggen wat geocaching is…
Maar ik kreeg helaas geen antwoord. :n
Het leek me wel leuk om er één te leggen op een plek die vanuit mijn huis zichtbaar is, en wil er een leuke puzzel aan vastknopen. Of een nachtcache, dat ze in het donker met een zaklamp via spiegels en reflectoren de cache kunnen vinden, daar weet ik ook wel een leuk plekje voor.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:44

Hey wat leuk, nog meer mensen die zich bezig houden met Geocaching..........
Ik heb een mooie Garmin.....wat voor type is dat ding ook alweer, zo´n mooie gele :j
Ik heb hem 2 jaar geleden gekregen als kado.
Ik ga meelezen :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:04

Hoi 1Boefje. Zo'n gele als op de foto hierboven? Dat is de Garmin e-trex.

Mini-OTTO is inmiddels in IJsland aangekomen! :))

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:15

leuk is dat he! als je tb in een ander land komt! :D
Motje11 schreef:
Maar wij kunnen elkaar nu mooi op de hoogte houden. Hidden Riverdunes bij Lelystad kan te paard gedaan worden. Het is geen supermooi bosgebied (blijft polder hè) maar er is wel bos en veel velden waar je fijn over kunt rijden en natuurlijk de geschiedenis van dit gebied (van 6000 jaar geleden toen het nog droog lag). Ik zou er niet al te ver voor rijden maar je kunt wel een lekkere buitenrit maken, en cachen natuurlijk!

en deze cache lijkt mij ook wel heel leuk! alleen jammer dat het voor ons toch iets te ver weg is.. maar misschien als we ooit op vakantie gaan :D
wel zonder paard dan weer..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 14:56

Had Mini-Otto een goede reis gehad, Motje11? Grappig he? Hij is inmiddels een heel stuk mijn kant op verhuisd, wie weet komt hij hier nog weleens naar toe. Koud hoor, in de winter. Heeft hij een dekje?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:48

:j ja de Etrex, ik heb het even bekeken.
Is een leuk dingetje. Ook mooi je route onthouden.
Ik heb hem bij de futurumshop gekocht.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:37

Ja zeker! En dit is mijn eerste TB, en de eerste keer dat ie in het buitenland komt. En dan nog wel naar IJsland! :-)
Ze hebben ook hartstikke leuke foto's gemaakt met de paarden daar, en de namen erbij geschreven zoals gevraagd dus dat hebben ze leuk gedaan!
Ik ben benieuwd waar hij nu weer heen gaat...

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:48

oe dat is echt zoo leuk als je tb naar een ander land gaat :)
en ook leuk dat mensen zich aan je opdracht houden! wij hebben ook al heel veel mensen gehad die zeiden dat ze wel een foto wilden maken maar die toch niet gemaakt hebben. dat is wel jammer!
nog even en dan hebben we weer heul veel tijd om te cachen :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:37

Deze mooie foto's hebben ze gemaakt. Hij zit op de rug van de IJslander Valla Brunca.
Afbeelding

Afbeelding

Wat mooi daar hè?