canarische eilanden:welke?tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:47

La Palma is prachtig inderdaad! Massatoeristenplek hangt natuurlijk af van waar je gaat zitten. Wij verbleven in een huisje dat naast drie andere huisjes stond, maar we zaten niet echt in een dorpje ofzo en dus ook niet tussen de toeristen. Onze buren waren Spanjaarden :)

cheyentic schreef:
(...) Qwa echt bezienswaardigheden is er niet veel hoor en ook duiken word daar niet gedaan.
Bezienswaardigheden, tja, dat hangt ervan af wat voor bezienswaardigheden je zoekt. Op La Palma zijn prachtige vulkanen, vooral de enorme caldeira is heel indrukwekkend. Die zit wel in het natuurreservaat en daar moet je geloof ik wel een beetje op tijd heen. Ze laten maar een beperkt aantal mensen toe en noteren daarvan de nummerplaat, voor het geval er brand uit zou breken. Bij het natuurreservaat zit ook een museum en vanaf het museum en vanaf de caldeira kun je heel mooi de "rolwolken" zien: wolken die als een soort waterval over de berg lijken te rollen, ziet er heel spectaculair uit. Niet denken dat je nou op een bewolkt eiland terecht komt, want verder is het lekker zonnig :P
Je kunt er heel mooi wandelen, ik vond het er erg groen :j Maar lekker op het strand liggen en snorkelen tussen kleurrijke visjes is ook goed mogelijk. Verder zijn er rotstekeningen te zien, er is een leuke overdekte markt (wel heeeel toeristisch :P ) en je kunt leuke boottochtjes doen, bijvoorbeeld met een barbeque erbij. Ik vond vooral de boottocht over de oceaan fantastisch, aangezien we ongeveer na een uurtje al omsingeld waren door zo'n 100 dolfijnen! *D

Duiken wordt er WEL gedaan :) , er zit zelfs een Nederlandse duikschool en dat zijn hele leuke mensen. (http://www.casadebuceo.nl/) Ik vond het zo tof dat ik maar twee keer ben gegaan, hihi :D Snorkelen kan ook goed. Mocht je naar La Palma gaan, vraag dan even waar het natuurreservaat zit. Daar kun je prachtig snorkelen tussen leuke kleurrijke visjes. Soms is het water wel een beetje te wild om te snorkelen, het blijft natuurlijk een oceaan ;) . Het natuurreservaat zelf is afgelopen zomer helaas deels afgebrand, echt ontzettend zonde. Er had een debiele Spanjaard een vuurpijl afgeschoten bij een feestje terwijl het er al tijden niet meer geregend had... :+
Paardrijden kan ook, ik was het ook van plan maar het was vorig jaar 47 graden dus dat vond ik een beetje te heet :P . Maar er zit in ieder geval een Duitse paardenverhuurdinges, hij was een beetje moeilijk te vinden maar de paarden zagen er goed uit.
Een auto zou ik zeker huren omdat de onderlinge afstanden tussen leuke dingen vrij groot zijn. De mogelijkheden om naar andere eilanden te gaan weet ik niet (we zijn gewoon rechtstreeks vanaf Schiphol gegaan).

Ook wij wilden geen twee weken op het strand liggen maar ook geen twee weken wandelen. Een mix daartussen is goed mogelijk. Ik heb geen ervaring met de andere Canarische Eilanden, maar ik heb in ieder geval erg genoten van La Palma en ben niet al te veel toeristen tegen gekomen, alleen op de stranden. :)

Anoniem

Re: canarische eilanden:welke?tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Vriendje wil,geloof ik,duiken. Voor mij blijft het dan bij snorkelen.
En natuur vind ik mooi,en dolfijnen lijkt me ook super...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:23

Ik denk dat je dan op La Palma het beste zit (wil ik zelf ook graag nog een keertje heen :j)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:12

Leuk over La Palma komt weer helemaal terug. Dolfijnen hebben wij ook gedaan. echt superleuk. Boottocht duurde wel lang op stevige golven (de helft zeeziek :r ) maar die dolfijnen maakte het allemaal de moeite meer dan waard!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:17

Ben op Tenerife geweest, vond het erg gaaf. Waren veel excursies waar je mee kon gaan. Wij zijn toen met een boot meegeweest om grienden en dolfijnen te spotten, kon je kiezen tussen 3 of 5 uur. Wij zijn 5 uur geweest, hebben grienden gezien en toen ben ik de rest van de tijd ziek geweest hahaha.
Maar dat was verder wel hardstikke leuk.
Vond de barretjes ook leuk en gewoon de stadjes.