cheyentic schreef:Bezienswaardigheden, tja, dat hangt ervan af wat voor bezienswaardigheden je zoekt. Op La Palma zijn prachtige vulkanen, vooral de enorme caldeira is heel indrukwekkend. Die zit wel in het natuurreservaat en daar moet je geloof ik wel een beetje op tijd heen. Ze laten maar een beperkt aantal mensen toe en noteren daarvan de nummerplaat, voor het geval er brand uit zou breken. Bij het natuurreservaat zit ook een museum en vanaf het museum en vanaf de caldeira kun je heel mooi de "rolwolken" zien: wolken die als een soort waterval over de berg lijken te rollen, ziet er heel spectaculair uit. Niet denken dat je nou op een bewolkt eiland terecht komt, want verder is het lekker zonnig(...) Qwa echt bezienswaardigheden is er niet veel hoor en ook duiken word daar niet gedaan.

Je kunt er heel mooi wandelen, ik vond het er erg groen

Duiken wordt er WEL gedaan

Paardrijden kan ook, ik was het ook van plan maar het was vorig jaar 47 graden dus dat vond ik een beetje te heet

Een auto zou ik zeker huren omdat de onderlinge afstanden tussen leuke dingen vrij groot zijn. De mogelijkheden om naar andere eilanden te gaan weet ik niet (we zijn gewoon rechtstreeks vanaf Schiphol gegaan).
Ook wij wilden geen twee weken op het strand liggen maar ook geen twee weken wandelen. Een mix daartussen is goed mogelijk. Ik heb geen ervaring met de andere Canarische Eilanden, maar ik heb in ieder geval erg genoten van La Palma en ben niet al te veel toeristen tegen gekomen, alleen op de stranden.