Singlereizen/ reizen voor mensen alleen met een groep tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:16

eroslover schreef:
Ben benieuwd waarom je nu toch hiervoor gekozen hebt , als je het vroeger niet had gedaan?

Omdat ik vroeger niet vrijgezel was ;) En niet het zelfvertrouwen had om met een groep vreemden op vakantie te gaan. Maar met de jaren ben ik ook gemakkelijk geworden in de omgang en maak nu sneller en makkelijker contact met mensen die ik niet ken. Ik vind het toch wel een hele stap om zo te nemen in je eentje. Want wat nou bijvoorbeeld als je groep heel erg tegen valt? Ik weet niet hoe groot de groep is waar jij mee gaat, maar bij mij zit er maximaal 8 man in. Als er dan een rotte appel tussen zit is dat toch bepalend voor je vakantie.

eroslover

Re: Singlereizen/ reizen voor mensen alleen met een groep tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 08:04

ja als je niet vrijgezel was , dan kan je inderdaad niet mee.
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit doe. Vind het ook wel spannend , maar ga er vanuit dat het gewoon heel leuk wordt. De groep bij ons is wel wat groter 8 tot max 18. Daarin kunnen dus wel groepjes ontstaan. Dat heb je met een kleiner groepje zoals bij jou niet denk ik.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:11

Ik blijf dit topic even volgen.

Ik ben ook single en wil ook zo'n soort zomervakantie gaan doen. Ben alleen wat ouder 35 jaar.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 08:15

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:16

Ik ben vorig jaar alleen naar amerika gereist. Ik begon bij familie maar omdat ik meer wilde zien kwam ik bij kennissen en vrienden van hun de ik totaal niet kende. Zo ben ik wel van de middle of nowhere in een mega huis naar een appartement in manhattan gereist.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:28

@Eroslover: Als je met een grotere groep gaat heb je ook idd een grotere kans dat er mensen bij zitten met wie je een klik hebt. Ach, moet ik me maar een beetje gaan aanpassen :D .

@ Norton: Ik ben 28 en de reis die ik ga maken is voor mensen tussen de 20 en 40. De reisorganisatie waarmee ik ga, noSun, heeft reizen voor mensen tussen de 20 en 40 en reizen tussen de 20 en 59. Maar zoals de naam al zegt, wel naar bestemmingen die niet bekend staan om hun zon... Ze hebben bijvoorbeeld ook rondreizen door Ierland en Schotland. En die staan ook hoog op mijn verlanglijstje. En het is allemaal niet zo duur, mede doordat het toch een beetje alternatieve vakanties zijn waarbij je vaak aan wildkamperen doet. Of creperen, zoals mijn vader al fijntjes zei.

@ Moonsparkle: Amerika is ook wel cool! Dat ons kent ons is dan ook wel erg handig hoor! Moet ook maar eens contacten op gaan doen in het buitenland. Je weet nooit wanneer die nog eens van pas gaan komen.....

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 09:32

@ moonsparkle , lijkt me ook erg gaaf mis die contacten alleen.

@ Wolken : ben benieuwd hoe je je vakantie gaat vinden.

@ Norton: Laat je het weten , als je ook voor een single/groepsreis kiest?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:52

TS veel plezier alvast . Hebben de overige single's wel eens aan een ruitervakantie gedacht.

Dat heb ik gedaan in 2001 , toen was ik 25 en twijfelde ook enrom omdat ik alleen was.
Mijn mams heeft me toen overgehaald om toch alleen naar Ijsland te gaan omdat ik dat al zo lang wou. Ondanks dat ik soms wel wat onzeker was (komt de taxi wel, pak ik niet de verkeerde bus en 100x op het scherm kijken of ik wel de juiste gate had van het vliegtuig :D ) is het echt super geweest.
Jammer genoeg kan ik wegens rugklachten niet heel lang meer rijden en zijn dit soort vakanties niet meer weggelegd voor mij. Vind ik ontzettend jammer want het is leuk en vaak gaan er mensen alleen.

De laatste paar jaar ga ik alleen op vakantie en dan het liefst ver weg.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 09:54

Thanks cowgirl!

Ik heb ook nog naar ruitervakanties gekeken , maar vond deze nogal prijzig.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:15

eroslover schreef:
ja als je niet vrijgezel was , dan kan je inderdaad niet mee.
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit doe. Vind het ook wel spannend , maar ga er vanuit dat het gewoon heel leuk wordt. De groep bij ons is wel wat groter 8 tot max 18. Daarin kunnen dus wel groepjes ontstaan. Dat heb je met een kleiner groepje zoals bij jou niet denk ik.

Dat bovenste vind ik persoonlijk echt onzin!
Ik leef al 3,5 jaar als niet-vrijgezel, woon samen met mijn vriend, maar hij wil toch echt niet mee op een reis anders dan een week in de zon in Griekenland. Ik wil graag op reis, en dit zou een mooie optie voor mij zijn omdat geen van mijn vriendinnen mee willen... En dan wordt door zo'n organisatie bepaald dat ik niet mee mag als ik niet vrijgezel ben? Dat vind ik echt heel maf, want wat reizen betreft ben ik wél vrijgezel...
Nouja als dat echt zo streng is houdt dat voor mij sowieso op, ga ook niet lopen verzwijgen dat ik niet vrijgezel ben... Jammer...

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:37

Whoo, Rustig! Je hoeft je echt niet buitengesloten te voelen omdat je wel een relatie hebt hoor! Als jij lekker in je eentje op vakantie wilt gaan houdt niemand je tegen. Er zijn echter wel twee verschillende reizen: de Singles reizen en de groepsreizen. De naam singles reizen zegt het wel al een beetje natuurlijk: die zijn bedoeld voor singles. Als je alleen op vakantie wilt gaan kan je prima mee met een groepsreis. De reis die ik ga maken heet ook een groepsreis. Ervaring alleen verteld dat ongeveer 90 - 95% van de reizigers single zijn. Maar als jij met zo een reis mee zou willen gaan zal je ongetwijfeld van harte welkom zijn.

Nee, ik heb niet gekeken voor een paardrijvakantie. Ik heb tijdens vakantie nooit de behoefte om ook nog eens te gaan rijden. Dat doe ik het liefste op mijn eigen paardje *D

Ik heb er zo een zin in! Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor alles wat ik mee moet nemen. Omdat we overnachten in tenten heb ik een slaapmatje en slaapzak nodig. De voorpret alleen al!! hahaha

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:14

Hehe na jouw reactie zie ik dat mijn berichtje wel een beetje heftig was... was niet zo bedoeld :D
Ik heb gewoon te snel een verkeerde conclusie getrokken en het is een gevoelig punt omdat ik het liefst gewoon met vriendlief de wereld over zou trekken... en dan had ik het idee alleen op reis te gaan, en begreep ik -na te snel gelezen te hebben- dat ook dat niet kon... :P
Maar wat ik begrijp kan het dus wel, alleen die echt singlereizen dan niet? Nouja dat maakt voor mij verder niet uit, als ik maar niet buitengesloten wordt omdat ik wel een vriend heb (die alleen niet mee op reis wil :P )
Sorry voor mijn reactie :D

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:16

Ik laat zeker weten of ik uiteindelijk kies voor een single/groepreis. Ben nu een beetje aan het rondkijken wat ik wil.
Op een boot met allemaal vreemden zie ik niet zitten als je dan een probleem met iemand hebt kun je die niet
ontwijken, dat is normaal iets gemakkelijker. Ik ga nog eens even verder googlen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:22

@Jarrah: Ik zie dat wolken het al heeft toegelicht. Mijn reactie was misschien ook een beetje kort door de bocht. Had even niet aan de gewone groepsreizen gedacht omdat ik met een singlereis mee ga. Hoop dat je een leuke vakantie vind die bij je past!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:34

Toch zie ik overigens nergens staan dat singlereizen alleen voor vrijgezellen is... kan het niet zo zijn dat dat gewoon voor alleenreizende (singlereizigers) is ipv voor vrijgezellen?
Ik zou dan zelf namelijk liever met een singlereis mee gaan, want dan weet ik dat iedereen alleen komt, met een groepsreis kan je ook gewoon in een tweetal deelnemen, en dan ben ik straks de enige singlereiziger... of begrijp ik dat verkeerd?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 11:59

Denk je eraan om alleen op reis te gaan in een groep? Zeker doen! Het is een geweldige manier om veel nieuwe mensen te leren kennen en wie weet worden dit vrienden voor de rest van je leven. Een groot aantal Mambo reizigers boekt alleen en reist graag samen met andere Solo reizigers. Alle Mambo reizen zijn zo opgezet dat je altijd in een groep terecht komt met gelijkgestemde reisgenoten, die ongeveer even oud zijn en in dezelfde levensfase zitten als jij. Je zult zien dat je je al snel ‘allright’ voelt in je groep, juist omdat iedereen met hetzelfde doel komt; nieuwe mensen leren kennen en samen het avontuur aangaan. Iedereen heeft voor dezelfde reis gekozen en daardoor heb je ook dezelfde reisinteresse als je reisgenoten. Bij de Let’s get Together reizen geldt ook nog eens dat iedereen alleen of samen met een vriend/vriendin boekt. Stelletjes kunnen niet mee met deze reizen. De Let’s get Together reizen zijn geen singlereizen, wij doen bijvoorbeeld niet aan speed daten. Het is ook geen must om single te zijn. Een Let’s get Together reis draait om nieuwe mensen leren kennen en samen een gezellige vakantie beleven.

Je kunt kiezen voor een 1-persoonskamer of tent of voor een 2-persoonskamer of tent op indeling. Indien je voor een 2-persoonskamer/tent kiest, word je ingedeeld met een andere reiziger van je eigen geslacht. Wanneer je op indeling boekt betaal je geen toeslag! Boek je met zijn tweeën, dan kom je automatisch bij elkaar in de kamer/tent.

Dit geldt voor mambo site is mambo.nl dus ook heel geschikt voor jou. Ik zelf heb een beetje te star op het woord singlereizen gekeken , maar door jou weer even duidelijk wat het is!

Ik zelf ga naar kroatie vanuit mambo. Biograd 20-35 jaar.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:18

Dit staat bij de organisatie die ik geboekt heb op de site:

Afgelopen jaar boekte 95% van de reizigers een reis voor zichzelf, de overige 5% boekte met een vriend of vriendin of met een broer of zus. In 2009 was 90% van de reizigers single. De reizigers vallen globaal binnen de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Afgelopen jaar was de man/vrouw verdeling 55/45, iets meer mannen dan vrouwen dus.

Dus er gaan niet alleen echt singles mee, maar het is wel het meest gebruikelijke.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:49

Ohh wow ik wordt echt steeds enthousiaster!
Ik studeer in Januari 2011 af en zou heel graag volgende zomer op reis willen, echt op reis, waarin ik meer van de wereld kan zien en nieuwe mensen kan leren kennen.
Ik heb op Mambo zitten kijken en de reizen die mij erg aanspreken zijn voornamelijk die naar Canada en naar USA, daarnaast spreekt ook die naar Mexico en naar Z-Afrika mij erg aan!

Wolken: bedankt voor je reactie, ik vind het fijn te lezen dat de meeste mensen alleen reizen, zou het jammer vinden als ik tussen allemaal koppels kom, die zijn toch vaak iets meer op elkaar gericht :)
Single of niet, maakt mij allemaal niet uit, als ik straks maar op reis kan :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:03

Ben benieuwd waar je uit eindelijk heen gaat!!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:41

@ Wolken: bij welke site heb jij geboekt?

Ik zie net dat er bij Mambo een verschil zit in 'lets get together' reizen of het 'normale' aanbod... Is het enige verschil dat bij 'lets get together' geen stelletjes mogen? Of zijn daar meer mensen die alleen reizen dan bij het 'normale' aanbod?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 09:06

Bij let's get to gether hoord het stukje wat ik hierboven had geplaatst. Ik geloof dat als je voor een gewone reis kiest dat deze voor 60% bestaat uit alleen reizigers. En Let's get together is volgens mij voor de leeftijdgroep 20-35. Die andere zijn meer jongerenreizen. 17-25. Ik heb mede om de leeftijd en meer (alleen alleen reizigers) voor lets get together gekozen.

Volgens mij heeft wolken bij NoSun geboekt.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:28

Ik heb idd bij noSun geboekt. Zijn allemaal een beetje alternatieve reizen waarbij je (wild) kampeert. Ze reizen alleen in Europa, zijn voornamelijk echte doe-vakanties en naar landen die vrijwel allemaal niet bekend staan om hun zomerse karakter ;)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:50

Ik ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn!
Geloof niet dat ik zelf de stap zou aandurven, maar alle vriendinnetjes hebben wel een vriendje en ikke niet!
Dus misschien oooooit ..... :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 15:03

@Sano0123 : Ik vind het ook spannend hoor. Soms moet je ook uitdagingen aangaan. Dit is er een voor mij en het lijkt me echt heel leuk!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:55

Ik had dus ook ooit gedacht dat ik het zou durven, maar het gaat nu dus echt gebeuren! net mijn boeking definitief gemaakt. Ik was de zesde die deze datum geboekt heeft en vanaf 6 personen gaat het door *\o/*
De leeftijd van "mijn" groep is tussen de 33 en 23. Toch even nagevraagd... Ik zit er dus precies tussenin. En nu maar hopen op leuke, gezellige mensen!

Van de week nog even langs de plaatstelijke dump store om de campeer benodigdheden aan te schaffen. De voorpret die ik heb alleen al!

Mijn ex heeft trouwens gisteren een Jeep safari geboekt. Hij was zo enthousiast geworden over mijn verhalen dat hij toch ook maar is gaan kijken.