Bestemming voor reizigers die al heel veel gezien hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:54

Ik weet dat het mogelijk is voor vertegenwoordigers die overal heen moeten reizen om twee paspoorten te hebben. Ik sprak ooit een vertegenwoordiger van een fabriek die de machines produceerde voor wokkels chips (het zal je baan maar zijn :P ). Deze man had twee paspoorten, omdat er toch altijd landen moeilijk doen bij bepaalde stempels in je paspoort. Maar misschien is het lastig en kostbaar om te regelen...

Het Midden Oosten is echt super! Ben een aantal jaar geleden met mijn vader (met een reisorganisatie) een rondreis gemaakt door Syrië, Jordanië en Libanon. Super. Alleen een tip, als vrouw, neem een man/vriend/een mannelijk persoon mee. Niet dat het niet te doen is als vrouw alleen, maar het maakt het leven een stuk makkelijker.

Ik ben twee keer voor stage in Rusland geweest. Geweldig land, in meerdere opzichten. Wel is het aanvragen van een visum een probleem als je geen vaste route hebt, of niet via een reisorganisatie reist. Er moet geloof ik iemand voor je garant staan.

Veel plezier met de voorpret van het uitzoeken van een mooie bestemming!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:56

Noorwegen schijnt erg mooi te zijn, maar kan je niet Scandinavie doen? Gewoon een rondreis?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 09:58

Twee paspoorten mag niet meer, juist om die reden waarom de meeste mensen ze hadden.

Scandinavie trekt me niet enorm. Voelt als een bestemming die we later, als we oud zijn, ook nog wel kunnen doen. Voorkeur voor nu is iets avontuurlijker.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:59

*Noorwegen/Zweden/Finland, prachtig met eigen auto te doen!
*Of toch wat verder gaan vliegen (met een paar slaaptabletten overleef je dat wel ;) :P ) een of twee weekjes langer vakantie en dan naar Australie of Nieuw Zeeland! Prachtig daar, als ik mijn belangrijkste vrienden/familie/dieren mee kon nemen hoef ik geen seconde na te denken en zou ik vandaag nog gaan emigreren!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:59

In Iran zijn de mannen absoluut niet 'vervelend'. Ook omdat er natuurlijk zo weinig toeristen zijn. De mannen blijven op een afstand, tenzij jij aangeeft dat je wel een gesprekje wilt. De bevolking is heel toegankelijk en vriendelijk. Echt niet opdringerig en dat is heel fijn. Ook bij de meest oude plaatsen is het heel rustig. Hoogstens zijn er wat toeristen uit het land zelf. Je maakt ook makkelijk contact met het handjevol toeristen wat er wel is uit andere landen. Ik vond dat ook heel erg leuk!

Ook is het niet zo als in Egypte dat bewakers op elke hoek van de straat staan in zo'n wit hokkie met een enorm geweer. Ik heb me er ernorm veilig gevoeld.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:00

Ik zou zeggen Oman maar dan moet je in September gaan, heb er zelf gewoond en in September is bijvoorbeeld Salalah op zijn mooist. Ik zou dan een auto huren en zelf op stap gaan, het land heeft heel erg veel te bieden en is gelukkig nog niet zo bekend.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:03

Katja

Re: Bestemming voor reizigers die al heel veel gezien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:07

Galapagos hebben we al met Ecuador meegepakt was leuk maar ik vond het niet zo bijzonder als ik verwacht had.

Langer dan 3 weken reizen is geen optie vandaar dat ik Australie of Nieuw-Zeeland te ver weg vind.

Over Oman heb ik ook al eens een heel mooi reisverslag gelezen. Misschien maar eens meenemen in de lijst.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:11

Japan lijkt me altijd een compleet andere wereld en die zie ik ook niet in je lijstje staan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:20

Japan is héél erg duur :=
Weet niet hoe de prijzen nu zijn maar ik zou er een jaar of 8 geleden heen gaan om te werken en toen bleek de €4000,- die ik per maand zou verdienen een hongerloontje te zijn als je de kosten daar bekijkt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:21

Echt? Dat had ik niet verwacht. Dat valt even tegen, ik was me ook aan het orienteren op Japan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:22

Alaska.
Vietnam.

Ik had ook Japan neergezet tot ik mijn post wou plaatsen en zag dat er al mensen voor me waren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:33

Kaka schreef:
Echt? Dat had ik niet verwacht. Dat valt even tegen, ik was me ook aan het orienteren op Japan.
Misschien dat het nu allemaal een stuk gunstiger is de Euro is natuurlijk heel veel sterker geworden maar ik denk dat het nog steeds prijzig is voor 3 weken.
Zie wel dat de prijzen van hotelkamers heel veel goedkoper zijn dan toen dus misschien kan ik er nog eens naar kijken.

Alaska zou ik dolgraag willen maar mijn man is daar echt geen fan van dus die bewaren we tot later. Vietnam staat voor mij onder Cambodja.

Ik wil nog even zeggen dat ik het heel erg tof vind dat iedereen zo goed meedenkt.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:26

Als cambodja nog steeds bovenaan staat. Het blijft er een prachtig land, contact met locals is heel makkelijk te leggen en vanochtend heb ik hier zoetwaterdolfijnen gespot om daarna op een eilandje te fietsen waar alleen locals zitten en een hoop monniken en pagoda's.

Meer vragen mag altijd (fennavb.waarbenjij.nu staat ook wel wat), maar ik heb vooral lang in siem reap gezeten en dat is zo ongeveer de enige plek in cambodja die volgens mij gemaakt is voor toeristen := Zelfs de cambodjanen die in het centrum zitten zijn toeristen. Op het moment ben ik in kratie en in de bus die ik had was ik de enige blanke, siem reap is net weer even iets anders dus.... (maar niet minder mooi en vanwege het werk zat ik als nog veel op de countryside en die is daar ook).

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:02

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:54

Japan is inderdaad erg prijzig. Misschien is Zuid-Korea iets? Prachtige natuur(Jeju Island bijv.) en veel te beleven ;) Ook een stuk goedkoper als Japan.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:40

Hoewel je al veel gezien hebt, is er gelukkig nog heel veel te zien. ;)
Namibie is al genoemd, lijkt me voor jou met het oog op fotograferen een super bestemming. En prima zelfstandig te bereizen. Kan je combineren met de Vic falls.

In Costa Rica kan je je overigens 3 weken prima vermaken, genoeg te zien. Alleen is onze zomer / najaar daar niet de meest ideale reisperiode.

Ik vind zelf Borneo geweldig. Maleisisch Borneo is prima zelfstandig te bereizen. (ik vond de oerang oetangs zo bijzonder)
Cambodja is een bijzonder land. Ook in de buurt van de druk bezochte (maar super mooie) tempels van Angkor, kan je, als je een stukje verder rijdt dan de meeste toeristen, in de jungle gelegen, overwoekerde tempelruines vinden, waar je nauwelijks iemand tegenkomt. Dan voel je je net Indiana Jones. Cambodja zou je kunnen combineren met Laos.

Wel eens gedacht aan Sri Lanka? Daar is het sinds een aantal maanden weer rustig. Niet zo heel ver vliegen, op een relatief niet zo groot oppervlak veel te zien. Kan je leuk combineren met een aantal dagen Malediven om je duik-vaardigheden een beetje bij te houden. :D
Emirates (luchtvaartmaatschappij) vliegt via Dubai naar Sri Lanka, kan je op de heen of terugreis leuk een paar dagen Dubai doen en vanaf volgende maand hoef je niet meer naar Dusseldorf te rijden om met Emirates te vliegen, want dan vliegen ze ook op Amsterdam.

Tja en Zuid Amerika, daar is ook genoeg te zien. Peru bijvoorbeeld. Argentinie lijkt mij ook geweldig, maar behoorlijk aan de prijs.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:44

Dit topic helpt niet want mijn lijst wordt alleen maar langer.

Ik heb Tunesie en Sri Lanka ook toegevoegd. Sri Lanka had ik een paar jaar geleden in de planning maar toen was het even geen goed plan.

Zuid-Korea heb ik ook aan zitten denken maar gevoelsmatig zou ik daar nog meer tijd voor uit willen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:48

India schijnt ook heel gaaf te zijn! Ik heb daar al veel goede verhalen over gehoord.

Alaska wilde ik ook al noemen, jammer dat je man dat niet wilt, het ziet er op foto's echt schitterend uit én het is qua temperatuur in de zomer goed te doen natuurlijk.

Japan idem, zijn zoveel gave dingen daar! En de reis zelf is duur, maar het verblijf etcetera kan je wel zelf zo duur/goedkoop maken als je wilt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:53

Maar Japan is in onderhoud in verhouding erg duur dus dan moeten we heel erg op de centen letten om vervolgens meer geld kwijt te zijn als in een ander land waar je wel lekker kunt doen wat je wilt dus daarom heeft dat nu niet de voorkeur.

India is ook erg gaaf maar ook dat is een land waar ik liever langer de tijd zou willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:56

En toch he, als je bv naar West Australie zou gaan, dan zit je ook met maar 17 uur vliegtijd...alleen dat wachten he...Je zou dan namelijk amsterdam-londen-singapore-darwin vliegen, en dat grapje duurt dan wel 2 volle dagen. Dat is dan wel erg jammer voor drie weken!! Hoewel West Australië wel echt helemaal te gek gaaf cool schijnt te zijn ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:00

Mexico?? :)

Tunesie is indd super!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:02

Ik mis indonesie op je lijstje..
Je kunt heel fijn backpacken op java, bali en lombok.
Kun je met de boot naar de kleine sunda eilanden, en naar komodo.

Of duiken bij de meno wall (google) met reuzenschildpadden.

Je kunt ook nog naar borneo.. op visite bij de oerang oetangs.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:07

*zet Indonesië ook op het lijstje*

Mexico is net als een aantal andere Zuid-Amerikaanse landen zeker een optie. Peru zo ik dan nog liever doen denk ik.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:09

Waar ik zelf heel graag naar toe wil is cappadocie.. dat is in het binnenland van turkije..
Echt heel bijzonder.

En Patagonie staat ook hoog op het lijstje.. maar dan moet manlief eerst maar leren paardrijden.. Want dat wil ik te paard doen..