Australië 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:34

Tris_Amo schreef:
Galley: Haha, je gaat met precies de andere richting Australië door?
Dan zouden we zeker contact moeten houden, kunnen we elkaar nog goede tips geven hahaha!

We zijn al geweest, we hebben van februari 2008 tot februari 2009 in Australie gewoond en hebben afgesloten met een reis van Perth naar sydney met de auten en een tent achterin. Nog best een opgave met een een gezin van 5 met mijn jongste zusje 7. Aan te raden is Halls Gap in de Grampians. Het is een week nadat wij er waren wel in de fik gegaan daar in de buurt, dus mischien even nakijken of het nog de moeite waard is :+

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:36

Haha ik kwam er inderdaad al achter, maar toen kon ik niet meer editten. Niet goed gelezen }:0

Dat klinkt zeker als een opgave! Maar wat ontzettend gaaf dat je daar hebt gewoond 8-) ! Ik ga de Halls Gap opzoeken! Thnx

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:39

wij gaan eens in de 5 jaar, maar dan voor familiebezoek.
mijn man is een australier.
familie woon in dorpjes in queensland en victoria.
wij mogen dit jaar ook weer, vertrekken in juli, voor 5 weken.

Lydia_

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:42

Wat onwijs gaaf zeg!
Ik moet nog eventjes, een jaartje of 5 qua leeftijd en geld.. Maar vanaf mijn 13e wil ik al graag naar Australië, dus dat komt er zeker van!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:42

joehoe! ik ga ook! wilde eigenlijk eind april/ begin mei vertrekken, maar dat lukt helaas niet. waarschijnlijk ga ik nu half juni. Ook ik ben van plan om op een cattle station te gaan werken, heb dit eerder gedaan in canada. mijn visum is in elk geval binnen dus ik kan voor een jaar blijven en werken. verder doe ik alles zelf niet via een organisatie, en ga ik ook alleen (wel erg spannend!)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:27

Marlo: wat gaaf! Heb je al contacten daar voor werk?

Ik ben erachter gekomen dat ik toch nog wat meer geld op m'n spaarrekening heb staan en dus waarschijnlijk 6 oktober met de Jumbo mee kan. Ik ga Australian Backpackers nu maar eens mailen en kijken of ze nog een plekje hebben.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:23

Woehoee mede-jumboo-er! 8-) wat leuukkkkk!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:26

ik ben net 3 weken terug uit australie. heb daar een maandje langs de oostkust rond getrokken na 5 maanden stage in nieuw zeeland.

ik ben met oz experience bus geweest, zonde van je geld. bied geen meerwaarde op de greyhound. ze reizen ook gewoon van a naar b zonder toeristische stops.
enige voordeel van deze bus was dat ze ook op een cattle farm stopte. (het is wel een toeristische variatie) maar wel erg gaaf. de meeste meiden die er werkte verbleven er ook voor langere tijd.
www.kroombit.com.au is de site van de ranch.

zeilen in de white sundays is ook erg mooi!!
en de penguins op philip island moet je ook zeker niet missen!!
blue mountains by sydney zijn ook gaaf. eigenlijk is alles gewoon mooi!!

ik heb in nieuw zeeland een gave documantaire gezien over de wilde brumpies in de woestijn. volgens mij zoeken ze ieder jaar ook mensen die willen helpen maar dat weet ik niet meer zeker. meer info is te vinden op www.wildhorseresearch.com

veel plezier

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 16:27

Hoi!
Dat klinkt heel leuk! Ik wil ook zeker gaan werken op een cattle farm.
Mis je het niet nu al ? haha

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:33

nog niet maar vertrek volgend weekend al naar ierland voor een volgnede stage, weer lekker tussen de (ren)paarden.
dus ben erg blij om weer ff thuis te zijn en naar me eigen pony te kunnen ;)

lijkt me wel erg gaaf om voor een langere tijd op een cattle farm te zijn. wie weet na me studie.
veel succes.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:51

Ik vertrek ook 6 okt. hopelijk met dat vliegtuig, eerst nog maar eens slagen...

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:54

Ik ga deze zomer weer 2 maanden naar me familie toe :)
Ben elk jaar wel in Australie te vinden :+

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:42

Ik hoop in 2012 (2010 gaat helaas niet lukken tenzij we de loterij winnen :D ) misschien toch eens te gaan met mijn man. Hij is Australier en heeft zijn moeder nu al 7 jaar niet gezien omdat hij nooit meer terug is geweest sinds hij hier naar toe is verhuisd... :oo Het zou me ook wel leuk lijken om zijn familie eens te leren kennen... :o (Alleen zijn vader en zijn zusje en haar man zijn wel hier geweest).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:13

Ik zit momenteel in Australie. :) Ik ben hier vanaf december en ga pas rond juli weer terug. Op dit moment woon ik in Gatton, Queensland, en over een week of twee ga ik groenten plukken op de boerderijen. :Y) Leuke inkomstenbron tussen de polocrosse toernooien door.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:52

Wat geweldig allemaal!

Annemarie: Ik moet ook nog slagen hoor, maar ik verwacht daar geen problemen mee haha!
Ben binnen 1 maand klaar. Zou leuk zijn als je ook met de Jumbo meegaat!

Vikki: Het zou wel heel gaaf zijn voor jou om ook een kijkje te nemen bij de plekken waar jou man is opgegroeid. (Denk ik)
En inderdaad een stukje familie te leren kennen!

Unseen: Gaaaff! Heb je al wat tips/aanraders? Ik schrijf het allemaal op hahaha!

Zo zie je toch wel dat Australië best een populair land is, hoewel niemand echt op 'vakantie' gaat voor een week of twee,
maar liever gelijk een maand of meer blijft! Leuk!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:57

Hahaha dan zijn we al met 3 bokkers! Ik ben alleen nog aan het bedenken hoe ik terug wil vliegen ( waar langs ) en dan kan de boeking de die kant op. Ook zit ik nog een beetje met hoelang ik wil gaan.
Tris_amo: hoe vlieg jij terug en hoelang blijf je?

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 22:06

Marleeniej:
Ik vlieg de heenweg natuurlijk met de jumbo mee (H) en dat is een tussenstop + overnachting in Bangkok,
en volgens mij ook een overstap in Taipei.
De terugweg vliegen wij (ook) via Taipei en Bangkok, we moeten zelf maar even kijken of we daar nog even willen blijven ofzo!

Wij zijn van plan de volle 12 maanden te gaan, maar mocht het eerder 'klaar' zijn dan gaan wij eerder terug!
Wat is jouw planning? :+

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:34

Leuk dat je naar Oz gaat! Ik ben net iets van 1,5 week terug na een reis van 6 maanden door Oz en Nieuw-Zeeland. Het was echt de tijd van m'n leven en ik weet zeker dat je het supergaaf gaat krijgen!

Ik heb niet alle berichtjes gelezen, maar ga je ook nog naar het westen? Moet je zeker doen, want het is zo ontzettend mooi (misschien stiekem wel mooier dan de oostkust)! De outback is ook erg indrukwekkend, dus zeker een bezoekje brengen aan Uluru, Kings Canyon en Kata Tjuta. Oh en de Whitsunday-eilanden aan de oostkust natuurlijk, dat was één van de hoogtepunten van mijn reis. Het loont wel om wat meer geld uit te geven zodat je niet met 30 man op een kleine boot gepropt wordt en een beetje kunt genieten van al het moois om je heen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je leuk vindt, want er zijn party-boten (drank zuipen door je snorkel) en de wat 'serieuzere' boten. Wij kozen voor het laatste en het was geweldig!

Ik had zelf geen laptop o.i.d., maar als ik het nog een keer zou doen dan zou ik zo'n mini-notebook meenemen. Ideaal om je foto's e.d. te bekijken, scheelt je weer geld in de internetcafe's.
Ik was vrij panisch over mijn spullen, dus ik had overal een slotje op en als er kluisjes beschikbaar waren dan gebruikte ik ze. Sommige mensen kunnen hun handen blijkbaar niet thuis houden :( .
Oh en smeer je goed in met zonnebrand, want je verbrand zelfs als het bewolkt is! Ik verbrand thuis bijna nooit, maar daar gebruikte iedere dag factor 30. Klein gaatje in de ozonlaag he?! ;-)

Ik zou zeggen: geniet er ontzettend van, want het is zo voorbij. Voor ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig naar huis :-). Ik ben in ieder geval erg jaloers dat jullie naar Oz gaan, want het is helemaal super! Gaan jullie ook naar Nieuw-Zeeland? Dat is ook echt een mega mooi land, heel anders dan Oz maar ontzettend gaaf!

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:15

Hallo Esss!

Wat gaaf dat je al bent geweest, voel je je niet helemaal verpest nu in dit kikkerlandje?
Bedankt voor de tips! Wij nemen ze allemaal mee! :+

We zijn inderdaad van plan om de westkust goed te bekijken.
(Perth, Kalgoorlie, Esperance en Shark bay staan al aangekruist op de kaart!)

Ik heb inmiddels ook al slotjes aangeschaft en een flightbag die dubbel op slot kan :o hihi, ik wil ook niets verliezen!
Zonnebrand ga ik zeker gebruiken, ook al verbrand ik hier nooit!

Ik ben er bijna zeker van dat we het top gaan krijgen!
Alleen nog deze 6 maanden doorbikkelen en de kriebeltjes onder bedwang houden haha! :(:)

Bedankt voor je berichtje!

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:19

Haha het valt mee hoor! Na 6 maanden constant van de ene plek na de andere plek reizen had ik het wel gehad. Al mijn nieuwe vrienden waren ook allemaal naar huis of naar een andere exotische bestemming, dus ik vond het allemaal wel weer goed geweest.
Ik had verwacht dat ik eenmaal thuis ontzettend depri zou zijn, maar niets is minder waar. Het normale leven is dan zo gek nog niet, en het scheelt dat ik zelf graag naar huis wilde. Heb nu alleen wel de reiskoorts te pakken, want er zijn nog zoveel mooie bestemmingen op deze wereld die ik wil bezoeken haha. Het enige wat ik echt mis aan Oz en NZ zijn de relaxte levensstijl en het mooie landschap. Van datgene is Nederland maar plat, saai en vol! :o
Omdat het allemaal zo snel voorbij gaat heb ik af en toe echt bewust genoten van hoe mooi/gaaf iets wel niet was. Dus niet denken van 'oh dat is mooi, oke next!', maar echt er bewust van genieten. Oh en schiet me nog iets te binnen...ik heb naast foto's ook heel veel korte filmpjes gemaakt. Foto's zijn ontzettend gaaf om te hebben, maar met een filmpje waan je je toch weer even terug in dat specifieke moment. Uiteindelijk had ik iets van 6 geheugenkaarten volgeschoten, maar achteraf ben ik er ontzettend blij mee. Het maakt het toch iets meer 'echt' om het zo maar te zeggen. :-)

Ik heb tijdens mijn reis nog een weblog bijgehouden met veel foto's, dus als jullie nog iets te lezen willen hebben: http://www.travelmessage.nl/estherhallatu

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:52

Wajooh Jaloeers! :o
Ik wil als ik later ga studeren stage gaan lopen in Oz! Lijkt me echt heel erg leuk :D
Ik wil er zowiezo heen!
Veel plezier alvast!!

TienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:53

Ik ben net 4,5 maand weer terug van half jaar NZ en half jaar Oz.
(Hierbij de waarschuwing, je moet heel erg weer wennen als je weer terug bent. ;) )
Echt een super tijd gehad en had nog wel langer willen blijven.
Tasmanie is ook erg leuk, net zoals Kangaroo Island.
Verder vond ik de westkust mooier als de oostkust.
Een retourtje NZ is vaak ook voor een goedkope prijs te verkrijgen. Net zoals Vanuatu (erg mooi, wel duur voor touristen die daar geen locals kennen), Fiji, Samoa, etc.
Nog een tip: op http://www.hostelworld.com kun je kijken naar hostels en hoe de ratings zijn.
Er komen nog regelmatig bedbugs voor in de hostels en dat is vaak op deze site te vinden.
(En geloof me, die wil je niet krijgen).
Verder is er zoveel leuks te zien en te ontdekken.
Geniet er vooral van, want je bent zo weer terug ;)

Edit: in mijn profiel staan een paar foto's van mijn reis.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:47

Hartstikke leuk!!
We zijn inmiddels hard bezig met de laatste voorbereidingen,
even afwachten op het bankafschrift waar voldoende geld opstaat
voor het aanvragen van het visum.. pff :P
Die tussenstops/retourtjes lijken mij ook heel erg leuk om te maken, ik wil eigenlijk sowieso wel een kijkje nemen op NZ.
Tasmanië is al besproken haha, vriendlief wil dat ook!
Ik geloof zeer zeker dat de tijd gaat vliegen.. Ik ga van alles proberen te genieten! Heb je nog tips over inpakzaken / onmisbare dingen die in je backpack mee moeten?

Ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat je wanneer je terug bent op Schiphol, dat je je dan geen Nederlander meer voelt haha,
omdat alles hier zo druk en chaotisch is. (en egoïstisch :o)
Bedankt voor jullie berichtjes allemaal! :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:52

Ik ga in Augustus een halfjaar stage lopen in Australië t/m januari dus.
Ik ben heel erg benieuwd, ga naar Byron Bay in Nomads hostel werken. Kom maar een keer langs ;).

Ik wens je heel veel plezier in ieder geval! :D Maar dat gaat vast wel goedkomen.

TienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:04

Ik vond mijn vacuumzak heel erg handig. Stopte ik mijn kleren in, oprollen zodat de lucht eruit gaat en dichtstrippen. Scheelt nogal wat ruimte. Kost maar een paar euro.
* Verder slotjes mee zodat je je tas op slot kan doen. Vaak is er namenlijk geen kast met slot in de kamer waar je je spullen in kan doen. Maar wel grijpgrage medebackpackers... Mij niet gebeurd, maar ken ook mensen die werkelijk bijna alles kwijt waren.
* Ik had ook geen wandelschoenen mee, maar mijn hardloop schoenen. Lopen super (heb er zelfs de Tongoriro Crossing in NZ mee gedaan, berg op, berg af, 6-7 uur lang) en zijn een stuk minder zwaar dan echte wandelschoenen.
* Geen fruit en groente mee in het vliegtuig. Kan je wel meenemen, maar opeten voordat je weer uitstapt, want je kan alles weggooien.
* Goede zonnebrand, want je verbrand daar een stuk sneller. Kun je daar kopen, niet duur en geloof dat ze daar er iets speciaals in doen, maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
* Vliegenet als je naar de outback gaat, vooral Uluru e.o. en halverwege westkust zaten vol met vliegen die zelfs je neus in vliegen. Kun je daar op verschillende plekken wel kopen.
* Naar de markten in ChinaTown, kun je goedkoop groente en fruit krijgen van vaak een betere kwaliteit dan in de supermarkt. Verder veel goedkopere souvenirs, waarbij je ook kan afdingen.

Dit komt zo even in mij op ;)
Verder voel je je inderdaad niet NL als je weer terug komt. Asociale, individuele personen. Echt niet iedereen, maar gemiddeld een stuk erger dan in andere landen. :Y)