Op wereldreis, wat MOET je zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:09

Grobegni schreef:
Het gaat dan vooral om reisleiding, overnachtingen en reizen over land, daar zijn nogal gradaties in. Costa Rica is wel ook het duurste land in de regio ;)
Ik neem aan dat jullie niet in hostels hebben gelogeerd? Groepsreizen en georganiseerde reizen zijn gewoon veel duurder!

Het was een rondreis met mijn opleiding.
Reisleiding hadden we wel, maar waren gewoon 2 ervaringsdeskundigen die zelf ook op de opleiding hebben gezeten en die daar regelmatig een maandje vertoeven. Overnachtingen zullen ook niet veel gekost hebben: we hebben veel bij kennisen van de 'reisleiding' gekampeerd of gewoon in de wilde natuur. De andere nachten hebben we in hotels/huisjes overnacht, waarbij verder geen eten inbegrepen zat. Het reizen door het land ging met een busje met chauffeur die 2 weken was ingehuurd.
Denk dat als ik deze reis via reisorganisatie had geboekt/georganiseerd had gemaakt, ik nog veeeel meer kwijt was geweest :D

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:16

Ik weet niet of je ook nog naar Noord Amerika wilt, maar daar heb ik toch ook wel wat aanraders. Las Vegas en de Grand Canyon zijn al eerder aangeraden en zijn ook erg leuk! Als je bij de Grand Canyon bent wil ik je wel aanraden nog even een stukkie verder te rijden naar de Bryce Canyon. Dat is zo ontzettend mooi! Op Hawaii (Oahu) ben ik ook geweest en dat is ook zeker een aanrader. De diversiteit aan natuur op zo'n kleine oppervlakte is echt prachtig! Het is alleen wel weer een flink eind vliegen.

Veel plezier alvast en succes met je keuze!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:20

Over Kuala Lumpur (Petronas towers etc.) heb ik ook veel interessante dingen gehoord en dat scheen heel erg mooi te zijn :j
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk dit jaar nog naar Maleisië dus :)
In ieder geval, heel veel plezier!

Suuszels

Re: Op wereldreis, wat MOET je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:50

In de Verenigde Staten zijn heel veel mooie plekken, zoals al eerder genoemd, Vegas, Grand Canyon en Bryce Canyon..
Maar ook Lake Powell is heel mooi en Antelope Canyon vind ik ook prachtig :) en ach Monument valley :)
Als je Canada meepakt is Vancouver Island erg leuk!
In andere continenten ben ik niet geweest dus kan ik je geen adviesen over geven :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:26

Dani_ schreef:
Wat ook leuk is: het boekje van Floortje Dessing, de 100 mooiste werelplekken (zo heet het geloof ik).

Ik wilde het nét zeggen.
Dat boekje staat bomvol inspiratie.

Je budget zou ik maar iets verruimen want als je verschillende continenten wilt pakken ga je dat niet redden met je tickets. ;)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:57

Wat gaaf!! *ben jaloers* echt leuke plannen!

Met de vorige reacties en budget-, tijd-, jetlag- en cultuurshockOverwegingen is het misschien leuk om van Noord-Amerika (op New York vliegen) of Canada (Vancouver, en dan beginnen in de natuurparken van British Colombia,..Mooi!!). Dan naar "onder te zakken". ..Je zegt zelf Mexico, Costa Rica, Suriname klinkt al goed, dus dat ligt al "in 1 lijn". :D ..nog een tussenstop in hooggebergte van Ecuador, Bolivia, Galapagos eilanden?......en dan eindigen in het bijna Antartische Argentinië?? Je hebt dan praktisch alle klimaten kunnen beleven en veel verschillende cultuur en geschiedenis.

We willen wel alles meemaken , hé! Dus Blogje bijhouden enzo!
*\o/*

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:17

Snorkelen in de Rode Zee is ook echt een geweldige ervaring die je niet snel meer vergeet! Bij Egypte dus.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:41

Thailand is ook erg leuk om mee te pakken ;)
Mijn neef is momenteel een half jaar op wereldreis, naar:
Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, en nu 12 dagen Australie (was niet gepland maar hij gaat mee met een meisje die hij had ontmoet in Thailand :D )
Weet niet precies waar hij verder nou nog heen gaat, geloof Maleisie en Indonesie ;)
Zijn reis eindigt ergens in April/mei

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:02

Bedankt voor alle tips! We zijn erover uit dat we waarschijnlijk gaan starten in Beijing. Dan als het goed is naar beneden richting Vietnam (Laos/Cambodja?), Maleisië/Thailand en via Indonesië richting Sydney 8-)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:58

Klinkt Goed!

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 03:24

Wat mij zo te binnen schiet:
Bali, Java (Borobudur)
Peru (Machu Picchu!!!)
Bolivia/Peru(?) rieteilanden
Sydney is erg leuk.
Mexico (inca's)

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk allemaal naar toe gaat!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:03

Spannend Suor!
NOg een laatste tip van mij dan: De reisadviezen van Buza. Die zijn erg handig om je, ook ter plekke, op de hoogte te houden van de veiligheidssituatie in de landen waar je naartoe wilt. Momenteel is het in Thailand bijv politiek erg onrustig. Op het reisadvies staan tips hoe je te gedragen in bepaalde situaties, wijken/dorpen/steden die je beter kan vermijden enz enz!
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... lfabetisch
Veel plezier alvast met de voorbereidingen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:20

NAMIBIE!!! Echt een geweldig land met vele mooie hoogtepunten, vriendelijke mensen en echt safari!

En Maleisie en Thailand zijn inderdaad ook aanraders!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:58

Floortje Dessing heeft een boek met de 100 plekken die je gezien meot hebben; echt een aanrader!

Ik kan je veel adviezen geven, heb aardig wat gezien maar ik denk dat je dat het beste voor jezelf kan beslissen. Persoonlijk zou ik Nieuw Zeeland en Sydney combineren. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:20

Als eerst zou ik je planning gaan aanpassen want 3 maanden de wereld door is te kort bovendien behoorlijk stresserig.

Ik ben al in vele landen geweest en zowel Australie, India en China verbleef ik minimaal 4 weken of iets langer en nog heb ik niet alles gezien.

China is bovendien een zeer groot land, met burocreatie veel ellende ik zou dat niet zelfstandig gaan doen maar als je zonodig de Chinese Muur wilt zien kun je die bij Beijing nemen,. Helaas wel super toeristisch een half dag je rijden kun je hem ook bezichtigen in Chendu.

Maar vertel eerst eens wat wil je zelf het liefste doen want 3 maanden is te kort.

Het mooiste wat ik gezien heb is India...een land vol kleuren en passie een land vol rijkdom en armoede een land met de mooiste en liefste en aardigst mensen. Een land vol verhalen en schitterende bezienswaardigheden

- Varanassi en Tja Mahal dingen die me altijd bij blijven

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 01:19

Allereerst, leuk idee!
Maar 3 maanden voor een wereldreis is wel heel erg kort, ik heb zelf ook aardig wat verre reizen gemaakt (zie profiel), en om 1 land goed te zien heb je al wel wat tijd nodig. Ik zou me, voor 3 maanden op 1 regio richten (bijvoorbeeld zuidoost azie, of zuid-amerika), en daarvoor plannen maken. Daarnaast zou ik een gebied uitzoeken waar ik niet zo snel nog eens zou komen. Steden in Europa kan je makkelijker met weekendjes weg nog eens zien, en New York kan je ook redelijk makkelijk nog eens heen als je een week vrij hebt.

Een vriendin van mij heeft onlangs een wereldreis gemaakt. Zij ging een jaar weg, en had ook een grote waslijst aan landen waar ze heen wilde gaan. Uiteindelijk heeft ze er (zelfs voor een jaar) nog veel van moeten schrappen, omdat het gewoon niet te doen is om alles te zien. Zij had wel een around the world ticket trouwens. Haar route: Madrid-Argentinie-Peru-Ecuador-Galapagos-Paaseiland-Tahiti-New Zeeland-Australie-Japan-China-Cambodja-Thailand-India.
Noord-Amerika en Zuid-Afrika heeft ze bijvoorbeeld moeten schrappen.

Succes!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:37

http://psydoxy.reismee.nl....

Ligt er maar net aan wat je wilt. Heb heel veel mooie dingen gezien maar Moorea en Paaseiland staat nu toch wel heel ver boven aan ´n lijstje.... :D
Als je de backpackers wilt ontwijken ga dan naar landen waar nooit iemand heen gaat.... voor mij was dit Taiwan. Een hele andere ervaring...en geloof me Hollanders zitten echt overal.

3 maanden de tijd.... kies 1 continent, anders is het echt teveel.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:51

maleisie en tanzania, dat zijn echt 2 hele mooie reizen voor mij geweest! <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:01

Worden al hele mooie/bijzondere plekken genoemd. :j

Wat dacht je van het Aralmeer op de grens van Oezbekistan en Kazachstan? De steppe is sowieso al de moeite waard en het Tian Shan gebergte ten oosten van Almaty in Kazachstan.
Zou omdat je drie maanden gaat ook eerder voor 1 continent gaan. :j

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 18:58

Bedankt voor alle tips :)!! We gaan nog eens goed over de planning nadenken!

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:28

Taj Mahal in India niet vergeten,prachtig ding! :j

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 03:50

de zoutvlaktes in zuid-amerika schijnen ook echt de moeite te zijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:42

Hier ook een enthousiaste reiziger.
Mijn advies is ook om het bij 1 continent te houden als je echt maar 3 maanden wilt/kan gaan. Reizen is echt vermoeiend en je zult af en toe een paar dagen rustig aan moeten doen om alles te verwerken anders wordt het saai.

Maar hebben jullie er wel eens over gedacht om een working holiday visa aan te vragen? Dit kan voor de landen Canada, NZ, en Australie . Dan kun je naast reizen ook periodes gaan werken zodat je weer geld hebt om verder te reizen.

Wel super leuk hoor, ik wou dat ik weer 10 jaar jonger was.

bij de australian backpackers in alkmaar hebben ze soms leuke aanbiedingen voor round the world tickets.
www.australianbackpackers.nl
Ik zie dat ze op zaterdag 10 april een opendag hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:45

Ik heb nog even gekeken op de site maar ik zie dat ze geen rond de wereld tickets meer hebben.

Wel een leuk ticket voor rond de 1000 naar Australie(NZ) met stopover in azie op zowel de heen als terug reis!
oohhhhh...krijg weer zin. :9

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:26

Wat leuk! Ik heb het ook in de planning, maar pas vanaf 2013, gezien het vele voorbereidende werk zoals entingen, visums aanvragen en vooral sparen!

Kijk eens op www.kilroyworld.nl
Hoe ik ongeveer wil dat mijn reis eruit gaat zien:
Vertrek Amsterdam- Marokko- Delhi- Tokio- Nieuw Zeeland- Fiji- Honduras- Lima- Mexico- New York- Reykjavik- Amsterdam.
Deze tickets bij elkaar, exlusief Reykjavik komt op ongeveer 3000 euro. Reykjavik is alleen aan te vliegen met Iceland Air, en deze doen geen zaken met een around-the-world trip-tickets.
De plaatsen die hier staan, zijn de plaatsen waar ik naartoe vlieg. Het is dan uiteraard nog de bedoeling om over land meer te zien van het land dan alleen het vliegveld :P.
Ik wil hiervoor minimaal 1 jaar, maximaal 2 jaar gaan uittrekken.
De vliegtickets zijn een jaar geldig, dus waarschijnlijk wordt het een jaar en dan wat minder bestemmingen, omdat ik op voorhand toch denk dat wat ik in petto heb, toch te kort is voor een jaar..

Advies is al genoeg gegeven, maar 3 maanden is inderdaad érg kort voor een hele wereldreis. Ik zou dan een kleiner stuk nemen, want 3 maanden voor bijvoorbeeld alleen Australie is ook te kort. Een vriendin van me is er een half jaar aan het backpacken geweest ,toen is ze teruggegaan omdat ze de eindbestemming van hun uitgestippelde reis hadden gehaald en de heimwee op kwam spelen, maar die wil zo graag terug omdat ze nog zoveel niet heeft gezien... Zij heeft in dat half jaar 11.000 euro uitgegeven. Ze hebben héél zuinig aan gedaan. Wat het meeste heeft gekost is de aanschaf van de auto (waar ze bij verkoop ook wel weer een deel van terugkregen) en de benzinekosten. Ze sliepen veel in de auto, of in backpackershostelletjes. De laatste maand bleek dat ze goed zuinig hadden geleefd, en toen hebben ze alle luxe voor de voorgaande 5 maanden lekker ingehaald.

Wat is jullie budget per persoon of lees ik daar overheen?