wie gaat er mee sparen voor 'verre' reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:39

Ja, maar je bent natuurlijk niet eeuwig student. Op een gegeven moment moet er ook wel iets komen van een vaste baan in plaats van dan eens een paar maandjes hier en dan eens een paar maandjes daar. Tenzij je voor je baan de hele wereld overgestuurd wordt. Dat lijkt mij dan wel weer wat :9

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:40

Het reizen kun je het beste doen voordat je kinderen hebt.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:49

Wat je ook kunt doen is informatie aanvragen bij bijvoorbeeld Djoser of KoningAap
om als gids van een groep (al dan niet met kinderen)naar een van die landen te gaan.
Schijnt ook hartstikke leuk te zijn en als je op zo'n manier een beetje geld kan verdienen!

Narya

Re: wie gaat er mee sparen voor 'verre' reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:52

Ik neem aan dat ze geen 21-jarige als gids naar verweggistan sturen? :P

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:12

Jawel, doen ze wel!
Wij zijn een paar jaar geleden naar Mexico geweest met Djoser,
dat meisje was denk ik wel iets ouder, maar toch.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:12

MarcoBorsato schreef:
Het reizen kun je het beste doen voordat je kinderen hebt.

nee dankje, die hoef ik niet :+ kinderen... niks voor mij, zolang ze van andere zijn, prima... maar niet van mezelf :P

hoe kun je trouwens als gids naar 'zoiets' gestuurd worden als je daar helemaal niet bekend bent?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:24

Dan zou ik toch wel een beetje mijn twijfels hebben bij de reizen van Djoser, als iedere student mee kan gaan als begeleiding. Ik neem aan dat je toch in ieder geval wel iets van een opleiding daarvoor moet hebben, plus ervaring met een land zelf?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:26

Dat soort dingen weet ik er allemaal niet van :)
Maar je zou in ieder geval even kunnen informeren,
het schijnt wel hartstikke leuk en een echte ontdekking te zijn!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:02

Me vriend en ik gaan nu sparen zodat we in februari of maart 2012 naar Antartica kunnen...
het is een cruisereis van ongeveer 15 dagen..
we wonen nu nog allebei thuis dus kan je lekker makkelijk sparen :)
Het is wel een duur reisje daarom gaan we pas over 2 jaar.
Maar ik heb er nu al super veel zin in..het is zo mooooiii :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:24

Ik meld me ook! Mijn ouders gingen eerder nooit op vakantie met ons omdat ze dat teveel gedoe vonden. Nu ik zelf oud genoeg ben om te gaan ben ik dat ook zeker van plan, al zit studie en geld me in de weg.
Ik ga waarschijnlijk dit najaar naar of Engeland of ergens in de Verenigde Staten, dat is nog niet helemaal duidelijk.
Ik zal eens een kijkje nemen op die travelactive site.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:33

Al eens gekeken op http://www.goyourownway.nl. Hier zijn ook verschillende "werkvakanties" te vinden, ook voor langere tijd. Je kan bijvoorbeeld naar Zuid Afrika en daar gaan werken bij een paardenopvang die tevens dagtochten organiseert om dit allemaal te bekostigen. Ook is het mogelijk om bij apen te werken. Dit lijkt mij echt helemaal geweldig (heb dan ook meer met dieren dan met mensen..)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:19

Hee ben je al weer weg uit la France? :+
Veel plezier in Engeland!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:23

Ik ben ook al zo'n reiziger: stage in Londen, gewerkt in amerika, vrijwilligerswerk in Costa Rica, rondgereisd in Azie, en een jaar gestudeerd in Zwitzerland. En in oktober ga ik weer, heb lang gespaard en wil dit keer minstens een half jaar weg, klein beetje reizen maar voornamelijk werken. (waarschijnlijk latijns-amerika).
Ik vind rondreizen erg leuk, maar het leukst vind ik om langere tijd op 1 plek te zijn, om zo echt het land en de cultuur, én de mensen te leren kennen. Dat heb ik gedaan in Costa Rica en in Zwitzerland, en wil ik dus in het najaar weer gaan doen.
Maar moet toch zeggen dat ik het daarna wel prima vind om vast te gaan werken en voor een aantal jaar ergens te settelen. Maar of dat nou in Nederland is of niet, dat maakt mij niet zoveel uit. Over een aantal jaar is er wel het plan om samen met mijn vriend een project in het buitenland te gaan doen. Onze studies maken dat ook wel wat makkelijker. (beide erg internationaal gericht).

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:16

Reizen! :+:

Zelf wil k ook heel graag vrijwillers werk gaan doen! Het liefste in kenia! Geen idee maar dat land heb wat!
Ben nu pas 15 dus wel effe de tijd om te sparen! :) Daarna wil 'k gaan sparen voor een wereldrijs.. En na de middelbare ga 'k
opleiding tourisme doen.. Dan moet je ook naar het buitenland op stage ! :D :D

Doen jullie trouwens qua beroep ook iets met reizen/tourisme? Wil zelf graag stewardess worden! :) :)

Edit; dat reizen heb k echt van me ma! Twee dagen na Kenia stond ze al een voor boeking te doen voor Cuba! }:0
Dat gaat eigenlijk elk jaar zo! xD
Laatst bijgewerkt door citroen op 04-03-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:20

Ik droom al een paar jaar om te naar Amerika te gaan, en daar dan als au pair werken. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:32

Hier nog een reisgek ben oa geweest in : 4x Amerika(PA, NJ, FL, NY), Duitsland, belgië, UK, bonaire, Frankrijk. Dit jaar ga ik maar een weekendje limburg om even te sparen. Heb een spaarpot en al het kleine geld wat ik in mn portemenee krijg gaat daar in.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:35

leuk topic! hier ook een reisfanaat! laatste reis was aruba .... er zijn nog een hoop landen te gaan die we zouden willen bezoeken!
Volgende op de lijst is zuid-afrika.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:08

Ooh ik wil ook! Het liefst zou ik gewoon een jaar/paar jaar achter elkaar willen reizen. Maar dat is wel heel erg moeilijk. Ik wil overal wel heen, maar Australië, Zuid-Amerika en Japan staan wel hoog op het lijstje. Maar ik zou ook heel erg graag naar Afrika gaan. Eigenlijk wil ik overal wel heen haha.
Nog maar even verder doorsparen....

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:00

Ben inmiddels klaar met sparen,geldt dat ook? :D
Gaan in november naar Antarctica( + Falkland eilanden, South Georgia, South Shetlands) reis van 19 dagen op de boot en nog 4 dagen om er te komen en weer naar huis te kunnen. Kan niet wachten totdat het november is. *\o/*

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:25

Oh wat ben ik jaloers op jou! Lijkt me ook super om eens naar antarctica te gaan. Zal wel heel koud zijn in November...

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:47

@BB: valt wel mee hoor, het is dan lente dus zo tussen de -10 en + 5 graden. ;) Met wind zal de gevoelstemperatuur wel kouder zijn maar we zijn (als het goed is) ook goed in gepakt :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:41

Dat is nou een reis waar mij helemaal niets aan lijkt, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te koud! *bibbert*

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:49

Ik meld me ook :D

Ben nu bezig met afstuderen en hoop hierna op reis te kunnen gaan (als ik niet word aangenomen voor eventuele vervolgopleiding) naar Australië. :) Ik wil dan wél gaan reizen en niet gaan werken (werken doe ik thuis wel :+ ) en ik wil ongeveer 2 maanden gaan, rond januari 2011.
Als het me niet lukt om voor die tijd genoeg te sparen dan wil ik met mijn diploma gaan werken in het buitenland (doe Vrijetijdsmanagement, genoeg kansen in het buitenland). :)