Skihelm / snowboardhelm voor volwassenen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hebben jullie een skihelm

ja
28 (65%)
nee
12 (27%)
ik ski/ snowboard niet
3 (6%)
niet nodig
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 43

Roihi

Re: Skihelm / snowboardhelm voor volwassenen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:17

ik vind de helm belangrijk, ook voor de gevorderden, want je zou zo maar eens tegen iemand opknallen of een ongelukkige/stomme val maken waarbij je je hoofd stoot.

denk niet dat de helm verplicht is, is ieders zijn eigen verantwoordelijkheid.

en tegenwoordig hebben ze echt wel mooie helmen :) wordt zelfs moeilijk kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:17

Hoi! Ik heb ook sinds dit jaar een helm aangeschaft. Was het eigenlijk niet van plan maar aangezien ik als een debiel de zwarte pistes af ga vind ik het wel zo verstandig.

Ik heb een helm van Boeri:
Afbeelding

Deze kosten maar €50.- en heb ik in NL gekocht.
In de wintersport landen zijn de helmen vaak goedkoper en heb je echt hele stoere van roxy voor €89.-

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:49

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:16

Moet er niet aandenken met een helm op te skien. Nee dus ...
Ski al 30 jaar zonder en ga dat de komende 30 jaar ook zo doen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:32

Totdat het verplicht wordt om met helm te skien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:32

Ja er gaan geruchte de ronde dat het verplicht wordt vanuit de verzekering...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:08

Joolien schreef:
Ja er gaan geruchte de ronde dat het verplicht wordt vanuit de verzekering...

En laten we daar toch vooral tegen blijven protesteren. Ik wil niet dat de verzekering bepaalt wat en hoe je moet leven. Helm moet wat mij betreft net als een cap eigen keuze blijven...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:12

op de brommer is een helm toch ook verplicht? :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:19

verootjoo schreef:
op de brommer is een helm toch ook verplicht? :=

Ja, en eigenlijk vind ik dat al net op het randje... Ik snap waarom het zo is, maar het moet niet meer worden dan dat.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:05

Hi, ik snowboard altijd met een helm.
En niet alleen vanwege m'n eigen kunsten, maar vooral voor de ongelukjes. Dus net ff een slippertje over een ijsplaat. Of iemand die tegen mij aanknalt. Mijn mening: gewoon doen dus. Het is een kleine moeite en kan veel ellende voorkomen.

Tip: koop je helm tegelijk met je bril of goggles. Want soms matchen die twee niet goed met elkaar.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:37

mijn bril heb ik al en neem ik mee bij het passen van de helm.
bij kienhuis hebben ze niet veel maten meer op voorraad. Heb nog maar een keer gemaild of ze nieuwe maten nog binnen krijgen. Want een xs of xl zal hem niet worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:31

En wie controleeert of ik een helm op heb, als ik ski? De skipolitie ;)
Overigens is een cap ook nog niet verplicht vanuit de verzekering, alleen bij accommodaties maar niet op eigen terrein. Gelukkig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:36

Fitzroy schreef:
En wie controleeert of ik een helm op heb, als ik ski? De skipolitie ;)
Overigens is een cap ook nog niet verplicht vanuit de verzekering, alleen bij accommodaties maar niet op eigen terrein. Gelukkig niet.

Als je je helm niet draagt kom je de lift niet in ;)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:19

ik zou het niet meer als normaal vinden dat wanneer je geen helm draagt terwijl het verplicht zou zijn de verzekering dan ook handen af houdt als je een ongeval hebt met hoofdletsel.
Eigen keuze om geen helm te dragen dus eigen keuze om de volledige hap kosten op jezelf te nemen :)
(ik denk dat je beter kan investeren in een helm van onder 100 euro dan dat je alles kosten zelf moet dragen :Y) )
maar dat is mijn mening natuurlijk.

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:24

Ik ben skilerares maar nee ik laat geen kinderen mee gaan zonder helm, in dec was er zon groot ongeluk dat als dat kind geen helm op had gehad nu niet meer geleeft had.
merk enz maakt opzich weinig uit zolang dat ding maar goed past, zelf vind ik het fijn als je bij de oren stof hebt zowel voor mezelf als bij het ongeluk dan kan jemakkelijker communiceren.
Je merkt op de piste dat steeds meer mensen denken goed te kunnen skieen (ze zijn er ook) en dan eigenlijk te snel gaan waardoor er te veel ongelukken gebeuren, het aantal ongelukken stijgt ook elk jaar.
zelf ben ik 28 dec onderuit geskiet door zo'n ik-denk-dat-ik-goed-kan-skieen maar of ik ooit weer kan paardrijden lopen enz is maar de vraag. Mijn helm was doormidden (en het was een supermerk helm net nieuw) en zonder helm had ik dit berichtje waarschijnlijk niet kunnen plaatsen.

Ik stem voor helm ookal is het 10+ en schijnt de zon, op het terras kan jem af doen als je bruin wil worden.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:30

zo is het maar net Lubberslieke
het moet niet aan je eigen skikunsten liggen, iemand moet maar tegen je knallen en je hebt prijs
wat goed dat je een helm ophad, als je zegt dat die gewoon doormidden was na de klap... moet een serieuze klap geweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:31

Ik heb trouwens ook mijn helm op vanwege anderen idd. Ik heb een keer een heel erg ongeluk gezien met 2 mensen die op elkaar klapte...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:46

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:28

Lubberslieke schreef:
Ik ben skilerares maar nee ik laat geen kinderen mee gaan zonder helm, in dec was er zon groot ongeluk dat als dat kind geen helm op had gehad nu niet meer geleeft had.
merk enz maakt opzich weinig uit zolang dat ding maar goed past, zelf vind ik het fijn als je bij de oren stof hebt zowel voor mezelf als bij het ongeluk dan kan jemakkelijker communiceren.
Je merkt op de piste dat steeds meer mensen denken goed te kunnen skieen (ze zijn er ook) en dan eigenlijk te snel gaan waardoor er te veel ongelukken gebeuren, het aantal ongelukken stijgt ook elk jaar.
zelf ben ik 28 dec onderuit geskiet door zo'n ik-denk-dat-ik-goed-kan-skieen maar of ik ooit weer kan paardrijden lopen enz is maar de vraag. Mijn helm was doormidden (en het was een supermerk helm net nieuw) en zonder helm had ik dit berichtje waarschijnlijk niet kunnen plaatsen.

Ik stem voor helm ookal is het 10+ en schijnt de zon, op het terras kan jem af doen als je bruin wil worden.

Ik weet niet waar je lesgeeft, maar in oostenrijk mag het ook niet meer :) T/m 15 moeten ze een helm op. En idd, ik vind het ook zeer terecht :j Zou er niet aan moeten denken als er zoiets ernstigs gebeurd in mn les :n

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:03

Indoor heb ik geen helm op. Maar in Oostenrijk wel. Ik ga met een groep mee en de reisorganisatie heeft het ten eerste verplicht gesteld dit jaar. Ook vind ik het een veiliger idee met die snelheden, een ijsplaat en andere mensen op de piste :j

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:07

Joolien schreef:
Hoi! Ik heb ook sinds dit jaar een helm aangeschaft. Was het eigenlijk niet van plan maar aangezien ik als een debiel de zwarte pistes af ga vind ik het wel zo verstandig.

Ik heb een helm van Boeri:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/02/1265099294-580.jpg

Deze kosten maar €50.- en heb ik in NL gekocht.
In de wintersport landen zijn de helmen vaak goedkoper en heb je echt hele stoere van roxy voor €89.-

Hier heb je ook Roxy voor €79 ofzo ;)

ik heb nog geen helm, maar koop er een deze week voor het skieen volgende week.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:09

Ik ben sinds een tijdje begonnen met snowboarden (skieen heb ik sowieso nooit gedaan) en ik heb (nog) geen helm.
Eigenlijk om de simpele reden dat ik er nog niet echt over nagedacht heb.
Ik heb wel alleen nog maar indoor gesnowboard.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:34

Indoor kan je evengoed heel hard tegen elkaar knallen :j
in de groepsles vlak voor ik naar Italië vertrok zijn er ook twee hard genoeg tegen elkaar gebotst. Hoofd heeft zeker ook een knal gehad want 1 persoon hield haar handen flink aan haar hoofd. Ze hadden geen helm op...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:50

Zo zie je maar weer... snowboarden lijkt me overigens nog wel riskanter zonder helm dan skien. Je klapt (denk ik) sneller achterover, waardoor je sneller op je hoofd kunt vallen.
Ik kan geen plaatje vinden van mijn prachtige helm, maar zal na mijn wintersport (20 feb) hier wel even een foto plaatsen!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:34

Door dit topic begin k er pas overna te denken wat de gevolgen indd
allemaal kunnen zijn! Wat je welniet van bokt leerd ! :) Pas
zij ik tegen me pa 'ja leuk op wintersport foto's met een stomme helm! LEUK.. _O-
Alleen worden die foto's misschien leuker dan de foto's waarbij je in je kist ligt ! :+
Maar ga er nu wel even overna denken.. Doe zelf aan boarden! wel altijd lekker voorzichtig op blauwe piste! :+