denk niet dat de helm verplicht is, is ieders zijn eigen verantwoordelijkheid.
en tegenwoordig hebben ze echt wel mooie helmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lubberslieke schreef:Ik ben skilerares maar nee ik laat geen kinderen mee gaan zonder helm, in dec was er zon groot ongeluk dat als dat kind geen helm op had gehad nu niet meer geleeft had.
merk enz maakt opzich weinig uit zolang dat ding maar goed past, zelf vind ik het fijn als je bij de oren stof hebt zowel voor mezelf als bij het ongeluk dan kan jemakkelijker communiceren.
Je merkt op de piste dat steeds meer mensen denken goed te kunnen skieen (ze zijn er ook) en dan eigenlijk te snel gaan waardoor er te veel ongelukken gebeuren, het aantal ongelukken stijgt ook elk jaar.
zelf ben ik 28 dec onderuit geskiet door zo'n ik-denk-dat-ik-goed-kan-skieen maar of ik ooit weer kan paardrijden lopen enz is maar de vraag. Mijn helm was doormidden (en het was een supermerk helm net nieuw) en zonder helm had ik dit berichtje waarschijnlijk niet kunnen plaatsen.
Ik stem voor helm ookal is het 10+ en schijnt de zon, op het terras kan jem af doen als je bruin wil worden.
Joolien schreef:Hoi! Ik heb ook sinds dit jaar een helm aangeschaft. Was het eigenlijk niet van plan maar aangezien ik als een debiel de zwarte pistes af ga vind ik het wel zo verstandig.
Ik heb een helm van Boeri:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/02/1265099294-580.jpg
Deze kosten maar €50.- en heb ik in NL gekocht.
In de wintersport landen zijn de helmen vaak goedkoper en heb je echt hele stoere van roxy voor €89.-