Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:50

Shoppen: KaDeWe moet je gewoon gezien hebben. Bedenk wel dat alles echt dicht is op zondag, qua winkels. Op zaterdagavond zijn veel winkels dan wel weer tot laat open.

Verder natuurlijk de toeristische dingetjes: checkpoint Charlie, brandenburger tor, alexanderplatz, kurfurtsendamm. Ook erg leuk: dagtrip naar potsdam.
Kreuzberg is ook een leuke wijk... eigenlijk is er te veel om op te noemen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:39

Misschien heb je iets aan mijn topic van vorig jaar zomer: [BI] Berlijn - leuke tips gezocht

Ik vond vooral het Mauermuseum (bij Checkpoint Charlie) erg indrukwekkend, heb er bijna 3 uur rondgelopen.

Ik ben ook naar minder bekende plekken geweest waar de Muur heeft gelopen, gewoon ergens in een woonwijk. Dwars door Berlijn loopt de Mauerweg, die wil ik nog een keer volgen.

Topographie des Terrors vond ik ook erg indrukwekkend. En 'The Story of Berlin' (even zoeken met Google) met de enorme schuilkelder.

Verder heeft Berlijn mooie plekjes. Ik ben bijvoorbeeld naar het Viktoriapark geweest, daar heb je vanaf de Kreuzberg een mooi overzicht over de stad. En je hebt het Mauerpark, op een deel van de vroegere Todesstreifen. Niet echt mooi, wel apart om te zien en er zijn altijd mensen, zeker op een zonnige dag.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:48

Als inwoner van Berlijn kan ik je de stad inderdaad erg aanraden :D

In ieder geval naar "The story of Berlin" gaan zoals Karin al zegt :j (Als je een Nederlandse rondleiding wilt: ik werk daar :D ) Verder heb je natuurlijk de standaarddingen (Brandenburger Tor, Reichstag (kan ik je niet aanbevelen in het hoogseizoen, je moet héul lang in de rij staan in de brandende zon)

Je hebt ook de "Britzer Garten" een heel mooi park, kost een euro of 2 entree, maar dan heb je ook geen last van honden (en hun uitwerpselen) of barbecuegedoe (Berlijners zijn nogal van de buiten-bbq in de zomer)

In de buurt van het bekende KaDeWe heb je de hoek Ku''damm/Tauenzienstrasse (Met onder andere het Europacenter) waar je goed en betaalbaar kunt shoppen.

Ook een idee: Een rondje met de S-Bahn en dan de Ringbahn, hiervanuit kan je dingen als bijvoorbeeld het oude vliegvel Tempelhof zien of een bezoek aan het Technikmuseum (maar dat zijn dingen waar je van moet houden)

En ohja, mocht je onderweg toch trek krijgen in een frikandel speciaal of een andere Nederlandse snack: ga naar Snackbar De Molen, in de buurt van de friedrichsstrasse. ;)

Ik zou zo even niet meer weten :P Vragen over berlijn? Let me know ;)

annastasia

Re: Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:20

Wij zijn afgelopen weekend met de CPJ naar Berlijn geweest.
We hebben in het City Stay Hostel geslapen. (www.citystay.de)
Een aanrader, je bent direct in het centrum en kunt er goed slapen.

Gezien de grote groep, en het niet zo heel lang verblijven hebben we bv niet de checkpoint charlie etc bekeken, had ik wel interessant gevonden.

Wel zijn we in de TV-toren geweest, die nog geen 2 tellen van het hostel staat.
Er mooi weer gehad, dus we hebben goed ver over de stad kunnen kijken.

Verder hebben we een city-trip per bus gehad.
Was zo'n 2 uur durende rit met informatie over alle bezienswaardigheden.
Je kon ook uitstappen en een bus later weer verder nemen.

Koop een OV-kaartje en je kunt de hele stad doorreizen.
Verder een leuke discotheek bezocht (q-dorf).

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:20

Berlijn is wel top, wij zijn er in de zomer ook heen geweest.

Met de auto heen gereden en via Tomtom naar een parkeergarage (€6 voor 3 dagen en 2 nachten...) en in de metro gestapt. We hadden niets besproken, dus wij waren mss wel iets duurder uit. We zijn in het centrum uitgestapt en een hotel ingestapt wat ons betaalbaar leek. Metrokaarten gekocht voor een aantal dagen en dan kun je alle kanten op.

Elke avond dus uit eten geweest, maar de prijs daarvan viel ons reuze mee!

Holocaust gedenkplaats is heel indrukwekkend vond ik. Voor de rest zijn alle tips hierboven wel gegeven :j