Kroatie, waar moeten we wezen? 0 ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aurelle_

Re: Kroatie, waar moeten we wezen? 0 ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:32

Ik ben een aantal jaar geleden in Rovinj geweest en afgelopen jaar in Porec. Vind het eigenlijk allebei niet erg bijzonder. Er waren erg veel toeristen en weinig cultuur. Misschien dat we dit jaar het zuiden van Kroatie proberen want dat schijnt een stuk mooier te zijn. Wat betreft appartementen; niet boeken maar daar vragen. Wij hadden een mega appartement voor 2 pers, loopafstand van de zee voor 40 euro per nacht. Voor de rest is ook het eten en drinken erg goedkoop!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:44

Wij zijn geloof een jaar of 6 geleden in krowatie geweest! :D
was echt super! zaten paar km van Split, wat overegens leuke stad is! :) Zee is super daar!
Je zag allemaal visjes zwemmen onderwater ! :D Ook nog een keer naar een ander strand geweest, was zo mooi daar!
En hadden ze ook hele hoge glijbanen! :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:47

WIl je kamperen of niet?

Want dan kan ik je van harte de camping Bijela Uvala (zo iets) in Porec aanbevelen, zitten veel nederlanders maar niet te veel en als je het dorpje ingaat super leuke eetgelegenheden..
En je moet echt naar euhm denkt even hard, naja igg waar de weense rijschool paardne vandaan komen, zoek het even voor je op in mijn foto album... en daar vlakbijheb je ook super mooie grotten enzo!

edit:

Enige nadeel van die camping is dat je niet echt een strand hebt (zo wiezo geen zand) maar dat het meteen afloopt, voordeel daarvan is weer dat je meteen mooi kunt snorkelen... *ik durfde niet omdat mn vader me had wijsgemaakt dat er haaien zaten :+ *

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:49

Cavaliere schreef:
zaton, dat is een camping bij zadar ( met apartementen). wij gaan daar al 6 jaar heen.

- zandstranden
- cultuur
- natuur (plivits (?) meren en krka meren)
- leuk stadje met terrasjes en restaurants, dit op de camping ook
- live muziek, disco, coctail bar
- watersport

etc.
http://www.zaton.hr

echt een aanrader haha

inderdaad een aanrader, we gaan dit jaar ook al voor de 3e keer :j

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 03:04

Veerle90 schreef:
WIl je kamperen of niet?

Want dan kan ik je van harte de camping Bijela Uvala (zo iets) in Porec aanbevelen, zitten veel nederlanders maar niet te veel en als je het dorpje ingaat super leuke eetgelegenheden..
En je moet echt naar euhm denkt even hard, naja igg waar de weense rijschool paardne vandaan komen, zoek het even voor je op in mijn foto album... en daar vlakbijheb je ook super mooie grotten enzo!

edit:

Enige nadeel van die camping is dat je niet echt een strand hebt (zo wiezo geen zand) maar dat het meteen afloopt, voordeel daarvan is weer dat je meteen mooi kunt snorkelen... *ik durfde niet omdat mn vader me had wijsgemaakt dat er haaien zaten :+ *

Lipica bedoel je? Dat is leuk om eens te gaan kijken, mooie lippizaners hebben ze daar.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:20

Solis schreef:
Anne. schreef:
Ik heb 3 jaar geleden een Rondreis gemaakt door Kroatie en kan me herinneren dat ik Mljet echt super vond! Het is zo'n pure rust. Op dit eiland ligt een groot en een klein binnenmeer waar je kan zwemmen. Het meer zelf heeft een goede temperatuur, iets kouder dan de buitenlucht omdat het relatief ondiep is. En al die mooie natuur nog eens om je heen.

Heb je hier op een camping gezeten?

Nee, in het (enige) hotel :o

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:33

_Margot_ schreef:
Cavaliere schreef:
zaton, dat is een camping bij zadar ( met apartementen). wij gaan daar al 6 jaar heen.

- zandstranden
- cultuur
- watersport

etc.

echt een aanrader haha

ik dacht dat kroatie goedkoop was? :o begrijp ik nu goed dat je in t hoogseizoen zo'n 150 euro per dag betaald voor een stacaravan?!?!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:50

Porec en Rovinj zijn leuke plaatsen om heen te gaan.
Verder vind ik Bivillage een leuke camping, die ligt in een plaatsje net boven Pula.
Istrie is goed te rijden met de auto en er is een mooie omgeving!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:19

_Margot_ schreef:
Cavaliere schreef:

- zandstranden
- cultuur
- watersport

etc.

echt een aanrader haha

Dit lijkt mij ook wel wat. Al word ik nog niet veel wijzer uit de prijslijst. Wij willen die jaar voor het eerst naar kroatie.
We willen vooral: Zon, zee, strand, ook leuk voor kinderen (ik ben 19, zusje 15 maar mijn broertje 10 dus daarvoor moet het ook leuk zijn) Liefst een camping maar dan wel een appartement of huisje. We willen ook graag wat mooie natuur en cultuur bezichtigen en andere leuke dingen doen. Maar de camping moet ook genoeg te bieden hebben, zodat je je daar ook een dag kan vermaken.
Ik zal deze site in ieder geval aan mijn ouders laten zien.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:41

ik ben 3 of 4 jaar geleden naar kroatië geweest! Echt heel veel mooie natuur daar!
ik weet niet meer waar we precies zaten maar we hadden een hele mooie camping!
wij zaten bij het olympische spelen van taveltennis of bedminton bij dat stadion daar! :+
hellaas weet ik niet meer hoe die camping heet de plaats was Umag ofzo:o
wat echt een aanrader is, is om naar de natuurgebieden te gaan ik ben zelf niet zo'n iemand
maar het is daar super mooi! wij zijn ook naar zo'n watervallen iets geweest echt super mooi!
en dat water ook zo helder :oo
wat ook een aanrader is is om naar die paarden show in slovenië tegaan van die lipizanners echt super gaaf en leuk om te zien! voor iedereen ook voor mensen die er niet van houden! je moet wel de engelse taal kunnen verstaan want je krijgt een rondleiding super leuk!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:42

ps: wij zijn ook met de auto gegaan, maar het is echt de moeite waard! super mooi land!:D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:45

Ik ben vorig jaar ook naar Kroatie geweest. Wij zaten op Camping Porton Biondi in Rovinj.

Het waren 17 mooie dagen :j Het is wel een toeristisch stadje, maar genoeg te doen. Zo zijn we een dagje naar Venetie geweest met de boot, een dagje naar de Plitvice meren (echt een aanrader, zo mooi daar :+: )

Verder heb je in Rovinj de Monvi. Het uitgaanscentrum, allemaal cafeetjes bij elkaar, errug gezellig :))

Voor de stranden moet je niet naar Kroatie gaan, die zijn er namelijk niet ;) Het zijn of grasveldjes langs het water of er liggen een hoop kiezelstenen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:55

Nou naar camping zaton gaan we niet..beetje errug duur..maar kroatie is nog niet meteen uitgesloten dus we zoeken verder. Maar het is wel vreselijk moeilijk hoor om iets te vinden..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:17

oo ja venetië ben ik ook geweest! super mooi!! :oo
het is daar wel verschrikkelijk duur op dat plein als je koffie wil kopen 24 euro voor 1 zo'n klein kopje :oo
verder super mooi!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:25

Gewoon geen koffie drinken daar :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:15

We moeten binnenkort eens gaan zitten wat we precies gaan doen, dan ga ik alle tips nog eens bestuderen :D

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:20

Je moét naar Zadar :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:25

Ik ben 2 jaar geleden in Rovinj geweest, ik vond het heel erg leuk :j Mooi en gezellig dorpje, heerlijk weer en zelfs ik vond het lekker in de zee :D Lekker gesnorkeld, tocht met boot gemaakt etc. Erg leuk!

Dit jaar ga ik naar Montenegro, Budva. Ben erg benieuwd hoe het daar is!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:14

Nou Zadar en de Plitvice meren komen als toppers uit de bus! ;) Ik ga me daar nu maar even op richten. Ik wil geen drie weken op vakantie en ik denk om dan door te rijden naar Dubrovnik dat dat te ver is??

Jootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:25

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:37

Hoe zoeken jullie de campings/hotels uit?? Want het is niet zo dat je via arke een week zon/zee/strand boekt en daar blijft zitten...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:10

Gewoon gaan en daar vragen. Dan krijg je vaak de beste en goedkoopste appartementen. Bevalt het niet, dan heb je zo een ander.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 09:27

Ja maar in het hoogseizoen lijkt me dat wat moeilijker....wij hebben vrij in de bouwvak.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:28

Zonnetje81 schreef:
Hoe zoeken jullie de campings/hotels uit?? Want het is niet zo dat je via arke een week zon/zee/strand boekt en daar blijft zitten...

Wij zijn met een jongerenreis meegegaan.. Hebben op verschillende sites gekeken zoals gogo.nl en beachmasters.nl. UIteindelijk bij Gogo geboekt.. Het is altijd maar de vraag of het daadwerkelijk zo is wat je op die plaatjes ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:09

ismy schreef:
oo ja venetië ben ik ook geweest! super mooi!! :oo
het is daar wel verschrikkelijk duur op dat plein als je koffie wil kopen 24 euro voor 1 zo'n klein kopje :oo
verder super mooi!

Je bent toch niet gaan zitten he :+ dan is het namelijk sowieso NOG duurder, want dat is voor hun een teken dat je wel genoeg geld hebt.
Aanrader is om gewoon verder te lopen langs het water 2 bruggetjes over dat je in een gewone wijk staat, met zo leuk het wasgoed hoog in de kleine straatjes en dan lekker spotgoedkoop overheerlijk schepijs eten met de plaatselijke mensen op een bankje :D