Griekenland 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:34

Ik ga waarschijnlijk in mei met mijn schoonfamilie :D . Waarheen weten we nog niet precies maar mijn schoonvader is een echte kenner dus ik vertrouw erop dat we een super vakantie hebben.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:44

In September naar Corfu :):)
:D

Fietspomp

Re: Griekenland 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:48

Wij zijn juist op dit moment aan het kijken naar Hotels in Corfu! :D We willen eigenlijk wel naar Corfu, maar veel is redelijk duur en we moeten in Juli. ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:53

Ik was vorig jaar trouwens in Chersonissos (kreta)! Echt een aanrader als je non stop wilt feesten! :D

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:02

Owww ik heb zo'n zin in onze vakantie! :D

Wij (ik+vriendlief) hebben een paar weken geleden een fly-and-drive vakantie naar Griekenland geboekt. Wij vinden de oudheid van Griekenland heel interessant en om veel te kunnen zien kan je niet op 1 plek verblijven ;) Wij gaan oa Kalamata, Preveza, Delphi, Athene en Olympia bezoeken. 8-)

Heeft er trouwens iemand ervaring met fly-and-drive vakanties? Het is voor de eerste keer, ik hoop dat het ons gaat bevallen...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:07

Ik ga in de meivakantie heerlijk een weekje naar Rhodos :+:! Heb er super veel zin in!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:17

MonicaG: Laat weten hoe het was! Wij gaan in augustus.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:36

@dressuurgek: wat zou je willen weten over een fly-drive?
Wij hebben een aantal jaren geleden ongeveer dezelfde route gereden als jullie gaan doen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:23

Leuk! Mijn vriend en ik hebben na lang gezoek toch gekozen om naar Rhodos te gaan, iemand tips waar op Rhodos precies?
Rhodos-stad zelf liever niet, voor de rest zoeken we iets rustigs met zand stranden en ook een beetje romantisch.
We gaan eind mei als het goed is.

Tips voor evt andere eilanden zijn ook goed, we zoeken iets dus waar je genoeg kunt doen (qua cultuur en evt watersporten), waar het warm is en met zandstranden.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:29

Dressuurgek schreef:
Owww ik heb zo'n zin in onze vakantie! :D

Wij (ik+vriendlief) hebben een paar weken geleden een fly-and-drive vakantie naar Griekenland geboekt. Wij vinden de oudheid van Griekenland heel interessant en om veel te kunnen zien kan je niet op 1 plek verblijven ;) Wij gaan oa Kalamata, Preveza, Delphi, Athene en Olympia bezoeken. 8-)

Heeft er trouwens iemand ervaring met fly-and-drive vakanties? Het is voor de eerste keer, ik hoop dat het ons gaat bevallen...

Wat gaaf zeg!!! Dan zie je in een keer een aantal hele mooie plaatsen in Griekenland! Hoe werkt zo'n fly-and-drive? Vlieg je dan naar Griekenland en krijg je daar een huur auto?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:37

Op Rhodos is Archangelos een ontzettend leuk plaatsje als je van niet te druk houd. Leuke restaurantjes e.d., maar echt uitgaan kun je er niet. Met de scooter of een hotelbus ben je daar vandaan ook zo op Tsambika Beach. Echt een heel mooi zandstrand!

Kefalonia is trouwens ook een ontzettend mooi eiland om naar toe te gaan, ben ik vorig jaar begin mei geweest en we hadden toen echt schitterend weer. Alleen 's avonds is het dan nog wat koeler.

Kijk anders eens op vakantiereiswijzer.nl naar wat anderen te melden hebben over bepaalde plaatsen en eilanden.

Alvast een fijne vakantie!

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:56

jaaa ikk !!

12 dagen chersonissos hotel armava midden in het centrum
van 7 tot 18 juli

het wordt een non stop feest vakantie !

ow en in augustus nog 10 dagen rhodos met de ouders ook gezzelig

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:05

Haha misschien kom ik je nog tegen Amber. Ik ga ook in die periode naar Chersonissos :D

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:11

gezzeligg (A) met wie ga je ?( mis ken ik ze )
en hoe gaat het met ayla ?

en k weet 1 ding het zal inderdaad net iets rustiger zijn dan midden juli !
maar in midden juli augustus is het echt veels te drukk !

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:07

Wij gaan in september naar Kreta :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:35

Fitzroy schreef:
@dressuurgek: wat zou je willen weten over een fly-drive?
Wij hebben een aantal jaren geleden ongeveer dezelfde route gereden als jullie gaan doen.

Uh alles :+ Heb eigelijk niet iets specifieks wat ik wil weten maar heb je echt aanraders om te zien of juist bezienswaardigheden die heel erg zijn tegen gevallen. Dan kunnen we de route daar misschien een beetje op aaanpassen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:39

Suor schreef:
Wat gaaf zeg!!! Dan zie je in een keer een aantal hele mooie plaatsen in Griekenland! Hoe werkt zo'n fly-and-drive? Vlieg je dan naar Griekenland en krijg je daar een huur auto?

Ja, je vliegt naar Griekenland en dan krijg je een huurauto en de route mee. De hotels zijn al gereserveerd. Er zijn verschillende routes die je kan boeken, de reis die we nu geboekt hebben deed de meeste plaatsen aan die we willen zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:30

Ik ga begin juni een weekje naar Corfu met een vriendin.
Heb er zoveel zin in, het duurt alleen nog zolang :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:18

@dressuurgek: ik vond eigenlijk alles wel mooi. Alleen de opgraving in de buurt van het amfitheater van Epidaurus vond ik wat minder interessant. Weet ff niet meer hoe het heet.
Athene was super! Verder hebben wij nog een tochtje gemaakt door druipsteengrotten en het kanaal van Korinthe moet je ook echt gezien hebben. Vergeet niet de oude weg te nemen en niet de snelweg anders ben je over het kanaal voor je het weet.
Wij mochten gelukkig bij de tolpoortjes nog omdraaien :D

Ook hebben we nog een treinreis gemaakt door een mooi gebied, waarna we met een veerboot zijn overgestoken naar Delphi. Inmiddels hadden we echter zoveel oudheden gezien dat we Delphi zelf niet meer bezocht hebben.

Ga je ook nog naar de Meteora kloosters? Die zijn echt de moeite waard!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:55

Dressuurgek schreef:
Suor schreef:

Ja, je vliegt naar Griekenland en dan krijg je een huurauto en de route mee. De hotels zijn al gereserveerd. Er zijn verschillende routes die je kan boeken, de reis die we nu geboekt hebben deed de meeste plaatsen aan die we willen zien ;)

Leuk zeg! Hoelang ga je? Van Preveza naar Kalamata is wel een aardig eindje rijden!

Bij Preveza in de buurt is Parga nog erg leuk om naar toe te gaan. Als je dan het binnenland in gaat kom je bij de Meteora kloosters (Kalambaka) die Fitzroy noemt, die mag je eigenlijk niet overslaan! Uhh en Marathon bij Athene! Dat is geen bijzonder dorpje hoor, maar vond het zelf leuk om eens geweest te zijn waar de marathon vandaan komt ;) Epidavros is toch ook wel iets dat er echt bij hoort! Daarbij in de buurt ligt de stad Nafplion, dat is wel een van m'n favoriete plekjes! Mycene, met de leeuwenpoort, is ook nog leuk om naar toe te gaan, dat is in de buurt van Korinthe. Uhh in het zuiden bij Kalamata zijn Koroni, Gythio, Finikounda en Pylos leuke dorpjes. Bij Methoni is nog een oud kasteel dat ook wel de moeite waard is. En Monemvasia niet te vergeten!

Haha nou dat waren mijn tips wel geloof ik!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:01

Heb nu een hotel gevonden wat ons erg aanspreekt en kan er online alleen maar positieve dingen over vinden:
http://zon.sunweb.nl/griekenland/rhodos ... ectIndex=9

Waarschijnlijk wordt dat het.
Vraagje, zijn er nog mensen die vaccinaties halen?
Heb een hekel aan prikken en vermijdt die liever, las wel iets over evt Hepititis A?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:19

Wieke86 schreef:
Ik ga begin juni een weekje naar Corfu met een vriendin.
Heb er zoveel zin in, het duurt alleen nog zolang :P

ik ook eerste week van juni! 8-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:46

Suor schreef:
Mycene, met de leeuwenpoort, is ook nog leuk om naar toe te gaan, dat is in de buurt van Korinthe.

Mycene was dus juist de opgraving waar ik echt niks aan vond :o
Die bedoelde ik. Ik dacht dat het meer in de buurt was van Epidaurus. Het lag iig op de route daar in de buurt.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:04

madelief88 schreef:
Vraagje, zijn er nog mensen die vaccinaties halen?
Heb een hekel aan prikken en vermijdt die liever, las wel iets over evt Hepititis A?

Bij mijn weten zijn vaccinaties niet nodig voor Griekenland. Heb het zelf ook nooit gedaan.

Griekenland:
vaccinaties die verplicht zijn: Geen

Griekenland: inentingen die worden aanbevolen
Er wordt voor Griekenland inenting tegen teken encefalitis aanbevolen als je langer dan vier weken in de natuur gaat wandelen of kamperen van maart tot en met november, of op andere wijze meer risico loopt, overleg hierover met ons.

Leuk hotel heb je uitgezocht trouwens, ziet er goed uit!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:10

Dankje voor je antwoord! Kon via google niet echt een eenduidig antwoord vinden. En mn vriend heeft die prikken al wel, maar die vind het uiteraard leuk om mij daarmee op de kast te krijgen :o
Ziet er goed uit he! Via zoover en vakantiereiswijzer ook allemaal goede beoordeling, dikke 8 gemiddeld.

Dus lekker eind mei/begin juni van het zonnetje genieten!
Nog meer mensen die dan ongeveer gaan?