. Waarheen weten we nog niet precies maar mijn schoonvader is een echte kenner dus ik vertrouw erop dat we een super vakantie hebben. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We willen eigenlijk wel naar Corfu, maar veel is redelijk duur en we moeten in Juli.
Wij gaan oa Kalamata, Preveza, Delphi, Athene en Olympia bezoeken.
! Heb er super veel zin in! Dressuurgek schreef:Owww ik heb zo'n zin in onze vakantie!![]()
Wij (ik+vriendlief) hebben een paar weken geleden een fly-and-drive vakantie naar Griekenland geboekt. Wij vinden de oudheid van Griekenland heel interessant en om veel te kunnen zien kan je niet op 1 plek verblijvenWij gaan oa Kalamata, Preveza, Delphi, Athene en Olympia bezoeken.
![]()
Heeft er trouwens iemand ervaring met fly-and-drive vakanties? Het is voor de eerste keer, ik hoop dat het ons gaat bevallen...
Fitzroy schreef:@dressuurgek: wat zou je willen weten over een fly-drive?
Wij hebben een aantal jaren geleden ongeveer dezelfde route gereden als jullie gaan doen.
Heb eigelijk niet iets specifieks wat ik wil weten maar heb je echt aanraders om te zien of juist bezienswaardigheden die heel erg zijn tegen gevallen. Dan kunnen we de route daar misschien een beetje op aaanpassen. Suor schreef:Wat gaaf zeg!!! Dan zie je in een keer een aantal hele mooie plaatsen in Griekenland! Hoe werkt zo'n fly-and-drive? Vlieg je dan naar Griekenland en krijg je daar een huur auto?

Dressuurgek schreef:Suor schreef:Wat gaaf zeg!!! Dan zie je in een keer een aantal hele mooie plaatsen in Griekenland! Hoe werkt zo'n fly-and-drive? Vlieg je dan naar Griekenland en krijg je daar een huur auto?
Ja, je vliegt naar Griekenland en dan krijg je een huurauto en de route mee. De hotels zijn al gereserveerd. Er zijn verschillende routes die je kan boeken, de reis die we nu geboekt hebben deed de meeste plaatsen aan die we willen zien
Epidavros is toch ook wel iets dat er echt bij hoort! Daarbij in de buurt ligt de stad Nafplion, dat is wel een van m'n favoriete plekjes! Mycene, met de leeuwenpoort, is ook nog leuk om naar toe te gaan, dat is in de buurt van Korinthe. Uhh in het zuiden bij Kalamata zijn Koroni, Gythio, Finikounda en Pylos leuke dorpjes. Bij Methoni is nog een oud kasteel dat ook wel de moeite waard is. En Monemvasia niet te vergeten!madelief88 schreef:Vraagje, zijn er nog mensen die vaccinaties halen?
Heb een hekel aan prikken en vermijdt die liever, las wel iets over evt Hepititis A?