Milaan vond ik nou juist niet zo heel veel aan. Dat heb je met anderhalve dag wel gezien. Rome en Florence spreken me veel meer aan.
Erpel
Geplaatst: 06-01-10 19:38
Berlijn vond ik zelf niet zoveel aan. Rome sprak me wel heel erg aan, wat is dat een mooie stad zeg! Caïro moet je maar net van houden
HinkevdW
Geplaatst: 06-01-10 19:42
ik zeg NYC Al betwijfel ik of dat leuk is een zo'n korte tijd. Rome is een goede tweede keuze. Maar mocht je tijd/geld over hebben.. dan kan ik je New York City met heel mijn hart aanraden.
Athene is ook heel mooi! Met het openbaar vervoer kan je goedkoop eigenlijk alles gaan bezichtigen (auto huren is hier niet zo aan te raden vind ik). Cairo vind ik zelf een heel interessante maar ook zeer vuile stad. Ik ben er in november 2 dagen geweest en was blij dat we richting Hurghada gingen! Hou in augustus ook zeker rekening met de temperatuur.
Ben zelf in Istanbul en Sint Petersburg geweest. Echte aanraders. Evenals Barcelona, Madrid, Athene, Rome en Lissabon.
Hou er wel rekening mee dat het in de zuidelijke steden erg warm kan worden. Wij waren in augustus in Madrid en daar was het in de schaduw 41 graden. Dan is een stedentrip niet leuk meer, zijn dan ook een groot warenhuis in gedoken om af te koelen dmv de airco.
Bijna alle trips hebben we geboekt via een tour operator, omdat zij vaak een goede prijs hebben voor hotel en vlucht. Sightseeing daar gewoon gedaan op eigen houtje met de Lonely Planet in de hand oid.
Bij welke touroperator hadden jullie geboekt hetbommeke? Temperatuur is niet zo heel erg, kunnen we heel goed tegen en ik ben wel zo iemand die ook een dag relaxen er tussen wil hebben . Ik wil natuurlijk de stad zien, maar ik wil ook een luiermomentje er tussen hebben
Poeh.... daar vraag je me wat... Oad? Of Arke? Ik weet 't echt niet meer. Haal altijd diverse gidsen bij het reisbureau, dan begint de voorpret al zeg maar.
Ik ben een paar weken geleden naar Moskou geweest, maar dat is zeker een aanrader! Echt een hele mooie stad!
Je moet het wel zien als een klein avontuur, want zelfs Moskou is niet echt touristisch. (Weinig mensen spreken engels en ze hebben een ander geschrift) maar dat is juist heel leuk. De mensen in Moskou zijn van uit vroeger uit nog best gereserveerd, maar op hun manier toch heel vriendelijk en behulpzaam. Wel is de Metro echt een aanrader, echt heel makkelijk, goedkoop en ontzettend mooi! (Moskou heeft wel een klein beetje een vooroordeel dat het gevaarijk is, maar ik voelde me daar in de metro een stuk veiliger dan hier in Amsterdam! Zelfs rond 23.00 uur en in de buitenwijken.)
Stockholm is een absolute aanrader en overnachten in de voormalige gevangenis ( http://www.supertrips.nl/authentiek/Langholmen ) lijkt me helemaal het einde. Helaas was deze volgeboekt toen wij zijn geweest. We hebben de gevangenis verruild voor een B&B boot en dat was ook erg leuk.
Rome! Wij zijn smorgens en savonds stad in geweest, en in de middag gingen we naar het strand Prima te doen!
Suor
Geplaatst: 10-01-10 20:33
Miiej schreef:
Vienna oostenrijk. Ben er zelf nooit geweest, maar ooit op tv gezien. En zag er ontzettend leuk uit, staat igg op mijn lijstje.
Je hebt ook nog Vienne, dat ligt in Frankrijk
Ik vind zelf Athene echt geweldig! Istanbul is ook een aanrader, net als Lissabon en Rome. Milaan is ook leuk, maar zoals iemand anders al zei heb je dat vrij snel gezien. Maar als je de kans hebt zou ik toch zeker voor NY kiezen hoor!
Sint Petersburg is echt top! Echt een aanrader. Wij zijn er deze zomer geweest, echt leuke week gehad! Supermooie gebouwen, lekker weertje en genoeg te zien