Dominicaanse Republiek; Punta Cana

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:55

Jeetje de DR; ik ben geweest toen het voor het eerst in de reisgidsen stond geloof ik, een eeuwigheid geleden.
Niet in Punta Cana maar in Sosua. Zal er nu wel heeeel anders uitzien.

Maar: geweldige vakantie gehad; heel vriendelijke mensen.
Houd alleen je vriend in de gaten als hij blond is, hij wordt bij je weggekaapt :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:07

Colt schreef:
Hee mensen,

Wie is er in Punta Cana (Dominicaanse republiek) geweest?
Hoe was het? Wat was er goed? Wat was er wat minder?
Hoe zijn de mensen? Wat is er te doen? Is het daar veilig?

Kortom: Go or no go? :D

Ik ben er al 8 keer geweest :')
In verschillende hotels.
De eerste keer was in 1997 denk ik..
De laatste keer was in 2008 en dit jaar ga ik weer!
Ik zou erheen gaan zeker weten :j
Het is een mooi land, de mensen zijn veelal vriendelijk.
Het is niet slim om savonds in je eentje over straat te gaan met pronkende sieraden enzo.
Zou ook geen auto huren aangezien er overal gaten (soms wel van 1 meter breed en 40 cm diep!) in de weg zitten en ze gerust met zijn 3en naast elkaar gaan rijden..
Ik ben de laatste paar jaar in OCean Blue geweest en ga daar nu weer heen!
Vind dat echt een van de beste hotel dat er daar is. En geloof me, ik heb er al velen gezien daar ;) .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:09

gabyfedde schreef:
16 april gaan wij voor 10 dagen naar Punta Cana (Hotel: Barcelo Dominican Beach)
Heb er echt enorm veel zin in!!!!

Daar wilden mijn vriend en ik eerst ook heen, maar we hebben toch voor Ocean Blue gekozen!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:53

Destino schreef:
Zou ook geen auto huren aangezien er overal gaten (soms wel van 1 meter breed en 40 cm diep!) in de weg zitten en ze gerust met zijn 3en naast elkaar gaan rijden..

En dan heb je het nog niet eens over de brommers etc die er ook nog tussen rijden...

Destino

Re: Dominicaanse Republiek; Punta Cana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:18

Ja ook nog ja.. Soms rijden er 2 auto's naast elkaar en dan komt er een tegenligger aan en gaat er ook nog een brommer inhalen..
Levensgevaarlijk :+ .
Een aantal jaar terug was er ook zo'n brommertje aangereden, zag er toen behoorlijk slecht uit :oo .

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:33

Autohuren wordt ook afgeraden ivm corruptie ;)
Het gebeurd nog wel eens al sje tourist bent dat je om onbekende rede aangehouden wordt en een bekeuring moet betalen en doe het maar want anders ga je mee naar bureau ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:38

wij zijn ook geweest,in het riu resort,meerdere hotels bij elkaar het was net een dorpje,wij zaten in het 5 sterren.
er waren verschillende restaurats,zwembaden een theater buiten en binnen . 8-) bars disco's en een winkelstraatje erg leuk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:41

Er wordt ook afgeraden om buiten het hotel te gaan, maar dat kan wel :j . Je kunt ook gerust een taxi bestellen om naar een lokaal marktje te gaan.. (die zijn vaak op een centraal punt tussen een aantal hotels in :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:58

dat is zo'n onzin dat je niet buiten je hotel zou kunnen.
wij gingen gewoon achterop brommertjes mee naar de stad hoor van hotel af en terug ook weer. No problemo.
Wel handig als je 2 woorden spaans praat.

Maar ik zeg altijd maar 'je kan in nederland tegenwoordig ook voor een tientje beroofd worden' 8-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:59

Ja daarom ;)
Spaans is inderdaad handig ja. Maar vrouw zijn en blond haar hebben ook :') Als je dan lief lacht ben je ook opeens snel aan de beurt aan de bar :P .

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:45

ben ik ook geweest, het was super en heel erg mooi! wij zaten in een resort ( sorry weet niet meer welke) en daar was alles all inclusive en wij dronken de hele dag door heeerlijke cocktails met of zonder alcohol en heerlijk eten ( krab, kreeft, hamburger ) :P echt alles!! de relaxte vakantie ooit

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:38

Volgens mij zijn vrijwel alle hotels in Punta Cana All Inclusive..
Waar je goed op moet letten is het aantal sterren dat het hotel heeft, dat zegt namelijk meer over de kwaliteit :j . Ook is het slim om een toeristiek (specificatie) aan te vragen bij een reisbureau. Op die manier krijg je meer beeld van het hotel, daar staat bijvoorbeeld aangegeven welke talen men spreekt, uit welke landen de gasten komen, wat voor strand erbij zit, of het toegangelijk is voor rolstoelen enz.

Ik ben de afgelopen jaren in de volgende hotels geweest:
Barcelo Bavaro Beach (2x)(heb ook gekeken in de andere hotels die bij die keten horen :) )
Occidental Grand Flamengo
Naturapark
Grand Paradiso Bavaro
Caribe club Princess
Ocean Blue Golf & Beach (meerdere malen)
Hotel LTI- Beach Resort

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:40

sjee wat ziet dat er gaaf uit zeg!! :D
heb al een idee voor dit najaar waar we heen moeten
heb ik wel een vraagje ,hoe lang ben je onderweg daar naar toe vanaf nederland?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:43

Ligt er aan met welke maatschappij je vliegt ;)
Met Arkefly heb je een tussenlanding in Puerto Plata (meestal heenweg) en dan ben je heen 12 uur onderweg ongeveer. Bij de tussenlanding mag je er vaak niet uit.. En je staat dan zo'n 1,5 uur aan de grond.
Als je rechtstreeks vliegt is het ong. 9,5 uur. Met wind tegen kan het ietsje langer zijn, met wind mee iets korter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:44

is wel een eind weg he?
wel een goed idee om er dan voor te zorgen om niet achter de vleugel te zitten anders kom ik echt doof aan :+
maar dit ziet er echt prachtig uit zeg! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:46

Laatst bijgewerkt door Lontje op 20-01-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 mogen er zichtbaar.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:46

Het is inderdaad ver weg, ligt onder Miami ongeveer ;) Iets ten oosten daarvan. :)
Maar het is het geld zeker waard :j .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:50

als ik het zo bekijk zeker ja!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:51

Hoi, ik ben ook 3 maal naar Punta Cana geweest, was super.

Was in het Barceló Bávaro geinig washet barretje IN het zwemad en het geweldige eten & drinken.
Dat was wel een paar jaar geleden en ben er bijna zeker van dat er nu nieuwere/beter hotels zijn maar was toen prachtig.

Ik raad je echt aan een snorkel/duik excursie te doen *D

En wij hadden aanvraag gedaan naar een kamer met zee uitzicht wat het extra waard maakt!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:51

Wanneer zou je willen gaan en hoeveel dagen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:52

lovelynutia schreef:
Hoi, ik ben ook 3 maal naar Punta Cana geweest, was super.

Was in het Barceló Bávaro geinig washet barretje IN het zwemad en het geweldige eten & drinken.
Dat was wel een paar jaar geleden en ben er bijna zeker van dat er nu nieuwere/beter hotels zijn maar was toen prachtig.

Ik raad je echt aan een snorkel/duik excursie te doen *D

En wij hadden aanvraag gedaan naar een kamer met zee uitzicht wat het extra waard maakt!

In welk Barcelo Bavaro hotel zat je? Want ik weet dat Beach geen bar in het water heeft :))

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:30

Destino schreef:
Met Arkefly heb je een tussenlanding in Puerto Plata (meestal heenweg) en dan ben je heen 12 uur onderweg ongeveer. Bij de tussenlanding mag je er vaak niet uit.. En je staat dan zo'n 1,5 uur aan de grond.
Als je rechtstreeks vliegt is het ong. 9,5 uur. Met wind tegen kan het ietsje langer zijn, met wind mee iets korter.

Wij hebben met arke gevlogen en hadden heen geen tussen landing, maar op de terug weg op Jamaica. Je staat dan 2 uur te wachten en mag vliegtuig niet uit.
Je moet even goed kijken op welke dag je vliegt dan kan je het zo plannen dat je heen en terug geen tussenlanding hebt ;)
Je moet dan 12 dagen gaan ipv 16.
Met tussen landing is het terug 13 uur. Heen 9 uur zonder tussen landing.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:32

Ik ben niet naar Punta Cana geweest maar naar Puerto Plata.
Het was een top vakantie

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:51

bambi76 schreef:
Destino schreef:

Wij hebben met arke gevlogen en hadden heen geen tussen landing, maar op de terug weg op Jamaica. Je staat dan 2 uur te wachten en mag vliegtuig niet uit.
Je moet even goed kijken op welke dag je vliegt dan kan je het zo plannen dat je heen en terug geen tussenlanding hebt ;)
Je moet dan 12 dagen gaan ipv 16.
Met tussen landing is het terug 13 uur. Heen 9 uur zonder tussen landing.

Op welke dag vertrok jij? Want als je op zondag vertrekt en dus op maandag of zondag terugvliegt (16 dagen) dan heb je hem op Puerto Plata (tenminste is al 3 jaar achter elkaar gebeurd).

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:25

Wij hebben geboekt bij Neckermann en vliegen met Martinair.
Jaren terug (2002) hadden we heen een tussenlanding op Puerto Plata. Nu hebben we volgens mij directe vluchten. En Comfort Class 8-)