Dagje Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Re: Dagje Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:11

china town!
En dan wel via de wallen!
Kun je gelijk je kind naar de kinderopvang brengen! (echt wie dat heeft bedacht)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:16

Oooo...in de Damstraat zit een heel leuk Fantasy-winkeltje met allerlei leuke hebbedingetjes :D Vanaf het monument naar links en dan aan de linkerkant.Groet rode gevel :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:39

Jaah heel gave winkel is dat! Ik heb er al verschillende elven vandaan!! Ik spaar die en als ik in Amsterdam ben MOET ik daarheen :D... Zaten eerst vanaf het momument gezien aan de rechterkant, nu is de winkel veel groter!

Super!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:13

Klopt...ze zitten nu in die chineese winkel,die is verhuisd naar de 1e etage.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:28

eerder noemden ze al de amsterdam dungeons.. die zou ik echt niet doen. Slaat nergens op, je leert echt niets, is ook niet eng en op t laatst nog een soort slechte achtbaan erin gebouwd... echt geld en tijd verspilling!

verder is nam kee erg lekker en zijn die kleine straatjes vaak leuker dan de kalverstraat, als je daar een stuk van gezien hebt dan heb je de rest ook wel gezien..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:34

Dungeons is wel grappig maar verre van een "must" ,kun je overslaan.Als je een vrouwvriendelijke sexshop wilt bekijken moet je Christine le Duc binnenlopen...zijstraat van de Kalverstraat,Oude Doelenstraat 10 of op het Spui. Past wel thuis in het rijtje van "De Wallen,Sexmuseum" :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:48

sammiesam schreef:
voor de lunch pakken we wel ergens een warm broodje of een frietje, of nemen we evt zelf mee. voor diner willen we wel ergens gewoon ff lekker kunnen zitten eten. Budget.. tja gewoon iets betaalbaars voor wat lekkers, het hoeft ook niet chique of whatever te zijn.

Als je een frietje haalt, loop dan even door naar de Voetboogstraat, daar verkopen ze de allerlekkerste friet :9 .

's Avonds... kaasfondue bij het Karbeel in de Warmoesstraat of bij cafe Bern aan de Nieuwmarkt en onze persoonlijke favoriet (omdat het er -met name beneden- altijd erg gezellig is) is toch wel La Margarita.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:48

Parkeerbeheer :+ misschien kom je mij dan wel tegen :D

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:45

Tinky12 schreef:
Dungeons is wel grappig maar verre van een "must" ,kun je overslaan.Als je een vrouwvriendelijke sexshop wilt bekijken moet je Christine le Duc binnenlopen...zijstraat van de Kalverstraat,Oude Doelenstraat 10 of op het Spui. Past wel thuis in het rijtje van "De Wallen,Sexmuseum" :D

Haha, dat word een sexueel getint dagje als ik het zo hoor.

Vond de Amsterdam Dungeons wel geinig, weinig spectaculair maar toch wel eens leuk om mee te maken.
Madame Tussaud stelt eigenlijk ook weinig voor, maar is toch wel leuk om er eens geweest te zijn. Volgens mij heb je ook een combinatie ticket voor deze twee, anders even op mp kijken daar heb je meestal wel wat kortingsbonnen. 8-)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:48

Ik ga ook binnenkort dagje Amsterdam met de trein, stappen op Centraal uit en dan naar het centrum en de Dungeons.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:50

Die patat in de Voetboogstraat is SUPERLEKKER! Vooral met groene pepersaus erbij. DOEN DOEN!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:58

Sowieso eventjes de monopoliestraten :P
Verder, zou ik zeker de grachten bezoeken. Hele leuke winkeltjes en panden.

Zelf heb ik niet echt gegeten in Amsterdam, maar de Australian en de Maoz (geen vlees, wel patat, groente en falafel) zijn erg lekker vind ik.

Ja en verder ben ik pas 2 keer in Amsterdam geweest dus ik heb niet veel meer te zeggen er over :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:17

Pc hooftstraat zou ik niet doen. Is echt niks aan :n
Verder gewoon de nieuwendijk, kalverstraat.. misschien een rondje over de Albert Cuyp? Als je de tram pakt ben je er zo. Ik ga meestal eten bij Het Pakhuis, zit achter de Kalverstraat.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:03

bedankt voor de tips :) kom weer een heel stuk verder ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:50

sammiesam schreef:
bedankt voor de tips :) kom weer een heel stuk verder ;)

En... ga je een frietje halen in de Voetboogstraat? Dat is echtzo ongelooflijk lekker, ik heb wel eens 3 uur in de bus gezeten (1,5 uur heen en 1,5 uur terug) alleen om daar een patatje te halen... :=

En oh... als je op de Nieuwendijk (straat die van Amsterdam CS naar de Dam loopt) bent; ijsje halen bij banketbakkerij van der Linde (zie bv http://de-echte-vanderlinde.hyves.nl/ )

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:56

nouja ik heb alles opgeschreven, dus mochten we er in de buurt komen, kunnen we wel eens ff kijken.
Jullie raden alles niet voor niets aan :P

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:02

k weet niet wat voor iets je wilt gaan eten.. maar op het thorbeckeplein zit een goede italiaan..

hahah al die sexshops die hier voorbij komen.. :P loop de kalverstraat helemaal uit.. kom je ongeveer bij t rokin uit.. daar steek je over en dan loopt die straat nog door..daar zitten 10 sexshops op een rij.. dus als je lekker makkelijk alles in 1x wilt.. ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:28

vikki schreef:
En oh... als je op de Nieuwendijk (straat die van Amsterdam CS naar de Dam loopt) bent; ijsje halen bij banketbakkerij van der Linde (zie bv http://de-echte-vanderlinde.hyves.nl/ )

Dat was ik nog vergeten erbij te zetten :D
Die heeft echt het allerlekkerste ijs van Nederland :~

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:50

inderdaad die ijs moet je eten..
Ook zijn alle pleinen wel een aanrader. Museumplein, leidseplein, rembrandsplein, dam enzz...

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 01:27

Ik zou ook echt even naar de albert cuyp gaan, misschien wat lunchen in het vondelpark is ook altijd erg leuk om mensen te kijken. Leidseplein is erg leuk, de dam. En mocht je een woonboot zien liggen met de naam joke moet je even een foto maken...... Die heeft mijn opa namelijk gemaakt :j en daar hebben ze lang in gewoont (op da costa kade)
Verder zou ik kijken naar een metro kaartje dan kan je lekker in de metro stappen en er een paar haltes verder weer uitgaan. Scheelt je een hele boel lopen.
Verder is de Jordaan wel leuk daar heb je ook een markt (lindengracht).
Veel plezier in ieder geval.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 01:39

[LZP] > [BI]

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:50

En... wat hebben jullie allemaal gedaan (en gegeten) TS? :D

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:43

et was een geslaagde dag :) alleen heeft het zo hard geregend dat we vaak niet zagen waar we liepen. we hebben de bijenkorf, kalverstraat en toen verdwaald gekraakt dus in verschillende straatjes gelopen. Toen de wallen, heel even kermis, en magna plaza? In het voorjaar gaan we wss terug als
het beter weer is :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:51

Nog iets lekkers gegeten? :D

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:14

nouja terasje zitten kon helaas niet.. dus tussen de middag werd het gewoon mac...
gewoon lekker met ons eigen drinken zonder dat je raar aangekeken word.. en diner
bij la place. flink belazerd. Op internet stond 3gangen voor 10 euro. in de kalverstraat..
komen we daar.. nee dat doen we hier niet.. uuuh zit er nog een ander hier.. nee...
dus uiteindelijk friet met biefstuk voor 10 euro...

Volgende keer kunnen we kijken of we ergens anders wat kunnen gaan eten ipv bv de mac..
als we wat beter de weg weten :)