Wij hebben een chalet met een groepje, gesellie! Ben nog maar één keer eerder echt op skivakantie geweest maar heb er weer zin in! Ben alleen niet zo heel goed haha (gaat allemaal nog wat onbenullig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JimBeer schreef:lovebonney schreef:Whoehoeee!
Ik ga ook weer hoorGeen zomer voorbij zonder een wintersportvakantie! Ik ga met me vriend me 2 zussen en aanhang en mijn ouders 13 februari 2010 naar Westendorf
Ons vertrouwde dorpje. We zitten in appartement Brixenthalerhof. Iemand hier ervaring mee?
Geen 'zomer' voorbij zonder wintersport?![]()
Nog nooit geweest maar het schijnt wel een heel mooi gebied te zijn!(mijn ouders zijn er o.a. met huwelijksreis geweest 20 jaar geleden, haha maar de vraag is of het nog in dezelfde staat verkeert
)
Germatje schreef:Ik kan jullie allemaal niet helpen, voornamelijk frankrijk gangers zie ik!
Ik heb wel nog een vraag aan jullie, wij willen met het vliegtuig naar innsbruck en daar in de buurt (zeg maar redelijke taxi afstand) een leuke plaats vinden, redelijk sneeuwzeker en enige apres ski mogelijkheden
kan iemand mij helpen?
KimJenda schreef:Wij gaan 2e kerstdag naar Westendorf (Oostenrijk) voor 1 week en in februari gaan we weer een weekje. Mijn vriend en ik hebben daar in maart een luxe staancaravan gekocht met alles erop en eraan. Voor mij wordt het de eerste keer wintersport![]()
We zijn er van de zomer 2 keer geweest en zijn ook de berg helemaal afgelopen. Toen was alles mooi groen.
Dus ben heel erg benieuwd! Heb vanmiddag mijn 2e skiles (heb nu 2 keer per week les genomen). Maar pfff wat is dat moeilijk zeg!! Heb het idee dat ik dat skieen nooit ga leren (nu na 1 les). Ben nog veelste bang om te vallen. Maar we wilen nu zeker 2 keer per jaar op wintersport gaan, dus zal het toch ooit wel gaan leren.
Ben nu nog op zoek naar goede 2e hands ski's. Weet iemand hoelang de ski's moeten zijn? Ben zelf 1.80 lang.
n_arelle schreef:Ik hoop ook heel erg dat ik nog ga, dat is afhankelijk van vrienden en familie want ik ga natuurlijk niet in mijn eentje. Het liefst naar valtho maar ik ben met alles tevreden. Oke, behalve polen ofzo..
@ kim jenda; je ski's moeten ongeveer 10 cm korter zijn dan jijzelf. In jou geval zou je dus ski's van 1,70 m nodig hebben. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je fijn vindt en wat voor soort ski's je wilt. Kortere ski's draaien over het algemeen makkelijker dus sommige mensen nemen ze nog een maatje kleiner. Wat betrefd tweede hands ga ik met de mening van Verootjoo mee. Soms kun je de gebreken niet direct zien maar zijn de ski's wel onbruikbaar.
KimJenda schreef:KloptBedankt voor jullie tips. Ik ga nu eerst voor ski's die wat korter zijn, want ben nog echt een beginner. Wanneer ik wat meer kan, kan ik altijd nog langere ski's kopen.
Diel_Zor: Dat is zeker in de buurt. We zijn er afgelopen zomer ook 2 keer geweest, ook in Hopfgarten, moesten. Dat ligt naast Westendorf. Wanneer ga jij precies?
Falbala schreef:Jaaaa, ik ga ook. Begin maart naar Le Corbier (Les Sybelles) in Frankrijk. Iemand mee bekend?
Wij hebben een chalet met een groepje, gesellie! Ben nog maar één keer eerder echt op skivakantie geweest maar heb er weer zin in! Ben alleen niet zo heel goed haha (gaat allemaal nog wat onbenullig). Ik ga daar weer lekker lessen, en misschien van tevoren hier ook nog.