Weet je misschien dan ook hoe het zit me overstappen?? Heb van ze zomer voor het eerst gevlogen en dat was een vlucht van 50 min ofzo...nog niet eens. Ben netjes gezegt redelijk groen als het om vliegen gaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:dat ze op de terugweg je groene kaart verwijderen uit je paspoort.
Liek_ schreef:purny schreef:dat ze op de terugweg je groene kaart verwijderen uit je paspoort.Waarom is dat??? Bij mij zit ie er nog in? Heeft ook echt niemand naar gekeken op de terugweg...
Als je trouwens uit het buitenland komt moet je je koffers zelf ophalen, no exceptions...Terug heb je vaak eerst een binnenlandse vlucht en die mogen inderdaad doorlabelen. Maar omdat je nu uit NL (Of Londen, Duitsland, Belgie, wat dan ook) komt moet je ze zelf halen.
Liek_ schreef:purny schreef:dat ze op de terugweg je groene kaart verwijderen uit je paspoort.Waarom is dat??? Bij mij zit ie er nog in? Heeft ook echt niemand naar gekeken op de terugweg...
Yessy schreef:Dan door de douane, die vragen wat je komt doen, gewoon eerlijk uitleggen zo goed als je kunt, ze sturen je echt niet terug! Vervolgens pak je je koffer, die je na 50 meter voor je volgende vlucht weer inlevert.
eponine schreef:Je bedoelt een ESTA formulier?
Als je gewoon met vakantie gaat is een ESTA voldoende, je vult hem gratis in op internet, zie het als een soort aanmelding.
Het formulier is vervolgens geloof ik 2 jaar geldig.
In het vliegtuig krijg je dan ook nog een groen esta kaartje, wat je moet invullen en ter plaatste bij de douane moet inleveren.
Succes!
Concorde schreef:Yessy schreef:Dan door de douane, die vragen wat je komt doen, gewoon eerlijk uitleggen zo goed als je kunt, ze sturen je echt niet terug! Vervolgens pak je je koffer, die je na 50 meter voor je volgende vlucht weer inlevert.
Ze zijn dus wel erg jumpy op mensen die er gaan werken!! Een meidje dat hetzelfde werk zou gaan doen als ik heb gedaan kon met het eerste vliegtuig weer naar huis omdat ze alles zo netjes opbiechtte!(een andere die al een paar keer heen-en-weer gependeld had hebben ze er ook tussenuit gevist, moest ook terug. die baalde, want had inmiddels al wel een leven opgebouwd in de usa en een eigen paard..)
Liek_ schreef:Lekker poedersuiker dan, dus IK moet nu aan gaan tonen dat ik het land uit ben gegaan omdat ZIJ daar poedersuiker rond hebben lopen. Bah! Ik vond de USA net zo leuk