Visum Amerika...snap er niets meer van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:13

Aha...ik heb londen overleeft dus zou ik Amerika al helemaal moeten overleven :P. Wat een gedoe allemaal. Slaat in mijn ogen nergens op.

Weet je misschien dan ook hoe het zit me overstappen?? Heb van ze zomer voor het eerst gevlogen en dat was een vlucht van 50 min ofzo...nog niet eens. Ben netjes gezegt redelijk groen als het om vliegen gaat :o

Toekie

Re: Visum Amerika...snap er niets meer van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:16

Waar moet je overstappen dan?

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:09

Housten (als ik het goed schrijf)...volgens mij heb ik iets van 2 of 3 uur overstap tijd. Ze gingen bij het reisburo nog voor me navragen of me koffer door gelabelt kunnen worden of dat ik me opnieuw moet indingensen met me koffers

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:38

Heb je dan een vlucht naar Housten geboekt en daarna een binnenlandse vlucht naar eindbestemming? Dan is de kans idd aanwezig dat je je koffers op moet halen en opnieuw inchecken. Als je een rechtsstreekse vlucht naar eindbestemming hebt (kan ook met tussenstop), dan hoeft dat niet.

In mijn geval vorig jaar heen (tussenstop Londen) en terug (tussenstop Chicago) werden de koffers automatisch door gelabeld. Dit is wel wat praktischer en heb je wat meer tijd. Maar al zou je je (binnenlandse) vlucht missen, dan is het nog niet zo'n probleem geloof ik.
Van tevoren even checken bij reisbureau en op het vliegveld kun je het evt. ook nog even navragen.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:07

Ik vlieg daarna door inderdaad. Ik vlieg de hele reis met de zelfde maatschappij. Als ik door hun toedoen mijn vlucht mis is dat hun probleem en niet de mijne gelukkig. Dat had ik al zo geregeld.
Oke bedankt in ieder geval. Ben benieuwd wat het word.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:55

Ik denk dat je ingecheckte bagage dan gewoon doorgelabeld wordt. Volgens mij valt het onder een 'rechtsstreekse vlucht' maar die zekerheid durf ik je niet te geven. Even navragen voor je vertrekt, zit je het rustigst. ;)

Hoe dan ook; komt goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:46

purny schreef:
dat ze op de terugweg je groene kaart verwijderen uit je paspoort.
:? Waarom is dat??? Bij mij zit ie er nog in? Heeft ook echt niemand naar gekeken op de terugweg...

Als je trouwens uit het buitenland komt moet je je koffers zelf ophalen, no exceptions...Terug heb je vaak eerst een binnenlandse vlucht en die mogen inderdaad doorlabelen. Maar omdat je nu uit NL (Of Londen, Duitsland, Belgie, wat dan ook) komt moet je ze zelf halen.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 23:09

Liek_ schreef:
purny schreef:
:? Waarom is dat??? Bij mij zit ie er nog in? Heeft ook echt niemand naar gekeken op de terugweg...

Als je trouwens uit het buitenland komt moet je je koffers zelf ophalen, no exceptions...Terug heb je vaak eerst een binnenlandse vlucht en die mogen inderdaad doorlabelen. Maar omdat je nu uit NL (Of Londen, Duitsland, Belgie, wat dan ook) komt moet je ze zelf halen.

Als ik het goed heb moet je die groene kaart eruit halen omdat ze dan weten dat je terug ben in je thuisland. Zou je nu nog een keer in amerika komen kunnen ze moeilijk gaan doen. (Sorry als ik het verkeerd heb, maar zo heb ik het begrepen).

Dus als ik het goed begrijp moet ik heen ze ophalen en opnieuw inchecken en kunnen ze terug door gelabelt worden??

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:16

Liek_ schreef:
purny schreef:

Oh ow... := Niet echt slim als dat zo is. :oo
Bij het boarden moet je die groene kaart inleveren, dat is het bewijs dat je Amerika verlaat en dat hebben ze graag. :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:23

Een visum heb je niet nodig omdat je tot 3 maanden gaat.
Van te voren vul je online een formulier in (minimaal 2? weken van te voren), vervolgens in het vliegtuig nog eens. En wat er ook gebeurt, vul overal 'nee' in ;) :D

Dan door de douane, die vragen wat je komt doen, gewoon eerlijk uitleggen zo goed als je kunt, ze sturen je echt niet terug! Vervolgens pak je je koffer, die je na 50 meter voor je volgende vlucht weer inlevert.

Zolang je geen man tussen de 18 en 50 bent komt het helemaal goed!

Als je groene kaart nog in je paspoort zit, weten ze daar niet dat je het land hebt verlaten en ben je dus potentieel 'wanted', dus even controleren of ze met boarden (terugreis internationale vlucht) dat ding eruit halen.
Doe je dat niet, is er in principe weinig aan de hand, ze kunnen alleen bij je eerstvolgende bezoek daar moeilijk doen! Niet dat ze je opsluiten, maar een paar vervelende vragen krijg je dan wel.

Heel veel plezier!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 00:22

Yessy schreef:
Dan door de douane, die vragen wat je komt doen, gewoon eerlijk uitleggen zo goed als je kunt, ze sturen je echt niet terug! Vervolgens pak je je koffer, die je na 50 meter voor je volgende vlucht weer inlevert.

Ze zijn dus wel erg jumpy op mensen die er gaan werken!! Een meidje dat hetzelfde werk zou gaan doen als ik heb gedaan kon met het eerste vliegtuig weer naar huis omdat ze alles zo netjes opbiechtte! :7 (een andere die al een paar keer heen-en-weer gependeld had hebben ze er ook tussenuit gevist, moest ook terug. die baalde, want had inmiddels al wel een leven opgebouwd in de usa en een eigen paard..)

Ik ben daar ook wel eens door de politie aan de kant gezet met auto en trailer (lampje trailer deed t niet) en die k*t-agent ging me daar toch een partij onbeschoft tekeer... En ook hij bleef proberen mij zover te krijgen dat ik toegaf dat ik er werkte (tsja... die kerel was blijkbaar ook niet helemaal achterlijk) Moet je aardig sterk in je schoenen staan om op zo'n moment echt je mond te houden.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 00:25

eponine schreef:
Je bedoelt een ESTA formulier?
Als je gewoon met vakantie gaat is een ESTA voldoende, je vult hem gratis in op internet, zie het als een soort aanmelding.
Het formulier is vervolgens geloof ik 2 jaar geldig.
In het vliegtuig krijg je dan ook nog een groen esta kaartje, wat je moet invullen en ter plaatste bij de douane moet inleveren.

Succes!

klopt :j Zit toevallig nu zelf in Amerika ;)
Je moet online de Esta-formilier invullen. Die is 2 jaar geldig. En in het vliegtuig nog een groen formulier waarvan een stuk in je paspoort wordt geniet als je door de duane gaat. Dit halen ze er weer uit als je terug vliegt.
Op deze manier mag je 3 maanden in de states blijven.
Alleen hebben ze bij mij ook niet naar het formulier gekeken :o
Als je nog wat wilt weten mag je altijd Pb'en.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 00:39

Ik weet niet waar jullie het over hebben, met een tafeltje met vragen op schiphol? Niets van gemerkt en ik heb al 3 keer op 3 verschillende plekken in Amerika gevlogen.

Wat vervelender was was toen we de grens van Canada naar Amerika over gingen steken. Paspoorten werden bij n poortje ingenomen, je moest parkeren en naar een prop-en-propvolle wachtruimte (we konden nieteens zitten) en daar hebben we 3 uur doorgebracht, wachtend tot we geroepen werden. Je kon niet verder, want zij hebben je paspoort. Je kunt niet even een boek pakken of naar de wc, want je kunt ieder moment geroepen worden. Heel vervelend.

Over het groene kaartje nog in je paspoort: op de site van de ambasade staat precies wat je moet doen, ik geloof alle pagina's van je paspoort kopiëren, kaartje erbij stoppen in de envelopen en weet ik het wat allemaal. Als je dat namelijk niet doet sta je bij hen nogsteeds geregistreerd als zijnde in het land, en als je dan de volgende keer daar weer heen gaat dan krijg je flink gelazer.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:54

Concorde schreef:
Yessy schreef:

Ze zijn dus wel erg jumpy op mensen die er gaan werken!! Een meidje dat hetzelfde werk zou gaan doen als ik heb gedaan kon met het eerste vliegtuig weer naar huis omdat ze alles zo netjes opbiechtte! :7 (een andere die al een paar keer heen-en-weer gependeld had hebben ze er ook tussenuit gevist, moest ook terug. die baalde, want had inmiddels al wel een leven opgebouwd in de usa en een eigen paard..)

TS gaat toch voor een vakantie en niet om te werken?

Werken zonder visum mag niet, en zelfs werken met visum is heel beperkt, dus je bent wel goed stom als je ze dat vertelt... Zelfs een sollicitatiegesprek zou ik niet vertellen, dat kan namelijk leiden tot werk ;)

Trouwens: een leven opbouwen in de VS zonder geldig meerjarig visum is toch ook wel een van de domste dingen die je kunt doen? Er staat ontzettend duidelijk op de website van het consulaat dat ze het niet kunnen waarderen als je heel vaak voor steeds de maximale periode van 3 maanden daarheen komt. Via Canada en Mexico kan het zelfs niet als niet-inwoner van die landen. Waarom proberen mensen het dan toch nog? Het kan 3, 4, 5x goed gaan, maar uiteindelijk is het einde verhaal...
Zorg dan gewoon voor een goed visum, een 2-jarig J1 ofzo... die kan je geloof ik tot 5 jaar verlengen, en in die tijd op zoek naar een Amerikaanse kerel ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:12

Ik volg dit even, zou heel graag willen emmigreren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:01

Lekker poedersuiker dan, dus IK moet nu aan gaan tonen dat ik het land uit ben gegaan omdat ZIJ daar poedersuiker rond hebben lopen. Bah! Ik vond de USA net zo leuk :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:14

Liek_ schreef:
Lekker poedersuiker dan, dus IK moet nu aan gaan tonen dat ik het land uit ben gegaan omdat ZIJ daar poedersuiker rond hebben lopen. Bah! Ik vond de USA net zo leuk :+

Nee, jij moet aantonen dat je het land bent uit gegaan omdat je ZELF niet gecontroleerd hebt of ze het goed hebben gedaan. Zie het als onderzoeks plicht bij aankoop van een paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:29

Zeer zeker niet mee eens. Ik was hiervan niet op de hoogte. Bij het aanvragen is me er niet op gewezen en ook bij de douane niet. Bovendien hebben zij alle passagierslijsten, dus weten ze wie weer zijn vertrokken en wie niet? Waarom moet ik nu dan zo moeilijk doen? Wat een complete nonsens zeg.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:15

Als je naar een land gaat, ben je echt zelf verantwoordelijk voor je visum (of waiver). Het staat echt in nijntjetaal op de site van het amerikaanse consulaat en volgens mij (maar dat zou je moeten nakijken) staat het zelfs op dat formulier in je paspoort, of anders op het formulier dat je hebt ingevuld.
Passagierslijsten zeggen niet veel, als jij niet komt opdagen, nemen ze wrs niet eens de moeite jou van die lijst te schrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:40

Nijntjestaal? Je hebt niet je buurmeisje van 10 voor je?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:46

Nijntjes taal :D. Das leuk, Nijntje is alleen getekend. En Liek_ datis gewoon een uitdrukking, niet zo op je teentjes getrapt.

Je had idd van te voren de site van het Amerikaans Consultaat moeten lezen. Je weet toch dat ze daar moeilijk doen, dan wil je toch zorgen dat je alles weet en dat alles goed gaat?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:49

Ik ga eind december naar de US, toevallig vandaag ook mijn nieuwe paspoort ( jaja, met vingerafdrukchip erin ) opgehaald en meteen een ESTA ingevuld. Zoals ik begrijp kan je deze beter nog een keer invullen als je in het vliegtuig zit! Goede tip! :)

Voor mij is het de eerste keer, dus achja, ik laat het wel over me heenkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:51

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Die hele site doorgelezen, en daar mijn ESTA aangevraagd. Ik kan NERGENS iets vinden over het verwijderen van het groene formulier. En dit is de officiële site, dus ja, ik ga er vanuit dat de informatie die ik op die site vind klopt en volledig is. Maar misschien heb ik sterkere lenzen nodig hoor, ik hoor het graag van jullie.

Nijntjestaal vind ik enkel getuigen van een gebrek aan respect.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:02

Ilco schreef:
[

Dus als ik het goed begrijp moet ik heen ze ophalen en opnieuw inchecken en kunnen ze terug door gelabelt worden??

De keren die ik in Amerika ben geweest moest ik ze idd op de heenreis zelf ophalen en weer inchecken, dat duurt wel even.
De terugreis worden ze wel doorgelabeld.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:04

Ik begreep van het reisbureau dat mijn koffers doorgelabeld worden op heathrow. Weet iemand of dat echt zo is?