werken met paarden in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:56

Inderdaad, tegen de tijd dat je ingewerkt bent, moet je alweer weg. Dan kost het meer om in jou te investeren, dan dat het oplevert.

Ik heb 9 maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Daarvan heb ik in totaal 3 maanden op twee horse trekkings gewerkt. Dus, als tourguide mensen op buitenritten begeleiden. Als laatste op een groot high country station, gewerkt met schapen, herten en koeien. Een enigszins vergelijkbare ervaring als die van Barramundi :j

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:24

Meestal willen ze (ook voor 'zomerbaantjes') mensen voor minimaal 6 weken. Precies zoals Esile zegt, anders is het niet waard om in je te investeren.

Volgens mij heb ik jouw NZ foto's & verhalen al een keer zitten bewonderen, Esile :D !!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:06

Ik heb 6 maanden op een kleine particuliere stal in Duitsland gewerkt, jaren geleden. Via de Homac. Was een leerzame ervaring, veel leuke paarden ook mogen rijden.
Ik ben in Italie op een ranch geweest, de bedoeling was dat ik een seizoen zou blijven, maar dat werden slechts 3 weken. Vreselijke plek. het klikte gewoonweg totaal niet.
Verder heb ik nog 6 maanden in Australie op een ranch gewerkt, rondrijden met touristen. Dat was super.
Mijn ervaring is dat het een mooie droom is, als je een leuke plek vind. Het kan ook flink tegenvallen, en dan weet je echt niet hoe snel je weer thuis kan komen.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:07

Ik heb 3 maanden in Ierland met paarden gewerkt, alleen was alles absoluut niet zo gelopen als mij verteld was.. Geregeld via Activity International, prima organisatie, alleen had ik wat meer problemen met Equipeople, hun partnerorganisatie in Ierland. Maar ondanks alles echt een toptijd gehad!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:47

Hoop dat 't niet erg is dat ik een oud topic weer omhoog haal.
Ik wil van de zomer graag gaan werken met paarden. Ben 2 maanden beschikbaar. Het is niet lang, ik weet het. Maar, ik moet ook weer beginnen met mijn vervolgopleiding.

Ik wil graag in Ijsland, Ierland, Finland of dergelijke werken. Engeland of oostblok landen lijkt mij ook leuk.
Vooral als je met paarden/dieren bezig bent lijkt het mij fijn dat het niet zo warm is.
Ik wil liever wel via een organisatie zodat ik toch een basis heb waar ik op kan terugvallen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Charlie_P

Re: werken met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:49

Ik heb een jaar in Zwitserland bij Liebherr gewerkt. Kreeg het adres toendertijd via Homac.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:37

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:43

Ik werk in Italie op een manege, bevalt super. We hebben daar een huisje en van de vorige eigenaar van het huisje hoorde we dat er een manege in de buurt is. Wij opzoek en 2 ritten van 3 uur gemaakt. Daarna gevraagd of ik kan komen helpen en dat kon. Inmiddels is het ook m'n stage plek. Ik mag inprincipe alles doen met de paarden. Krijg elke zomer een eigen paardje toegewezen die ook echt als 'eigen' mag beschouwen. Die mag ik inrijden en/of doorrijden :) Verder begeleid ik toeristen mee naar buiten en geef les :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:08

Op activityinternational had ik al gekeken. Daar had ik een leuke reis naar Ierland gezien. Maar dat was voor 18+ en helaas wordt ik pas 10 aug. 18 :+

Dat is wel erg leuk LoveStella! Jij bent er daar gewoon te plekke heen gegaan dus?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:12

Klopt :j

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:13

Hallo!

Heb in 2005 een tijdje in Roemenie gewerkt. Destijds gevonden via een advertentie in BIT.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw avontuur, heeft iemand een aanrader? Liefst toeristen begeleiden in een mooie natuur.

Groeten!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:05

Ik zoek ook nog een leuke stage in het buitenland, het liefst Duitsland (begin van Denemarken mag ook en Luxemburg en België ook wel) omdat ik dan met de auto heen kan. Wat maakt me op zich niet uit, wil graag of ik ruiter die veel wedstrijden rijd zodat ik kan groomen, of iets in de toeristische sector met paarden. Minimaal 5 weken vanaf 28 juni, langer is ook mogelijk.
Enige eis is dat ik in ieder geval een bedrijfskundige opdracht bij mijn stage krijg.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:55

Ik zou dit ook erg graag doen, nu hoeft het wat mij betreft niet eens perse in het buitenland. want ik zag ook twee hele leuke adresen gewoon in nederland.
Ik zat te denken aan werken op een camping, een grote stal lijkt me minder leuk.

Ik kan ongeveer heen voor 3 weken ( mischien dat ik er nog 6 van kan maken)

Ook hoorde ik iets van jeugd campen begleiden in amerika, iemand daar ervaring mee?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:04

er is hier een bokker die in italië met paarden werkt, weet alleen even niet dr boktnaam. ze woont in sicilia, in messina geloof ik. misschien kan je dr zo opzoeken op bokt. :)

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:17

Ik ben ook op zoek naar vakantiewerk voor komende zomer (voor een periode van ong. 2 maand). Zou graag ritten begeleiden of id. Welk land maakt me niet zo veel uit, alhoewel mijn Frans/Duits niet zo goed is dus Engelstalig wel erg handig is.

Heb al wel diverse websites bezocht (en ook al enkele emails verstuurd) maar als iemand anders nog iets weet: graag! :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:37

Ik heb een paar jaar geleden een stage gedaan bij Mansolein, een stoeterij van Nederlanders in Frankrijk, zie voor omschrijving en voorwaarden: http://www.mansolein.com/modules/smartsection/item.php?itemid=49
Ze hebben wel graag iemand voor langere tijd en o.a. met redelijk wat rijervaring vanwege het zadelmak maken van jonge paarden.
(maar kijk wel uit, voor je het weet wordt je verliefd op een Mansolein-paard... deed ik ook en die heb ik 2 jaar later gekocht <3 )