Vloeistofzakjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re: Vloeistofzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:05

ik had ze bij de jumbo gehaald, zippers heten ze. Hebben ze in 2 formaten waarvan 1, 1 liter is.
die had ik, omdat dat de maximale grootte was..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:15

Karin schreef:
Op Edinburgh Airport moet je (uiteraard) alle vloeistofhouders weggooien die niet in het zakje passen - maar dan koop je in het taxfree-gedeelte na de bagagecheck een fles whisky die ze je vervolgens meegeven in een open (ongesealde) plastic tas. 8)7

Het gaat er niet om dat je geen vloeistof mee mag nemen het vliegtuig in. Het gaat erom dat zij willen weten wat het dan is; als je whiskey of water ofzo koopt na de douane maakt dat in principe niet uit, want daarvan weten zij gewoon wat het is. Door de controles bij de douane hebben ze de garantie dat er in die whiskey-fles ook echt whiskey zit, en geen ontvlambaar prutje waar je het vliegtuig mee gaat laten ontploffen. Al kun je met een hele fles whiskey vast ook wel het één en ander aan rottigheid uitspoken, maar goed...

Wat die zakjes nou voor toegevoegde waarde hebben moet iemand mij nog eens uitleggen, want je kunt zo'n zakje toch makkelijk open doen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:19

Nou ja, dat was mijn gedachte erachter ook... Als ik rottigheid wil uitvreten met driekwart liter whisky, dan kan dat heel goed. Misschien zelfs nog wel beter dan met 150 ml lenzenvloeistof - wat ik dan weer niet in mijn handbagage mag hebben. :+

Het verhaal achter die zakjes heb ik ook nooit begrepen. Volgens mij willen ze daarmee voorkomen dat je je hele tas volstouwt met miniverpakkingen vloeistof en daarmee alsnog het vliegtuig opblaast.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:32

Nimue schreef:
Wat die zakjes nou voor toegevoegde waarde hebben moet iemand mij nog eens uitleggen, want je kunt zo'n zakje toch makkelijk open doen?

Mijn eigen boereninschatting was dat het gewoon makkelijker is om alles bijeen te hebben dan alle flesjes los in de tas. Een ander nut kan ik namelijk echt niet bedenken.

Ik vind het allemaal zulke suffe symbolische nepveiligheid. Iemand die kwaad wil kan dat echt zonder al te veel moeite wel voor elkaar krijgen, basiskennis van de middelbare school, wat creativiteit en lef is volgens mij genoeg. Het is niet mijn intentie om wat uit te halen, maar experimenten in het studentenhuis hebben me geleerd dat je heel wat leuke fikkies kunt creeren met huis-, tuin- en keukenmiddelen :)
De enige die hier volgens mij echt bij gedijt is de verkoper van nieuwe waterflesjes. (7 euro voor een halve liter gisteren op het vliegveld.)
En verder doet het een beetje aan communistische / 1984-achtige werkverschaffing denken, maar ik geloof er dus echt volstrekt niets van dat het ook maar iets bijdraagt aan de werkelijke veiligheid. (Sterker nog: ik denk dat het beperken van het beschikken over betrouwbaar drinkwater vooral op warme plaatsen juist eerder bijdraagt aan onveiligheid in de vorm van gezondheidsrisico's.)
[/rant]

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:46

Afgelopen februari gevlogen vanaf munster, waar ik al mijn aanstekers en lipglos nog gewoon in m'n tas had zitten (vergeten in zo'n zakje te doen).Niemand iets gezien of er wat van gezegd.Volgens mij kan je met een aansteker ook wel het een en ander uitspoken maargoed. Over 3 uurtjes vertrek ik weer richting munster voor mijn weekje Mallorca *\o/* .probeer er deze keer maar aan te denken alles in een zakkie te doen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:48

Ben een hele tijd mijn nagelschaartje kwijt geweest. Bleek in een zijvakje te zitten van een toilettasje dat ik inmiddels alweer drie keer in mijn handbagage had gehad (uiteraard wel zonder vloeistoffen :+).

Ik had het er niet bewust in gestopt en het is dus blijkbaar ook drie keer niet opgevallen bij de bagagecheck. Ik had er wel ik weet niet wat mee kunnen doen. ~~}>

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:49

Karin schreef:
Ben een hele tijd mijn nagelschaartje kwijt geweest. Bleek in een zijvakje te zitten van een toilettasje dat ik inmiddels alweer drie keer in mijn handbagage had gehad (uiteraard wel zonder vloeistoffen :+).

Ik had het er niet bewust in gestopt en het is dus blijkbaar ook drie keer niet opgevallen bij de bagagecheck. Ik had er wel ik weet niet wat mee kunnen doen. ~~}>

OOh nou dat heb ik ook gehad in egypte, moest wel 10 x in mijn gebrekkige engels uitleggen dat het iets voor de nagels was.
Zij dachten natuurlijk dat het een vreselijk moordwapen was _O-

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:58

Hehe ik had in juni per ongeluk mn flesje water in mn tas laten zitten. Zegt die man, ja uhmm mevrouw wilt u nog een slokje nemen, want dees moet weg. Ik doodleuk (tsja blond hé) ohh verrek, moet ik even een pil nemen hoor, anders red ik het niet.
Arme man, hij schrok zich een ongeluk. Bokker Babel die mee was en haar vriend, hebben dr goed om gelachen. Ik had niet eens door wat er aan de hand was.
Heb rustig moeten uitleggen dat het primatour was en dat ik zonder alles onder spuug :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:31

Mijn moeder had ook van die zippers gekocht, volgens mij de appie hein.. het zijn de net wat luxere druk en sluitzakjes

vorige keer had ik een flesje water nog in mn tas zitten die kwam gewoon door dat scanding heen, en een vriendin werd wel tegengehouden omdat ze een flesje water in dr tas had :P

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:32

Mijn zus had 2 volle flesjes van halve liter in haar tas zitten (was ze vergeten) maar is overal gewoon door gekomen..