Ben zelf vorig jaar speciaal voor de architectuur van Gaudi naar Barcelona geweest: La Sagrada Familia, Casa Batlo, Parc Guell etc. Het leukst is als je van te voren er al iets over leest zodat je weet waar je naar kijkt. In Casa Batlo krijg je een apparaatje mee waarop verteld wordt waar je naar kijkt, maar in Parc Guell heb je dat natuurlijk niet en dat is zo geniaal bedacht dat je hier eigenlijk al iets over moet weten. De Ramblas is erg leuk om overheen te slenteren en ook zeker de moeite waard.
spekkiejnfu
Geplaatst: 26-07-09 00:49
Je moet sowieso een keer door La Ramblas lopen, ontzettend leuk met die levende standbeelden en kraampjes en dingetjes En wat je ook sowieso moet hebben gedaan is op de boulevard sangria drinken en tapas eten!
Mir_U
Geplaatst: 26-07-09 11:25
Bakkerijtje inschieten en vragen om een 'xuxo' (spreekt uit als: chu-cho).
Parc Guëll is natuurlijk erg leuk, let op, neem wel bus 24 en niet de metro en dan lopen, das een pokke-eind en ook nog eens steil omhoog
Hospital Sant Pau is ook mooi, ligt paar blokken achter/hoger de Sagrada Familia.
Barrí Gotic moet je ook even geweest zijn, even door de kleine straatjes lopen, de kathedraal bekijken, pleintjes bekijken enzo
haha wij waren wel met de metro naar parc Güel, rot eind klimmen inderdaad, maar wel de moeite waard! En de magic fountains waren ook onwijs gaaf! Wij zijn ook in het olympisch stadion geweest, en met de kabelbaan vanaf de berg naar beneden (de naam is mij even ontschoten) Wij waren lopend naar boven gegaan, naarde ruïne, super uitzichten! En camp nou gezien. Pfoe en nog veel meer, we kwamen tijd tekort! Ga graag nog eens terug!
Heb ik ook gelezen van dat megazwembad, alleen was het te duur voor ons (gezin met 5 pers) In Barcelona vond ik Parc Guell fantastisch. Let bij de Ramblas en in de metro op je tas. Het barst vd tasjesdieven. Als het heet is kun je tussendoor naar het strand en lekker afkoelen in zee.. Veel plezier!
Je hebt twee pretparken naast elkaar: Caribe Aquatic Park en Port Aventura. Het eerste is waterattractiepark en de andere is echt een rollercoasterpark. Wel hele gave trouwens!
Het ligt ongeveer een uurtje onder Barcelona, in de buurt van Salou.