De Efteling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:54

Mirr84 schreef:
Ik vond vroeger trouwens wel de Fata Morgana eng :+

Maar het Land van de Laven is ook erg leuk bv., en het carnaval

Ik ook, heel erg :o
Ik ben één keer in de Efteling geweest, ik was toen 3 of zo.
Maar het is volgens al mijn vrienden wel een leuk park voor alle leeftijden, en ga er van de zomer ook weer heen.. Wordt wel wennen, ga altijd naar Slagharen/walibi haha.

Rinske

Re: De Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:09

Efteling is écht leuk vind ik. Het is dat ik een abbo te duur vind (en de entreekaarten ook om er vaak naartoe te gaan :P ), maar anders zou ik vaak gaan :j . Wij gaan dit jaar ook weer denk ik, moet ik nog ff kijken. En ik ben 26 en vind het sprookjesbos ook nog leuk hoor :)) .
Het is nu 's ochtends trouwens wel druk op de weg er naartoe vanaf Waalwijk. Elke dag file :P .

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:38

ik kom er al heel me leven, vroeger hadden mijn ouders zelf een abbonement dus als we zin hadden om naar de efteling te gaan gingen we :)
ben maandag nog geweest en ik blijf het super vinden! :D
Droomvlucht, Carnaval, Sprookjesbos en vlakbij de Droomvlucht heb je nog een gedeelte voor kleine kinderen & je kan ook met een treintje door het park :)

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:38

Wij gingen elk jaar met de hele familie naar de efteling, maar omdat de familie steeds meer gaat uitbreiden (heb 23 neven en nichten en al onze kinderen) is het gewoon geen doen meer. Ik ben al denk zo'n 6 jaar niet meer geweest, wat ik erg jammer vind, ik woon nu helemaal uit de richting dus ga er niet meer zo snel heen als eerder, toen ik in gelderland woonde.

effijn ik vind het voor alle leeftijden wel een aanrader, je hebt voor alle leeftijden wel wat te doen, wildwater baan, droomvlucht, carnaval festival ( al was ik als klein kind er bang daarvoor := hahaha) vogelrok en villa volta, sprookjesbos met muziekmakende paddestoelen geweldig gewoon.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:44

Het is er echt super!Leukste pretpark ooit!Ik ga binnekort ook,mijn favorieten zijn Droomvlucht en Villa volta.
Attracties die niet geschikt zijn voor jonge kinderen:Alle achtbanen,vooral Pegasus omdat je daar keihard tegen de rand van het wagentje wordt aangegooid,Spookslot,nou spreekt voor zich,Villa volta,omdat je daar zogenaamd over de kop gaat en je er kotsmisselijk in wordt :P en fata morgana zou ik denk ik ook niet doen,door die reus,nepkrokodil in het donkere riool en het grote mes.

Leuke attracties:Sprookjesbos,Polka Marina,Droomvlucht(is wel een beetje hoog aan een rails in een karretje maar zeker leuk,met elfjes enzo)enzo.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:46

Heel goed geluid
En villa volta,mooie muziek maar toch niet echt geschikt denk ik :D ik ga over 2 weken voor het eerst in de Vliegende Hollander...hopelijk ist niet te eng xD

Skip het verhaal aan het begin maar,is heel saai,uitleg enzo van die gozer met de baard
Laatst bijgewerkt door Shego op 16-07-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:47

Ik zie heel veel kleine kinderen rondlopen in de Efteling en ik geloof dat ze zich prima vermaken.

Ze hebben bij ons op het terras altijd wel een spannend verhaal te vertellen.

Het sprookjesbos (kijken en luisteren), land van laaf (kijken en luisteren), droomvlucht (kijk attractie met elfjes in een gondeltje, stoomtrein, gondoletta (rondvaart in een bootje), kinderdolhof, monsieur cannibal (draaiende kookpotten), polka marina, carnaval festival (vrolijke kijk attractie), kinderhof (interactieve speeltuin voor de allerkleinste), pandadroom (3d film met animatie figuren).

En verder is er een sprookjesshow, circus voorstelling en tita tovenaar show.

Oh en hoe kan ik het vergeten: er is een enorm carousselpaleis, een waterorgel, lasershow en een paar nostalgische speeltuinen.
Laatst bijgewerkt door Chocotof op 16-07-09 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:49

Ja hoor! het is echt iets voor jong en oud :))
Fata morgana raad ik je af om in te gaan met een klein kindje, ik heb er zelf namelijk een trauma van opgelopen toen ik 4 was :=

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:53

Mijn dochter is 3 en wij zijn van het voorjaar geweest. Zij vindt het prachtig. Het sprookjesbos is heel erg leuk, maar ook de andere dingen. Toen ze 2 was ging ze al in Monsieur Canibale (de kookpotjes) en dit jaar is ze voor het eerst in de Bob geweest (soort van achtbaan). Fata Morgana gaat ze ook gewoon in en het Spookslot vindt ze ook leuk.
Het enige vervelende aan de Efteling is, dat 1 dag echt niet genoeg is.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:56

Ojaa ik verwacht de pandadroom,die is ook geweldig!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:56

IlsjePilsje schreef:
Mijn dochter is 3 en wij zijn van het voorjaar geweest. Zij vindt het prachtig. Het sprookjesbos is heel erg leuk, maar ook de andere dingen. Toen ze 2 was ging ze al in Monsieur Canibale (de kookpotjes) en dit jaar is ze voor het eerst in de Bob geweest (soort van achtbaan). Fata Morgana gaat ze ook gewoon in en het Spookslot vindt ze ook leuk.

Probeer anders eens een andere tactiek.
s'Ochtends gaan alle ouders met hun kleine kinderen meteen het sprookjesbos in.
Je zou dan ook alvast bij de droomvlucht in de rij kunnen gaan staan dat scheelt al gauw
een uur wachten. Daarna een bezoekje aan de anton pieck speeltuin en het land van laaf
en zo verder het park in.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:00

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:56

Als er iets mijn jeugd compleet heeft gemaakt, dan was het de efteling wel!
Wij wonen maar drie kwartiertjes rijden er vandaan, en ben er dan ook al vaak geweest en kom er nog wel 1 keer per jaar gemiddeld!
Vond vroeger de Fata Morgana ook erg eng. Nu was ik ook wel een bangerig kindje hoor.
En inderdaad, zoals Chocotof zegt, de droomvlucht ligt vrij achterin het park en men begint vaak vooraan. Als het druk is moet je voor de droomvlucht makkelijk een uur (als het niet langer is) wachten. Als je deze als eerste pakt scheelt je dat al veel tijd! (wel vanaf openingstijd er zijn dan natuurlijk.)
Veel plezier!

edit: typefout

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:59

Allemaal zeer bedankt voor de reactie's.

Ik had de Efteling site al bekeken, maar van mensen die er geweest zijn krijg je veel meer echte info vind ik.

We gaan het gewoon doen, we nemen haar op sjouw mee door het sprookjes bos en zien vanzelf wat ze ervan vind!

Ik denk zelf (na het horen van alle verhalen en het zien van filmpjes) dat ze de dag van dr leven krijgt, ze is namelijk helemaal gek van de Sprookjesboom (van TV) en alle soorten sprookjes die er bestaan.
Moet een geslaagde dag worden voor haar (en voor ons natuurlijk ook).

We zitten op het moment wanneer we gepland hadden om heen te gaan een half uurtje (ongeveer) van het park af, vrienden van ons zitten daar op de camping en die gaan ook mee.

Wat betreft de buggytip van iemand hier uit het topic, absoluut neem ik de buggy mee, die zal na een lange dag wel niet meer op dr beentjes kunnen staan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:10

Ik ben nu 1x in de efteling geweest, vond het wel leuk. Maar niet heel speciaal. Die vliegende hollander was toen net nieuw, wij kwamen doorweek eruit, niet echt fijn. :\

Denk dat je dochter het wel leuk vind aan je berichtjes te lezen! Veel plezier in ieder geval. En de buggy is idd een goed idee, die kleintjes houden dat nooit vol!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:33

xXGRIETJEXx schreef:
Allemaal zeer bedankt voor de reactie's.

Ik had de Efteling site al bekeken, maar van mensen die er geweest zijn krijg je veel meer echte info vind ik.

We gaan het gewoon doen, we nemen haar op sjouw mee door het sprookjes bos en zien vanzelf wat ze ervan vind!

Ik denk zelf (na het horen van alle verhalen en het zien van filmpjes) dat ze de dag van dr leven krijgt, ze is namelijk helemaal gek van de Sprookjesboom (van TV) en alle soorten sprookjes die er bestaan.
Moet een geslaagde dag worden voor haar (en voor ons natuurlijk ook).

We zitten op het moment wanneer we gepland hadden om heen te gaan een half uurtje (ongeveer) van het park af, vrienden van ons zitten daar op de camping en die gaan ook mee.

Wat betreft de buggytip van iemand hier uit het topic, absoluut neem ik de buggy mee, die zal na een lange dag wel niet meer op dr beentjes kunnen staan.

Alvast heel erg veel plezier.
Als ze gek is van de sprookjesboom kan ik de sprookjesshow echt aanraden.
Deze wordt in het sprookjesbos gehouden. Ik denk dat ze de tita tovenaar show ook erg leuk vind dan. :)

Bij de ingang van het park kun je een gratis foldertje mee nemen met de plekken en tijden van de shows, vraag
het desnoods even aan het personeel als je het foldertje niet kan vinden.

Aangezien veel mensen moeite hebben met het kinderhofje (leuke interactieve speeltuin) te vinden:
Op het vogelrokplein (zie je vanzelf staat een enorme vogel) is een terras met een glazen wand.
Wanneer je die aan je linkerkant houd vind je vanzelf de ingang van het kinderhofje.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:47

[LZP] > [BI]

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 00:19

Is de Efteling internationaal???:P

Sorry Karl zal het niet weer verkeerd zetten :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:12

Hm ja ligt er idd aan hoever het kindje is. Die van mij is 2,5 jaar maar die durft al niet alleen in een klein draaimolentje. Die krijgt een verzakking als ze naar de efteling gaat in die attracties. :+

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:39

Chocotof schreef:
IlsjePilsje schreef:

Je zou dan ook alvast bij de droomvlucht in de rij kunnen gaan staan dat scheelt al gauw
een uur wachten. Daarna een bezoekje aan de anton pieck speeltuin en het land van laaf
en zo verder het park in.

Het gaat niet om de tactiek hoor, want wij gaan alleen op de rustige dagen waarop er geen rijen zijn. Niets is heerlijker om gewoon overal door te kunnen lopen. Het is gewoon allemaal te veel om in 1 dag te doen..... en zeker als je alles eigenlijk 2 keer wilt doen ;-)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:57

IlsjePilsje schreef:

en zo verder het park in.[/quote]

Het gaat niet om de tactiek hoor, want wij gaan alleen op de rustige dagen waarop er geen rijen zijn. Niets is heerlijker om gewoon overal door te kunnen lopen. Het is gewoon allemaal te veel om in 1 dag te doen..... en zeker als je alles eigenlijk 2 keer wilt doen ;-)[/quote]

Alles twee keer lukt in 1 dag bijna niet nee.
Maar het hele park hebben wij toch wel in 8 uurtjes gezien. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:52

Hier nog een Efteling-fan. Ik kan er ook al vanaf mijn jeugd regelmatig heen. Niet elk jaar, want het is toch een aardig eindje bij ons vandaan. Maar ik vind het enig. Tegenwoordig vind ik 1 dag ook niet meer genoeg hoor. Mijn man en ik zijn in september vorig jaar voor het laatst geweest en toen was het echt niet bijzonder druk, maar we hebben veel dingen maar overgeslagen omdat we er geen tijd meer voor hadden en mijn man is geen liefhebber van achtbanen en draaiende dingen e.d.

Het mooie aan de Efteling vind ik ook de hele opzet. Het is mooi groen en ruim. Voor kinderen zijn er genoeg dingen te doen, het sprookjesbos, Carnaval festival, de carroussel e.d. Maar voor volwassenen is het ook genoeg. Tenminste ik vermaak me er heel goed.

Volgend jaar gaan we zelfs met een groep vrienden een bungalow huren in Bosrijk. Volgens mij wordt dat ook heel mooi.

Zelf zou ik 3 jaar misschien nog wat vroeg vinden, maar zo te lezen zit je er toch vlakbij en als ze de sprookjesboom e.d. toch ook al heel leuk vindt, zal ze het inderdaad schitterend vinden. En moeder misschien ook wel. Heel veel plezier in ieder geval.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:51

Ik post hier maar even, ookal is het al een jaar geleden
ben vandaag met mijn zus en een vriendin van me zus naar de efteling geweest. Was echt heel leuk, goed weer, en geen wachtrijen! bij de droomvlucht hoefden we 2 minuten te wachten!
en 3x in de vogelrok geweest, poe dat werkt wel op je maag haha :D Ben alleen niet in Joris en de draak geweest, die vond ik wat te eng :P
Dat was mijn eftelingdagje 2010 :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:14

Inderdaad al een erg oud topic!

Zo te lezen was het dus verrassend rustig, terwijl in het noorden de vakanties al begonnen zijn.

Wij gaan in september een paar dagen naar Bosrijk en dus naar de Efteling. Heb er erg veel zin in.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:40

Dat lijkt me ook leuk, efteling bosrijk! is net nieuw toch?