vakantieveilingen.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Re: vakantieveilingen.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:14

Heb er wel eens van gehoord! Dat schijnt echt idioot te zijn hoe goedkoop je daarmee op vakantie kunt als je geluk hebt! :)
Misschien ga ik dat ook maar eens proberen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:15

nu gaat er niets meer weg voor een euro hoor ;)
er wordt echt als gekken geboden :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:18

Een tante gaat vaak via vakantieveilingen op vakantie.
Een andere tante heeft een keer een vakantie kado gekregen die via vakantieveilingen ging.

Ik samen met mijn vriend gaan bieden als we geen vakantie konden vinden.
Gelukkig vonden we optijd nog wat, vind het wel jammer dat er bijna geen langere vakanties opstaan.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:20

Ik heb er ook al een paar keer geboden op vakanties en ook al een paar keer gewonnen voor mooie bedragjes! Het betalen gaat verschillend, de ene keer meteen betalen en de andere keer pas bij aankomst.

Vind het een leuke site om vakanties te zoeken! En je kunt er ook op dagjes weg bieden.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:58

Ik heb laatst zo'n veiling voor een overnachting in Amsterdam gewonnen.
Ben toen samen met mijn vriendje geweest.
Wel goed opletten voor welke periodes de voucher geld en of niet alles al volgeboekt zit wanneer je wilt gaan.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:09

Ik denk dat als ik weer geld heb ook maar eens ga bieden. Heb er nog geen negatieve verhalen over gehoort en zit steeds even te kijken en wat een goedkope prijzen dan. Ideaal..

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:58

Hier ook iemand met ervaring, het is betrouwbaar en leuk :)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:13

net weer iets gewonnen op de veiling, nachtje in een kasteel bij Valkenburg :-) lekker romantisch met vriendje heen :-) ben best vaak naar Z-Limburg geweest en altijd al eens in dat kasteeltje willen overnachten maar vond het te duur, nu kwam ik het toevallig tegen op die site, jippie!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:19

Op zich geen negatieve verhalen gehoord, maar zet zelf 'ns te rekenen. Het lijkt niet duur, maar bij sommige hotel arrangementen is het ontbijt exclusief. Weet dat 1 aanbieding 13,50 hiervoor berekende, het was voor 2 nachten. Verplicht ontbijt!

Tel uit, 2 x 2 x 13,50 = 54 euro. En dan nog het arrangement waar dacht ik uit eindelijk 70 euro voor werd geboden.

Als je dan naar hotelletje.nl of weekendjeweg.nl gaat zijn er aanbiedingen voor 99 euro, 2 nachten 2 personen inclusief ontbijt.

Laat je dus niet gek maken door iedere keer hoger te bieden.

En idd soms zijn er echt super aanbiedingen. Zeker overdag, wanneer de meeste mensen werken, heb je best een leuke kans.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:33

iid, soms is het niet goedkoper, zag ook nachtjes voorbij komen wat door dat ontbijt iid duurder werd dan rechtstreeks bij het hotel boeken. Moet je eigenlijk altijd ff checken voor je gaat bieden.

En pas bieden op de laatste minuten, niet al eerder de prijs omhoog jagen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:38

Zelf niet geboekt, maar toen ik nog bij Roompot werkte kregen we wekelijks gasten die via vakantieveilingen hadden geboekt.
In het begin ging het niet helemaal soepel. Vakantieveilingen liet de gasten de borg betalen die Roompot rekent.
Maar dat mochten ze niet doen aangezien de gasten dat bij aankomst moeten betalen. Als Vakantieveilingen die borg heeft kan Roompot nooit controleren en de borg retour storten. Maar toen dat verholpen was verliep alles prima.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:39

Ik ben een keer paar dagen in een hotelboot naar amsterdam geweest, bij vakantieveilingen weg :D erg leuk

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:55

hetbommeke schreef:
Laat je dus niet gek maken door iedere keer hoger te bieden.

Je moet inderdaad wel goed kijken. 55 euro voor één hotelovernachting waar het ontbijt nog bij moet, komt dus op bijna 40 euro pppn. Daar kun je ook wel ergens anders voor boeken, in alle rust en met veel meer keuzemogelijkheid.

Het is inderdaad een beetje geluk hebben denk ik.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:22

WinSel schreef:
Ik ben een keer paar dagen in een hotelboot naar amsterdam geweest, bij vakantieveilingen weg :D erg leuk

Daar ga ik ook heen via vakantieveilingen!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:31

Gewoon voor je zelf een maximale prijs bedenken wat je ervoor over hebt en je niet gek laten maken dat ze je overbieden

vooral de hotels komen gelijk nadat de veiling is afgelopen alweer op de site :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:33

Ik heb ook eens een kijkje genomen, ziet er leuk uit :)

Wat ik niet helemaal snap is hoe er geboden wordt. Tot bijv. een seconde voor sluitingstijd staat er nog een relatief laag bedrag. Dan is de veiling afgelopen en dan zie je dat iemand 15 seconden voor afloop een hoger bod heeft gedaan, maar dat zie je pas als de veiling afgelopen is. Iemand een idee hoe dat zit, of is het een kwestie van refreshen? :)

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:07

Oscar schreef:
Ik heb ook eens een kijkje genomen, ziet er leuk uit :)

Wat ik niet helemaal snap is hoe er geboden wordt. Tot bijv. een seconde voor sluitingstijd staat er nog een relatief laag bedrag. Dan is de veiling afgelopen en dan zie je dat iemand 15 seconden voor afloop een hoger bod heeft gedaan, maar dat zie je pas als de veiling afgelopen is. Iemand een idee hoe dat zit, of is het een kwestie van refreshen? :)

Ja, dat weet ik! Als je in die advertentie een bedrag in voert en je klikt op bieden dan krijg je nog een volgende pagina waarop je je bod moet bevestigen. Maar het tijdstip dat je op 'bied' in de advertentie klikt die komt bij het bod te staan. Het is dus mogelijk om pas de tweede pagina te bevestigen terwijl de veiling is afgelopen. (tot enkele seconden na het einde van de veiling)

Gister ben ik voor mijn ouders aan het bieden gegaan en die gaan 18 augustus lekker een weekje naar Bulgarije dankzij vakantieveilingen!! En ook nog voor ruim €200,- goedkoper dan de normale prijs voor die reis!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:26

Ik ben er een in de gaten aan het houden :j als de prijs niet teveel oploopt doe ik er vanavond een bod op :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:30

Aha, zit het zo :j
Bedankt voor je uitleg, Helga :)
Het is dan denk ik het handigst om 2 schermen open te zetten? Eentje om de biedingen in de gaten te houden (+ refreshen) en 1 scherm waarin je zelf biedt?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:47

Dat zou kunnen. Maar ik doe dat niet.
Ik bied echt in de laatste 10 seconden! En van de 2 keer dat ik ergens voor ging had ik ook beide keren uiteindelijk het hoogste bod.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:55

Toevallig ben ik een paar weken terug op die site gewezen. Ik heb een tijdje de biedingen voor de Zwaluwhoeve gevolgd, en volgens mij klopt dat van geen kant. Ze gaan allemaal tussen de 90 en 120 euro weg, terwijl het hoogste bod soms vlak voor afloop nog maar op 30 euro zit.
Ik heb het idee dat de prijzen dus kunstmatig hoog gezet worden.
Maar een collega van mij heeft toen het hoogste bod voor Egypte gehad, en die zat er voor ruim 500 euro minder dan in de catalogus stond.... Dus tja, opletten geblazen dus, eerst kijken wat iets kost als je het gewoon boekt, en dan bedenken welke prijs je max wilt betalen. Het is iig een leuk tijdverdrijf.... :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:03

Je moet ook opletten dat er wel een vliegreis bij zit als je per ongeluk ver weg wil :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:06

Lotto schreef:
Toevallig ben ik een paar weken terug op die site gewezen. Ik heb een tijdje de biedingen voor de Zwaluwhoeve gevolgd, en volgens mij klopt dat van geen kant. Ze gaan allemaal tussen de 90 en 120 euro weg, terwijl het hoogste bod soms vlak voor afloop nog maar op 30 euro zit.
Ik heb het idee dat de prijzen dus kunstmatig hoog gezet worden.
Maar een collega van mij heeft toen het hoogste bod voor Egypte gehad, en die zat er voor ruim 500 euro minder dan in de catalogus stond.... Dus tja, opletten geblazen dus, eerst kijken wat iets kost als je het gewoon boekt, en dan bedenken welke prijs je max wilt betalen. Het is iig een leuk tijdverdrijf.... :D

Heb hier over gemaild met vakantieveilingen.nl omdat ik ook dacht dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden werden, maar dat is echt niet zo. Ze houden het allemaal in de gaten.
In de laatste paar seconde wordt er gewoon veel op die arragementen geboden :)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:10

Er staat nu een aantal keer Corfu op, dat kan ik echt aanraden! Ik ben er in mei geweest en het is echt een heel mooi eiland! Heb er zelfs nog paard gereden! :)
Wel even opletten: het is er nu geloof ik behoorlijk warm!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:42

Mijn moeder gaat via vakantieveilingen met ons (drie kinderen) ieder een nachtje (of 2) naar een hotel.

Dit is de eerste keer dat ze het doet, maar het gaat allemaal super! Ik ga met haar naar de boot in amsterdam(amstel botel). Mijn broertje is naar een golden tulp hotel gegaan (helaas waren we toen vergeten dat het exl ontbijt was, wat verplicht 13,50 pppd was).

Ik vind het een super site!