Vakantie door Noorwegen en Zweden, wie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 01:18

Volgende week zondag gaan we met de boot van Kiel naar Götenburg in Zweden. 3 weekjes willen we rondtrekken, soms wildkamperen dan weer een camping en met slecht weer een stuga. We willen iig even naar 1 van de grotere meren, Stockholm, Östergotland en de terugweg over Smaland en met de brug naar Denemarken. Ik denk dat je toch niet alles in 1x kan zien dus het noordelijker gedeelte van Zweden komt nog wel. Hoelang kun je trouwens met deet 50% lotion doen? Iemand ervarings deskundige? :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:17

Wij kochten ooit in Noorwegen bij een benzinepomp een blikje teerzalf,dat was het enige wat zou werken.Poeh wat een stank zeg maar het werkte super.Ik heb geprobeerd het hier te krijgen voor mijn paard maar hier hebben ze het niet.

EvelijnS

Re: Vakantie door Noorwegen en Zweden, wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:48

Wie naar Zweden gaat, kan ik de Sun Dance Ranch aanraden.
De ranch ligt in Ekshärad, een beetje midden-west-Zweden. Het is er geweldig mooi, ze hebben 13 paarden waar ze dagritten mee organiseren. Als je bijvoorbeeld een week boekt kun je in een stuga overnachten, met vrij luxe badkamer en een kleine, maar gezellige slaapkamer. Overdag ga je dan 5 uur op dagrit met andere mensen en met Anita of Renate. Je rijdt dan door bergen, bossen, rivieren en het is er práchtig mooi!
De ranch is vorig jaar opgezet door Dimitry en Anita en deze mensen zijn ontzettend gastvrij(overigens ook Nederlands) en weten hoe ze een goede vakantie moeten verzorgen. :)

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 08:39

Ik ben gister terug gekomen van 2 weken Noorwegen! ik vond het super vet!! we hebben bijna iedere dag mooi weer gehad dus dat was beter :D

Ik heb ontzettend veel gedaan maar een aanrader vind ik raften haha dat is daar heeel gaaf! :D ook zijn we naar het Bjornepark geweest in Vassfaret dat vond ik helemaal super! het is niet groot maar de manier waarop zij het park runnen is iets waar ik helemaal achter sta :)

ook zijn we wezen winkelen in Bergen en Oslo, helemaal top natuurlijk! en voor de rest veel rijden en bekijken! en op de terugreis natuuuurlijk langs Legoland in Denemarken!

heb dus een vette vakantie gehad! jullie ook??

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:49

A_manda, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, je tips schrijf ik ook op!
Hoe zijn jullie teruggereden? Ik hoorde dat er vanaf Flensburg/Hamburg ontzettend veel aan de weg gewerkt wordt.
Wij wonen op 10 km van de Duitse grens bij Venlo en normaal rijden we tot daar over de Duitse weg, maar we zitten er aan te denken om via Nederland terug te rijden, om zo al die rotte baustelles te vermijden.....

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 08:55

Ze zijn idd erg bezig met de weg bij Hamburg.. maar wij konden opzich wel aardig doorrijden.. geloof dat we een half uur tot uurtje vertraging hebben opgelopen dus valt wel mee :)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:24

Dat valt inderdaad wel mee, ik zal me er eens verder in verdiepen vandaag

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:20

Wij gaan daarom juist op zondag in de hoop dat het wat rustiger is. We moeten wel een boot halen dus zorgen we voor een uur of 4 speling. Als het dan nog niet goed gaat dan weet ik het niet meer.

Amanda klinkt super!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:31

Wij rijden zondag op maandag aan. Maandagavond overnachten in Noord Denemarken, dinsdagmiddag de boot naar Noorwegen.
Speling genoeg voor de boot dus.
Wat ik begrepen heb ging het hoofdzakelijk om de terugweg.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:35

Hopelijk gaat het om de terugweg dat zou wel fijn zijn :j
Wij hebben eerst ook nog gedacht om zo naar Noorwegen te gaan, maar wij hebben toch voor Zweden gekozen :)
Noorwegen komt wel een ander keertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:23

Wij vertrekken over anderhalve week naar Noorwegen, heb er zin in! Ben wel benieuwd naar de Baustelles, wij rijden naar Kiel en gaan vanaf daar met de boot naar Oslo.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:33

Ik 'ben de laatste 3 jaar ook elke zomer naar Zweden geweest en ik vind het echt een aanrader! :D
Super vriendelijke mensen, mooi weer (iig toen wij er waren, haha!) en het landschap is ook heel erg mooi.
Deze zomer hadden we een huis een half uur van Stockholm af gehuurd, zwembad erbij en een prachtig uitzicht over de zee, en 2 weken lang mooi weer! :D

Ik weet bijna zeker wel dat je het leuk gaat vinden, haha :)

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:19

mijn vriend woont in noorwegen (al 8 jaar) ik ben dus heel veel in Noorwegen en denk er over na of ik ga emigreren of niet, en dan gaan mijn paarden dus wel mee!! :D anders ga ik ook niet |( Het land en de natuur is schitterend, ik vindt de taal wel een struikelblok...maar ook dat komt wel goed, heeft wat tijd nodig.
Iedereen die op vakantie gaat; geniet van al de mooie natuur. Gister stonden we nog oog in oog met een rendier, hij schrok net zo hard van ons dan wij van hem. vandaar dat ie 5 sec. stokstijf bleef staan en daarna keihard voor ons uit begon te rennen maar wel op het pad bleef. Het apparte was, dat je ze normaal alleen in een lichte vacht ziet. Maar deze was donkerbruin en wel een hele rare tijd van het jaar om tegen te komen zo "laag" in de bergen. Normaal zie je ze lopen zo waar de boomgrens ophoudt. Deze liep een stuk lager en had een enrom gewei. Dat soort dingen kan ik hier enorm van genieten :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:52

Was dat wel een rendier? Er zijn ook veel grote bruine herten in Noorwegen.

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 22:52

wij zijn ook op Eland safari geweest, maar toen gingen we met een touringcar wat ons dus erg tegenviel en achteraf bleek dat in deze tijd van het jaar het erg moeilijk is om een eland te zien maar goed. We hebben ze wel in een ander park gezien en hebben wel wilde herten gezien :)

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:02

Napie schreef:
Was dat wel een rendier? Er zijn ook veel grote bruine herten in Noorwegen.

Haha, grappig dat mensen dant altijd vragen, ja het was wel een rendier. En nee, het was ook geen eland.
Edelherten en reeen zie je hier veel vaker. Ik zie echt wel het verschil :D
Het was gewoon bijzonder, want zo vaak zie je ze hier in deze streek en zo laag niet. Ze lopen meestal bij de boomgrens en veel verder kwa afstand van je vandaan. En dna ook veel lichter van kleur. Dit was zijn zomervachtje
Laatst bijgewerkt door lucca op 08-08-09 10:07, in het totaal 3 keer bewerkt

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:05

A_manda schreef:
wij zijn ook op Eland safari geweest, maar toen gingen we met een touringcar wat ons dus erg tegenviel en achteraf bleek dat in deze tijd van het jaar het erg moeilijk is om een eland te zien maar goed. We hebben ze wel in een ander park gezien en hebben wel wilde herten gezien :)

Klopt, je ziet ze nu in verhouing heel weinig. Het is nog iets te vroeg in het seizoen. Vanaf september "struikel" je er bijna weer over. Dan begint de jacht en wordt het elanden bestnad flink uitgedund. s'winters als er niks meer te eten is in de bergen staan ze soms lekker aan kuilbalen te knabbelen, en zie je ze dus veel in en rond het dorp.