Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:09

Tuurlijk wel maar men moet wel goed nadenken en Hongkong Cairns is een vlucht van ruim 10 uur moet ik dan en dat is gebeurd 10 uur naast een jankend kind zitten die echt helemaal overstuur was en nog een verwend klere pokke jong :o

Midasje

Re: Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:11

Oh zo ja vind het voor het kind eigenlijk ook wel zielig zo'n lange vlucht. Je moet met kinderen toch wel een klein beetje in de buurt blijven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:13

Kijk mijn vlucht was alles behalve ontspannend en ik had er toen al aardig wat uurtjes op zitten ff denken 10 vliegen en een tussenstop van ruim 11 uur ik was dus al 22 uur in touw en moest nog 10 uur vliegen.

Ik vind dat ouders ook eerlijk moeten zijn, weet je dat je een dreumesje hebt die een bui kan krijgen, doe het dan niet ga of dichterbij of wacht een paar jaar maar waarom zou je ook al is het maar 3 uur met een krijsend kind gaan zitten.
Voor jezelf omdat JIJ als ouder zijnde met vakantie wilt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:14

Midasje schreef:
Oh zo ja vind het voor het kind eigenlijk ook wel zielig zo'n lange vlucht. Je moet met kinderen toch wel een klein beetje in de buurt blijven.

:j maar paps en mams vlogen first class en dat jochie met de nanny business vond ie niks wat nog erger was zusje met nanny2 vloog economic en dat was toch een schatje van een kind vond het helemaal niet erg heb gevraagd of ze wilde ruilen maar nanny2 wilde dat niet ;D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:19

tita schreef:
Ik vind dat ouders ook eerlijk moeten zijn, weet je dat je een dreumesje hebt die een bui kan krijgen, doe het dan niet ga of dichterbij of wacht een paar jaar maar waarom zou je ook al is het maar 3 uur met een krijsend kind gaan zitten.

Yep, en deze ouder wil niet in de regen in een tentje in Nederland zitten! Maar ik snap je punt wel hoor, ik wil ook niet in het gekrijs zitten. Maar om dan maar tot ze vijf zijn altijd in Nederland te blijven, neeujj...

Maarreh, dat was de vraag ook eigenlijk niet ;-)

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:20

Oh my god een nanny wat sneu,en zelf ergens anders gaan zitten :(

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:21

Midasje schreef:

Is wel de oplossing als je zelf niet 10 uur lang in het gekrijs wil zitten! :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:24

WowAmigo schreef:
Midasje schreef:

Is wel de oplossing als je zelf niet 10 uur lang in het gekrijs wil zitten! :+

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
daar zit wat in, het trieste vond ik dat ze een kind in de economic hadden geplaatst omdat ouders perse met dat vliegtuig weg wilde.
Maar goed daar heb ik niks over te zeggen.

wowamigo er is niks mis met Nederland ik ben vorig jaar ook gewoon thuis gebleven, maar met de auto naar frankrijk ben je er binnen aantal uur anders zou ik gewoon voor spanje gaan iig niet langer dan 3 uur vliegen en waarschuw me ff :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:30

Mijn schoonzus is net terug van een weekje Turkije (Lara) met de kinderen (2 en 4,5) en dat is ze erg goed bevallen. Wij zijn zelf 2 jaar terug in hetzelfde hotel geweest en wij waren er ook erg over te spreken, ook wat betreft animatie voor zowel de volwasenen als de kinderen.
Je hebt strand, zwembad, peuterbad en aan de voorkant van het hotel een glijbanen parkje. Vliegen misschien wat langer, maar je zit op een kwartier afstand van de luchthaven (Antalya) wat ook weer scheelt. Als je geland bent, dan ben je er ook echt bijna.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:33

tita schreef:

Vind ik dus ook.. het is toch niet zo erg om een paar jaartjes wat dichterbij op vakantie te gaan tot ze groot genoeg zijn om stil te blijven? :D
Gelukkig zijn er nog veel ouders die er ook zo over denken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:42

tita schreef:
Avaluna ik ben zo iemand die gewoon hard opzegt neee geen kind in het vliegtuig.

Vanuit Hongkong naar Cairns een jankend kind achter me gehad vreselijk en voor mij vind ik het erger dan voor die ouders ik heb er niet om gevraagd.

En dan zeg ik: nee, geen dikke mensen die teveel over hun armleuning heen hangen. nee, geen mensen die zweten. nee, geen luidruchtige jongeren. nee, geen mensen die meer dan 3x naar de wc moeten. nee, geen mensen die heen en weer gaan lopen uit verveling. nee, geen mensen die in slaap vallen en snurken. nee, geen mensen die toastjes met leverpastei gaan smeren. nee, geen mensen die teveel parfum op hebben gespoten. :+

Als je geen overlast van anderen wilt hebben moet je zelf met de auto gaan of een privejet regelen en anders moet je het gewoon accepteren... die 45 minuten gejammer (een baby of dreumes is daarna meestal echt van ellende wel in slaap gevallen) verpesten je vakantie toch niet?

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:48

wij zijn met kids van 1 en 3 naar Menorca geweest! Heel kindvriendelijk en buggy vriendelijk eiland.

Niet ver vliegen is ideaal.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:49

Ik ben 2 jaar geleden begin oktober naar Mallorca geweest (Cala d'Or), maar het weer viel echt tegen. Het was gewoon koud als de zon achter de wolken verdween (die er genoeg waren). Met zon is het nog lekker om bij het zwembad te liggen, als die even weg is, is het echt koud in je bikini. Weet niet hoe dat in september is, maar daar moet je wel rekening mee houden natuurlijk.
Het is overigens wel een erg leuke en gezellige plaats.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:52

tita schreef:
wowamigo er is niks mis met Nederland

Er is ook helemaal niks mis met Nederland. Alleen dat wéér...

tita schreef:
ik ben vorig jaar ook gewoon thuis gebleven
Is ook het beste, Tita. Heb je ook geen last van krijsende kinderen :') _O-

tita schreef:
maar met de auto naar frankrijk ben je er binnen aantal uur anders zou ik gewoon voor spanje gaan iig niet langer dan 3 uur vliegen en waarschuw me ff :P
Nou, naar Frankrijk lijkt me dus al te lang. Ik denk er echt wel over na hoor, langer dan drie uur wil ik ook niet in het vliegtuig zitten, IK heb namelijk ook geen zin in krijsende kindjes!

En verder heeft Odetteke natuurlijk ook helemaal gelijk wat mij betreft ;)

Hmmm ja, wij gaan eigenlijk altijd in September dan is het meestal nog wel mooi.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:56

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:59

Mijn vader is met zijn vriendin (en nu 1,5 jaar oude opdonder) naar Menorca op vakantie. Zoek een accomodatie waar ze kinderbedjes en een kinderzwembad hebben en je zit al goed.
Ze zijn trouwens ook naar Curaçau geweest toen hij nog geen 1 was en dat is ook goed gegaan (laaange vliegreis). Kinderen zijn niet altijd schreeuwerds hoor ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:09

Ow griekenland, niet aan gedacht, dacht dat dat te ver vliegen was. Oooooh ik ben gek op Griekenland!!

@Rebel_Jits, nee klopt, die van mij zijn ook heul lief! Hihi, voor de oudste ben ik niet bang dat ze vervelend wordt, die kleinste heet alleen niet voor niets Isolde-de-bolder, Isolde-Hooligan, Henkie-huisgevaar...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:17

Odetteke kan niet zo goed lezen er zit veel verschil tussen 45 min of 10 uur :D

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:20

menorca was 2.15 uur vliegen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:21

WowAmigo schreef:
Ow griekenland, niet aan gedacht, dacht dat dat te ver vliegen was. Oooooh ik ben gek op Griekenland!!

@Rebel_Jits, nee klopt, die van mij zijn ook heul lief! Hihi, voor de oudste ben ik niet bang dat ze vervelend wordt, die kleinste heet alleen niet voor niets Isolde-de-bolder, Isolde-Hooligan, Henkie-huisgevaar...

griekenland is heerlijk, maar wel ERG warm in de zomer...
ik las ergens dat je normaal altijd in september gaat? misschien is het dan beter te doen dat weet ik niet..
maar ik vind die enorme hitte toch altijd wel riskant met die kleintjes..

(vorig jaar in spanje moest ik naar de ehbo en zag daar ouders met een baby'tje die volgens mij nogal verbrand was door de zon...zo ontzettend zielig! (en ZO ontzettend slecht voor het kindje))

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:26

Ja, we gaan idd in september. Oooh wat sneu, ja dat is wel iets om rekening mee te houden!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:30

is het niet een plan om eens lekker naar een reisbureau te gaan?
heb ik dit jaar ook gedaan met mn moeder.. we willen voor de laatste keer nog met t hele gezin op vakantie omdat mn ouders 25 jaar getrouwd zijn.. dit jaar wilde ze graag een iets andere vakantie dan 3 weken camperen maar op een gegeve moment zagen wij ook door de bomen het bos niet meer.. er zijn zo veel mogelijkheden!!
t reisbureau heeft echt geholpen.. hardstikke leuk ook om daar door de boeken te bladeren enz.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:35

Griekenland kan in september ook nog veel te warm zijn, vindt dat meer een geschikt land voor het voorjaar. Die kleintjes zijn erg snel uitgedroogt. Ik ben er iig heel erg ziek van geworden (van de hitte)

Mallorca en Menorca lijken mij erg geschikt :)
Ik ging zelf als 4 jarige met mijn moeder naar portugal, volgens mijn moeder vond ik het daar geweldig :j (zelf weet ik alleen nog dat mijn buggy stuk ging omdat mama er haar boodschappen aanhing en dat ding kon het niet meer aan :=)

Mijn zus gaat altijd met de koters naar Bonaire, maar ik zou dat zelf niet doen... lange, saaie vlucht.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:38

Toen ik 2 was en mijn zus 3 zijn m'n ouders met ons naar Korfoe geweest. Volgens hun waren daar heel veel gezinnen met kleine kinderen en was het erg goed te doen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:40

Ja, reisbureau is goeie optie, die weten vast meer. Maar dan heb ik nu alvast een beetje houvast... (dat van die bomen enzo..)

Oké, te warm is niet lekker, nee. Nou, ik heb al een beetje richting waarin ik wil gaan zoeken. Thanks allemaal!