Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:25

Lijkt mij ook wel een goed idee ja :j

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:40

Ik ben eigenlijk net terug, en het is absoluut aan te raden, zo verschrikkelijk gaaf gewoon! :D

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:30

Ik ga in september :D Ben zo benieuwd!! Ik wil ook even gaan werken, denk dat ik ook een stal ga proberen! Ben trouwens 21

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:51

Hoeveel geld moet je bij elkaar gespaard hebben, vinden jullie, om aan een reis naar Australie te beginnen? Exclusief ticket en met de bedoeling om zo'n 6 maanden tegen kost en inwoning te werken of gewoon betaald? :j

Niet precies hoor, gewoon een ruwe schatting :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:37

er is een minimum dat je in je bank moet hebben voordat je het land in mag komen, de overheid wil wel weten dat jij jezelf kan onderhouden voor een tijd.
Maar verder ligt het er natuurlijk ook aan hoe je verder leeft, luxe of geef je bijna niets uit..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:55

Toen ik ging in 2005, vroegen ze daar niet meer naar, classic. (had nl al de truc gedaan waarbij pa-lief een x bedrag op mijn rekening gestort had, bankafschrift afgedrukt, en alles weer teruggeboekt :o )
Ik had precies genoeg gespaard voor een ticket en om mijn paardje een jaar te onderhouden in NL en ben vertrokken. Eigenlijk 'zonder geld' dus...
Gevolg was dat ik wel gelijk aan het werk moest, maar nooit 1 minuut spijt van gehad. Daardoor belandde ik ook meteen midden in het Australische leven :D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:20

ik had ook zoiets gedaan maar toen had ik nog wel wat extra geld om even iets leuks te doen...
Helaas toen ik net 1 weken hier in oz was bij mn baantje, werden mn 2 telefoons (nl and oz phone) 'ipod' and portemonee gestolen uit mn KAMER!! gelukkig was ze allemaal van weinig waarde, maar had ook meteen mn cards geblokkeerd, dus was eventjes geld loos. Heb nooit meer nieuwe vanuit NL aangevraagt en alleen maar geleeft op wat ik in oz verdiende, had verder wel altijd accomodatie van waar ik werkte.

@ topicschijver: De supermarkten zijn hier wel duurder in vergelijking met NL...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:43

Zo, das wel heel zuur zeg!!! :(:)
Gelukig heb ik dat zelf niet meegemaakt, maar dan zit je wel even ja!!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:33

jeetje meen je classic! dat is echt wel een domper, vooral als je dan ook nog niet in je eigen land zit..
maar ik denk dat als ik naar australie zou gaan ik toch eerst nog een extra bedrag bij elkaar zou sparen voor andere dingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:28

Is het eigenlijk veel lastiger om te backpacken, als je nog maar 17 bent? Ivm aanvragen van bepaalde dingen en regelen van verzekering enzo?
Ik weet dat je geen WHV (working holiday visum) mag! Maar heb gehoord dat je wel lid kan worden van WWOOF en dan kan je dus tegen kost en inwoning wel werken.. :)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 02:56

ik geloof dat je dan alleen maar op een toeristenvisa hier kunt komen (max 3 maanden) maar weet t niet zeker moet je even op google zoeken anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:34

Ja klopt.. Maar die kan je trouwens wel verlengen tot 6 maand. :j Ik word wel vrij snel 18 in dat schooljaar, dus dan zou ik naar NZ kunnen en daar ondertussen WHV aanvragen..
Maar dat is zo moeilijk doen. Was ik maar gewoon 18 dan. :Y)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:38

Ik heb nu even niet heel veel tijd om alles door te lezen, dus dat doe ik later. Maar ik vertrek (als het goed is, en dat is vooral als ik werk kan vinden voor die tijd) rond februari 2010 naar Aussi :) Ik ben zelf net een paar maandjes 18, en ga met een vriendin van 17, waarschijnlijk eerst anderhalve maand naar Nieuw-Zeeland, tot zij ook 18 is, en dan samen met een work-and-holiday visum naar Australië.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:02

Ik meld me ook maar even dan. Ben nu 26 en heb na jaren studeren een vaste baan gehad waar ik nu twijfels bij heb. Heb altijd al een tijd in het buitenland willen wonen/werken/reizen en dan met grote voorkeur naar Australië.

Ik heb nu een hele fijne/goede en betouwbare bijrijder voor mijn paard en zij wil hem ook blijven doen als ik weg ga, dus dat scheelt al een zorg. Diep in mn hart weet ik, dat als ik het nog wil doen, ik het nu echt moet doen. Ik zit zelf veel op deze site te kijken: http://www.travelactive.nl/programma-s/work-travel/australie/you-first-group/kosten/267

Wat mij nog hier houd zijn de kosten aan mijn paard en mijn appartementje. Ik huur via de woningbouw dus kan het ook niet onder verhuren (of wel?) Opzeggen kan wel, maar waar moet ik dan wonen als ik terug kom? Ik woon vanaf mijn 16e op mijzelf in verschillende studentenhuizen en sinds een jaar in dit huisje waarvoor ik ruim 3 jaar op de wachtlijst heb gestaan. Als ik deze 2 (financiële) belemmeringen niet had, was ik zeker weg gegaan. Nu wil ik dat ook echt, maar moet daar eerst een oplossing voor vinden. Iemand een idee?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:25

Ik zou het eens navragen of je mag onderverhuren. Ik heb dat destijds wel met mijn studentenkamer (was ook via een 'woning-stichting') gedaan toen ik naar Aruba ging. Een vriendin heeft er toen een halfjaar in gewoond, met toestemming van de verhuurder.
En toen ik voor een jaar wegging, heb ik alles opgezegd en ben toen ik terugkwam bij mn ouders ingetrokken, tot ik zelf weer wat had. Maar ik weet niet of dat voor jou een oplossing is natuurlijk. Als je al zo lang hebt moeten wachten voor dit huisje...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:45

@ Uthrick: vaak mag je van de woningbouw voor een beperkte tijd je woning onderverhuren. Dit kan een half jaar zijn, maar soms ook 2 jaar. Ik ken een aantal mensen die dat hebben gedaan. Ik zou het gewoon eens navragen!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:50

Hallo Hallo, Ik denk ik meld me ook maar even, Ik ga de 27ste Augustus!!! :D Very nice! En ben druk aan het sparen :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:20

Bedankt voor de tip over dat onderverhuren. Wat ik van de site van mijn woningbouwvereniging begrijp, is dat ik een vriendin als medebewoner kan laten inschrijven. Ik blijf dan wel hoofdbewoner en ik moet de huur blijven betalen, maar dat kan zij dan weer doorstorten naar mij. Ik hoop dat dat idd zo is, dat zou dan wel de ideale oplossing zijn!!!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:13

Ik blijf dit topic even volgen.

Heb altijd geroepen dat ik ooit ook ga.
Zit nu nog met school voor 3 jaar maar daarna ben ik weg!

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:10

Ik ben net geslaagd voor m`n vwo en wil ook supergraag een jaar naar Australie/Nieuw-Zeeland. Zoveel mooie verhalen gehoord van mensen die het hebben gedaan. Het enige wat me een beetje tegen zit is de engelse taal. En het feit dat je niemand kent...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:17

Als je VWO hebt gedaan neem ik aan dat je engels hebt gehad? Dan red je je wel hoor, het schijnt dat Nederlanders als 2na beste van Europa de engelse taal beheersen. Als je met een organisatie gaat, leer je vooraf en tijdens de reis al mensen kennen. Ga je aankomend schooljaar een studie doen? Zo niet, dan zou ik gaan werken, sparen en gaan als ik jou was!!!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:31

En als je daar bent leer je het Engels natuurlijk ook wat makkelijk omdat er toch niks anders gesproken word!
Dat komt vast wel goed hoor!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:27

RomyFellow schreef:
Ik ben net geslaagd voor m`n vwo en wil ook supergraag een jaar naar Australie/Nieuw-Zeeland. Zoveel mooie verhalen gehoord van mensen die het hebben gedaan. Het enige wat me een beetje tegen zit is de engelse taal. En het feit dat je niemand kent...

Ik ben slecht in mn engels maar dat weerhoud mij er echt niet van om te gaan :D Met de hoog nodige woorden red ik me waarschijnlijk wel en anders heb ik mn reisgenoot nog. Als je niet alleen wilt gaan dan zoek je iemand, en iedereen die ik erover hoor zegt dat je daar in de hostels enzo genoeg mensen ontmoet :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:47

En het voordeel is: als je terug komt, spreek je vloeiend Engels!!! :D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:11

Ik hoorde gister dat als ik ontslag neem, ik nog 3 keer een maandsalaris meekrijg (ze zijn aan het bezuinigen en er "moeten" mensen weg dus dat is dan de "beloning") Als dat klopt, dan hoef ik een stuk minder hard te sparen.....