Super dat je die kinderen hebt kunnen helpen!
Mooie foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marleen_ schreef:Waanzinnige foto´s, krijg gelijk weer heimwee.
Ik heb zelf een jaar in Z-A gewoond, gewerkt, gestudeerd, geleefd etc. en de criminaliteit is er zeker, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld, luister naar de locals, ga ´s avonds niet alleen de straat op en ontwijk de no-go area´s dan is het allemaal redelijk veilig, overdag heb je nergens last van, maar hou je ogen open en luister vooral naar de mensen om je heen!
J_C_N schreef:dankje!
Gaaf joh, dat jij zelf ook gaat, naar Afrika!
Z-A heeft inderdaad veel criminaliteit. Gelukkig is bij ons alles goed gegaan, maar soms kom je wel in een bedreigende situatie. Ik was daarom ook blij dat ik niet mn nieuwe spiegelreflexcamera mee heb genomen, maar m'n 'oude' compact, die ergens in m'n tas weggestopt (in een sjaal) kon worden.
het verschilt wel heel erg per regio, maar idd helaas nog veel criminaliteit...
Alvast veel plzr en succes met voorbereiden van je reis
J_C_N schreef:Gaaf zeg! Het is precies zoals je zegt, ik dacht; ik ga daar leuk een keer heen, om die ervaring een keer te hebben, maar je moet gewoon weer terug, het werkt bijna als een magneet:P
Ik heb inderdaad 3 weken in Oudtshoorn en de buurt gezeten. De meiringspoort gereden met een superlief echtpaar die daar speciaal auto voor hadden gehuurd enzo, supermooi! Daarnaast nog een paar dagen kaapstad en port elizabeth en wilderness.
Het enige nadeel is dat ik daar weinig paarden gezien heb, of jij wel?
marleeniej schreef:wat een prachtige foto's!
ik zit nu in Kaapstad tot Kerst ongeveer, en ik ben nu al verslaafd! Ik ga verder mee in wat de anderen zeggen: ik heb me hier nog niet onveilig gevoeld maar let dan ook goed op en luister naar wat mensen zeggen. Een van mijn huisgenoten heeft al wel aan de levende lijven ondervonden dat je niet alleen over straat moet 's avonds: hij is ontvoerd en wonder boven wonder heelhuids thuis gekomen een paar uur later, maar hij heeft echt mazzel gehad.
Verder zijn er genoeg paarden te vinden, maar daar moet je wel even voor zoeken soms. Ik heb zondag mijn eerste slib-jacht gereden hier met de Cape Town hunt en Polo club!
Dus mochten er nog mensen tussen nu en Kerst deze kant op komen; laat het weten en je kan met al je vragen terecht!
Heleen1988 schreef:Ju!!! Wat gaaf! Ik had je foto's al op je hyves gezien dus toen ik dit topic opende herkende ik ze meteen!wat een prachtige foto's, en dat zonder SLR!! Ik moet nog 2 maandjes geduld hebben, maar dan mag ik ook
Ik ga dan 3 mnd naar Oeganda. Iemand hier die daar al geweest is? Ik ga daar coschap kindergeneeskunde lopen. Aan het eind heb ik nog 3,5 week vrij om te gaan reizen met een vriendin. We willen graag naar kenia/tanzania --> serengeti! Maar we hebben gehoord dat dat echt heel gevaarlijk is, iemand ervaring mee? We zien het wel als we daar zijn. in Oeganda zullen we ons ook nog wel 3 weken vermaken
In mei 2011 ga ik ook nog naar pretoria
Maar daarvoor moet ik dus nog even geduld hebben.
Maar ju, wat een mooie tijd heb je daar gehad. Hoe lang was je precies geweest? Een week of 6 toch?