Zuid-Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Re: Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:27

Wat is het ook een heerlijk land :)
Super dat je die kinderen hebt kunnen helpen!
Mooie foto's :)

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:58

Dankje Ann!:)

Het is precies hoe het in je profiel staat:

"Once you've been to Africa, it will take a piece of you're heart" :o

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:26

Hihi, wijze woorden van mijn tante :D

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 19:31

haha, geweldig;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:39

Wauw! Mijn zin is weeral opgewakkerd om te gaan!
Ik ga volgend jaar 5 weken (W-Afrika) en het jaar erna 3 maanden op stage als het goed zit.
Zuid-Afrika heeft wel veel criminaliteit he? Of zit ik verkeerd (al denk ik van niet)

Echt super foto's..

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:06

dankje!

Gaaf joh, dat jij zelf ook gaat, naar Afrika!
Z-A heeft inderdaad veel criminaliteit. Gelukkig is bij ons alles goed gegaan, maar soms kom je wel in een bedreigende situatie. Ik was daarom ook blij dat ik niet mn nieuwe spiegelreflexcamera mee heb genomen, maar m'n 'oude' compact, die ergens in m'n tas weggestopt (in een sjaal) kon worden.

het verschilt wel heel erg per regio, maar idd helaas nog veel criminaliteit...

Alvast veel plzr en succes met voorbereiden van je reis ;)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:56

Waanzinnige foto´s, krijg gelijk weer heimwee.

Ik heb zelf een jaar in Z-A gewoond, gewerkt, gestudeerd, geleefd etc. en de criminaliteit is er zeker, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld, luister naar de locals, ga ´s avonds niet alleen de straat op en ontwijk de no-go area´s dan is het allemaal redelijk veilig, overdag heb je nergens last van, maar hou je ogen open en luister vooral naar de mensen om je heen!

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:06

Marleen_ schreef:
Waanzinnige foto´s, krijg gelijk weer heimwee.

Ik heb zelf een jaar in Z-A gewoond, gewerkt, gestudeerd, geleefd etc. en de criminaliteit is er zeker, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld, luister naar de locals, ga ´s avonds niet alleen de straat op en ontwijk de no-go area´s dan is het allemaal redelijk veilig, overdag heb je nergens last van, maar hou je ogen open en luister vooral naar de mensen om je heen!

Dankje!

Je hebt inderdaad gelijk, we zijn ook echt geholpen door de locals daar, hadden alleen pech om een keer 's avonds door een niet al te veilige buurt te moeten, maar verder was het echt veilig overdag, zeker door de hulp van de mensen daar. Waar heb je gewoond? :)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:42

Ik heb 3 maanden in Franschhoek gewoond en 9 maanden in Kaapstad, ooit hoop ik mij er voor goed te vestigen, dat land heeft dezelfde werking als paarden, je raakt er echt aan verslaafd.

Jij hebt zo te zien in de buurt van Oudshoorn gezeten? Gezien de swartbergpass en de caves, ook nog de meiringspoort gereden, die is ook zo waanzinnig!

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:49

Gaaf zeg! Het is precies zoals je zegt, ik dacht; ik ga daar leuk een keer heen, om die ervaring een keer te hebben, maar je moet gewoon weer terug, het werkt bijna als een magneet:P

Ik heb inderdaad 3 weken in Oudtshoorn en de buurt gezeten. De meiringspoort gereden met een superlief echtpaar die daar speciaal auto voor hadden gehuurd enzo, supermooi! Daarnaast nog een paar dagen kaapstad en port elizabeth en wilderness.

Het enige nadeel is dat ik daar weinig paarden gezien heb, of jij wel?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:51

J_C_N schreef:
dankje!

Gaaf joh, dat jij zelf ook gaat, naar Afrika!
Z-A heeft inderdaad veel criminaliteit. Gelukkig is bij ons alles goed gegaan, maar soms kom je wel in een bedreigende situatie. Ik was daarom ook blij dat ik niet mn nieuwe spiegelreflexcamera mee heb genomen, maar m'n 'oude' compact, die ergens in m'n tas weggestopt (in een sjaal) kon worden.

het verschilt wel heel erg per regio, maar idd helaas nog veel criminaliteit...

Alvast veel plzr en succes met voorbereiden van je reis ;)

Ik kijk er echt al naar uit! De kans is groot dat ik met analfabeetkinderen zal 'werken', of straatkinderen een school-projectje of iets dergelijks. Maar het duurt nog ZOOLANG :(
Ik heb ook een spiegelreflexcamera.. maar die neem ik waarschijnlijk ook niet mee. Het is een heel gesleur en dan zou ik nooit gerust zijn als ik het ding toch eens 'thuis' laat liggen. ook al is het verstopt, je weet nooit!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:42

J_C_N schreef:
Gaaf zeg! Het is precies zoals je zegt, ik dacht; ik ga daar leuk een keer heen, om die ervaring een keer te hebben, maar je moet gewoon weer terug, het werkt bijna als een magneet:P

Ik heb inderdaad 3 weken in Oudtshoorn en de buurt gezeten. De meiringspoort gereden met een superlief echtpaar die daar speciaal auto voor hadden gehuurd enzo, supermooi! Daarnaast nog een paar dagen kaapstad en port elizabeth en wilderness.

Het enige nadeel is dat ik daar weinig paarden gezien heb, of jij wel?

Oudtshoorn is niet echt een paardengebied, ze zijn er wel maar niet in grote getallen, Kaapstad en omgeving ook niet echt.

Kwazulu Natal en Gauteng (provincies) dat zijn echte paardengebieden, Afrikaners zijn dol op polo maar showjumping en racing is ook zeer populair. Polo is vooral in de gardenroute omgeving te vinden, dus Knysna, Plettenberg, Wilderniss etc.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:25

wat een prachtige foto's!

ik zit nu in Kaapstad tot Kerst ongeveer, en ik ben nu al verslaafd! Ik ga verder mee in wat de anderen zeggen: ik heb me hier nog niet onveilig gevoeld maar let dan ook goed op en luister naar wat mensen zeggen. Een van mijn huisgenoten heeft al wel aan de levende lijven ondervonden dat je niet alleen over straat moet 's avonds: hij is ontvoerd en wonder boven wonder heelhuids thuis gekomen een paar uur later, maar hij heeft echt mazzel gehad.

Verder zijn er genoeg paarden te vinden, maar daar moet je wel even voor zoeken soms. Ik heb zondag mijn eerste slib-jacht gereden hier met de Cape Town hunt en Polo club!

Dus mochten er nog mensen tussen nu en Kerst deze kant op komen; laat het weten en je kan met al je vragen terecht!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:30

Ju!!! Wat gaaf! Ik had je foto's al op je hyves gezien dus toen ik dit topic opende herkende ik ze meteen! ;-) wat een prachtige foto's, en dat zonder SLR!! Ik moet nog 2 maandjes geduld hebben, maar dan mag ik ook :D Ik ga dan 3 mnd naar Oeganda. Iemand hier die daar al geweest is? Ik ga daar coschap kindergeneeskunde lopen. Aan het eind heb ik nog 3,5 week vrij om te gaan reizen met een vriendin. We willen graag naar kenia/tanzania --> serengeti! Maar we hebben gehoord dat dat echt heel gevaarlijk is, iemand ervaring mee? We zien het wel als we daar zijn. in Oeganda zullen we ons ook nog wel 3 weken vermaken ;-) In mei 2011 ga ik ook nog naar pretoria :D Maar daarvoor moet ik dus nog even geduld hebben.

Maar ju, wat een mooie tijd heb je daar gehad. Hoe lang was je precies geweest? Een week of 6 toch?

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:31

marleeniej schreef:
wat een prachtige foto's!

ik zit nu in Kaapstad tot Kerst ongeveer, en ik ben nu al verslaafd! Ik ga verder mee in wat de anderen zeggen: ik heb me hier nog niet onveilig gevoeld maar let dan ook goed op en luister naar wat mensen zeggen. Een van mijn huisgenoten heeft al wel aan de levende lijven ondervonden dat je niet alleen over straat moet 's avonds: hij is ontvoerd en wonder boven wonder heelhuids thuis gekomen een paar uur later, maar hij heeft echt mazzel gehad.

Verder zijn er genoeg paarden te vinden, maar daar moet je wel even voor zoeken soms. Ik heb zondag mijn eerste slib-jacht gereden hier met de Cape Town hunt en Polo club!

Dus mochten er nog mensen tussen nu en Kerst deze kant op komen; laat het weten en je kan met al je vragen terecht!

Ontvoerd en ook weer ongedeerd terecht??? Bizar! Wat was er gebeurd?

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:30

@ marleeniej: wat gaaf joh! Nog een hele fijne tijd daar gewenst! Ik hoop Februari/Maart misschien weer die kant op te komen:)

Heleen1988 schreef:
Ju!!! Wat gaaf! Ik had je foto's al op je hyves gezien dus toen ik dit topic opende herkende ik ze meteen! ;-) wat een prachtige foto's, en dat zonder SLR!! Ik moet nog 2 maandjes geduld hebben, maar dan mag ik ook :D Ik ga dan 3 mnd naar Oeganda. Iemand hier die daar al geweest is? Ik ga daar coschap kindergeneeskunde lopen. Aan het eind heb ik nog 3,5 week vrij om te gaan reizen met een vriendin. We willen graag naar kenia/tanzania --> serengeti! Maar we hebben gehoord dat dat echt heel gevaarlijk is, iemand ervaring mee? We zien het wel als we daar zijn. in Oeganda zullen we ons ook nog wel 3 weken vermaken ;-) In mei 2011 ga ik ook nog naar pretoria :D Maar daarvoor moet ik dus nog even geduld hebben.

Maar ju, wat een mooie tijd heb je daar gehad. Hoe lang was je precies geweest? Een week of 6 toch?

Heeey Heleen! Haha dankje! Maar wat supergaaf joh, 3 mnd naar Oeganda! Enne heel goed dat je nog tijd over hebt om te gaan reizen! Heb geen ervaring met serengeti. In mei 2011 ook co-schappen in pretoria? Super, ik ben er dan waarschijnlijk net niet meer (ga mss februari/maart/april ergens in die maanden weer)

Ja heb echt een mooie tijd gehad. (te kort!) ben er precies een maand geweest, langer kon ook niet ivm school helaas.

leuk om jou hier tegen te komen;)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:02

Heleen: hij was tegen alle waarschuwingen in in zn eentje 's nachts op pad gegaan.... tja.

maar het is hier echt heel gaaf!

zou alleen niet weten waarom de serengeti gevaarlijk zou zijn? doel je op dieren of ....? met wilde dieren moet je altijd opletten, maar als je voldoende afstand houdt en je goed luisterd naar adviezen van de lokale bevolking zal het wel mee vallen hoor!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:37

Mooie foto's! Hier nog een mens bij wie Zuid-Afrika niet meer uit het hart te krijgen is. Via welke organisatie ben jij gegaan? Ik via Be-More.

@ Heleen & Marleen: hoe komen jullie daar terecht? Via een organisatie oid?

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:46

Wouw super foto's!! Hoe heb je de stage ervaren?

Zelf ga ik in Januarie voor vijf maanden richting Z-A. Rond port Alfred. Als ik deze foto's zie krijg ik echt kriebels!

Super gaaf!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:47

Leuk Sneeuwman! Wat ga je er doen?

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:51

Jeetje, nu ik die foto's van jou zie krijg ik helemaal heimwee! (Ik heb 4 jaar in zuid-afrika gewoont).
Supermooie foto's en wat gaaf dat je daar geweest bent!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:53

UK_eef schreef:
Leuk Sneeuwman! Wat ga je er doen?

Sneeuwman?? * kijkt even of er iets is aangegroeid... :+

Geloof dat we bij een soort Kinder en jeugd hulpverlening komen. Straat kinderen, wezen, gezinnen die op een vuilnisbult wonen. Ik ga vanuit de SPH opleiding.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:32

SneeuwMAAN dan, haha. Leuk hoor vanuit je opleiding!