hoe overleven jullie een lange vlucht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Re: hoe overleven jullie een lange vlucht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:54

hey bedankt voor jullie tips!! Zal het dan toch nog lukken met mij in een vliegtuig ;-) Heb wel vaak gevlogen maar nooit langer dan 4 uur en dat vind ik eigenlijk meer dan genoeg....

@Tinky12 wat voor kussen bedoel je precies??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:03

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:37

thanks voor de tip!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:47

Je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen kussen meenemen....wel wat groot maar heb wel vaker gezien.Op zo'n moment ben je best jaloers op die mensen :P :D .

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:31

Tinky12 schreef:
Ik heb er een van dit merk http://www.airport.ca/news/Let-the-Cont ... 023022.php

Een echt knuffelkussen :j zonder reis ik niet :o :D

Waar heb je die gehaald? Hij ziet er echt fijn uit haha. En geeft hij ook wat steun in de nek? Anders koop ik zo'n ander dingetje wat om je nek heen zit anders hou ik het niet vol..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:09

xxsweet schreef:
Waar heb je die gehaald? Hij ziet er echt fijn uit haha. En geeft hij ook wat steun in de nek? Anders koop ik zo'n ander dingetje wat om je nek heen zit anders hou ik het niet vol..

:+ LA...heb er ook een van hetzelfde merk voor om je nek maar vind die andere fijner :j
Weet niet of ze hier verkrijgbaar zijn eigenlijk,anders op de terugweg even informeren op het vliegveld.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:19

ik ben vorig jaar naar Curacao geweest, was 9á10 uur vliegen ongeveer. Ik had hele sterke pillen bij, want ik ben als de doods voor vliegtuigen. Dus ik ben vrijwel hele tijd knock geweest. Maar de tijden dat ik wakker was, hadden we zo'n klein tv-tje gehuurd in het vliegtuig, en ik had een ninendo DS bij. En nog wat leesboekjes. Maar probeer vooral een kussen mee te nemen dat je kunt slapen, want dan gaat de tijd toch altijd het snelst...

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:22

Hier er eentje die minstens een keer per maand de oceaan oversteekt (dadelijk weer, ff voor 2 dagen naar de VS voor de baas). :D
Ipod mee, stoel aan het gangpad, boekje mee en lekker slapen.
De meeste vluchten naar de VS vertrekken rond lunchtijd, je krijgt dan vaak na 1.5 uur al warm eten, ik neem daarbij meestal een wijntje en ga daarna lekker slapen. :9
Leg je erbij neer dat het lang duurt en dat je het uit moet zitten, dan valt het alleen maar mee.

Op http://www.seatguru.com kan je per maatschappij per toesteltype zien welke stoelen meer beenruimte hebben en welke echt goed en slecht zijn. Als je online incheckt kan je zelf je stoel kiezen.

Goede reis!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 10:44

LadyLynn schreef:
ik ben vorig jaar naar Curacao geweest, was 9á10 uur vliegen ongeveer. Ik had hele sterke pillen bij, want ik ben als de doods voor vliegtuigen. Dus ik ben vrijwel hele tijd knock geweest. Maar de tijden dat ik wakker was, hadden we zo'n klein tv-tje gehuurd in het vliegtuig, en ik had een ninendo DS bij. En nog wat leesboekjes. Maar probeer vooral een kussen mee te nemen dat je kunt slapen, want dan gaat de tijd toch altijd het snelst...

Hoe kom je aan die pillen? Op recept via de HA ofzo? En heb je geen last van die pillen naderhand??

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:48

Ik ben naar Australie geweest, 23 uur vliegen met een tussenstop van 1,5 uur. Wat ik heb gedaan is zorgen dat je aan het gangpad zit en gewoon lekker veel tv kijken. Je hebt veel keus en iedere serie duurt al sowieso een half uur en iedere film ongeveer 1,5 uur. Zo vliegt de tijd wel. Verder heb ik gewoon slaappillen genomen en zo een aantal uur lekker liggen slapen!

Succes!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:51

Muziekje op, avond van te voren niet slapen. Goede vlucht :').

En zorgen dat je je via internet incheckt, dan kan je je plek nog een beetje uitzoeken! Na Amerika hadden wij zelf niet zo luxe vliegtuig maar na Curacao hadden we er een dat iedereen een eigen schermpje had, en dan kon je gewoon zelf films kijken, zelf uitkiezen.. Dusmet een beetje mazzel heb jij dat ook :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:25

ik ga vrijdag ook lang vliegen, wel handig dit topic. Ik neem mijn psp maar mee denk ik, hebben we wat te doen :D En zowiezo wat boekjes enz. En ik ga de nacht van te voren ook niet te vroeg naar bed, dan slaap ik in het vliegtuig mss wel.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:27

De vlucht naar Nieuw Zeeland was ook alles behalve ''kort''. :=

Ben al met al 2,5 dag onderweg geweest. Inderdaad heb je op de lange vluchten je eigen tv scherpmje, verder veel muziek, een goed boek, en wat denkspelletjes. Vooral dat laatste had ik behoefte aan, om echt even je hersenen aan het werk te krijgen. :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:50

Voordeel is als je eenmaal in NZ bent geweest dat je alle vluchten daarna kort vindt :))
Ik heb nooit zoveel zin in lezen/films kijken, meestal heb ik het met 1 filmpje wel gehad. Gewoon een beetje muziek luisteren en tja, wachten en proberen te slapen :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:54

Naz schreef:
Voordeel is als je eenmaal in NZ bent geweest dat je alle vluchten daarna kort vindt :))

Ik ben dan niet in Nieuw Zeeland geweest, maar wel twee keer in Amerika. Dat was zo'n 9 uur vliegen.
Ben ook een aantal keer (daarna) in Egypte geweest (5 uur vliegen) maar ik kan niet zeggen dat ik dat kort vind... :) Op zo'n moment denk ik altijd van jeetje hoe heb ik die 9 uur naar Amerika vol gehouden :oo

Maar bij mij is het maar net waar ik me op instel.. Als ik weet dat het 2 uur vliegen is, ben ik het na een half uur al beu.. Terwijl als ik 9 uur in het vliegtuig zit, ik na 2 uur echt nog niet op mijn horloge zit te kijken wanneer we er nu eens zijn.

Maarja, dat zal wel bij iedereen anders zijn. Kan me wel voorstellen dat je na een lange vlucht andere vluchten kort vind..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:17

Ben ik het mee eens hoor Naz! Die 9 uur die ik daarna moest vliegen was een makkie. 2,5 dag was eigenlijk ook zo voorbij moet ik zeggen. Als je je er eenmaal bij neerlegt, valt het allemaal wel mee. Je moet niet gaan denken '' zó lang nog! :oo ''
Gewoon relax, je hoeft even helemaal niets!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:34

Ik had het op de terugweg wel gehad, de 10 uur Auckland - Singapore gingen best vlot, toen 4 uur in Singapore doorgebracht en de 13 uur terug naar Amsterdam vielen toen wel heel zwaar.
En Singapore Airlines is toch wel een stukje relaxter dan KLM...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:43

Ook naar Australie geweest en vond het alles meevallen.
Je hebt een eigen TV schermpje voor je en kunt uit heel
veel films kiezen, spelletjes spelen, muziek luisteren, had nog
boeken mee en heb nog heerlijk geslapen, gegeten en vooral
veel (water) gedronken :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:46

gewoon, blijven ademen }:)

ik heb altijd een paar boeken bij me, slaap een uurtje, en zit vooral te hangen. Ik vlieg mn naar Amerika, de 8 tot 9 uur naar de oostkust en het midden vind ik wel gaan, de westkust blijft een drama.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:47

Naz schreef:
Ik had het op de terugweg wel gehad, de 10 uur Auckland - Singapore gingen best vlot, toen 4 uur in Singapore doorgebracht en de 13 uur terug naar Amsterdam vielen toen wel heel zwaar.
En Singapore Airlines is toch wel een stukje relaxter dan KLM...

Ik vloog met Britisch airways, zal voor de grap mijn vluchtschema even vertellen. :))

Invercargill - Christchurch

4 uur wachten

Christchurch - Sydney

7 uur wachten

Sydney - Bankok

3 uur wachten

Bankok - Londen

2 uur wachten.

Londen - Amsterdam.

Dan heb je het wel gehad. :D

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:53

Pfffff, waarom zo vaak overstappen?
Ik doe die reis echt nooit meer in 1x, dat weet ik wel ;)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:58

Dat was het enige beschikbare in die periode, en aangezien ik zolang mogelijk wilde blijven was dit de enige optie. :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:31

En weet je wat het ergste is, dan begin je eindelijk te wennen aan al dat gereis, besluit dat het niet eng en niet vervelend is maar gewoon nodig, zegt de piloot aan het begin van een 4 uur durende vlucht 'sorry this will be a bit of a bumpy ride'

Nou dat hebben we geweten, jeetje ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld, en 4 uur achtbaan in de wolken (dus geen stilstaand punt in de verte voor je evenwicht) is erg lang... :\

Volgende week mag ik weer, maar dat wordt washington-new york en dan new york-toronto, dus 2x 1,5 uur ofzo, voor je het weet ben je er. En dan de week erop weer naar huis :)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:52

Oamaru schreef:
Ik vloog met Britisch airways, zal voor de grap mijn vluchtschema even vertellen. :))

...

Dan heb je het wel gehad. :D

Man!! Had je naderhand niet last van je oren?

Ik moest in totaal 4 keer overstappen en tussentijds ook errrrugg lang wachten maar man, ik was kapot, ik werd ziek van de airco en ik heb nu nog last van m'n oren als ik door welke tunnel dan ook rij. Bah.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:00

Mijn reis naar costa rica duurde 14 uur. met overstap op miami.
Ik heb geen idee hou ik de tijd heb uitgezeten want slapen in een vkiegtuig kan ik dus echt niet.
Dit jaar ga ik naar Indonesie en kijk nu al uit naar de lange vlucht... zucht...