Vliegen, handbagage + cameratas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: Vliegen, handbagage + cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:10

LZP -> BI

GuusHinnik

Re: Vliegen, handbagage + cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:15

Ik vlieg ook binnekort met Ryanair
We gaan maar een weekend, dus geen extra bagage bijgeboekt.
Ik kan dus gewoon een trolley en een tas meenemen als handbagage?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:32

handig dat ik dit topic lees!!
ik moet van de zomer ook vliegen naar mn vakantiebestemming en wil EN mn camera + lenzen meenemen EN een minilaptop (Zodat ik de foto's gelijk daar op de laptop kan zetten om te kijken of ze goed gelukt zijn (of dat t nog een keertje over moet, kom ik iig niet thuis met foto's die op de computer helemaal niet zo geweldig zijn als dat ik dacht))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:35

GuusHinnik schreef:

het mag wel..
maar reken bij ryanair maar op dat er te weinig ruimte is in die vakken boven je hoofd..
iedereen neemt namelijk alleen een trolley mee op die korte vluchten (ook omdat je voor ruimbagage extra moet betalen bij ryanair)..
met oud en nieuw vloog ik ook met ryanair en wij kwamen als laatste t vliegtuig in (waren met zn 4en) en onze trolley's pasten met geen mogelijkheid meer in die vakken..echt nergens was meer plek..
dus die van ons moesten alsnog in t ruim.. (opzich niet erg want je hoeft niet te betalen natuurlijk, maar je moet daarna wel wachten tot de bagage weer uit het ruim is gehaald).

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:37

Zwitsal schreef:
GuusHinnik schreef:

het mag wel..
maar reken bij ryanair maar op dat er te weinig ruimte is in die vakken boven je hoofd..
iedereen neemt namelijk alleen een trolley mee op die korte vluchten (ook omdat je voor ruimbagage extra moet betalen bij ryanair)..
met oud en nieuw vloog ik ook met ryanair en wij kwamen als laatste t vliegtuig in (waren met zn 4en) en onze trolley's pasten met geen mogelijkheid meer in die vakken..echt nergens was meer plek..
dus die van ons moesten alsnog in t ruim.. (opzich niet erg want je hoeft niet te betalen natuurlijk, maar je moet daarna wel wachten tot de bagage weer uit het ruim is gehaald).

Oke dat is handig om te weten, kan al wel wat spullen meegeven met mijn oom en tante, die gaan met de auto
Maar dan heb ik alsnog een trolley en een tas.
Maar dat gaat helemaal goed komen dus.
dank je voor je antwoord

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:40

Volgens mij mag het wel, ik deed mijn camera tas gewoon tussen mijn benen ook tijdens het opstijgen en landen.
Maar ik zou wanneer ze toch problemen maken wel je camera bij de handbagage doen. Vooral als je er een hebt met losse lenzen. Je weet nooit of ze hem per ongeluk laten vallen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:18

martina1 schreef:
Volgens mij mag het wel, ik deed mijn camera tas gewoon tussen mijn benen ook tijdens het opstijgen en landen. Maar ik zou wanneer ze toch problemen maken wel je camera bij de handbagage doen. Vooral als je er een hebt met losse lenzen. Je weet nooit of ze hem per ongeluk laten vallen.

Dat mag iig niet wanneer je bij een nooduitgang / op de eerste rij zit, anders volgens mij (bijna) altijd wel :) .

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:12

Ik vloog laatst vanaf de Antillen (Sint Maarten) terug naar Amsterdam met KLM. Toen heb ik wel wat gesmokkeld met mijn handbagage omdat ik veel te veel zooi mee had (krijg je als je een half jaar bent weggeweest en je maar 25 kilo mag meenemen :D). Ik had een normale rugzak, een laptoptas en daarnaast nog een handtas zo groot als een rugzak (waar bij mij nog eens 8 kilo in zat :o ) en een plastic zakje met nog twee vesten voor in het vliegtuig. Het was echt megaveel (ook om te zien), maar niemand heeft er moeilijk over gedaan.
De enige opmerking die ik kreeg was op Schiphol toen ik door de laatste check moest (na het pakken van je ruimbagage en voordat je de arrivalhal in mag) met twee koffers en dus al die handbagagezooi. Die meneer vroeg: reist u alleen? _O- Maar hij begreep het wel toen ik zei dat ik zes maanden weg was geweest. Kortom: vaak doen ze niet zo moeilijk :)

(Ik had in totaal 30kg ruimbagage in twee koffers, dat was al 5 kilo teveel en toen waren ze op Sint Maarten zo lief om maar 3 kilo te rekenen 8-) Het is toch weer €12/$16 per kilo)