Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misty2001 schreef:heb je het gelezen in de krant, ??
dat veel mensen verhuizen naar het buitenland omdat het lijkt dat hun relatie dan beter word, zodat ze een nieuwe start kunnen maken, en met nieuwe spullen en een mooi goedkoop land,
100% van de mensen die daarheen gaan blijven maar 15 % over die echt als een paar ( stel, met partner ) die er echt blijven en genieten, de rest van de mensen gaan terug naar nederland of zijn gescheiden,
noorwege/zweden/denemarken mag dan wel zo mooi zijn, maar denk ook aan andere dingen, het is zeer dunbevolkt, dus je hebt geen buren, en de dorpjes zijn erg ver van elkaar vandaan, dus je leeft 24 uur op elkaars lippen,
en dat gaat erg snel irririteren,
je staat er altijd alleen voor, en de mensen komen vrij stug over omdat jullie daarheen zijn verhuist, en dan nieuwelingen zijn,, als je de mensen beter kent en het volk eenmaal begrijpt komt het wel goed met vrienden maken, maar geloof me je kan beter naar drenthe of groningen verhuizen naar een boerderij met een afgelegen grond dan daar,
maarja ieder zijn eigen keus
veel plezier in ieder geval
Kokopelli schreef:dat is ook spannend Arabic naar Marokko. Ben je Marokaans? of heb je fam daar?
Waarom is het lastig je paarden mee te nemen, duur? of papierwerk.
nou succes in ieder geval met zoeken van een huis
Misty2001 schreef:heb je het gelezen in de krant, ??
dat veel mensen verhuizen naar het buitenland omdat het lijkt dat hun relatie dan beter word, zodat ze een nieuwe start kunnen maken, en met nieuwe spullen en een mooi goedkoop land,
100% van de mensen die daarheen gaan blijven maar 15 % over die echt als een paar ( stel, met partner ) die er echt blijven en genieten, de rest van de mensen gaan terug naar nederland of zijn gescheiden,
noorwege/zweden/denemarken mag dan wel zo mooi zijn, maar denk ook aan andere dingen, het is zeer dunbevolkt, dus je hebt geen buren, en de dorpjes zijn erg ver van elkaar vandaan, dus je leeft 24 uur op elkaars lippen, en dat gaat erg snel irririteren, je staat er altijd alleen voor, en de mensen komen vrij stug over omdat jullie daarheen zijn verhuist, en dan nieuwelingen zijn,, als je de mensen beter kent en het volk eenmaal begrijpt komt het wel goed met vrienden maken, maar geloof me je kan beter naar drenthe of groningen verhuizen naar een boerderij met een afgelegen grond dan daar,
maarja ieder zijn eigen keus
veel plezier in ieder geval
Kokopelli schreef:Affijn er zijn zat mensen die het absoluut niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet. Het is onze keuze, onze droom en als je het niet probeerd weet je het ook niet. Lukt het niet dan gaan we weer terug oid we zien het wel, je leeft maar een keer en ik wil er toch alles uithalen wat er inzit
Life is a journey and not a destination
mauvestraat schreef:Er zijn denk ik veel mensen die er over denken cq. dromen maar hoeveel procent van die mensen zou ook ooit daadwerkelijk gaan? Je kan niet alles doen in je leven maar soms moet je ook iets durven te doen omdat je er inderdaad anders later spijt van krijgt. Ieder moet voor zichzelf bepalen of emigreren ook iets is wat daar onder valt.
Zelf zijn wij daar overigens ook nog niet helemaal over uit![]()
Van Australie weet ik dat wij met onze skills en onderneming vrij makkelijk een (business) visum kunnen krijgen, een paar jaar geleden was dit ook zo in Amerika maar dat kan inderdaad misschien veranderd zijn.