Weg uit Nederland => emigreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Re: Weg uit Nederland => emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:15

IK IK IK ! Maar ik vertrek dan wel uit België. :-)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:04

heb je het gelezen in de krant, ??
dat veel mensen verhuizen naar het buitenland omdat het lijkt dat hun relatie dan beter word, zodat ze een nieuwe start kunnen maken, en met nieuwe spullen en een mooi goedkoop land,

100% van de mensen die daarheen gaan blijven maar 15 % over die echt als een paar ( stel, met partner ) die er echt blijven en genieten, de rest van de mensen gaan terug naar nederland of zijn gescheiden,

noorwege/zweden/denemarken mag dan wel zo mooi zijn, maar denk ook aan andere dingen, het is zeer dunbevolkt, dus je hebt geen buren, en de dorpjes zijn erg ver van elkaar vandaan, dus je leeft 24 uur op elkaars lippen,
en dat gaat erg snel irririteren,
je staat er altijd alleen voor, en de mensen komen vrij stug over omdat jullie daarheen zijn verhuist, en dan nieuwelingen zijn,, als je de mensen beter kent en het volk eenmaal begrijpt komt het wel goed met vrienden maken, maar geloof me je kan beter naar drenthe of groningen verhuizen naar een boerderij met een afgelegen grond dan daar,

maarja ieder zijn eigen keus ;)
veel plezier in ieder geval

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:07

Ik wil echt heeel graag, als ik klaar ben met school en studie, verhuizen naar Australie!
Lijkt me echt geweldig!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:51

Misty2001 schreef:
dat veel mensen verhuizen naar het buitenland omdat het lijkt dat hun relatie dan beter word, zodat ze een nieuwe start kunnen maken, en met nieuwe spullen en een mooi goedkoop land,

100% van de mensen die daarheen gaan blijven maar 15 % over die echt als een paar ( stel, met partner ) die er echt blijven en genieten, de rest van de mensen gaan terug naar nederland of zijn gescheiden,

noorwege/zweden/denemarken mag dan wel zo mooi zijn, maar denk ook aan andere dingen, het is zeer dunbevolkt, dus je hebt geen buren, en de dorpjes zijn erg ver van elkaar vandaan, dus je leeft 24 uur op elkaars lippen,
en dat gaat erg snel irririteren,
je staat er altijd alleen voor, en de mensen komen vrij stug over omdat jullie daarheen zijn verhuist, en dan nieuwelingen zijn,, als je de mensen beter kent en het volk eenmaal begrijpt komt het wel goed met vrienden maken, maar geloof me je kan beter naar drenthe of groningen verhuizen naar een boerderij met een afgelegen grond dan daar,

wij zitten al 24 uur per dag op elkaars lip (inmiddels al weer 14 jaar) we hebben samen een bedrijf, hebben samen een huis gebouwd en komen samen op dit idee. Verder hebben we gelukkig ook onze eigen hobby's , ik heb mijn paard en hij gaat naar AZ :-) *\o/* dus het is niet zo dat we ALLES samen doen gelukkig.
Wij wonen nu ook al midden in de polder met weinig mensen alleen op de zaak is het druk EN daar willen we nu juist vanaf
We komen dus al 14 jaar in de States zowel prive als zakelijk (dus ook daar moet gewerkt worden) en dat bevalt ons veel beter. In Nederland wordt je gewoon niet gewaardeerd door de overheid als je zelfstandig ondernemer bent. Er gaat teveel geld de achterdeur uit en soms heb ik echt het idee dat we voor de kat zijn viool bezig zijn. Verschillende mensen die wij kennen in de USA (ook ondernemers) willen ons helpen en snappen ook niet dat wij zoveel moeten afdragen.

Affijn er zijn zat mensen die het absoluut niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet. Het is onze keuze, onze droom en als je het niet probeerd weet je het ook niet. Lukt het niet dan gaan we weer terug oid we zien het wel, je leeft maar een keer en ik wil er toch alles uithalen wat er inzit :-)
Life is a journey and not a destination

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:00

Ik ga emigreren naar marokko... ik hoop dat de paarden mee gaan maar denk dta dat erg lasrig word.. ik ga in de aankomende zomer een huis uitzoeken.. ik vind het best spannend ik ken daar nog niet veel mensen maar zal vast wel meevallen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:21

dat is ook spannend Arabic naar Marokko. Ben je Marokaans? of heb je fam daar?

Waarom is het lastig je paarden mee te nemen, duur? of papierwerk.

nou succes in ieder geval met zoeken van een huis

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:20

Kokopelli schreef:
dat is ook spannend Arabic naar Marokko. Ben je Marokaans? of heb je fam daar?

Waarom is het lastig je paarden mee te nemen, duur? of papierwerk.

nou succes in ieder geval met zoeken van een huis

heb daar familie :D:d

ja heel lastig qua papier werkk carantaine bla blaa vliegtuig vlucht er komt zoveel bij kijken.. maar wre gaan het wle doen hebben we besloten..

we hebben al een aantal leuke huizen gezien:d

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:12

leuk hoor. Wij hebben ook al een mooi huis gezien, maar we moeten eerst hier alles verkopen , hoop dat het nog een tijdje te koop blijft daar.

Ik neem ook mijn paard mee. Is wel erg duur, maar ik kan hem echt niet achterlaten. Heb ooit mijn paard moeten verkopen (zijn moeder) en dat was al een drama....nee dat doe ik echt nooit meer

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:21

Misty2001 schreef:

noorwege/zweden/denemarken mag dan wel zo mooi zijn, maar denk ook aan andere dingen, het is zeer dunbevolkt, dus je hebt geen buren, en de dorpjes zijn erg ver van elkaar vandaan, dus je leeft 24 uur op elkaars lippen, en dat gaat erg snel irririteren, je staat er altijd alleen voor, en de mensen komen vrij stug over omdat jullie daarheen zijn verhuist, en dan nieuwelingen zijn,, als je de mensen beter kent en het volk eenmaal begrijpt komt het wel goed met vrienden maken, maar geloof me je kan beter naar drenthe of groningen verhuizen naar een boerderij met een afgelegen grond dan daar,

Dat dunbevolkte spreekt ons juist aan. Niet continu de controle. 24-uur op elkaars lip? Als je werkt, is dat niet zo hoor. En omdat we dan meerdere nederlanders daar kennen, kun je ook nog eens ergens heen als je je partner even zat bent. :D

Zelf kom ik van oorsprong uit Groningen, dus ik ken het daar zeker. Maar dat is me toch nog iets te dicht bevolkt. En als het uiteindelijk niet goed gaat, dan gaan we terug naar NL. Maar dan hebben we wel een poging gedaan om onze droom uit te laten komen. De man van het andere stel dat met ons mee gaat wil graag boeren. En dat kan hij niet hier in NL. Zo proberen we allemaal onze droom uit te laten komen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:23

Kokopelli schreef:
Affijn er zijn zat mensen die het absoluut niet begrijpen, maar dat hoeft ook niet. Het is onze keuze, onze droom en als je het niet probeerd weet je het ook niet. Lukt het niet dan gaan we weer terug oid we zien het wel, je leeft maar een keer en ik wil er toch alles uithalen wat er inzit :-)
Life is a journey and not a destination

Inderdaad. Anders heb je spijt als je op je 80e in een bejaarden tehuis zit. ;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:49

precies Paan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:47

Wij zijn wel naar de Emigratiebeurs geweest maar hebben op dit moment nog geen concrete plannen.

Kokopelli, hoe komen jullie de VS in? Zijn jullie ingeloot in het programma?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:53

Ik ben er ook heel erg mee bezig nu en met vallen en opstaan leren we waar we ons definitief willen vestigen... :D Het is de bedoeling dat we binnen nu en een jaar al niet meer in Nederland wonen. Als het om een of andere duistere reden niet mocht lukken in het land van onze keuze, dan is er nog altijd het vaderland van mijn vriend... :D (hoewel dat voor mij wel erg ver weg is van alles en iedereen die me dierbaar is...maar ja, voor hem natuurlijk weer heel dichtbij...)

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:08

Wij dromen er ook al jaren van om ooit, permanent of voor een aantal jaar, naar het buitenland te gaan. Vooral Amerika trekt ons, de manier van leven en hoe je als zelfstandig ondernemer wordt behandeld. Daarom ga ik dit topic volgen, vooral de ervaringen zoals die van Kokopelli omdat het hier ook om een combinatie ondernemerschap en Amerika gaat.

Van de emigratiebeurs heb ik nog nooit gehoord, is dit een jaarlijkse event?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:11

Volgens mij wel. Het was er iig hartstikke druk dus je bent zeker niet de enige die wil emigreren.
Aantal lezingen en voordrachten gezien, maar het valt erg tegen hoe je andere landen binnenkomt. Dit zal wsch niet gelden voor de EU.
Over het algemeen zit men niet te wachten op immigranten en in deze tijd al helemaal niet.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:37

Er zijn denk ik veel mensen die er over denken cq. dromen maar hoeveel procent van die mensen zou ook ooit daadwerkelijk gaan? Je kan niet alles doen in je leven maar soms moet je ook iets durven te doen omdat je er inderdaad anders later spijt van krijgt. Ieder moet voor zichzelf bepalen of emigreren ook iets is wat daar onder valt.
Zelf zijn wij daar overigens ook nog niet helemaal over uit :Y)

Van Australie weet ik dat wij met onze skills en onderneming vrij makkelijk een (business) visum kunnen krijgen, een paar jaar geleden was dit ook zo in Amerika maar dat kan inderdaad misschien veranderd zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:43

Vriendlief en ik vertrekken augustus of september. We gaan naar La Palma. Heb 1 paardje verkocht, grondstuk wordt verkocht of verhuurd, maar mijn merrie.... Ben er nog steeds niet helemaal uit hoe ik het met haar ga aanpakken. Wil haar graag over een jaar ofzo laten overkomen als de ergste hectiek achter de rug is. Maar dan moet ik wel een goede plek en lieve verzorgster voor haar hebben in dat jaar.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:30

mauvestraat schreef:
Er zijn denk ik veel mensen die er over denken cq. dromen maar hoeveel procent van die mensen zou ook ooit daadwerkelijk gaan? Je kan niet alles doen in je leven maar soms moet je ook iets durven te doen omdat je er inderdaad anders later spijt van krijgt. Ieder moet voor zichzelf bepalen of emigreren ook iets is wat daar onder valt.
Zelf zijn wij daar overigens ook nog niet helemaal over uit :Y)

Van Australie weet ik dat wij met onze skills en onderneming vrij makkelijk een (business) visum kunnen krijgen, een paar jaar geleden was dit ook zo in Amerika maar dat kan inderdaad misschien veranderd zijn.

Dat is helemaal waar. Als we iemand van onze plannen vertellen dan zeggen veel mensen ja dat zou ik ook wel willen. Maar het zijn er niet veel die het doen.

Wij zijn niet ingeloot maar doen wel mee. 2 stellen die wij kennen die hebben er eentje gewonnen, waarvan 1 stel daadwerkelijk in de VS woont. die andere durven niet echt.

Wij gaan een E2 visum aanvragen, dit is een investeringsvisum. Je moet een bedrag meenemen en in een bedrijf investeren (of bedrijf oprichten). Daarnaast moet je minimaal 1 persoon in dienst hebben met de Amerikaanse nationaliteit. je krijg dan een verblijfs vergunning van 2 of 5 jaar, dat verschilt per geval.
Na die periode moet je weer indienen totdat je een permanente verblijfsvergunning krijgt. Dit kan wel heel veel jaren duren.
Het is dus een gok. Je mag in ieder geval niet zomaar blijven.
Maar wij nemen de gok :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:36

Mijn vriend is trouwens al ge-emigreerd :D .