London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:14

jaa das ook vet, :D
meestal heb je dan zo'n auto, kan niet missen die zie je er overal :o
;
Afbeelding

Die auto's zijn wel cuuwl :)

Karin

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:17

Of voorin boven in een dubbeldekker, dan kun je de chauffeur niet zien rijden. Op rotondes is het effect het leukst. :D

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:17

Haha ja die zijn ook tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:44

De dubbeldekkers en taxi's zullen ook zeker gebruikt gaan worden. En de Underground, hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Is er ook een ticket waarmee je onbeperkt in het openbaar vervoer kan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:49

Yup, je kunt dagkaarten kopen voor 1, 2 of 3 zones (zeg ik zo uit mijn hoofd). Is zeer aan te raden boven losse tickets aangezien losse tickets omgerekend razend duur zijn. Volgens mij kun je ook meerdaagse tickets kopen. Ik zoek het even op. :)

De Underground vind ik zelf een geweldige manier van vervoer, hoewel je die op werkdagen in de spits beter kunt mijden. ;)

Laatst bijgewerkt door Karin op 29-03-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:50

Ja de underground is heel fijn vervoer, alleen het is er wel benauwd vind ik, en in je neus wordt het helemaal zwart :=
Ik was er vaak sochtends, en dan is het drúk, echt niet normaal, zou je zomaar claustrofobisch van worden :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:53

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:58

hey, toeval datk op dit topic stuit, ik ga 8-12 april naar (omgeving) londen, hoorde dat camden town erg leuk is, omdat t een beetje alternatief is? covent garden hoorde ik inderdaad ook al een keer van engelse vrienden als aanrader..

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:04

Echt geweeldig idd dit topic :D
En dat fimpje :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:56

Ik meld me ook ff in dit topic :o
Ook ik ga dit jaar weer naar Londen van 23 t/m 26 Oktober :D

Dit jaar ga ik met de trein richting Londen.. mijn ouders doen dit ook
sinds kort want met de auto is voor hun te ver nu ivm gezondheid.
En het bevalt hun prima... maar zij gaan minimaal 2x per jaar een week
naar Londen en dagjes naar Brighton, Eastborn, Hastings en Bexhill.

En ik heb voor de trein gekozen omdat ik een bloedhekel aan vliegen heb. :+
En kwa prijs maakt het weinig uit ..
Je kan voor 99 euro retour met de trein richting hartje Londen.

Travelcard bestel ik altijd via http://www.visitbritaindirect.com

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:46

Naast wat al genoemd is, is historisch Greenwich ook erg mooi (The Painted Hall is mijn favoriet), ook kun je naar de Royal Observatory met een museum over hoe tijdmeting tot stand is gekomen (en met je ene been aan de ene kant van de tijdlijn staan en met je andere been aan de andere kant zodat je je officieel in twee tijden met een uur tijdsverschil bevind :D ).

Een van de grootste boekhandels van Europa is een filiaal van Waterstones in de buurt van Picadilly Circus (7 verdiepingen). Ook Foyles (Charing Cross road) is erg groot.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:16

Ik ben afgelopen weekend naar Londen geweest, was heerlijk! :)
Wij kochten elke dag een off-peak travelcard voor zone 1-2. Dan kan je na half 10 's ochtends 12 uur 's avonds onbeperkt reizen met metro, bus en dlr in zone 1-2 (daar valt alles wel in). Kost je 5.60 per dag, eigenlijk niks vergeleken met Nederland. :)

Verder natuurlijk de toeristendingen bekijken, en shoppen! Harrods kan je uren rondlopen, en Primark is heerlijk voor goedkope zomershirtje etc. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:06

Sorry voor het offtopic gaan :o , maar zit te denken dat 'n paar daagjes Londen wel leuk is en nu ik toch geen school heb kan ik natuurlijk zo gaan... Is het nog zo druk als in hartje zomer of is 't een stuk rustiger? :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:23

In Londen is het altijd druk, of het nou zomer of winter is. ;)

Ik ben er de afgelopen jaren heel wat keren geweest maar ik kan nou niet echt een periode aanwijzen dat het er drukker is. Rond Kerst misschien, maar in die periode ben ik er nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:28

Haha ja klopt, maar ik hoopte stiekem dat er rond deze tijd toch minder toeristen zijn, in de zomer werd ik nog net niet geplet door Koreanen. :')

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:44

Ach, afgelopen weekend was het ook erg druk hoor.
Dit zijn de periodes dat je goedkope vluchten en overnachtigen kan boeken, dus dan is het ook weer erg druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:21

Nou, 12 tm 19 juli (mn verjaardag) ben ik in London :D Morgen gaan we de boel boeken, we willen het Hotel Hyde Park Premiere London Paddington :)) en we gaan met KLM :+ Komt bij elkaar op 600 euro incl verzekeringen :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 04:04

Woohoo, ik ga ook naar Londen *\o/*
Er is 9 juni een concert van The All American Rejects in Roundabout en daar ga ik heen :):)
Ik ben van 6 juni-10 juni in Londen en slaap bij de vriendin van mijn broer (handig, partners in het buitenland :P).

Een tip die nog niet genoemd is: het Science Museum. Echt een supergroot museum waar je minimaal drie uur voor moet uittrekken om rond te lopen. Entree is gratis (misschien nog minimale kosten voor bepaalde exposities). Daar ga ik dus zeker heen! Het is echt een doe-museum (ben er tien jaar geleden geweest), waar je dus zelf echt dingen kunt aanraken, op knopjes kan drukken etc. Heel interactief.
Nu las ik dat het Natural History Museum dus net zoiets is, dus die ga ik ook bezoeken, super tip :)

En Camden Town is echt leuk voor de alternatievelingen onder ons. Veel winkels en marktkraampjes met alto kleding ;)

En verder wacht ik nog op meer tips, behalve de standaard Harrods, Big Ben, Tower Bridge en wisseling van de wacht, want die heb ik nou al wel gezien :o

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:37

Londen is gewoon super :D
Maar je moet echt uitkijken met oversteken!!
iedereen rijd door :o
Ook al nagedcht over The Pouds [engelse geld]??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:00

The Pouds? :?

Je bedoelt de Britse pond, geschreven als pound? Wat moet je daarover nadenken? Hij staat laag momenteel, dus dan heb je een goedkope vakantie als je normaal gesproken met euro's betaalt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:05

Over openbaar vervoer, koop een Oistercard. Brengt je overal, is het goedkoopste en het makkelijkste. Wij hadden er voor vier dagen 20 pond op, en hebben heel Londen er mee door gecrosst. Er geld bij op zetten kan letterlijk overal in Londen. Oister geld voor het gehele openbaar vervoer, bus/metro/trein.
Kan ik je echt aanraden :j

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:09

ik ga met school naar londen :D
wij gaan van 29 juni tot 2 juli, ben heel erg benieuwd hoe het er is.
maar heb er heel veel zin in :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:12

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:25

Oh ja, Oyster :+ Vroege zondagmorgen he :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:35

Kerst in London is méga druk, en voor de rest is het gewoon druk :D

Mustsee's zijn hier allemaal al genoemd. Wat ik zelf ook erg leuk vond was het doll museum :) Picknicken in het hyde park. Heb er vroeger een aantal jaar gewoond, en dat deden we heel vaak, lekker tussen de squirrels :+
En dan heb je natuurlijk de wisseling van de wacht bij het buckingham palace, dat is ook supermooi om te zien.
En verder kun je eindeloos shoppen op oxford street :Y)