Ryanair; streng met afmetingen handbagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Ryanair; streng met afmetingen handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:56

Volgens mij was de handbagage idd 10 kilo... RyanAir heeft in ieder geval wel een max gewicht en volgens mij heeft elke luchtvaartmaatschappij dat, meestal 15 of 20 kilo per persoon. Daar boven ga je (vaak héél veel) meer betalen.

Francis

Re: Ryanair; streng met afmetingen handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:58

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:58

Focussed schreef:
Karin: Dit betekent dus dat ik een x-bedrag nog moet betalen voor mijn koffer aangezien ik die echt wil inchecken? En hoe gebeurt dit? Cash? (Heb geen ervaring met dit soort regels namelijk :') )

Ja, dat klopt. Bij Easyjet kost dit 11 euro per enkele reis. Bij het boeken van je ticket kon je dit al aangeven en dan zit het dus bij je ticketprijs inbegrepen (die je met je creditcard betaalt). Check dus even op je ticket of je het niet al per ongeluk er bij geboekt hebt. Anders kun je het altijd nog op het vliegveld laten inchecken. Ik neem aan dat je het dan cash moet betalen aan de incheckbalie of aan de balie van de luchtvaartmaatschappij. In dat geval zal je ook wel met creditcard kunnen betalen :)

Nouks schreef:
x_spekkie_x schreef:
Kortom, er zit dus geen maximum gewicht aan de handbagage.

Bij Easyjet misschien. Wil niet zeggen dat dat bij Ryanair ook zo is.
Ik meen me te herinneren dat ze bij Ryanair 20 15 kilo inchecken plus max 10 kilo handbagage is.
Dat klopt, ik had het alleen over Easyjet. Ik zag inderdaad dat Ryanair wél een gewichtslimiet hanteert.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:08

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:21

Nou ja, 'geen' gewichtsbeperkingen... je kunt niet onbeperkt stouwen in zo'n kleine koffer en zult dus wel hiermee rekening moeten houden:
Citaat:
Er zijn binnen redelijke grenzen geen gewichtsbeperkingen, dat wil zeggen dat een passagier in staat moet zijn de handbagage zelf te dragen en zonder hulp in de bagagevakken in het vliegtuig te plaatsen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:38

x_spekkie_x schreef:
Ja, dat klopt. Bij Easyjet kost dit 11 euro per enkele reis. Bij het boeken van je ticket kon je dit al aangeven en dan zit het dus bij je ticketprijs inbegrepen (die je met je creditcard betaalt). Check dus even op je ticket of je het niet al per ongeluk er bij geboekt hebt. Anders kun je het altijd nog op het vliegveld laten inchecken. Ik neem aan dat je het dan cash moet betalen aan de incheckbalie of aan de balie van de luchtvaartmaatschappij. In dat geval zal je ook wel met creditcard kunnen betalen :)

Dit klopt zo idd. :j

En een gewichtslimiet voor handbagage is er zeker, alleen hangt niet elke maatschappij daar een getal aan. Je moet er iig zelf mee overweg kunnen en 'm dus ook zelfstandig in de daarvoor bestemde ruimte kunnen stoppen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 02:20

Ja, dat snap ik. Maar het is dus wel een verschil of ik 10 of 20 kilo mag meenemen in de handbagage. Ik kan 20 kilo ook nog makkelijk zelf tillen en het scheelt dus wel 10 kilo :P (Of je zoveel kilo in zo'n klein koffertje kan krijgen is vraag nummer twee, maar het mag dus wel :D)