We Love last minutes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Re: We Love last minutes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:44

Scheelt het veel in de kosten als je een last minute boekt?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:06

Jaaaa..! :j Tenminste... mijn ervaring zegt van wel!! ;)

In 2007 ben ik naar Egypte geweest (Hurghada) in augustus. Als je dat nu boekt ben je ong zo'n 900 a 1000 euro kwijt met z'n 2en.. Maar ons kostte het toen 600 euro met z'n 2en.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:46

Fitz het ligt er aan voor 2 jaar terug had ik in de bouwvak. nog voor 500 euro 10 dagen een appart. in spanje.incl vliegreis.
Vorig jaar hebben we 4 weken van te voren geboekt 600 voor de dominicaanse. mensen daar hadden dezelfde reis een half jaar eerder voor net geen 1200 geboekt. scheelde bijna 600 euro p.p.!!
Maar je moet afwachten en durven te wachten. Ik zie de prijzen nu voor komende week al hard omlaag gaan terwijl die 2 weken terug zeker 150 / 200 euro hoger waren.

Mijn top was 3 jaar terug 199 voor 10 dagen turkije all incl.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:50

woow dat is wel heel goedkoop!
Ik vind last minutes wel wat hebben, wij hebben ook echt nog geen idee waar we geen willen (ja spanje, turkije of griekeland) dus het is nog een verassing.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:36

Op welke sites kijken jullie dan? zo goedkoop ben ik ook nog niet eerder weggeweest!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:41

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:29

Wij gaan dit jaar ook lastminute boeken!
We hebben helemaal geen eisen, alleen dat het zonnig is en een lekker luxe hotel all in. We gaan iig kijken tegen die tijd voor Turkije en Egypte, en Griekenland houden we ook wel in de gaten.
Land maakt ons dit keer niets uit dus dan is het gewoon erg handig. :D Helemaal om toch wat geld te besparen!

Maar hoever van te voren kun je dan het beste boeken?
Ik zat namelijk te denken om echt pas een week van te voren te boeken, of is dat wel te laat?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:59

Ja zelfde vraag als Nathalie!

Ik hou mijn ogen open vanaf weekje of 3 van tevoren en als we dan iets leuks tegen komen, duwen we op boeken!

Maar iig hebben paps en mams de vakantie geboekt voor de herfstvakantie met zijn allen naar Demirtas vlakbij Alanya! Dus mocht lastminutes niks worden ga ik iig in oktober :)!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:30

Wij willen het weekend van 2 mei op vakantie voor een dag of 10.
Kijken jullie nu dan al echt of eventjes wachten nog?
We hebben wel 2 kids van 3 en 4, of is het dan juist beter om nu al te boeken??

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:43

soms zijn last minuts echt niet goedkoper, mensen denken dat alleen. Ik heb zelf op een reisbureau gewerkt en mijn ervaring is vooral hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Je haal er altijd gigantische vroegboekkortingen af, en de vliegtuigstoel is vaak nog in de voordeelklasse. Hoe voller een vliegtuig word hoe duurder namelijk je stoel word (Toeslagen )

Zoals last minuts die je ziet zijn vaak op basis van de laagste vliegtuigstoelen, dus je moet er echt snel bijzijn.

Ik ben net terug van 2 weken egypte, 4 * hotel all in voor 700 euro. Dat zou je met een lastminut dus niet redden.

Dus soms kan het goed uitvallen, en soms niet ;)

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:38

Ook ik heb regelmatig een last minute geboek, volgende dag vertrekken.
Ben een aantal jaar geleden ook met koffer naar Schiphol gegaan, viel me een beetje tegen.
Er was weinig aanbod voor complete vakanties, wel veel losse tickets.
Uiteindelijk prima terecht gekomen in Bulgarije, maar zeker niet goedkoper an via internet, wel avontuurlijker:) probeer ook de site van Ltur eens, staan ook vaak goedkope last minutes op!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 09:46

bonny ik houd de prijzen vaak al een tijd van te voren in de gaten en het scheelt echt heel erg. de vakantie die ik had vorig jaar had een stel in de kamer naast ons een half jaar ervoor geboekt maar wel voor het dubbele.

semenamy ik zou wel kijken staan nu soms al leuke tussen. nadeel is dat als je wacht en er is dan niets je zonder vakantie zit, ik heb altijd een speling van 3 weken en daarin wil ik 10 dagen met vakantie :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:47

Ik wil ook wel lastminute. Iemand een idee of je ook in de bouwvak goede lastminutes kan vinden?

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:20

wlke site is een aanrader om via te boeken?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:07

Ltur.nl vind ik zelf...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:46

Miss_Blimm schreef:
Ik wil ook wel lastminute. Iemand een idee of je ook in de bouwvak goede lastminutes kan vinden?

Wij hebben dat vorig jaar gedaan en ik vond het aanbod echt niks, was bijna geen keuze.. uiteindelijk voor €1000 p.p. 11 dgn naar Mallorca geweest, dus bepaald goedkoop was het ook niet ;) Misschien hebben wij net pech gehad, maar ik zou het niet nog een keer doen...

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:50

paasei dat hoop ik toch niet Thirsa! Ik wil max 600 euro pp uitgeven! Ik ben vorig jaar voor 250 euro naar mallorca geweest!

Gelukkig willen wij vanaf de 15e vertrekken en dan is de bouwvak in noord en midden gelukkig al afgelopen, misschien valt het dan mee?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:53

mallorca voor 1000 euro??????!!! ik heb een zus, die heeft een abonnement op last-minutes(is voor osn met kids wat lastiger) die gaat elk jaar voor niet meer dan 200 euro naar mallorca, griekenland of whatever, en dan gaat ze echt 10 dagen of zoiets. Ze heeft een neus voor goedkope uitjes...zo zijn we dit jaar dankzij haar voor 200 pp inclusief skipas op een superlocatie in frankrijk gaan skien....
nu gaat ze voor 1100 euro, all-inclusieve naar de malediven.... |(

volgens mij kijkt ze vaak op sunweb, volgens mij moet je de nieuwsbrief hebben en komt op woensdag of donderdag alle speciale acties uit????

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:01

Ja, het was echt 1000,- p.p., moet er wel bij zeggen dat wel in een all in hotel zaten (3 sterren, eten was echt vre-se-lijk dus alsnog elke dag uit eten) er was gewoon 0,0 keuze. Geloof dat er toen nog wel wat keuze was uit reisjes naar Turkije maar dat wilden we niet ;)

Ik denk wel dat wij dit jaar weer de gok wagen om last-minute te boeken,we willen nu namelijk eind juni gaan dus nog geen schoolvakanties of bouwvak ofzo.
Dat hebben we 2 jr geleden ook gedaan en toen zaten we voor een leuke prijs op Rhodos, 4* hotel direct aan het strand voor (ik geloof) €350 (voor 12 dgn)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:09

Oeh klinkt goed Thirsa! Wij willen liever ook niet naar Turkije ivm de warmte en bovendien gaan we in oktober ook naar Turkije met familie.

Maar je kunt gewoon denk ik geluk hebben en pech!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:12

Weet iemand of er ook goede lastminutes zijn voor Egypte in september?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:44

Loes; denk het ook hoor, en wij hadden toen we naar Mallorca gingen gewoon onwijs pech :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:48

Jeetje 1000 euro per persoon vind ik nogal wat.
Voor dat geld kan ik nu ook al boeken naar het hotel waar ik wel naartoe zou willen. :=
Nu hebben wij niet veel eisen dus ik ga toch maar de last minutes afwachten... :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:55

Ik denk idd dat het aan je eisenpakket ligt.
Als je niet naar een specifieke bestemming wilt en je hebt niet te veel eisen zul je veel sneller wat vinden, dan wanneer je bv. naar een minder toeristisch gebied wilt.

Maar Kreta en Kos bv. zijn voor mij echt nachtmerries, dan blijf ik liever thuis.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:56

Kreta of Kos zou ik ook niet erg vinden. :D
Onze enigste eis is dat het een schengenland is of een land waar mijn vriend niet visumplichtig is. (turkije, tunesië, egypte geloof ik ook..)
Voor de rest maakt het ons niets uit. We willen wel een luxe hotel liefst ulta all inclusive en aan het strand (of anders dichtbij het strand)
Maar we hebben ook besloten dat als er geen aantrekkelijke last minute te vinden is, we dit jaar gewoon lekker thuis blijven voor een keertje. Dus we zien wel. :D

Ik ben alleen nog steeds benieuwd hoe lang van te voren je het beste kunt kijken voor een reis. Echt een paar weken van te voren of kun je een paar dagen voor vertrek vaak ook nog wel wat vinden?