tantjeuh schreef:Dan heb je het ook over de oostbloklanden...HU? Dat is de moeite... Ik heb de voorbije vier jaar al tijdens al mijn vakanties minstens 3dagen op een hostel verbleven, geen enkele tegenkomen van 60€ voor een privé. Deze er eventjes uitgepikt, vermits ik deze zomer waarschijnlijk richting polen ga: http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... rakow/7327 --> 18€, voor een hostel die in de top 10 staat. Met 16 is extreem veel, heb ik ook nog niet voorgehad. Hooguit met achten, maar meestal gewoon 3/4/5. Heb nog nooit meer betaald dan 15€ (polen, italie, hongarije), meestal zat het rond de 10€, en dat waren elke keer echt super toffe hostels...
Wij hebben blijkbaar ietsje andere ervaringen met hostels
In Nederland betaal je al 20 euro om in een hostel op een gemeenschappelijke kamer te liggen! En richting UK en Ierland ook. Dat was dan ook meer mijn referentie punt. Wel fijn om te weten dat er dus ook goedkopere hostels bestaan!

[edit]
Weer even de beginpost gelezen en de topicstarter zegt dat ze naar Ierland gaat. Daar zijn de hostels volgens mij ook aardig aan de prijs. Zou ik dus eerder een B&B aanbevelen, zeker nu de pond zo voordelig is. Heb je een eigen kamer en vaak nog een eigenaar die je heel veel over de omgeving kan vertellen