Alleen naar dublin gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 10:09

Kukkie, wat zou je aanraden dan? Ik wil mijn hotel zoiezo annuleren en voor een andere kiezen dichterbij het centrum. Kan ik dan het beste 1 of 2 nachten in dublin blijven en dan 1 dag voor terugkomst weer in dublin overnachten en in de tussentijd naar Galway gaan? :)

batje

Re: Alleen naar dublin gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:50

Doen, doen, doen, doen! Ik ben een paar jaar geleden alleen naar Cork en daarna naar Dublin geweest, heb me geen moment alleen gevoeld :)
Kukkie heeft een heel goed punt; blijf niet hangen in Dublin. Dublin is echt best wel leuk, maar het is totaal niet Iers en vreselijk commercieel. Naast Galway is Cork ook echt een aanrader, als je daar heen gaat heb ik nog wel een B&B adresje voor je. Bussen en treinen zijn vrij duur in Ierland, maar ik denk dat het wel echt de moeite waard is als je niet wil blijven hangen in stagparty's bij de Temple Bar area :D
(vanaf het vliegveld kan je het beste de bus (757 geloof ik) naar het centrum nemen, enkeltje is 6 euro )

Veel plezier!!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:52

Ok, bedankt! Wat zou jij aanraden, Cork of Galway? En na dit te hebben gelezen wil ik ook niet in dublin blijven hangen, maar ik weet niet precies hoe ik het beste mijn dagen dan kan verdelen ;) Eerste nacht en laatste wil ik liever wel in dublin blijven, aangezien dat het dichtste bij het vliegveld is :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:57

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:01

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:45

Je kijkt bij Dublin Airport of Busaras (dat is in het centrum) hoe laat de bus wegrijdt. Daaronder kijk je naar welke plaats je wil, in dit geval bijv Galway. Dan kijk je hoe laat 'ie daar aan komt. Bovenaan staat het busnummer. Dus om 7.30 in de ochtend gaat er een bus vanaf Dublin Busaras, die is om 8 u op het vliegveld. Daarna stopt hij bijna nergens en is om 11.15 in Galway. De bus van 9 uur stopt niet op het vliegveld, maar verder bijna overal en is om 12.40 in Galway.

Is dit duidelijk?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:02

batje schreef:
Je kijkt bij Dublin Airport of Busaras (dat is in het centrum) hoe laat de bus wegrijdt. Daaronder kijk je naar welke plaats je wil, in dit geval bijv Galway. Dan kijk je hoe laat 'ie daar aan komt. Bovenaan staat het busnummer. Dus om 7.30 in de ochtend gaat er een bus vanaf Dublin Busaras, die is om 8 u op het vliegveld. Daarna stopt hij bijna nergens en is om 11.15 in Galway. De bus van 9 uur stopt niet op het vliegveld, maar verder bijna overal en is om 12.40 in Galway.

Is dit duidelijk?

Ze gaan dus alle haltes langs of vergis ik me nou? :o En als ik rond een uur of half acht s'avonds naar dublin moet, waar moet ik dan kijken? :+

Dat B&B waar je het over had, heb je een adres en moet je daar vantevoren reserveren?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:23

Als er een tijd bij de halte staat stopt de bus.
Vanuit waar wil je naar Dublin? ;)

De B&B was in Cork he.. wil je daar de gegevens van?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:27

batje schreef:
Als er een tijd bij de halte staat stopt de bus.
Vanuit waar wil je naar Dublin? ;)

De B&B was in Cork he.. wil je daar de gegevens van?

Vanuit het vliegveld, ik ben er rond half acht, dus ik hoop uiterlijk half negen een bus te hebben :)

Ja, graag :) Altijd handig, ben even aan het kijken hoe ik het ga plannen dus ;) Heb gelukkig alleen handbagage dus makkelijk mee te nemen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:33

Vanuit het vliegveld gaat er bijna elke 10 minuten een CityLink, daar hoef je niet voor te plannen ;)

Ik ga even het nr zoeken..

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:15

Hoi Njen,

Ik zou zorgen dat ik de dag voor de vluvht terug in Dublin terug raak. Dagje shoppen ofzo en 's avonds naar Whelan's. Dat zit ff zuidelijk dan de Temple bar area en is een geweldige live-muziek kroeg. Of gewoon temple bar area, en lekker genieten van alles op straat.
En als begin in Dublin moet je gewoon ff kijken. Kilmanhan Gaol is een oude gevangenis en de moeite waard. De guiness fabriek kun je gewoon overslaan.
Dublin is idd erg westerse hoofdstad, met erg veel daklozen.

En in Galway kun je alle leuke tours naar Connemara, eilanden, The Burren en Cliffs of Moher (neem liefst die met een wandeling erbij, of tripje naar eilanden, er zijn er genoeg. Die kun je het leukst boeken in het internetcafétje met gele deurposten in Middle STreet, het verlengde van Quay street, waar alle restaurantjes zitten, en parallel aan laatste stukje Shop street.
Overnachtingsadressen in vele prijsklassen. Ik heb erg genoten bij Dolores van The Forge House (een b & b) volgens mij rond 30 of 35 euro per nacht. Maar de hostels in Galway zijn wat goedkoper. Ff googlen.
En 's avonds kan Roisin Dubh erg leuk zijn (programma op flyers in de muziekwinkels), Blue Note is leuk, Massimo's is leuk, Nachtains op het hoekje van Quay street (blauw met geel) is erg leuk, Tis Coili is leuk en als je het echt niet meer weet, spreek gewoon een straatartiest aan. Of kijk een tijdje, dan beginnen zij wel tegen je te praten. :P

Ga, en praat met vreemden! Is een zin van Loesje, maar wel DE aanrader in Ierland.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:37

Ok thnx voor de tips :D Is het nodig om vantevoren te boeken voor een B&B(of evt. hostel) in Galway? In dublin doe ik het zoiezo, maar in Galway weet ik niet hoe snel het vol zal zitten :)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:08

gewoon ff contacten met een b&b of hostel. Weet niet in welke periode je gaat.
De zomer kan druk zijn, en bepaalde festivalweken zijn ook druk.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 23:24

Kukkie schreef:
gewoon ff contacten met een b&b of hostel. Weet niet in welke periode je gaat.
De zomer kan druk zijn, en bepaalde festivalweken zijn ook druk.

Volgende week ;)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 01:31

Oh, cool! Dan kun je wel zonder vantevoren te boeken hoor...
En als je op Hyves zit, kun je ook mensen (NL-ers) contacten daar, via de Nederlanders in Galway hyve.