Thailand of Bali en Lombok (Indonesie) ervaringen gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Thailand of Bali en Lombok (Indonesie) ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:59

Ik ben in Thailand op rondreis geweest met Holland international (toen nog ;) ), en 2x op Bali geweest.
Bali is echt een prachtig eiland en de mensen zijn er super vriendelijk (gemeent!).
Als je alleen gaat zou ik de groepsrondreis in Thailand aanraden. Je komt daar op de meeste bekende plekken, hebt iedere dag een programma.
Bali is wat kleiner,dus dat zou je zelf ook kunnen doen met een busje. Als je meer aansluiting wilt met mensen, zou ik zeker Thailand doen. En voor beide landen geldt: je moet niet vies zijn van beestjes ;).

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:02

Haha idd! en ik ben dus wel vies van beestjes!
Stond een keer in de douche, zat er een kakkerlak van 4cm langs me! Oooh ik heb me nog nooit zo geschrokken, en ben nog nooit zó snel de douche uitgerend :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:04

Wij waren toen met die rondreis in Changmai in thailand. We kwamen savonds aan in een heel mooi parkje met losse huisjes. Ik voelde als ik er liep wel wat spinrag in mijn gezicht, maar ach. De volgende morgen onder de douche had ik gezelschap van een kikker :D. En toen we naar de bus liepen zaten er dus echt mega spinnen in die webben.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:09

Was dat toevallig het Golden Pine Resort? :P
Dat was ook in Changmai en dat was ook een heel mooi parkje met losse huisjes!
Daar was ik dus ook mijn grote vriend de kakkerlak tegengekomen!:P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:10

Zou best kunnen, volgens mij gaan al die groepen naar dezelfde hotels ;)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:14

Ja dat zal wel idd! ;)
Even snel een foto gezocht van ons huisje:
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:16

Ik ben 2x in Thailand geweest.

1x met een groepreis door Shoestring
1x alles alleen gedaan.

Ik ben helemaal weg van dat land en het is voor mij echt een plek om thuis te komen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:06

hahah ja die waren het!!!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:09

Oh hou op!! Ik ben HEEL bang voor spinnen :P En ik "moet" ook nog naar die huisjes :=

_Lotte

Haha oke, ja daar kriebelde het echt van de beestjes :P

_Lotte

SuperLiesje schreef:
Oh hou op!! Ik ben HEEL bang voor spinnen :P En ik "moet" ook nog naar die huisjes :=

Haha, naja ik ben geen spinnen tegen gekomen, alleen kakkerlakken :P dusja :D

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:10

Ik ben anderhalf jaar geleden met fox vakanties 15 dagen naar Bali geweest. Het zou een luxe vakantie moeten zijn. Al krijg ik nu een gratis vakantie daar naar toe ik ga er nooit meer heen :n . Mijn ouders zijn al 4 keer in Thailand geweest en dat is veel mooier hoor ik.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:11

Ja nou die vind ik ook niet leuk :P Kikkers/slangetjes/hagedissen en weet ik het zijn allemaal niet zo'n probleem, maar dingen als spinnen, kakkerlakken en andere viezige insecten vind ik minder gezellig := Heb je trouwens nog meer leuke foto's?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:13

Ik ben 4 weken op Bali geweest. We zaten in poedersuiker (eigenlijk Tuban, ligt er iets onder maar wel aan poedersuiker vast), lekker relaxed stuk daar :) Vanuit die plek dagtochten gemaakt. Erg mooi eiland!

Het jaar erna met een privechauffeur over Java, Bali en Lombok gereisd. Super mooi! Java heeft een erg mooie natuur! De mensen zijn wat stijver (moslim), op Bali zijn de mensen zeer gastvrij. Op Lombok hebben we vooral rustig aan gedaan, dus daar hebben we niet heel veel gezien. Wel mooie natuur schijnt er te zijn en mooie Bountyeilandjes! (Gili Islands)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:15

mmh ja ik zal even zoeken! :D

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:19

ik ben m et kerst 2006 in THailand geweest. Hebben een rondreis gedaan zijn gestart in bangkok en toen helemaal naar het Noorden getrokken. Kan maar 1 woord zeggen GEWELDIG!
Ik hou nie van dat gedoe met alles bekijken en een grote stad etc maar op bangkok en de mensen ben ik helemaal verliefd en ook alles bekijken wow wat mooi en zooo vriendelijk en rustig en heeeeel veilig!

wij waren met tekelair als ik me goed herinner

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:20

Afbeelding
Op de olifant met mijn moeder.
Afbeelding
Ik bij een beeld van het paleis van de koning..
Afbeelding
Op het strand, werden mn voeten gedaan! echt heerlijk :P
Afbeelding
Zo hebben we ons door Thailand laten fietsen :P

Ik heb nog wel heeel veel mooie foto's hoor! maar teveel om te laten zien :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:33

Gave foto's!! :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:33

Leuk he, Lotte volgens mij hebben wij dezelfde rondreis gedaan. Ik ben bij die olifantentocht in de nek gaan zitten ipv in het bakje ;). Komt die slurf steeds naar achter ;)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:58

Haha ja dat mocht ik ook! :P
Heb dat een stukje gedaan, maar vond dat wel heel eng! Heb dr helaas ook geen foto van ;)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 04:21

@ noah haha bij dat paleis ben ik ook geweest hebben we ook een foto van. En dat olifanten rijden was super cool vond ik. Ik had zo'n massage buiten op straat laten doen er was zo'n markt bij ons. echt over heerlijk hahaha de beste ooit. En was bijna voor niks.;) Ben je ook met een ossekar gegaan?? of met die driewiellers ??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 07:22

Wij zijn afglopen zomer voor het eerst naar Thailand geweest en ik zou dit jaar zooooooo gaag weer willen :j !
Dat heb ik anders eigenlijk nooit; als ik ergens ben geweest wil ik het jaar daarop liever ergens anders naar toe, maar Thailand was echt super!
We zijn eerst 3 dagen in Bangkok geweest en daarna 2 weken op Phuket waar we gewoon ter plekke zelf uitstapjes hebben geboekt.
Wij zaten op Phuket op Patong Beach wat eigenlijk helemaal niets voor ons is, want dat is echt het drukste strand van het eiland en het is er behoorlijk toeristisch.
Maar ... augustus is in Thailand regentijd en gelukkig was het er niet zo heel erg druk :) . Wbt de regen hebben we ook erg geluk gehad; 1 x een middag en 1 x een middag/avond regen, dus dat viel zat mee ;) .
We zijn een paar keer met een tuktuk naar wat rustigere stranden gegaan (o.a Katta noi), was geen probleem.
´s Avonds is Patong wel weer leuk; van ons hotel uit was het ongeveer een kwartiertje lopen het "dorp" in en je kijkt daar echt je ogen uit. Heel veel standjes, barretjes en weet-ik-wat-al-niet-meer.
Bangkok vond ik ook geweldig, ondanks dat het een smerige stad is. Als je dingen (kleding) wilt kopen, kan je dat het beste in Bangkok doen; daar heb je de meeste keus en het is daar veel goedkoper dan op Phuket. Patpong is idd een belevenis :D (mijn zoon van 14 werd binnen 10 min. meteen in een ping pong bar meegesleept, "Hello boy, handsome boy, you want looky looky?!!" :') )
Wat ook super leuk was, was Kao San road, dé backpackers straat in Bangkok waar je echt alle nationaliteiten vind en reuze gezellig is :) .
Oja, massage hebben we bijna iedere dag laten doen :o ; kost haast niks en is idd heeeeerlijk :j !
Volgend jaar jan. of feb. willen we met vrienden van ons naar Thailand; iig weer naar Phuket en naar Koh Samui :) .

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:32

watje123 schreef:
@ noah haha bij dat paleis ben ik ook geweest hebben we ook een foto van. En dat olifanten rijden was super cool vond ik. Ik had zo'n massage buiten op straat laten doen er was zo'n markt bij ons. echt over heerlijk hahaha de beste ooit. En was bijna voor niks.;) Ben je ook met een ossekar gegaan?? of met die driewiellers ??

Ja ik ben ook met de ossekar geweest! Vond die ossen alleen super zielig..
Wij hebben ons idd ook laten masseren een uur voor miss 2euro ofzo :P was echt super fijn!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:14

Sterre

Ik ben ook in patpong geweest met mijn toenmalige vriend

"Bring your wife at home en You will be back" :D

Ik ben eerste keer 5 dagen Bankok geweest en jaar erop iets van 7 dagen ik ben waarschijnlijk een van de weinige toeristen die verliefd is op Bangkok het is voor mij echt thuis komen en nu zit ik er weer aan te denken om 10 daagjes naar Thailand te gaan. (ondanks ik veel beesten heb thuis vind ik zelf)

Verder zou ik nooit naar Pattaya gaan wat een hoerenstad.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 10:02

Hoe is het weer daar?
Ik was van plan om in oktober te gaan ,maar nu zei iemand dat het daar dan veel regent :?