Tips Schotland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:25

Is er tussen Newcastle en Edinburgh nog iets leuks te zien?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:25

Mwahhh, krijg er weer helemaal zin in om te gaan. De vader van mijn dochter woont er dus heb een goed(koop) adresje om zo nu en dan 's langs te gaan. Denk dat ik in de meivakantie weer 's die kant op wil....

Embe

Re: Tips Schotland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:28

@ Katja: Ja! Berwick-upon-Tweed, St. Abb's Head als je de route langs de kust neemt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:29

Katja schreef:
Is er tussen Newcastle en Edinburgh nog iets leuks te zien?

Berwick dus, voor een dagje. En The Borders zijn ook mooi om een dagje rond te toeren. Dat is dus waar ik die wedstrijd vorig jaar heb gereden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:32

The Borders neem ik op de weg terug redelijk mee volgens mij. *gaat weer even op kaart spieken*

Bedankt voor je tips Embe die ga ik even uitzoeken. Ik twijfel nog welke route ik ga nemen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:33

@ Karin: Hé leuk! Beetje offtopic: wat voor een wedstrijd? Met je eigen paardje?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:35

Nee, met een local horse. En dit jaar weer, stukje verder naar het westen (driehoek Glasgow-Edinburgh-Lockerbie) met een ander local horse. Hoewel mijn paard het daar ongetwijfeld ook geweldig zou vinden, maar dat is me net iets te veel gedoe. :))

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:37

Heel leuk idd! Ja, dat heb ik ook 'ns bekeken om paard mee te nemen maar dat is bijna ondoenlijk (helaas)...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:38

Als je naar de Borders gaat, dan zou ik je iig de omgeving van Cockburn Law aanraden. Goed bereikbaar vanaf de doorgaande wegen en erg mooi! :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:18

Pff, fijn dat festival in augustus, de hotels etc zijn erg duur zo!!
Iemand nog een tip voor een verblijfplaats in Edinburgh??

Ik denk dat ik maar ga zoeken net buiten de stad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:30

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:03

Wij gaan ook naar Schotland dit jaar! Twee jaar geleden ook een paar dagen geweest en ik vond het een heerlijk en vooral prachtig land, dus vandaar nogmaals op de planning!

Wij gaan (volgens mij) boven in Schotland ergens een weekje zitten, en voor de rest voornamelijk veel 'rondreizen'. Ik wil in iedergeval in het Lognes meer hebben gezwommen, het moet er prachtig zijn dus! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:57

Katja schreef:
Wij zitten hier: http://www.a-haven.co.uk/ in de stad maar net buiten het echte centrum. Ik heb via booking.com geboekt.

Ziet er prima uit, maar ik vind die 65 pond per nacht per persoon alsnog erg prijzig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:58

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:14

Goof schreef:
Katja schreef:
Wij zitten hier: http://www.a-haven.co.uk/ in de stad maar net buiten het echte centrum. Ik heb via booking.com geboekt.

Ziet er prima uit, maar ik vind die 65 pond per nacht per persoon alsnog erg prijzig.
Dat is wel veel ja, wij betalen 30p.p.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:16

Dat is inderdaad ook de prijs waarin ik iets wil zoeken.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:05

Goof schreef:

Als je echt goedkoop wil overnachten kun je in augustus proberen op een universiteitscampus te slapen. Tja het is niet echt heel erg romantisch maar er zijn volgens mij wel een paar campussen waar ze redelijke kamers hebben. Of een hostel...?
Het is niet erg luxe maar voor 30 euro p.p. in augustus zal het niet zo heel makkelijk zijn om iets in Edinburgh te vinden.
Maar je hebt nog even tot augustus dus genoeg tijd om te 'web-speuren' naar goedkope overnachtingsmogelijkheden.
Moet lukken denk ik, ik begon vorig jaar augustus 2 weken van tevoren met speuren en de mogelijkheden waren toen erg beperkt ;-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:11

Je zou ook even kunnen zoeken op Booking.com je kunt daar op volgorde van prijs laten plaatsen en als het in Edinburgh dan te prijzig is kun je de straal eromheen gaan uitbreiden. Voor welke data zoek je iets?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:26

Diaan74 schreef:
Goof schreef:

Als je echt goedkoop wil overnachten kun je in augustus proberen op een universiteitscampus te slapen. Tja het is niet echt heel erg romantisch maar er zijn volgens mij wel een paar campussen waar ze redelijke kamers hebben. Of een hostel...?
Het is niet erg luxe maar voor 30 euro p.p. in augustus zal het niet zo heel makkelijk zijn om iets in Edinburgh te vinden.
Maar je hebt nog even tot augustus dus genoeg tijd om te 'web-speuren' naar goedkope overnachtingsmogelijkheden.
Moet lukken denk ik, ik begon vorig jaar augustus 2 weken van tevoren met speuren en de mogelijkheden waren toen erg beperkt ;-)

Dank voor de tip.
Heb inmiddels na dagen speuren een hotel gevonden in Dalkeith, 6 km buiten het centrum van Edinburgh voor 25 pp/pn. Mooie prijs dus!
Ook op Isle of Islay hebben we inmiddels iets goed betaalbaars gevonden.

Nu de auto nog huren en de ferry naar dat eiland boeken en de rest regelen we daar wel.

Heb er enorm veel zin in, het lijkt me geweldig daar!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:23

Euro Hostel in Edinburgh is echt een goede plaats. Zit tien minuutjes lopen van de Royal Mile af (waar het Fringe festival plaats vindt). Normaal gesproken is het volgens mij een campus, maar in juli en augustus wordt dit verhuurd voor toeristen.
Ik zat er vorig jaar met Vinea in (talenreis) en vond het een prima hostel, en erg goede service, heel aardige mensen!

Link.

Prijs is varierend van 19-39 pond per persoon per nacht :) (Ook afhankelijk of je een groepskamer of privékamer hebt.)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:27

Laatste keer in Edinburgh heb ik voornamelijk bij vrienden overnacht, maar de eerste nacht moest ik de volgende ochtend vroeg een trein hebben en toen heb ik in een hostel tegenover station Haymarket geslapen. Ben even de naam kwijt, kom er wel weer op. Ik weet ook nog een fijn hostel in een ander deel van de stad, ook vorig jaar nog geweest. Kan best zijn dat hostels voor die periode nu al volgeboekt zijn hoor.

Goof, Dalkeith is best een fijne locatie! :)

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:41

Karin schreef:
Laatste keer in Edinburgh heb ik voornamelijk bij vrienden overnacht, maar de eerste nacht moest ik de volgende ochtend vroeg een trein hebben en toen heb ik in een hostel tegenover station Haymarket geslapen. Ben even de naam kwijt, kom er wel weer op. Ik weet ook nog een fijn hostel in een ander deel van de stad, ook vorig jaar nog geweest. Kan best zijn dat hostels voor die periode nu al volgeboekt zijn hoor.

Staat hij hierbij:

http://www.scotlandstophostels.com/edin ... ostels.php

Zijn wel gezellige hostels, heb ervaring met 'Highstreet', was best ok. (al voelde ik me wel wat oud tussen de twintigers... maar ja ik ben ook al oud :+ )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:53

Ik heb de booking confirmations nog, zag ik net. ;)

Hostel: Westend Hostel
Address: 3 Clifton Terrace ,Edinburgh Lothian EH12 5DR, Scotland
Website: http://www.hostelbookers.com/hostels/sc ... urgh/3716/

Hostel: Budget backpackers
Address: 39 Cowgate Grassmarket ,Edinburgh Lothian EH1 1JR, Scotland
Website: http://www.hostelbookers.com/hostels/sc ... urgh/3352/

In de tweede heb ik uiteindelijk niet geslapen omdat ik een uitnodiging kreeg om bij iemand thuis te overnachten. Maar ben er wel ff langs geweest omdat ik toch in dat deel van de stad was, zag er ook netjes uit.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:07

Karin schreef:
Lydia_ schreef:
Ik wil in iedergeval in het Lognes meer hebben gezwommen, het moet er prachtig zijn dus! :)

Ik denk dat je Loch Ness bedoelt? ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loch_Ness

Ja sorry, was er op het moment niet helemaal bij O:)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:06

Ik heb vorig jaar in 10 dagen een 'rondje' met de trein gedaan, van Edinburgh naar Kyle, van Kyle (via een mini-eilandje vlakbij Skye) naar Inverness en van Inverness weer naar Edinburgh.
Wij hebben zonder problemen slaapplaatsen gevonden in Edinburgh (tijdens de Fringe), hadden vooraf niks geregeld. Over het algemeen vond ik de schotse hostel trouwens niet zo'n groot succes (was Duitsland gewend....).
Kan nu geen uitgebreid antwoord schrijven, maar vragen staat vrij als je iets wilt weten over de regio waar ik ben geweest.