Wat vinden jullie van all-inclusive reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:23

Detour, dan kun je dus nog je All-In gebruiken om de eerste nacht door te komen en daarna te gaan trekken :D :D

Ik ben zelf meer van de 'alles van te voren bespreken en dan daar gewoon in huurauto van hotel naar hotel reizen' :-) .

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:24

Is het dan relatief nog steeds goedkoper, Apple? Sowieso heb ik een hekel aan teveel voorgeplande en georganiseerde reizen, het moet ahw wat spontaan verlopen, dat vind ik het leukste! :j
het leven is al zo voor gestructureerd, vandaar! ;)
maar de bestemmingen waar ik voor kies zijn misschien ook leip, de laatste geweldige actie was Spitsbergen. 8-)
Laatst bijgewerkt door detour op 22-02-09 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:24

Ik ben 14 dagen all-in naar turkije geweest in 2006 het was heel fijn! We zaten vlakbij het strand (weg oversteken) prachtig uitzicht. Bus stopte voor de deur. Werden leuke dingen georganiseerd in het hotel en we zijn een aantal keer op excursie geweest. Lopend naar het centrum etc. Het hangt heel erg af waar het hotel ligt. Ook als je all-in zit kun je heel veel doen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:42

Héérlijk dat all-inclusive! :D

Al denk ik wel dat het er best wel aan ligt in wat voor een hotel je zit. Ik ben 2x naar Egypte geweest in hetzelfde hotel en daar was best veel te doen. Groot zwembad (met glijbaan), privéstrand en een animatieteam dat behoorlijk wat organiseerde. Ik hield het daar makkelijk een hele dag uit. :)
Maar als je een wat primitiever resort hebt, kan ik best begrijpen dat je na een paar dagen zwembad hangen behoorlijk verveeld bent.

Ik vind het zelf wel altijd fijn om, ookal zit je all in, toch nog weg te kunnen. Excursies maken en naar een stadje in de buurt. :) Echt een week (of langer) alleen maar op het resort hangen zou ook niets voor mij zijn, moet er wel even uit.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:44

Shiloh schreef:
Ik heb nog nooit all in-clusive gedaan omdat ik niet verplicht wil worden in het hotel te eten.

Dat ben je toch ook niet, je kan gewoon ergens anders gaan eten hoor, niemand die je verplicht om in het hotel te eten. :Y)
Je hebt alleen de 'luxe' (oké je hebt er voor betaald :P ) dat je niet persé weg hoeft als je wil eten, je kunt dus elke dag in het hotel eten..
Maar als je er liever buiten eet kan dat ook gewoon... Al is dat beetje zonde van je geld misschien.. ;)

Goof

Re: Wat vinden jullie van all-inclusive reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:48

Als je een luie en vooral makkelijke vakantie wilt, vind ik all-inclusive ideaal.
Ik heb een all-inclusive vakantie gedaan in Egypte, omdat ik dat wat minder toegankelijk vind om op eigen houtje in rond te reizen, maar ik zou in de meeste gevallen niet voor all-inclusive kiezen. Mij te makkelijk.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:51

:= Dat hele animatie gebeuren stelt hier niet veel voor. Je wordt wat bezig gehouden in het zwembad, in de avond play-backen voror 45 en tussendoor zie je ze nog wel voorbij huppelen. Niet echt mijn ding om vermaakt te worden op een vakantie.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:57

All-in vakantie is voor mij echt dé vakantie, ben er dan ook wel mee 'opgegroeit' maar ik vind het heerlijk, de hele vakantie niks of weinig doen, heerlijk :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:58

@TS: Waar zit je eigenlijk ergens? :)

Animatieteam is inderdaad bijzaak, maar hebben jullie ook geen stadje in de buurt waar je 's avonds ofzo kunt vertoeven?
En verder tsja, gewoon lekker genieten van de zon en lekker luieren, daarvoor zijn die all-in vakanties het meest geschikt! :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:09

Ik vind dat heerlijk!!
Die keren dat we op vakantie gaan wil ik niks hoeven doen, nergens over na hoeven denken en alleen maar doen waar we zin in hebben maar constant een natje een droogje binnen hand bereik. :+

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 00:36

:D Ik geloof best dat vele dit principe helemaal geweldig vinden. Anders waren er niet zoveel van dit soort resorts.

Eten en drinken is goed en meeeeeer dan voldoende.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:53

Op zich ben ik niet echt een AI-fan, maar zeker als je met kinderen reist, vind ik het wel verrekte handig ;) .
Er hoeft niet voor ieder ijsje en drankje extra betaald te worden (en geloof me: kinderen willen véél ijs en véél drankjes per dag :+ ), ze kunnen aan het buffet datgene halen waarvan ze denken dat ze dat wel zouden lusten (en als er is is waarvan ze niet zeker zijn, kunnen ze ook een klein beetje proberen ;) ) enz. enz.
Als je niet te veel gekke dingen buiten het AI-gebeuren om doet, is het financieel iig wel overzichtelijk.
Maar goed, mijn kinderen zijn nu iig oud genoeg dat we niet persé meer AI boeken :) .

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:06

in mei gaan wij een weekje turkije doen, met de kinders en die vinden AI geweldig :+ , ik vind het ook heerlijk kinders blij en ik ook :D

wij gaan naar kremlin palace ( 2e keer ) echt een topper

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 07:38

Onassa schreef:
Ik vind dat heerlijk!!
Die keren dat we op vakantie gaan wil ik niks hoeven doen, nergens over na hoeven denken en alleen maar doen waar we zin in hebben maar constant een natje een droogje binnen hand bereik. :+

Precies!! Geen gedoe om 'wat eten we vanavond' en boodschappen e.d.
Het enige probleem zijn de kilo's na de vakantie :+ :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:23

Fitzroy schreef:
Onassa schreef:
Ik vind dat heerlijk!!

Precies!! Geen gedoe om 'wat eten we vanavond' en boodschappen e.d.
Het enige probleem zijn de kilo's na de vakantie :+ :=

Die kilo's werden bij mij vol blijdschap ontvangen :') . Ben van 45 naar 53 kilo gegaan, helemaal blij. Inmiddels ben ik alweer 47,3 zonder ook maar te denken aan dieten :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:58

Een vakantie is wat je er zelf van maakt, ook bij all-in.
Als je all-in hebt betekend het niet dat je verplicht in het hotel moet eten en hangen.

Ik ga ook graag all-in gewoon omdat het makkelijk is dat er altijd wel wat te eten is zonder te hoeven betalen.
Ik ken alleen maar hotels met goede animatie en dat vind ik er ook zo leuk aan. Als je toch een avondje in het hotel wil blijven is er iig wat te doen.
Vorig jaar zaten we all-in, hebben wel elke ochtend onbeten en savonds ook het diner gegeten in het hotel. Maar overdag waren we altijd weg, ik heb weinig van het zwembad gezien. Kan allemaal, maar het fijne is gewoon dat als je wel beslist om in het hotel te blijven er van alles te doen is en genoeg te eten en te drinken is. :D
Ik wil eigenlijk niets anders meer! Behalve als het echt veel geld scheelt, dan zou ik er nog wel overna denken om niet all-in te gaan.
Maar vorig jaar zijn we bijv voor 380 euro per persoon geweest, als we in een apartement zouden zitten zouden we 330 euro per persoon kwijt geweest zijn. Nou voor die 50 euro extra heb ik liever de hele dag eten en een hoop animatie, en daarbij nog een hoop meer luxe. ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:43

All in is wel makkelijk vind ik, je hoeft nergens op te letten. Je kan ook buiten de deur eten maar als je toch nog binnen wil bij je eigen hotel kan dat ook, want je heb er immers al voor betaald.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:47

Onze laatste ervaring hiermee was in 1 woord geweldig! We gingen met drie vriendinnen waarvan eentje niet veel te besteden had........het werd Turkije Alanyta all-inclusive voor € 269 pp. Oke we vlogen met Onur Air, daar was ik vooraf wel wat angstig over.......... maar we hebben zo'n super vakantie gehad, lekker eten, drinken, snackjes mmmmmmmmmm zou het zo weer doen! :D :D :D

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:48

ik bedoelde Alanya

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:50

Wij gaan altijd met All inclusive, is gewoon makkelijk. :)
Als we half pension ofzo moesten gaan.. bleven we thuis. :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:58

Er is toch niets leukers dan op je vakantiebestemming lekker rondlopen in een dorpje om elke avond een ander restaurantje te proberen?

Lekker buiten op het terras :D

En een goed restaurantje, daar kom je gewoon vaker :))

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:03

Nou een vakantie van 7000,- p.p. Poeh nou daar zou ik een verre reis van betalen en dan veel zien en bezoeken.

Hou zelf wel van AI. Maar alleen voor een weekje en echt om uit te rusten. Boek mee, en om en om de dag wel plaatsen bezoeken en af en toe wel wat plannen.

En wat betreft het drinken, ja das echt suuuuper handig :) en wat betreft eten, in de avond pak je gewoon een leuk restaurantje.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:00

Apple schreef:
Er is toch niets leukers dan op je vakantiebestemming lekker rondlopen in een dorpje om elke avond een ander restaurantje te proberen?

Lekker buiten op het terras :D

En een goed restaurantje, daar kom je gewoon vaker :))

Dat kan toch gewoon? :D

Het is gewoon wat je er zelf van maakt!
Niet iedereen die All-in gaat blijft 24/7 in zijn hotel rondhangen. Maar het is wel erg makkelijk als je toch eens in je hotel wil eten. En voor het ontbijt en de lunch op een luie dag.
Ik vind het ideaal, en ik wil ook graag veel van de omgeving zien!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:22

Ik vind AI geweldig als we met de kinderen (5 stuks) op vakantie gaan. Meestal gaan we in de voorjaarsvakantie naar Mallorca en dan AI. Heerlijk, je hoeft niet voor alles je portemonnee te trekken en de kinderen kunnen eten en drinken zoveel ze willen.
Maar............ gaan we met z'n 2-en dan kiezen we eigenlijk altijd voor logies/ontbijt omdat we niet "gebonden" willen zijn, we wandelen heel veel en eten dan gewoon onderweg.
Maar zoals ik al zei, met kinderen is het helemaal geweldig!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:36

Als je all-in naar een resort in Egypte gaat, kan je verwachten dat er niets te doen is. Met een beetje onderzoek op internet had je dit van te voren geweten.
Dat ligt dus niet aan het feit dat het all-in is.

Voor mij ligt het er helemaal aan waar ik naar toe ga of ik all-in wil of niet.