Ierland tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: Ierland tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:42

Wat leuk, detour! Wij hebben er gefietst, maar zagen idd overal die karretjes staan, het zag er leuk uit.

Ik denk trouwens wel dat de Gap of Dunloe in de zomer supertoeristisch is. Wij waren er in het najaar, en hoewel veel dingen gesloten waren werd je aan het begin van de pas toch nog aangesproken door mensen met jaunting carts enzo. In de zomer zal het helemaal wel druk zijn, dus daar moet je wel van houden.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:24

Wij zijn afgelopen november naar Shannon geweest, wat daar leuk om te bekijken is oa Cliffs of Moher en als je van kastelen houd is oa in Bunratty ook wel een aanrader aangezien je daar binnen kan kijken. Verder een hoop mooie kerken, ruïnes etc.
We gaan dit jaar weer maar stappen dan uit in Dublin en gaan met de auto het land door touren. We willen oa dolfijnen gaan bekijken en dr staat nog redelijk wat op het progamma. Slapen doen we in de B&B en hotels wat we tegen komen en gaan niks van tevoren plannen. Heb dr helemaal zin in :D
Voor wat foto's die ik toen gemaakt heb kan je hier kijken:
http://www.nikki-fotografie.nl ----> portfolio ----> overige

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:07

Nimue schreef:
Wat leuk, detour! Wij hebben er gefietst, maar zagen idd overal die karretjes staan, het zag er leuk uit.

Ik denk trouwens wel dat de Gap of Dunloe in de zomer supertoeristisch is. Wij waren er in het najaar, en hoewel veel dingen gesloten waren werd je aan het begin van de pas toch nog aangesproken door mensen met jaunting carts enzo. In de zomer zal het helemaal wel druk zijn, dus daar moet je wel van houden.

het was zeker leuk, maar wel een ruig volkje, die menners, wat dat betreft was ik er op een gegeven moment een beetje klaar mee. Wel heb ik er goed leren mennen. ;)

Ik vind Killarney ook te druk in de zomer, hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:36

Ook ik heb in Ierland gewoond, vier maanden in Galway.
Ierland is geweldig. Wil er ook zeker permanent naar terug.

Zuidwesten vind ook het mooiste van Ierland, wel érg toeristisch. Noordwesten is wat minder toeristisch, wat authentieker.

Galway móet je heen. Dat is zo'n geweldig leuke stad.

Autoverhuur heb ik geen ervaring mee, ik scheurde door Galway op mijn fietsje en ben verder met de bus/trein geweest.

Qua weer.. Ierland valt echt wel mee qua regen :') Ik heb van de vier maanden drie zo goed als droge maanden gehad. Ik heb er vanaf eind augustus tot eind december gewoond. En het voordeel van aan de kust, als het regent is het ook vaak zo weer over. Ik vond het een ideaal klimaat.

De rest is geloof ik allemaal wel genoemd :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:30

k ga hoor! Heb de vlucht geboekt en we gaan de eerste week een reis met Paddywagons maken in het noorden van ierland. De tweede week gaan we ons zelf vermaken op welke manier dan ook. Dat doen we gewoon ter plekke, zien wat we gaan doen en waar we gaan slapen. Kijken waar we kunnen komen met openbaar vervoer enzow :D

Lijkt ons ook leuk een paardrijrit te maken, hooguit een dag, ergens, vlakbij dublin ofzo. Iemand daar tips voor?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:46

In Wicklow Mountains kun je gaan rijden, zoek maar eens op Google.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:53

Wij gaan ook naar Ierland, in juni. Voor ons is het het goedkoopst om met eigen auto en ferry (stena line) te gaan. Ik wil in ieder geval naar de westkust, ben al eerder in Ierland geweest en vond vooral de Burren en Connemara erg mooi. Ik heb er al erg veel zin in om te gaan.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:51

Ik wil in Augustus een trektoch van ongeveer 2 weken door Ierland maken dus even een stipje :)
Waar in Ierland kun je dolfijnen zien?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:47

Dat is aan de westkust. Ik weet alleen niet precies waar je ze het beste kan zien.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:36

Brudoe, 1 dolfijn is in Dingle. Uiterst zuidwest. Superleuk stadje ook, en er gaat boottrips de baai uit om hem (ze hebben hem Fungi gedoopt) te zien. Die dolfijn woont daar gewoon. Maar je hebt een sterkte maag nodig op die boot.
Verder kun je geloof ik op dolfijntrips een stuk noordelijker, in Donegal. Maar dan is succes niet gegarandeerd, meen ik.

Voor wie in juli gaan: van 13 t/m 26 juli is er in Galway het Galway Arts Festival, een tweeweeks gigantisch muziek-theater en kunst festival, met overal acts en bands op straat, in de kroegen, de galerieën en de grote feesttent. Is echt een aanrader.