Njen schreef:Nee dat is ook zo, maar dat kan je hier in nederland in feite ook overkomen denk ik dan altijd maar... Mijn vriend ziet mij liever ook niet alleen gaan, vandaar dat mijn maandje werken in frankrijk komende zomer ook nog niet zeker is. Maar hij weet ook dat als ik echt wil dat ik ook ga, mocht dit niet doorgaan dan gaan we samen kamperen, anders dan doen we dat voor die maand al een keertje. Hij wil ook graag ooit nog eens samen door europa reizen dmv liften(beetje trip-idee). Dat zou ik in mijn eentje idd nooit doen.
Het ligt er een beetje aan waar je wilt gaan liften. In Nederland kun je het in bepaalde gebieden denk ik vrij veilig doen, maar in de Randstad (maar ook daarbuiten) zijn er plaatsen waar ik niet graag op een lift zou staan wachten.
In Oost-Europa zou ik zeker niet zomaar alleen gaan liften. Toch zie je in Polen bijvoorbeeld, zeker in de buurt van de grens, genoeg 'dames' die op een 'lift' wachten. Ik denk echter dat zo'n 'lift' van een vrachtwagenchauffeur niet is waar je in je vakantie op zit te wachten.