Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:33

We zijn er uit , het wordt Egypte Sindbad Aquapark in Hurghada , misschien volgend jaar tunesie ;)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:07

hee sindbad aquapark daar ga ik over 4 weekkies heen :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:46

Hm jah ben ooit aantal jaar geleden in Sharm geweest, beviel heel goed. Weet alleen de naam van het hotel niet meer. Hebben er ook een woestijnrit gemaakt op paarden. Reden van 5 uur 's ochtends tot 8 uur. Zo vroeg omdat het zo warm was overdag.

Zit dit jaar te twijfelen tussen Egypte of Tunesie. Vorig jaar al in Tunesie geweest en dat beviel heel goed.

Oja wat betreft vanuit Sharm naar Cairo, echt dichtbij was het niet dacht ik. Was je toch wel 2 of 3 dagen weg. Kostte ook nog wel aardig wat. Hebben we toen niet gedaan. We hebben paardgereden, gesnorkeld en met mensen van daar naar een woestijnfeestje geweest :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

Brittol schreef:
NoiRaM schreef:
Wy zitten te twijffelen tussen Tunesie en Egypte.
Hebben een super hotel gezien in Egypte : Sindbad Aquapark in Hurghada , is iemand hier misschien ooit geweest ??

Ik heb daar ook even naar zitten kijken, lees altijd die recensies op vakantiewijzer.
Hier is de link van het Sindbad hotel:
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... -aquapark/

Nou die zijn niet echt positief! Poeh!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:57

mijn vriend en ik zijn afgelopen zomer geweest laatste 2 weken van aug in hurgaha en het jaar daarvoor in de eerste 2 weken van september ook in hurgada.

Persoonlijk vind ik het een heerlijk vakantieland voor zon zee en strand.

kwa militairen met geweren, die heb ik niet gezien alleen op het vliegveld. Dus wat dat betreft voelde ik me er wel veilig.
Maar als je van je resort afgaat voelde ik me verre van veilig.
Het eerste jaar zijn we het resort helemaal af gegaan omdat we bij de winkels voor het resort al vreselijk lastig gevallen werden en zelfs uitgescholden omdat we niet binnen wilde komen.

2e jaar kwamen we in de 2e week een ouder stel tegen. (wij zijn 23 hun waren begin 40) hartstikke leuke lui en wij zijn dus 2 keer met hun mee geweest naar de stad. Zonder hun waren wij absoluut niet gegaan.

Het eerste jaar zaten wij in hilton long beach. Vonden wij een heel goed hotel, vooral groot zodat je wat te doen hebt.
had toen een 7,5 cijfer op zoover. wij vonden zeker een 9!

2e jaar zaten wij in prima life makadi bay had een 8,5 of 9 dacht ik op zoover en vonden het helemaal niks.

dus van zoover kun je ook weinig op aan.

Ik zou er zo weer heen gaan. Maar ik wilde nu liever ergens heen waar je ook gewoon relaxt savonds de stad in kan gaan. Dus hebben nu voor turkije gekozen (royal wings hotel)

verder is de zee voor mensen die er van houden prachtig in egypte!
Ik heb gegilt onder water met mn snorkel nog in mn mond en ben als een zeeolifant het water uit gerend :+

ik vond het doooooooooooooooood eng onder water!

verder hebben wij verschillende dingen gedaan.
eerste jaar excursie met quad tocht door de woestijn, kameel rijden etc etc erg leuk!
2e jaar met waterscooters gesjeest over de zee! achter in een band achter een speedbootje ook erg gaaf!

hopelijk heb je er wat aan :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:06

overigens lees je altijd zoveel over overlast van russen.
Wij hebben in de 2 jaar beide 15 dagen geweest geen rus gezien of gesproken en geen enkel overlast gehad!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:10

Wat betreft die Russen: Wij hebben in Hurgada en Sharm gezeten en overal liepen ze rond.
Mja zolang je je er niet aan ergert dat ze hun bord vol scheppen om vervolgens weer weg te gooien heb je er geen overlast van hr! :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:14

Wij hebben daar helemaal geen last van gehad terwijl we toch in het hoogseizoen zaten.
En dan nog heb je er geen last van want er is altijd genoeg!
netjes is het natuurlijk niet maar last heb je er niet van. Wij niet in elk geval.

tjeche zijn ze geloof ik ook niet zo over te spreken.
Mijn vriend en die man van dat stel die we hadden leren kennen gingen nog vollyballen op het strand met tjechen. Niks aan het handje.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:21

tja Nederlanders zullen ook niet altijd zo even vriendelijk zijn op vakantie denk ik maar! ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:24

ook geen last van gehad :D
Komt misschien ook omdat ik er niet op let, me er niet druk om maak en niks gehoort of gezien heb.

Maakte me eerder druk om de 100 x dat ze bij je bedje komen of je een coktail wil of een massage etc etc.

Zelfs als ik lag te slapen trokken ze gewoon aan mn voet als ik geen antwoord gaf.
Dat vond ik eerder storen als de russen.

Dat is voor mijn vriend een reden om niet meer naar egypte te gaan, omdat ie gek van ze werd.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:30

Vorig jaar zaten wij in Tunesie in een hotel zonder enige nederlanders maar o.a. veel russen. Nou heerlijk hoor, geen nederlands om je heen :) vind een hotel vol met veel nederlanders niets.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:07

bonney4evver schreef:

Ben wel heel benieuwd wat je van dit hotel vindt , zou je dit willen plaatsen op bokt hier?
Of mij een mailtje willen sturen :D
Dan weet ik hoe ik me kan voorbereiden of de reis nog annuleren :+

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:11

vorig jaar naar tunesie geweest. Dit jaar gaan we naar Egypte, Hurghada, weet even niet meer hoe het hotel heet. Maar op fotos is het zooooo onwijs mooi!

edit; heb het ff opgezocht. het heet Hotel Giftun Azur Beach Resort
Laatst bijgewerkt door Stephaniiee_ op 26-02-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:12

alles is mooi op foto's :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:16

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:45

Hahaha ja alles is mooi op foto's :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:47

Tis echt moeilijk hej om een vakantie te kiezen. Er is echt zoveel keus dus je bent echt bang om de verkeerde te kiezen! Hahaha want je kan maar 1 x je geld uitgeven, helaas :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:58

NoiRaM schreef:
bonney4evver schreef:

Ben wel heel benieuwd wat je van dit hotel vindt , zou je dit willen plaatsen op bokt hier?

Zelfde hier, ben ook erg benieuwd :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 21:25

Trouwens heb nog even een vraagje, de mensen die er zijn geweest en een quad excursie door de woestijn hebben gemaakt. Wat was de minimale leeftijdsgrens daarvan? :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:34

geen idee denk een jaar of 16.
Het is best een ruige rit dus persoonlijk zou ik ze er te jong niet op zetten.

Het gaat heel hard. Als je over de hobbels vliegt moet je je goed vasthouden!

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:26

Heb het ook gedaan is idd geen aanrader voor jonge kinderen.
Ik was zelf 15 ofzo en vond het een pittig ritje.. maar wel erg mooi!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:59

Ik ben 2x in Dreams Beach Resort in Sharm el Sheikh geweest, echt súpermooi! Wel vrij duur, maar je krijgt er ook goed eten, een mooie accomodatie en supervriendelijk personeel voor terug! :j

Heb even een vraagje voor de mensen die naar Sharm el Sheikh gaan (of er zijn geweest).
's Avonds gingen wij meestal naar Na'ama Bay en we zijn ook een x naar Old Market en naar Alf Leila Wah Leila geweest. Zijn er nog meer leuke dingen die je 's avonds kunt bezoeken?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:49

Brittol schreef:
NoiRaM schreef:

Zelfde hier, ben ook erg benieuwd :)

Wat ik net las over de vakantiereiswijzer..
Sindbad aquapark krijgt een 7.8 , en geloof me dat is redelijk goed voor een hotel in Egypte.
Vergeet ook niet, dat mensen sneller iets negatiefs neerzetten dan iets positiefs.
Bijvoorbeeld allemaal 8en en dan het eten een 1 geven dan krijgt het gemiddelde gelijk een optater.

Daarnaast vind ik sindbad ook geen duur hotel. Ik betaal nu voor 15 dagen all in 730 euro :)

O giftun azur, daar zat ik 2 jaar terug :+:

ps zoover is beter dan vakantiereiswijzer, op zoover word vaker wat neergezet :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:20

Dat is waar bonney4ever :j
Daarbij, mensen geven het eten vaak een onvoldoende omdat ze dit eten niet gewend zijn, dus het ligt echt aan je eigen smaak of wat je gewend bent.

Alleen ik hoor wel van iedereen die daar geweest is dat ze daar zoiezo wel buikkrampen of diarree hebben gehad, klopt dat?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:22

Ik heb in de 2x dat ik in Egypte ben geweest, geen last gehad van buikkrampen/diarree hoor. :n
Toen ik terug kwam, was ik wel een paar dagen aan de dunne maargoed heb er op vakantie geen last van gehad. :Y)