Mexico 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Re: Mexico 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:16

Pfoeeeee ik heb toch vrij gekregen dus wij gaan naar Mexico had al geboekt anders had ik echt een groot probleem haha

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:56

Hee, wat een goede tips zijn er geplaatst zeg! Haha!

Wij gaan zaterdag langs het reisbureau, maar alleen om informatie te vragen.
Volgens mijn moeder wordt het na de 16e januari goedkoper met vliegreizen etc door de recessie, dus nog maar heel even wachten aangezien we maar arme studentjes zijn.. Vork

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:05

Mijn vriend en ik hebben het al vanaf afgelopen zomer over Mexico, ik heb alleen nog nooit gevlogen....ben bang voor vliegtuigen(zelfs als ik op de grond sta,of als ik op de A4 rijd) en vind het dus behoorlijk lang vliegen. Bovendien hebben wij ook ons oog laten vallen op hotel Iberostar Tucan maar die is me een partij duur in Augustus.Ik wil wel heel graag en ben bereid mijn angst te overwinnen maar zit dus nog even met de kosten omdat we in Juli ook al 2 weken naar Frankrijk gaan en dat staat al vast.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 18:46

Wij hebben vandaag een reis in optie laten zetten naar PDC, op 22 augustus 2009. Voor 16 dagen, in hotel Viva Wyndham Azteca. Lachen
Nu alleen nog de knoop ja/nee doorhakken en dan staat onze zomervakantie ook vast! Haha! (of niet Clown )

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:29

Nog 13 dagen en dan zit in al in het vliegtuig naar Mexico. Zeker met dit weer is het een fantastisch vooruitzicht.

Echt plannen zijn er nog niet gemaakt om daar dingen te ondernemen. Er van uitgaande dat dit nog wel te boeken is bij het hotel zelf...

Iemand nog meer leuke sightseenings die op het lijstje moeten staan?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 11:32

Wij hebben iig de Maya Tempels op ons lijstje staan en gisteren bij het reisbureau hoorden we dat dat eilandje (naam ff kwijt) ook heel mooi is, met schildpadden enzo. Lachen

Naar welk hotel ga je?
En heb je je laten inenten voor iets?

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:47

Maya Tempels en het eilandje Cozumel zijn al bekend.

We hebben gekozen voor Iberostar Tucan. Inentingen worden donderdag gezet.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 17:38

Wat voor inentingen? DTP & Hep. A of ook nog andere?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:47

Ik ben er in december geweest.

Dolfijnenzwemmen hebben wij bij Delphinus gedaan... misschien wel de duurste maar ze verzorgen de dolfijnen wel het best! Tulum zijn we ook geweest, een mayastad.. zeker waard om ernaartoe te gaan. Wij hebben de eexcursie geboekt Tulum-XelHa. Dan ga je sochtends naar tulum (smiddags is het echt te heet!!!) en smiddags naar XelHa. XelHa is ook erg leuk! www.xelha. iets Tong uitsteken even googlen! Verder is 5th avenue ook erg leuk! Wel de goede kant naar de luxe winkelsoplopen anders kom je alleen maar onzin tegen!

Inentingen zijn niet nodig. je moet er wel opletten dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is na je vertrek uit mexico!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:51

Inmiddels al 9 keer Bloos in de omgeving van playa del carmen geweest.
Nog 1 tip, september/oktober is het orkaanseizoen en ook al zijn er dan geen orkanen er valt dan wel meer regen.

Omze tip blijft toch wel een dagje Xcaret, niet goedkoop maar zeker de moeite waard :
zwemmen in Bloosndergrondse rivieren, veel dieren (vogels/schildpadden/vissen) en planten en in de avond de 2 uur durende show over de geschiedenis en muziek van mexico met meer dan 200 akteurs/dansers.
Alle excursies zijn wel behoorlijk prijzig !

Bij de hotels valt niet veel te snorkelen, maar wandel je op het strand voorbij de hotels naar het "stille" strand valt er veel te zien onderwater.
Zeker ook een proefles duiken proberen.

Voor veel foto's zie onze homepage en als je vragen hebt, stel ze gerust !
groetjes,
marijke
ps kan niet wachten tot het weer december is ..........

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:52

iik ben er al 3 keer geweest en ben helemaal verlieft op mexico

2x in RIU Tequila
1x Iberostar Paraiso Beach

aanraders
-tulum
- xelha
- Xcaret -> prachtige dingen kun je daar doen
- paardrijrit bij het strand (L)

5th avenue -> erg leuk en erg gezellig inderdaad wel de goede kant op lopen , ze verkopen er ook erg lekker ijs Haha! ik zou dit jaar ook graag er weer heen willen maar we gaan naar egypte

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:20

@ Chantal___ wat betref inentingen zou ik daar geen risico's mee nemen-> je hebt zeker een geldige DTP nodig (als kind ook voor ingeent geldig tot je 24e) en ook hep A heb je nodig

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:54

*\o/* Wij hebben onze reis zojuist vast laten zetten, dus 22-08-2009 vertrekken wij voor 16 dagen naar Mexico, Playa del Carmen! :D We gaan naar hotel 'Viva Wyndham Azteca', iemand ervaringen met dat hotel? (Of met hotel 'Viva Wyndham Maya', waar wij ook gebruik van mogen maken).

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:22

Ntlie_: wij gaan 14 maart naar viva wyndham maya.. en mogen andersom bij jullie hotel gebruik van maken.

heb vanochtend de entingen gehaald!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:30

welke entingen heb je gehaald en dee het zeer

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:33

Ik dacht aan hep A+B en malaria maar is dat genoeg haha ?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:35

Malaria ligt er aan waar je precies heen gaat hoorde ik, want als je aan de kust zit is dat niet nodig.

DTP + Hep. A wordt aangeraden. :j
Krijg je gewoon in je bovenarm, doet niet veel pijn. Als je een half jaar later nog een x laat enten, ben je voor 10 jaar bestand. :) Dat heb ik gedaan en dus hoef ik me voor Mexico niet meer te laten enten..

Hoewel, ik bel nog wel even de GGD voor de zekerheid of Malaria écht niet nodig is.. Liever het zekere voor het onzekere.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:37

Havanna schreef:
@ Chantal___ wat betref inentingen zou ik daar geen risico's mee nemen-> je hebt zeker een geldige DTP nodig (als kind ook voor ingeent geldig tot je 24e) en ook hep A heb je nodig

Toen ik daar heenging hebben we op verschillende plekken gevraagd of we geent moesten worden..
Geen een plek zei ja..
Achja, inmiddels ben ik er al geweest en heb nergens last van :)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:38

Ja indd ik had even op de GGd site gekeken en daar staat indd hep A en malaria DTP is tot je 24e geldig ben pas 21 dus die hoeft dan niet

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:38

Chantal___ schreef:
Havanna schreef:

Toen ik daar heenging hebben we op verschillende plekken gevraagd of we geent moesten worden..
Geen een plek zei ja..
Achja, inmiddels ben ik er al geweest en heb nergens last van :)

Ik ben ook niks verplicht maar doe het meer uit voorzorg vriendlief gaat ook niks halen hahah

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:44

Ohw ik ben afgelopen jaar geweest. :) geweldig gehad! Zat in Playa del Carmen

Do's
ga duiken!! (super super super mooi)
Tulum
Coba (mag je nog op)
Jungle tocht maken en bij de maya's eten
Bijna continu insmeren met zonnebrand (je verbrand er levend)

Dont's
Xel Ha (geldkopperij)
Hele dag op t strand liggen ;)
Sieraden kopen van kleine kinderen (hoe zielig ook)

Ik heb echt een geweldige tijd gehad. Alleen maar mooi weer gehad.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:17

sajnne: we hebben advies gevraagd over de entingen bij de ggd en die zeiden dat hep a en dtp genoeg is , we hoeven bniets voor malaria omdat er in de omg van pdc geen malaria voorkomt.wel goed muggespul met min 50% deet advieseerde ze wel,
de prikken deden bij mij niet zeer maar nu na 2 dagen voel ik me war grieperig maar of dat van de prikken komt weet ik niet kan ook gewoon griep zijn.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:23

melanie20 schreef:
sajnne: we hebben advies gevraagd over de entingen bij de ggd en die zeiden dat hep a en dtp genoeg is , we hoeven bniets voor malaria omdat er in de omg van pdc geen malaria voorkomt.wel goed muggespul met min 50% deet advieseerde ze wel,
de prikken deden bij mij niet zeer maar nu na 2 dagen voel ik me war grieperig maar of dat van de prikken komt weet ik niet kan ook gewoon griep zijn.

Melanie20: Wat bedoel je hier precies mee, ik heb dit advies niet van de huisarts gekregen.

Vandaag de spuiten gezet, moet zeggen dat 1 arm toch wat strammer is. Begint nu wel dichtbij te komen, nog maar 9 dagen en dan zit ik al in het vliegtuig...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:21

Olrike, dat muggenspul is meer voor je gemak dan dat het echt nodig is... Het is gewoon niet fijn om de hele tijd met muggenbeten te zitten, en aangezien deet het best helpt, worden die ge-adviseerd!

Ik denk dat ik ook maar een hele tas vol met anti-mug meeneem, als ik ergens niet van kan slapen, is het wel dat gezoem rond mijn oren... :=

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:21

woww ik haat muggen