Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Audi_16

Re: Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:05

Ik ga samen met een vriendin en haar ouders voor 2 weken!

Heb er echt zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:17

Ik ga een weekje naar Chersonissos :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:36

Maar dat ligt niet in Kroatie :P :=

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:38

dat wilde ik net zeggen ;)

ik heb er echt zo'n zin in.. nog 5 maanden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:02

Ik heb me verkeken, dacht dat er Kreta stond _O-
Hoe dom :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:54

Ik ga ook naar Kroatie! Ik ga naar een camping in/bij Novigrad, van eind juli tot half augustus :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:23

Heel toevallig heb ik ook met de meeste interesse naar Kroatië gekeken dit jaar. :D Klonk fascinerend.
Dus als ik een geschikte accomodatie kan vinden dan wil ik er ook heen. :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:33

wat leuk Leo.. ook al ongeveer bekeken waar je heen wilt?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:45

Uuhm ik heb wel rondgekeken. We wilden aanvankelijk een last minute doen, maar ik twijfel sterk de laatste weken. :o omdat ik zulke mooie bestemmingen heb gezien. Verder ligt het helemaal aan de mogelijkheden van de accomodatie/bestemming ook qua reisperiode.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:10

ik meld me ook...

mijn vriend en ik gaan deze zomer naar porec.
Waarschijnlijk naar Hotel Zagreb.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:37

Oja, ik ga trouwens naar Park Umag! (De camping!)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:47

We zijn er wel uit dat we naar Kroatië willen, welke streek weten we nog niet precies. We gaan in augustus. :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 16:44

Lekker hoor, wij gaan ook in augustus :j

wat heet tot nu toe jullie voorkeur Leo?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:48

Medulin (gezien de prijs, en de nabijheid van Pula) en Rovinj.
Dat Medulin wat kleiner en rustiger is geeft ons niets, afgelopen jaren zaten we ook steeds buiten een centrum of in een rustiger plaatsje, en zochten we de drukkere plaatsen op zodra we daar zin in hadden.
Rovinj trekt ons aan wegens het stadje zelf. Ook als we in Medulin gaan zitten wil ik zeker dat stadje gaan bezoeken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:25

Hee, maar als jullie begin augustus gaan en dan naar Rovinje gaan kunnen we meeten hahaha :))

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:54

Ik ben vorig jaar naar Medulin geweest, echt erg leuk geweest, heeeeel veel gefeest :D Was ook via Beachmasters geweest

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:19

Kroatië is prachtig! Zonde om alleen in Istrië te blijven...

Een paar tips:
* Er zijn weinig zandstranden, aan zee lig je op kiezelstranden of de rotsen, soms zijn er betonnen zonneterassen aangelegd. Een wat dikkere mat om op te liggen is wel lekker, in plaats van alleen een handdoekje.
* Denk aan waterschoentjes, het stikt op sommige plekken van de zee-egels!
* Schrik niet van blote mensen :D Het naturisme is zo'n beetje uitgevonden in Kroatië en zo lang je niet op een expliciet "gekleed" strand bent, ligt en zwemt naakt en gekleed gewoon door elkaar. Hoe zuidelijker in Kroatië je komt, hoe minder dat overigens wordt.
* Ga zeker ook naar de eilanden! Vanuit Istrië zijn Cres/Losinj en Krk eenvoudig te bereiken. Voor Cres moet je met de boot, Krk kan ook via een tolbrug. Aan de zuidkant van Krk is een zandstrand te vinden. Verder zijn de hoofdstadjes van deze eilanden erg leuk en Mali Losinj schijnt een echt feestoord te zijn (daar ben ik niet zo van, dus kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, maar het is er in ieder geval gezellig druk, dus ik denk dat het wel klopt)
* In het binnenland van Istrië liggen mooie stadjes die ook zeker een bezoek waard zijn, bijvoorbeeld Motovun.
* Als je het aandurft om wat zuidelijker te gaan dan Istrië en de Kvarner-baai, maar Dubrovnik is echt nog wat te ver, dan is bijvoorbeeld het plaatsje Zadar een bezoek waard en het natuurpark Krka, dit is vergelijkbaar met de Plitvice-meren, maar met wel het grote verschil dat je in 1 van de meren, direct onder een grote waterval, wel vrolijk rond mag plonzen. Wel heel druk, maar een bijzondere ervaring.
* Maak een boottochtje in de Kvarner-baai. Met een beetje mazzel zie je dolfijnen en vale gieren!
* Neem wandelschoenen mee. Je kan overal prachtig lopen en aan de kust en op de eilanden wordt een pittige klim altijd beloond met een fabelachtig uitzicht over de zee. Wel voldoende water meenemen, niet overal zijn restaurantjes.
* Twee "geheimtips" voor kampeerders: camping Glavotok op Krk (niet te groot, leuke plekken, als je de camping afloopt en langs de kust wandelt, zijn er diverse kleine kiezelstrandjes te vinden die je vaak haast voor jezelf alleen hebt en het haventje van Glavotok mag qua omvang geen naam hebben, maar is wel een verbazingwekkend romantisch plekje met een kerkje en een leuk restaurant waar ze prima vis-risotto's serveren) en camping Baldarin op Cres (een naturisten- en een "textiel"-gedeelte, zalig restaurant en bestemd voor de echte rustzoeker, want je zit minstens 15 kilometer van de bewoonde wereld aan het eind van een smalle asfaltweg. En als je goed zoekt, vind je daar ook, buiten de camping, het meest paradijselijke baaitje van heel Kroatië.... Kost wel een pittige wandeling of een boottochtje en wat hulp van een insider ter plaatse ;-))

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:36

Heee leuke tips MandyMonica, ook waar je wat aan hebt!

Alleen komt het nu op mij over dat overal waar ik kijk op het strand naakte mensen rondhuppelen? :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:22

Zaton heeft een heerlijk strandzand :+:
(vandaar dat we er eigenlijk ook heen gaan)

Nou Vende, op elk strand waar ik ben geweest heb ik wel is naakte mensen zien rondhupelen hoor :P
Maar ik vind vooral bij grote campings etc. dat je het wel minder ziet dan als het ware die kleine strandjes waar niets aan gelegen is. (want daar kom je ze echt zo'n beetje altijd tegen :+)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:28

ik ga in augustes naar Medulin, wij zijn met 7 meiden in totaal geboekt via husk, hopelijk hier wat minder jongeren dan in hongerije.
schoentjes om mee te zwemmen is wel een handige tip en ook snorkel spullen. en onderwater camera is wel handy om op de paklijst op te schrijven.
ben benieuwd wie er nog meer gaan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:04

Leuke tips Mandymonica! :)

Ik ga in augustus naar Medulin, bnet geboekt. Van plan daar een auto te huren en vooraf uit te stippelen wat we allemaal willen zien. 12 dagen is wel kort hoor! :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:55

floorsil schreef:
ik ga in augustes naar Medulin, wij zijn met 7 meiden in totaal geboekt via husk, hopelijk hier wat minder jongeren dan in hongerije.
schoentjes om mee te zwemmen is wel een handige tip en ook snorkel spullen. en onderwater camera is wel handy om op de paklijst op te schrijven.
ben benieuwd wie er nog meer gaan.

Nou ik vind Kroatie toch nog wat drukker dan Hongarije hoor.. :o (ik weet niet waar je ergens zat?)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:03

ik zat toen in siofok in het voor-sesoen dus het was supper rustig en waren alleen maar jongeren rond de 17 jaar, dus dat was wel jammer. hopelijk hier meer studenten. en hopelijk wel iets drukker.
we zullen zien.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:48

@ Floorsil. Gaan jullie met de bus of het vliegtuig? Ik wil misschien ook wel naar Medulin maar ik kan niet echt vinden hoe het nou precies zit met Husk!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:42

Wij gaan met de bus.
Ga naar http://www.husk.nl klik dan op zomder 2009
en dan op bestemmingen dan zie je aan de linker kant ga direct naar en dan kies bestemming,
dan kan je kiezen voor kroatie,
je ziet dan allemaal plaatsen of streken daar kies je iets uit.een plaats en dan daar weer een huisje of appartement of hotel
dan kan je bij prijzen&aanbiedingen kiezen welk vervoer je gaat en voor hoelang en voor hoeveel personen.
Wij gaan nu met ze 7en en kiezen dan een 8 persoons appartement.
wij gaan nu ook weer bij iemand in huis. vorig jaar in sofok (hongerije) was dat erg goed bevallen, zaten toen bij een omatje in huis die voor ons wou afwassen en die was helemaal gelukkig met ons omdat zo stil en netjes waren. hopelijk bevalt het dit keer weer.
als je er nog niet uitkomt dan laat je het maar weer weten hopelijk is mijn uitleg beetje duidelijk