Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Stage Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:21

Ik ben gister even aan het kijken geweest voor een headset en een webcam om mee te skypen Lachen Maar daar moet je dus wél voor betalen, maar gewoon veel minder ofzo?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:24

Van Skype naar Skype is gewoon gratis als je naar telefoonnummers belt dan betaal je meestal het lokale tarief van een land en niet de prijs die je zou betalen als je naar het buitenland belt.
Gratis nummers zijn meestal gratis of met een paar cent starttarief en daarna gratis.
Dus als je zorgt dan vrienden en familie aan ook even Skype installeren kun je die allemaal gratis bellen.

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:32

Ik woon in Nieuw Zeeland. Als je vragen hebt, vraag maar raak, zal mijn best doen ze te beantwoorden. Wij gebruiken een cheap chat kaart om naar NL te bellen. Koop je gewoon bij een postkantoor of Kia Ora kaart bij de dairy. www.prepaidcards.co.nz staat wel meer op over bellen naar het buitenland. Veel success!

imd

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:53

Is er iemand die mij kan vertellen of het levensonderhoud in Nieuw Zeeland veel duurder is dan in Nederland? En weet iemand hoe lnag het ongeveerd duurt voordat je visum toegewezen wordt?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:05

Bepaalde dingen in de supermarkt zijn veel duurder dan hier, maar hetzelfde geldt ook andersom. Sommige dingen zijn heel goedkoop. Het zal ongeveer gelijk uitkomen, al heb je met een gunstige dollar misschien geluk. Nieuw-Zeeland blijft natuurlijk een eiland waar importkosten hoger zullen zijn dan in een land als Nederland.

Ik heb 9 maanden gedaan met 4000 euro. Daarbij heb ik wel veel in ruil voor kost en inwoning gewerkt.

Mijn visum was binnen een week goedgekeurd geloof ik, echt extreem snel. Heb wel gehoord dat dit heel erg kan varieren en dat het bv ook een maand kan duren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:52

Woei dan mag ik wat dat visum betreft wel opschieten Nagelbijten / Gniffelen
Wat betreft de koersen: 1 EUR = 2,442 NZD, is dat gunstig of niet? Bloos

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:58

Ja, daar zou ik eerder vandaag dan morgen aan beginnen Ja .

Die koers is heel gunstig zelfs! Dat betekent dat als je 1000 euro hebt, dit bijna 2500 NZ dollars is...! *LOL*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 10:29

Ah mooi *LOL* Dankjewel!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 00:30

Is er hier op bokt toevallig een nz-er die mijn kan vertellen hoe de post werkt? *LOL* Ik had al op de site gekeken, maar ze hebben daar niet zoiets als pakketzegels ofzo? Ik ben namelijk benieuwd wat ik moet betalen voor een pakketje naar nederland, en wat voor een brief.

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:24

imd schreef:
Is er hier op bokt toevallig een nz-er die mijn kan vertellen hoe de post werkt? :)) Ik had al op de site gekeken, maar ze hebben daar niet zoiets als pakketzegels ofzo? Ik ben namelijk benieuwd wat ik moet betalen voor een pakketje naar nederland, en wat voor een brief.

Een postzegel naar NL is $2,- (ongeveer 1 euro) dat is dan een standaard brief. pakketjes is erg verschillend, binnen de eilanden betalen wij meestal $5 tot $7.50 dollar voor een redenlijk pakketje. Wij hebben hoge transport beschermers (makkelijk voorbeeld) net verstuurd naar het andere eiland met courier voor $20,- Dat is dus heel goedkoop in vergelijking met 7.50 euro voor een pakketje in NL. Dus naar NL sturen is goedkoper dan andersom.Kan helaas het laatste wat we naar NL stuurde niet herinneren. Maar voor dat het de hele wereld overvliegt valt het nog mee.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 23:45

Dankje voor je antwoord :) Dat valt nog wel mee dus :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:33

1,90 voor een post naar Nederland voor een gewone brief indd.

Pakketjes onder de <2 kilo zijn volgens mij 25 dollar. Als ik het me goed herinner. :D

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:14

Oamaru, mag ik ook foto's zien van jou? Wij hebben ook plannen om volgend jaar voor 4 weken erheen te gaan, ik ben er 10 jaar geleden al geweest, voor stage toen 3 maanden. Maar toen alleen het Noorder eiland gezien, het zuider eiland lijkt me ook erg mooi!!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:44

Nou, zondag is het zover! Erg spannend allemaal :=

Ik had nog even een vraagje: weet iemand misschien een goedkope telefoonaanbieder in NZ? Ik kon zo gauw alleen vodafone vinden, maar daar kost bellen 79 dollarcent per minuut! Is dat normaal?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:16

Wauw, zondag al?? Ik ben jaloers! Mag ik niet stiekem mee? :+

Je bedoelt gewoon een simkaart voor bellen binnen Nieuw Zeeland? Ik ben bang dat je het met Vodafone moet stellen. Die heeft daar zowat het monopolie op mobiel bellen. Vergeet niet dat het vrij duur is omdat er een stuk minder masten staan dan hier en dat bereik regelmatig non-existent is. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:36

Je mag wel mee hoor, maar dat gaat je zo'n 1500 euro kosten geloof ik :P
Over bellen: Ah zoo. Heel jammer. Op de [url=http://www.vodafone.co.nz/shop/planPrepay.jsp?plantype=mobile&billingMethod=prepay&menuKey=mnit100011]site van vodafone staat 'payabl etoday' en daaronder 35 dollar. Wat houdt dat in? en klopt het dat je hiermee gratis naar één ander nz's nummer kan bellen of heb ik dat fout? :o? Sorry voor alle vragen.. :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:08

imd schreef:
Je mag wel mee hoor, maar dat gaat je zo'n 1500 euro kosten geloof ik :P
Over bellen: Ah zoo. Heel jammer. Op de site van vodafone staat 'payabl etoday' en daaronder 35 dollar. Wat houdt dat in? en klopt het dat je hiermee gratis naar één ander nz's nummer kan bellen of heb ik dat fout? :o? Sorry voor alle vragen.. :+

Typfout :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 07:32

ik zit inmiddels in NZ en heb nu een vraag:
Waar kun je het beste gaan skydiven? In welk gebied dus, maar misscien heeft iemand ook ervaringen met een organisatie?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:17

Imd, ik kom nog ff terug op je vraag, gisteren en vandaag beetje druk geweest met andere dingen :o maar zoek vast eens op skydiven rond Lake Taupo. Dat is toch wel the place to be in NZ voor zoiets.

Ik heb mijn dive gedaan bij Great Lake Skydive Centre, geen idee of ze nog bestaan, laatst wel gezocht op skydive centra voor een vriendin en toen kwam ik r iig achter dat de prijzen in 8 jaar tijd zijn verdubbeld :oo maar ik vind het wel een echte aanrader!

(En ja, ik heb hoogtevrees...)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 10:34

Ooh doe rustig aan hoor, ik dacht alleen ik plaats het hier ook even :)

Ooh heb jij ook hoogtevrees? Gelukkig :') Ik namelijk ook een beetje, dus ik zat te twijfelen of ik het wel moest doen :P

*gaat nu zoeken naar skydivecentra*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:51

Als je in dat vliegtuigje zit niet naar buiten kijken, pas kijken als je moet springen. Dat hielp wel voor mij. :D

De freefall is wel ontzettend gaaf. Heel veel lawaai ook. Duurt 45-60 seconden, dan gaat de parachute uit en dan is het ineens doodstil. En dan genieten van de omgeving. 8-)

Er zaten toen iig 2 of 3 van die skydivecentra vlak bij elkaar, ik vind er nu 3:

http://www.skydivetaupo.co.nz/
http://www.taupotandemskydiving.com/
http://www.freefall.net.nz/

Bij die laatste heb ik gesprongen, ze heten nu Freefall zie ik (dat logo staat ook op mijn videoband).

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:01

Esile schreef:
Wauw, zondag al?? Ik ben jaloers! Mag ik niet stiekem mee? :+

Je bedoelt gewoon een simkaart voor bellen binnen Nieuw Zeeland? Ik ben bang dat je het met Vodafone moet stellen. Die heeft daar zowat het monopolie op mobiel bellen. Vergeet niet dat het vrij duur is omdat er een stuk minder masten staan dan hier en dat bereik regelmatig non-existent is. ;)

Ben ik het niet helemaal mee eens. :D In Nieuw Zeeland werkt het verschillend, je hebt Vodafone en Telecom. Telecom naar Telecom is 10 cent van Vodafone naar Telecom of andersom is dan weer veel duurder. Ik kocht gewoon Boost text 10 dollar en dan binnen een maand kon je 1500 smsjes versturen. :)
Waar ik zat had iedereen Telecom. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:58

Karin schreef:
Als je in dat vliegtuigje zit niet naar buiten kijken, pas kijken als je moet springen. Dat hielp wel voor mij. :D

De freefall is wel ontzettend gaaf. Heel veel lawaai ook. Duurt 45-60 seconden, dan gaat de parachute uit en dan is het ineens doodstil. En dan genieten van de omgeving. 8-)

Er zaten toen iig 2 of 3 van die skydivecentra vlak bij elkaar, ik vind er nu 3:

http://www.skydivetaupo.co.nz/
http://www.taupotandemskydiving.com/
http://www.freefall.net.nz/

Bij die laatste heb ik gesprongen, ze heten nu Freefall zie ik (dat logo staat ook op mijn videoband).

Ja die had ik inderdaad ook gevonden :) Is jouw filmpje een beetje van goede kwaliteit?