Overlevingskamp ardennen; wat NIET vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Overlevingskamp ardennen; wat NIET vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:16

Wat me nog te binnen schiet:
Misschien ook wel handig om in je tas wat extra plastic zakken in te doen, zodat alles waterdicht verpakt zit.
Een wat dunner touwtje wat je gebruikt als waslijn om natte dingen aan te drogen

siskeh

jahh je hebt ook thermo kleding wat nauwlijks wat weegt, dus ook niet veel mee hoeft te slepen.

WATERDICHTE schoenen, ben op kamp geweest met een niet waterdicht regenpak en schoenen die ook niet waterdicht waren.
dit in combinatie een giga regenbui op dag 1:
de rest van de week natte schoenen!

oww misschien is een poncho handiger als een pak, dan kun je ook je tas afdekken, of een apart 'regenpak' voor je tas
misschien van die tasjes waar je, je zooi vacuum in kunt verpakken??(vooral voor fleecetruien e.d.)
ik had ook een kussentje mee wat je in een tasje kan douwen, maar je kunt ook een opblaaskussen meenemen(een kleintje he, geen springkussen Clown )

oww als je een brander en een pannetje hebt moet dat toch lukken denk ik Knipoog

bandosx

een kompas,een zaklamp (moderne knijpkat die je kan opladen door te slingeren) vuilniszakken daar kan je goed spullen waterdicht in stoppen! ehbo doos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:17

Wel lekker om met dit weer buiten te moeten slapen, het vroor al in de ardennen toen ik er in oktober was Clown

TurdusMerula

Zeil, slaapzak, iets om jezelf te bedekken tegen wind/regen, plastic zakken oid, gasbrander, zaklamp/lampje voor op je hoofd, pan, zakmes, touw, papier, lucifers, genoeg sokken, goede schoenen, iets om je hoofd mee bedekken, goede rugzak, paracetamol oid, verder zo min mogelijk... Succes!

-Kom er haast niet tussen-

_Lotte_

Ik ben begin september naar Luxemburg geweest. Ook zo'n soort kamp.
Neem héééél veel eten mee, want ik heb nog nooit zo'n honger gehad Tong uitsteken Ik had heel veel sultana's en cup-a-soup mee.
Ook hele warme en lekker zittende kleding is fijn.
En een zaklamp is ook wel handig Tong uitsteken

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:18

Ik heb iid ook al zo'n huge tas, hoofdzaklamp en gewone, water en winddichte lucifers. Heel veel plastikzakken ga ikook meenemen iid Lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:19

Unwritten schreef:
Wel lekker om met dit weer buiten te moeten slapen, het vroor al in de ardennen toen ik er in oktober was Clown

Heeerlijk om al vast te weten *LOL*

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:19

Ohja en oude kleren en onderbroeken enzo. Dan kun je ze weggooien als je ze aan hebt gehad. Wordt je tas lichter van Tong uitsteken

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:20

Unwritten schreef:

Sterker nog, toen ik er in Mei was was het zelfs stervens koud Clown

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:21

Inderdaad, zakjes cup-a-soup!
Misschien van die toostjes waar je wat chocopasta ofzo op kan smeren?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:22

Dextro. Lachen
Lekker klein en geeft hoop energie voor als je een dipje hebt.
Oh, en noodles idd, zijn voedzaam en klein.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:24

Een klein schepje, gewoon zo'n ding wat kinderen in de zandbak gebruiken maar dan wel een stevige.
Hier kan je een "wc" mee graven zodat je reisgenoten niet een uur later in jou behoefte gaan staan.
En je kan er ook een kuil mee graven om een kampvuurtje in te maken, anti bosbrand zeg maar.
Neem ook bestek mee, gewoon van alles 1.
_Lotte_ schreef:
Ohja en oude kleren en onderbroeken enzo. Dan kun je ze weggooien als je ze aan hebt gehad. Wordt je tas lichter van Tong uitsteken

Weggooien / achterlaten is slecht voor het milieu / natuur, je kan het wel op je kampvuur gooien.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:31

Kampvuur mag wel midden in de natuur?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:40

Zo'n kleintje om eten te koken zou toch wel mogen? Ik bedoelde niet zo'n echt kampvuur van 3 meter doorsnede en vlammen van 5 meter hoog. Als die in een diep genoeg gat ligt kan het ook niet zo veel kwaad. En als je naar bed gaat, gooi je gewoon het gat dicht met het zand wat eruit kwam. Is het vuurtje ook geblust.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:07

Leuk! Ik ben vorige week wezen backpacken in de Ardennen. Het was wel flink koud maar super leuk!

* backpack tas (en neem asjeblieft niet teveel mee. Een boxer kun je 3 dagen aan he Tong uitsteken, binnenste buiten en omgekeerd)
* Matje
* Slaapzak(mijne van nomad kan tegen -11 graden. Maar als je dit eenmalig doet zal ik dat niet aanschaffen. Zulke slaapzakken zijn rond de 250E)
* Trekkerspannetje, zijn van die pannetjes dat je water snel gaat koken.
* Termoondergoed
* Fleecekleding(ken je het 3 lagen systeem, anders pm me maar)
* bergschoenen(en goed in lopen!)
* 1 extra paar sportschoenen voor als je moet kanoen
* Als je eten in foli verwikkeld kun je het gewoon in het vuur gooien. Word het vanzelf warm en het verbrand niet Haha! .

Als je meer tips wil pm me maar. (Doe een buitensport opleiding, vind dit wel leuke vragen Lachen )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:12

Wat een hel..

Ik kan je alleen heel veel sterkte meegeven!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:08

Absoluut, HETGENE wat je zekerweten mee moet nemen... Een muts. Echt, dat ding gaat je zoveel kou en ellende besparen. Liefst twee, voor als er eentje nat wordt.

Verder: absoluut goede, waterdichte schoenen, droge (wandel)sokken en evt. blaarpleisters.

En alles waterdicht verpakken. Ik heb zo'n echte waterdichte zak, superhandig, maar vuilniszakken willen ook prima werken.

Ook met een zaklamp ga je erg blij zijn. Een PET-fles of Camelback om water in te doen is ook altijd heel prettig, hoewel het kan zijn dat je jerrycans meekrijgt, maar dat weet ik niet.

Ik weet niet hoe zwaar fleecedekens zijn, maar als die nou niet zo zwaar zijn zou ik er eentje meenemen, voor in of over je slaapzak of over je matje om op te liggen. Dat scheelt volgens mij behoorlijk.

Owh, je hebt ook van die kleine 'klikkruikjes'... daar zou je er een aantal van kunnen kopen. Je hebt er die je eenmalig gebruikt en dan weggooit, die blijven lang warm... of die je kunt hergebruiken, maar dan moet je ze eerst weer 10 minuten koken. Je kunt je sokken eromheen doen voordat je gaat slapen, en ze daarna aantrekken als ze opgewarmd zijn.

Nog een tip: kleed je om IN je slaapzak. Het ziet er supermaf uit, maar je krijgt het er heeeeeeeerlijk warm van. Verder: kleding onderin je slaapzak stoppen als je gaat slapen wil ook nog wel eens helpen, bovendien is dat dan 's nachts al warm als je wat extra's aan wilt trekken.

Even kijken, dat is het geloof ik wel even! Mocht je nog wat willen weten: PB gerust..

Edit: oh en bouillonblokjes of naturel opkikker/cup a soup. Mocht je dan bv aardappels en groente in een pannetje op vuur moeten maken, mik er een bouillonblokje bij. Je eten krijgt er meer smaak van en vervolgens kun je de bouillon ook drinken en daar word je in de kou érg gelukkig van!

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:11

Jildau schreef:
Wat een hel..

Ik kan je alleen heel veel sterkte meegeven!

Je neemt me de woorden uit de mond. Van mij ook sterkte Clown

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:19

leukk Haha! Veel plezier, denk dat de meeste tips al gegeven zijn

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:12

Hoop dat je niet ongesteld bent of denkt te worden want dan: tampons...

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:27

een isolatie matje! Is een dun matje die je onder je eigen matje legt zodat de kou er niet doorheen trekt.

Blaren pleisters Lachen

succes!

Toevoeging: Ducktape is je beste vriend, water dicht, plakt op alles, prima voor reparaties en kost je de kop niet.
Laatst bijgewerkt door mirjam_kl op 06-11-08 01:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:29

een goed humeur Knipoog

haha, verder is bijna alles hierboven al genoemd Lachen
(blijf voor je denken Knipoog)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:34

Er was iets wat ik laatst ook had in de Ardennen met bivakken. Het was volgens mij bloem, nouja een ei.. in ieder geval het recept om brood deeg van te maken!
Dat moet je dan een dag (of dat was een grapje) in je slaapzak laten liggen. Als het goed is, dan kleeft het deeg niet, en dan wikkel je het om een stok .. wel eerst een lange slang van maken. En dan om de stok boven een vuur houden. Totdat ie knapperig is en goed van binnen, dan heb je een lekker warm broodje!

Iig raadt ik je een goede (trek) rugzak aan en wens ik je veel plezier. Lachen Misschien zijn die make-up afhaal doekjes wel handig en blikopener/mes.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:42

Qua eten is soep misschien nog een goed idee. Erwtensoep is heel voedzaam en makkelijk klaar te maken.
Verder is iets van bestek en beker/bord erg nuttig.
Warme slaapzak is ook van groot belang, kijk anders of je die kan lenen van iemand omdat het toch wel erg koud is snachts en koude nachten zijn niet fijn.
Verder niet te veel kleding, 2 setjes moet meer dan voldoende zijn. Bij voorkeur laagjes. Wel genoeg sokken meenemen.
Qua lampje zou ik proberen een lampje voor op je hoofd te regelen, heel handig, want dan hou je, je handen vrij (als je s'avonds nog een tent op moet zetten oid).
Veel plezier alvast!